«Кругообіг води в природі. Властивості води.»

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з навколишнього світу і української мови за педагогічною технологією "Росток". Мета: продовжити вивчення властивостей води; пригадати її стани, вивчити процес кругообігу води в природі; ознайомитися з процесом очищення води; вправлятися в доборі спільнокореневих слів; пробуджувати екологічну свідомість учнів; розвивати пізнавальний інтерес, вміння працювати колективно; виховувати свідомих громадян, яких хвилює майбутнє України.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

        МІСЬКИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ І НАУКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 КОНСПЕКТ

   

    ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ

 

  З НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ

 

      І УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

 В 3 КЛАСІ

 

         «Кругообіг води в природі. Властивості води.»

 

 

 

 

 Вчитель СЗШ № 20

 

                                         Хрущова С.В.

 

 

               1

 

  

 

      Тема: Кругообіг води в природі. Властивості води.

 

    Мета: продовжити вивчення властивостей води; пригадати її стани,        

 вивчити процес кругообігу води в природі; ознайомитися   з процесом очищення води; вправлятися в доборі      

 спільнокореневих слів; пробуджувати екологічну свідомість

 учнів; розвивати пізнавальний інтерес, вміння працювати

 колективно; виховувати свідомих громадян, яких хвилює

 майбутнє України.

 

     Тип уроку: Лабораторна робота. Розвиток мовлення.

 

 

 

 

 

     Обладнання: плакати, грамзапис, ілюстрації, штативи, колби,

 склянки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 2

 

 

 

 

              Організаційний момент.

 Любі діти, у наш клас

 Завітали люди щирі.

                       Привітайте в добрий час

                       Гостей усмішкою й миром.

 

        Діти, повернувшись до гостей:

 Ми вам раді, люди добрі,

                       І вітаємо щиро вас;

                       І запрошуємо ласкаво

                       На урок в наш 3 клас.

 

    2. Мотивація навчальної діяльності.

        (звучить пісня «Несе Галя воду», заходить в клас дівчинка з      

 коромислом, ставить відерце на стіл:

 Набрала з криниці свіжої водиці

                       Буду умивати, буду промовляти:

                       Водичко, водичко, умий діткам личка,

                       Рожеві та білі, як яблучка спілі.

  • То що ж нам Аліна принесла?
  • А якою буває вода?

                       Якщо руки ваши в ваксі,

                       Як на личко сіли клякни,

                       Хто тоді наш перший друг,

                       Зніме грязь з лиця і рук?

                       І не зможе тоді мама

                       Ні зготовить ні попрать;

                       Ну без чого, скажем прямо,

                       Для людини помирать?

 

 

                                                        3

 

 

 

 

                       Щоб полився дощик з неба,

                       Щоб росли увись дерева,

                       Щоб пливли всі кораблі,

                       Щоб варились киселі,               

                       Щоб не було в нас біди –

                        Жить не можна без води.

 

  І так, ви вже здогадалися, що урок наш буде присвячений водичці.

  Ми спробуємо дізнатись багато цікавого про неї.

 

3. Каліграфічна хвилинка.

( з’являється Капітошка)

        - Привіт всім, а  мене моя матінка прислала до вас, сказала,      що        

 тут вчаться справжні розумники – дослідники.

                - А ось вам перше завдання. Назвіть перший звук в імені моєї 

 матусі.

                - А якою буквою він починається?

                - А тепер красиво напишіть цю букву і речення.

                     В      Во          ов        вк            вл

     

     Вода – колиска життя на землі, безцінний дар природи.

     Розібрати за будовою безцінний, дописати спільнокореневі слова до                 

     слова вода, позначте корінь в них.

 

 

 

                                           

                                                      4

 

 

 

 

4. Лабораторна робота.

     Четверо учнів піднімаються з місць, співають пісню про воду, набирають з відерець води і склянки ставлять на стіл.

                Знають люди всі навкруг,

                Що вода наш кращий друг.

                Адже звісно без води –

                І ні туди і ні сюди.

                Із небес водичка ллє,

                Земля жадно п’є.

                Всім рослинам без води –

                І ні туди і ні сюди.

                                                     

   - Яка вода у склянці?

   - Чи має вода запах?

 А зараз відгадаємо кросворд і згадаємо стани води

 

 

 4.

 Т

 1. 2. 3. У

 К Д І М

 5. Х  У  Р  Т  О  В  И  Н  А

 И Щ І Н

 6. С Н І Г                     Й

 7. В О Д А

 

   1. Річка сховалась, була і нема.

       Замурувала річку зима.

       Там де рибалки ставили сіть

       Можна сьогодні пішки ходить.

 

                                                5

 

 

  2. Як нема мене чекають, а прийду усі тікають.

  3. Біле сріблясте вбрання дерев взимку.

  4. Сивий дід своєю бородою всю землю укутав.

  5. Люта баба завиває, вітром снігом управляє. Крутить, сніг кругом

    жбурляє, дітей у двір не випускає.

  6. Він білий, ніжний, волохатий, вкрив ліси, поля і хати.

  7. Прозора чиста рідина, потрібна людям всім вона.            

        В яких станах може бути вода в природі?

    Знайдіть слова, пов’язані з водою, запишіть їх у зошити.

 

   ДНКХМАРИНКАРУНГО

   АБЯНДЖГРПСНІГСТФА

   ЕЮЗІНКРАПЛИНКАУМНК

   ПРЮТУМАНИШКЛДШНИ

   РДОЩИКЬЖАРПЛДЛРРАН

   АПКВЕСЕЛКАВЖДОЬЛДЛ

 

 Чому на вашу думку ці слова пов’язані з водою?

 В яку пору року найчастіше йдуть дощі?

 Складіть красиве речення про осінь

 ( Осінь. Обсипається весь наш бідний сад, і листки пожовклі за  

           Вітром летять.)

        Робота з підручником ст.78.

 

                                                6

 

 

 

     5. Фізхвилинка.

 Співають з рухами

 Дощик дощик капає дрібненько

 Я ж думала я ж гадала

 Запорожець ненько

 Дощик дощик ще сильніше капотить

 Розсердився мій маленький

 Аж ногами тупотить.                                                      

  Продовження роботи.

 А як ви гадаєте, чому бувають дощі?

 Дослід 1.   Проведи мокрою ганчіркою на поверхні стола.

 Що ви побачили?

 Куди ділася вода?

 

 Дослід 2.   (запалюємо спирт, підігріваємо. Вода кипить, йде  дощ.)

 Але ж в природі воду не підігріває вогонь. А хто це робить?

   

       Робота с підручником ст. 80-82.

 

 Підпишіть на малюнку, в яких станах може бути вода

 ( розглядають ілюстрації на дощці і підписують у підручнику)

 Звідки випаровується вода?

 А коли цей процес відбувається найшвидше і чому?

 

 

 

 

 

 

 

                                                  7

 

 

 

 Сценка « Пригоди на річці »

  1 дит. – Де б від спеки заховатися?

                             Може підемо купатися?

  2 дит. – Що це з річкою?

                              Вона – непривітна і сумна.

  3 дит. – Дивись, мертва рибка, а вода бензином пахне.

  4 дит. – Справді, в такій воді купатися не будеш.

  5 дит – Ти ж була колись глибока,

        Швидкоплинна, світлоока.

        Чом же стала каламутна?

                             Чом хлюпочуться хвилі смутно?

  Річка – Як мені не сумувати?

                             Всі отрутохімікати

                             Постікали в мою воду,

                             Зіпсували чисту вроду .

                             Вже течу між болотами,

                             Заросла очеретами,                             

                         Зникла риба, навіть раки,

                            Поховались небораки.

 Діти разом:

                            Ой ти річко синьоока,

                            Ти була колись глибока,

                            І сумуєм ми з тобою

                            Під плакучою вербою

                            Але є надія – врятувать

                            Тебе зумієм.

 Увага, Увага! Працює медіа – центр школи 20 м. Нікополя.

                 Сьогодні у нас в гостях співробітник міськводоканалу                                               Сергій Іванович і ми звернемося до нього.

 

 

                                                8

 

                    

 

                       Як очищається вода?

                      Скільки приблизно води потрібно Нікополю на день?

                      Чи всі підприємства мають якісні очисні споруди?

   Повідомлення кореспондента:

   Запаси води на планеті великі, але вже зараз в Україні ця проблема    має велике значення. Наукові обстеження показують, що запаси води в нас у 15 разів менше, ніж в Росії, у 3,5 рази менші, ніж в Білорусі. У нас зараз уже існує проблема з питною водою. Тому до води треба відноситися бережливо.

       А як наші шановні директори справляються з цим завданням?

6. Робота в групах.

 Дорослі дбають про захист навколишнього світу, очищення та

                збереження води. А як же діти можуть допомогти в цій справі.

   ( виконують завдання в конвертах)

  1. Не засмічувати річки, моря озера.
  2. Економно витрачати питну воду.
  3. Зберігати воду – робити добро для свого народу.
  4. Не залишати на берегах сміття, залишки їжі.

7. Підсумок.

     Ми багато говорили сьогодні про воду, її властивості, стани,

      збереження. А тепер спробуйте скласти невеличку казку

      « Як вода зробила природу красивою»

       ( розказують по одному представнику від групи).

               В яких станах буває вода в природі?

               Які властивості має вода?

               Чи має вода колір, запах?

               Чому йде дощ?

               Як називається процес перетворення води з одного стану в 

               інший?

 

                                                9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 січня 2020
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку