Second Term
Module 5.Modern world pp.55-66
|
№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Vocabulary/ Слова
|
Listening/ Аудіювання
|
Speaking/ Говоріння
|
Reading/ Читання
|
Writing/ Письмо
|
Grammar/ Граматика
|
Homework/ Домашнє завдання
|
60
|
|
Сучасний світ
Modern world p.56
|
p.140
|
|
p.55
|
p.55
|
|
|
|
61
|
|
Деталі комп’ютера.
Computer parts p.56
|
p.56
printer
screen
keyboard
monitor
mouse pad
laptop
speakers
cursor
USB flash drive
mouse
|
ex.2A, p.56
|
ex.2A, p.56
|
ex.2A, p.56
|
|
|
project “Computer parts”
|
62
|
|
Граматика. Future be going to
Grammar. Future be going to
p.57
|
p.56
|
|
ex.4, 5, p.57
|
|
ex.3, p.57
|
Future
be going to
Grammar Reference pp.125-126
|
р.57(learn)
|
63
|
|
Гаджети.
Gadgets
p.58
|
p.58
smartphone
wireless headphones e-reader
smartwatch
game console
|
ex.1,2, p.58
|
ex.2B, p.58
|
ex.2A, p.58
|
|
|
Voc.p.58
|
64
|
|
Граматика Future will.
Grammar. Future will.
|
|
ex.4, p.59
|
ex.5, p.59
|
|
ex.3, p.59
|
Grammar table p.59
Future will
|
ex.5C, p.59
|
65
|
|
Переробка.
Recycling
pp.60-61
|
p.140
can
clean
cut down cycle
dirty
do the washing up during environment leaflet
miss out
on the phone plant
recycle recycling bin reuse
take out the rubbish
Recyclable materials:
battery
glass
metal
paper
plastic
it doesn't matter
|
ex.1,2, p.60
|
|
ex.2, p.60
|
ex.1B, p.60
|
|
ex.2B, p.60
( T/F)
|
66
|
|
Граматика. Модальні дієслова.
must- have to- can.
Grammar must- have to p.61
|
|
|
ex.4, p.61
|
|
|
Grammar table p.61
must- have to- can
Grammar Reference pp.126-127
|
Write a few sentences
ex.5, p.61
|
67
|
|
Захист тварин.
Animal protections.
p.62)
|
ex.1, p.62 Animals:
dear
bat
tiger
camel
polar bear killer whale
Habitats:
ocean
cave
desert
polar region
jungle
forest
|
ex.2A, pp.62-63
|
ex.2B, pp.62-63
|
ex.2, p.62
|
|
|
project “Animals in the Red Book of Ukraine”
|
68
|
|
Граматика. Умовні речення першого типу.
Grammar. Conditional Sentences Type 1
p.63
|
|
ex.4, p.63
|
ex.5, p.63
|
|
ex.3, p.63
|
Grammar table
Conditional Sentences Type 1
p.63
Grammar Reference p.127
|
Talk about Environmental problems and consequences
p.63
|
69
|
|
Заходи щодо збереження довкілля.
Environmental events
p.64
|
|
ex.2, p.64
|
ex.1, p.64
|
ex.3A, p.64
|
ex.3D, p.64
( poster)
|
|
|
70
|
|
Написання електронного листа- запрошення.
Writing e- mail of invitation to Reusing / Recycling event
p.65
|
|
|
|
|
writing e-mail Invitation to an environmental event
|
|
|
71
|
|
Повторення.
Round-up
p.107
|
ex.A, p.107
|
|
ex.E, p.107
|
|
ex.B, p.107
|
ex.B(Modal verbs),
ex. D, p.107
( Conditional Sentences)
|
Get ready for the test
|
72
|
|
Діагностична робота.
Module 5.Modern world
|
|
|
|
|
|
|
|
73
|
|
Сторінка культури.
Сulture page 3. Central Park, New York.
Hyde Park, London.
p.66
|
|
ex.A, p.66
|
ex.A, p.66
|
ex.A, p.66
|
ex.B, p.66
|
|
Project “Travel guide”
|
Module 6. Healthy life pp.67-78
|
74
|
|
Здоровий спосіб життя
Healthy life
p.67
|
p.141
healthy
keep fit
sports
eating habits
|
|
Discuss p.67
Find the following p.67
|
|
|
|
Mind map “Healthy way of life”
|
75
|
|
Здорова їжа.
Healthy Food
p.68
|
overweight
protein
carbohydrates
contain
dairy products
|
|
ex.1B, p.68
|
ex.1A, p.68
|
|
|
Table “Advantages and disadvantages of fast-food”
|
76
|
|
Граматика Скільки?
Grammar. How much..?/ How many..?/ Much/ Many/ A lot of/ Lots of/ A few/ A little
p.69
|
|
ex.3, p.69( T/F)
|
ex.4, p.69
healthy/ unhealthy food
|
|
ex.2, p.69
|
Grammar.
How much..?/ How many..?/ Much/ Many/ A lot of/ Lots of/ A few/ A little
p.69
Grammar Reference p.127
|
Write “ My eating habits”
( ex.4C, p.69)
|
77
|
|
Недуги та хвороби.
Ailments and illnesses
p.70
|
p.70
earache
stomach ache
toothache headache sore throat cough
fever
flu
painkiller
|
ex.2, p.70
|
|
ex.2, 70
|
|
|
|
78
|
|
Граматика. Дієслово should.
Grammar. The verb should
p.71
|
p.71
|
ex.4. p.71 (Tick)
|
ex.5, p.71 (talk in pairs)
|
|
|
should/ shouldn’t
ex.3, p.71
|
Give advice to persons in ex.1, p.70
|
79
|
|
Загальні відомості про види спорту.
General facts about sports pp.72-73
|
р.72( label the pictures)
go jogging
do karate
lift weights
do aerobics
work out
|
ex.1,2A, p.72
|
|
|
ex.2B, p.73
ex.3, p.73
|
|
Act out in groups ex.2, p.72 / act out the dialogues ex.3, p.73
|
80
|
|
Граматика. Короткі запитання.
Grammar. Questions tags p.73
|
|
|
ex.5, p.73
|
|
Grammar sheets
|
Table
Question tags(Grammar Reference р.128)
ex.4, p.73
|
Make up 10 question tags
|
81
|
|
Футбол.
Football
pp.74-75
|
match spectator league
trophy
champion
superstar
the national team
|
ex.1, 2, p.74
|
ex.2B, p.75
|
ex.2A, p.74
|
|
|
|
82
|
|
Письмова розповідь “Моя улюблена футбольна / баскетбольна команда.”
Writing “ My favorite football / basketball team”
p.75
|
|
ex.3, 75
|
ex.4, p.75
|
|
ex.4B, p.75
( paragraph)
|
|
mini- project “ My favorite team”
|
83
|
|
Спорт. Хокей.
Інтегрований урок.
CLIL/ PE
Ice hockey
p.115
|
ex.A, p.115
puck
stick
shoulder pads
helmet
skates
elbow pads
leg pads
|
|
ex.D, p.115( discuss)
|
ex.B, p.115
|
ex.C, p.115( T/F)
|
|
lapbook “ My favorite sport”( history, equipment, rules)
|
84
|
|
Спорт.
Інтегрований урок.
CLIL PE
|
lexical cards
|
|
захист лепбуків
|
|
|
|
live worksheets
|
85
|
|
Будь активним!
Get active!
p.76
|
ex.1A, B, p.76
Sport:
water polo football volleyball hockey
tennis
Place:
cort
pool
pitch
Equipment :
ball
net
racket
goal
swimwear goggles boots
shin
pads
stick
net
knee pads
|
ex.2A, p.76
|
ex.3, p.76
|
|
ex.3C, p.77( make 4 sentences
|
Present Simple, Past simple, Future be going to
|
Answer the questions ex.3, p.77
|
86
|
|
Написання електронного листа про свої спроби у спорті
Writing an e- mail “Activity I took up in the recent past”
p.77
|
|
|
|
|
ex.3D, p.77( e- mail
|
|
|
87
|
|
Повторення.
Round-up
p.108
|
ex.A, B, p.108
|
|
ex. F, p.108
|
|
|
ex.C, D, E, p.108
|
get ready for the test
Now I can
|
88
|
|
Діагностична робота
Module 6. Healthy life
|
|
|
|
|
|
|
|
89
|
|
Робота над піснею
Song 3. Where did it all go wrong?
p.78
|
|
Song 3
|
|
|
Complete with the words in the box
p.78
|
|
Work with cards/ domino
|
Module 7. Teen life pp.79-90
|
90
|
|
Життя підлітків.
Teen life p.79
|
|
|
discuss p.79, find the pictures
|
p.79
|
|
|
|
91
|
|
Телепрограми.
TV programmes
pp.80-81
|
soap opera
game
show
talent show
weather forecast
the news
wildlife documentary cartoon sitcom
|
ex.1,2, p.80
|
ex.2, p.80
(guess what is happening)
|
ex.2A, p.80
|
ex.2B, p.81( T/F)
|
Present Perfect
|
1) learn the words p.80
2) read and translate the dialogue
|
92
|
|
Граматика. Теперішній доконаний час.
Grammar. Present Perfect Simple
p.81
|
|
|
еx.4,p.81
|
|
ex.3, p.81
|
|
ex.5, p.81
|
93
|
|
Музика.
Music
pp.82-83
|
p.82
band
audience
stage
autograph
go on tour
music award
fans
lyrics
|
ex.1,2, p.82
|
|
ex.2A, p.82
|
ex.2B, p.83
|
|
New vocabulary p.82,anagrams
|
94
|
|
Граматика. Теперішній доконаний та минулий прості часи.
Grammar. Present Perfect Simple vs Past Simple
|
|
ex.4, p.83
|
ex.5, p.83
|
|
ex.3, p.83
|
Present Perfect vs Past Simple
|
Make up 6 sentences using Pres.Perf. or Past Simple
|
95
|
|
Повідомлення
Messages
p.84
|
p.84
type
chat room
text messages
text
receive
note
chatspeak/ netspeak
smiley
|
ex.1A, B, p.84
|
ex.1C, p.84
|
ex.1B, p.84
|
ex.2, p.84
|
|
ex.5, p.85
|
96
|
|
Граматика.
Теперішній доконаний час. Вживання прийменників з обставинами часу .
Grammar. Present Perfect Simple: How long?, for, since
p.85
|
|
|
pronunciation
ex.4, p.85
|
|
ex.3, p.85
|
Present Perfect Simple: How long?
● for + a period of time
● since + a point of time
|
Write a note and a text message
ex.6, p.85
|
97
|
|
Йдемо за покупками. Різновиди магазинів.
Going shopping
pp.86-87
|
supermarket
shoe shop
bookshop
electronics shop
clothes shop
pet shop
sizes
prices
money
pence
pounds
cents
euros
|
ex.2A, B, pp.86-87
|
|
|
ex.2B, p.87
ex.3, p.87
|
Grammar Reference
●too/ enough
● one/ ones
Grammar Reference р.129
|
ex.4, p.87( complete)
|
98
|
|
Проблеми підлітків.
Teen problems
p.88
|
|
ex.1A, p.88
|
ex.3 A, p.89
|
|
ex.2, p.88
|
|
ex.3D, p.88
|
99
|
|
Написання листа- -прохання про допомогу.
А letter asking for advice.
|
|
|
|
|
А letter asking for advice
|
|
|
100
|
|
Популярні мюзикли
Culture page 4. Popular musicals.
p.90
|
|
p.90
|
|
p.90
● The Phantom of the Opera
●Cats
|
tick the correct column in the table
|
|
write a review
|
101
|
|
Музичні інструменти
Інтегрований урок.
CLIL/ Music
|
orchestra
sound
blow
striking
touching
harp
French horn
organ
guitar
keyboard
bassoon
tambourine
cymbal
wind
string
percussion
keyboard
|
ex.A, C, p.116
|
ex.B,E, p.116
|
|
|
|
Project - poster “Musical instrument family”
p.116
|
102
|
|
Повторення
Round-up
p.109
|
Voc.
ex.A, p.109
|
|
ex.E( match), p.109
Now I can
|
|
ex.D, p.109
|
ex.B, C, p.109
|
get ready for the test
|
103
|
|
Діагностична робота
Module 7. Teen life
|
|
|
|
|
|
|
|
104
|
|
Повторення теми
|
live worksheets
|
|
|
|
|
|
|
Module 8. Fame pp.91-102
|
105
|
|
Слава.
Fame.
p.91
|
|
|
discuss p.91
|
p.91
|
|
|
|
106
|
|
На шпальтах газет.
In the headline
pp.92-93
|
all in a sudden chewing gum create
design dream
enter a competition expect
feel sorry for headline image mysterious organizer
rest
seam
town hall
|
ex.1, p.92
|
|
ex.1A, p.92
|
ex.1B, C, p.92
|
|
Voc.,
ex.2, 93
|
107
|
|
Відносні займенники: хто, котрий, що
Grammar. Relative pronouns : who, which, that
p.93
|
|
ex.4, p.93
|
|
|
ex.3, 94
|
Grammar table p.93
Relative pronouns : who, which, that
Grammar Reference
р.129-130
|
ex.5, p.93 write and speak
|
108
|
|
Граємо на сцені.
Performing on the stage
pp.94-95
|
Audition
clearly
embarrassing
perform
play
Feelings:
confident
confused
disappointed
jealous
nervous
pleased
proud
unhappy
Give smth your best shot.
How come..?
I'll tell you what.
There’s no need.
What if..?
|
ex.1, 2A, p.94
|
ex.2B, p.95
|
ex.2, p.94
|
|
|
learn the words
p.144
|
109
|
|
Граматика.
Grammar. So/ Neither
p.95
|
|
ex.4. p.95
|
ex.5, p.95
|
|
ex.3, p.95
|
Grammar table p.95
So/Neither
Grammar Reference р.130
|
learn the rules;
ex.5, p.95
|
110
|
|
Преса. Журнал “Суперзірка”. Теперішній пасивний стан
The press. Super Star magazine. Present Simple Passive.
pp.96-97
|
article
at this stage
building
change
copy
deliver
gift
interview
lastly
meeting mention
nation
page
sell
topic
Jobs:
editor
graphic designer writer
|
ex.1A, p.96
|
ex.1B, p.96
ex.5, p.97
|
|
ex.3, 5, p.97
|
Present Simple Passive
p.97
Grammar Reference р.130
|
ex.4, p.97
|
111
|
|
Вивчення теперішнього пасивного часу.
Grammar Present Simple Passive
p.97
|
award category ceremony director
in fact
king
librarian present refuse
role
several
story worldwide
|
ex.4A, B, p.97
|
|
|
|
|
|
112
|
|
Тренувальні вправи. Теперішній пасивний час.
Present Simple Passive
Training exercises.
|
|
|
|
|
|
Grammar sheets
|
work on cards
|
113
|
|
Цікаві факти про церемонію “ Оскар”
The Oscars
pp.98–99
|
|
ex.1, 2, pp.98-99
|
ex.4, p.99
|
ex.1B, p.98
|
ex.2, p.99
|
Past Simple Passive
p.99
|
ex.4, p.99( 4 true sentence s)
|
114
|
|
Фільми для перегляду.
Films to watch
pp.100-102
|
ancient
come out
come to life
Egyptian incredible title unusual films acting action packed
direct
leading actor plot
scene soundtrack special effects
star
|
ex.1, p.100
|
|
|
ex.2 b, p.101
|
Passive Voice
|
ex.2C, p.101;
read and translate the song “ Superstar” p.102
|
115
|
|
Опис фільму за планом
Description of a film
p.91
|
|
|
|
|
ex.2 D, p.101
|
|
Learn the topic “ My favorite film”
|
116
|
|
Повторення.
Round-up p.110
|
ex.A, p.110
|
|
ex.F, p.110
|
Now I can
|
ex.B, p.110
|
ex.C, D, p.110
|
|
117
|
|
Діагностична робота
Module 8. Fame
|
|
|
|
|
|
|
|
118
|
|
Повторення вивченого за рік
|
|
|
|
|
|
|
|
119
|
ІНО 1
|
Сприймає усну інформацію на слух/
Аудіювання
|
|
|
|
|
|
|
|
120
|
ІНО 2
|
Усно взаємодіє та висловлюється/
Говоріння
|
|
|
p.117
pair work activity
|
|
|
|
|
121
|
ІНО 3
|
Сприймає письмові тексти/
Читання
|
|
|
|
|
|
|
|
122
|
ІНО 4
|
Письмово взаємодіє та висловлюється/
Письмо
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|