Календарно тематичне планування навчального матеріалу
«Здоров’я, безпека та добробут» 7 клас НУШ
МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ЗБД ДЛЯ 7 -9 КЛАСУ
(наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 No 883)
(автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич, Н. В. Андрук)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Дата провед.. |
|
РОЗДІЛ 1. БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ |
||||
1 |
Безпека життєдіяльності. Безпека, небезпека, ризик. Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки мирного часу Небезпеки воєнного часу. Екологічні проблеми й техногенні аварії внаслідок воєнних дій. |
Опрацювати § |
|
|
2 |
Дії населення у разі загрози або надзвичайних ситуацій воєнного характеру. Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. |
Опрацювати § |
|
|
3 |
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки небезпечних територій. Ідентифікація загроз: міни, боєприпаси,детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки,набої. Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами
|
Опрацювати § |
|
|
4 |
Безпека на дорозі Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда. Заходи безпеки під час руху на велосипедах/ інших засобах індивідуальної мобільності (електросамокат, моноколесо тощо). Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі.
|
Опрацювати § |
|
|
5 |
Дорожньо-транспортні пригоди. Перша допомога постраждалим у ДТП. Види ДТП. Засоби захисту, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. |
Опрацювати § |
|
|
6 |
Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у закладі освіти. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Знаки пожежної безпеки. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
Опрацювати § |
|
|
7 |
Самодопомога і невідкладна допомога. Керування стресом в екстремальних ситуаціях. Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. |
Опрацювати § |
|
|
8 |
Узагальнення та систематизація знань з розділу І «Безпека люди» |
Повторити § |
|
|
РОЗДІЛ 2 ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ |
||||
9 |
Цілісність здоров'я. Сучасне уявлення про здоров’я.Чинники впливу на здоров’я. Здоров’я і потреби.
|
Опрацювати § |
|
|
10 |
Значення звичок і навичок для здоров’я. Звички і спосіб життя. Як формуються звички. Як змінити небажану звичку. |
Опрацювати § Конкурс мотиваційних роликів про здоров’я |
|
|
11 |
Здоров’я і спосіб життя.
Переваги здорового способу життя. Користь рухової активності і здорового харчування для здоров’я. Навички, сприятливі для здоров’я.
|
Опрацювати § Створення групової презентації до теми «Профілактика інфекційних захворювань». |
|
|
12 |
Профілактика захворювань. Які бувають хвороби. Захисні реакції організму. Шляхи зараження і бар'єри на шляху інфекції. Імунітет. Методи профілактики захворювань. Взаємодія лікаря і пацієнта. |
Опрацювати § |
|
|
РОЗДІЛ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я |
||||
13 |
Складові і показники фізичного здоров’я Складові фізичного здоров’я. Показники фізичної форми. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я Моніторинг фізичної складової здоров’я. |
Опрацювати § |
|
|
14 |
Рухова активність Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
Опрацювати § Підготуватися до проєкту |
|
|
15 |
Особиста гігієна підлітків. Гігієнічні процедури. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.
|
Опрацювати §
|
|
|
16 |
Особливості покращення функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням її типу. ПРОЄКТ Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри. |
|
|
|
17 |
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. Види відпочинку. Планування часу. Дослідження значення сну в юнацькому віці. |
Опрацювати § |
|
|
18 |
Узагальнення та систематизація знань з розділу ІІ «Здоров’я людини» та розділу ІІІ «Фізична складова здоров’я» |
Повторити § |
|
|
РОЗДІЛ 4. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я |
||||
19 |
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. |
Опрацювати § |
|
|
20 |
Життєві цінності і здоров’я. |
Опрацювати § |
|
|
21 |
Психологічна рівновага і здоров’я Емоційний інтелект. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень |
Опрацювати § |
|
|
22 |
Культура вияву почуттів. Ознаки психологічної рівноваги. |
Опрацювати § |
|
|
23 |
Самооцінка і здоров’я Види самооцінки. Вплив ставлення людей до власного тіла і його змін на їх самооцінку і здоров’я. |
Опрацювати § |
|
|
24 |
Конструктивне сприймання критики. |
Опрацювати § |
|
|
25 |
Стрес і здоров’я. Види стресу. Чинники стресу Причини й наслідки емоційного вигорання. Способи керування стресом. |
Опрацювати § |
|
|
26 |
Конфлікти і здоров’я Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Негативні наслідки ескалації конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Вибір доцільної стратегії поведінки в конфлікті. |
Опрацювати § |
|
|
27 |
Узагальнення та систематизація знань з розділу ІV «Психологічна і духовна складові здоров’я». |
Опрацювати § |
|
|
РОЗДІЛ 5. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я |
||||
28 |
Соціальні чинники здоров’я Держава на захисті прав дитини. Соціальна безпека населеного пункту. Роль громади у формуванні здорового способу життя молоді. Джерела медичної та психологічної допомоги для молоді. |
Опрацювати § |
|
|
29 |
Вплив цифрового середовища на здоров’я Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Ґаджетозалежість, інтернетзалежність. Інформаційна «гігієна». Захист особистих даних в інтернеті. Протидія кіберзлочинам. |
Опрацювати § |
|
|
30 |
Неінфекційні захворювання та їх профілактика Соціальні чинники «хвороб цивілізації». Вплив неінфекційних захворювань на показники громадського здоров’я. Профілактика ожиріння, серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету 2 типу. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотичних речовин. |
Опрацювати § |
|
|
31
|
Інфекційні захворювання, що набули соціального значення. Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Протидія стигмі і дискримінації. |
Опрацювати § |
|
|
РОЗДІЛ 6. ДОБРОБУТ |
||||
32 |
Громадський добробут. Складові громадського добробуту. Економічний розвиток держави. Раціональне природокористування, дбайливе ставлення до довкілля. Створення можливостей для розвитку та самореалізації. Значення інклюзивної, позашкільної, дистанційної освіти, самоосвіти. |
Опрацювати § |
|
|
33 |
Особистий добробут Добробут людини, як міра задоволення її потреб. Вплив добробуту на якість і тривалість життя людини. Спосіб життя і добробут. Самореалізація і добробут |
Опрацювати § |
|
|
34 |
Уміння вчитися Навчання, як важливий елемент самореалізації. Умови і бар’єри ефективного навчання. Навички самоорганізації і планування. Техніки ефективного навчання. Взаємодія із програмами штучного інтелекту для ефективного навчання. |
Опрацювати § |
|
|
35 |
Узагальнення та систематизація знань з розділу V «Психологічна і духовна складові здоров’я» та розділу VІ «Добробут» |
Повторити § |
|
|