КТП до ЗБД НУШ 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ЗБД ДЛЯ 7 - 9 КЛАСУ (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 No 883) (автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич, Н. В. Андрук) 7 клас
Перегляд файлу

Календарно тематичне планування навчального матеріалу

 «Здоров’я, безпека та добробут» 7 клас НУШ

МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ЗБД ДЛЯ 7 -9 КЛАСУ

(наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 No 883)

(автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич, Н. В. Андрук)

Зміст уроку

Домашнє завдання

Дата

провед..

РОЗДІЛ 1. БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ

1

Безпека життєдіяльності. Безпека, небезпека, ризик. Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки мирного часу Небезпеки воєнного часу. Екологічні проблеми й техногенні аварії внаслідок воєнних дій.

Опрацювати

§

 

2

Дії населення у разі загрози або надзвичайних ситуацій воєнного характеру.

Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека».

Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття.

Опрацювати

§

 

3

Попередження ризиків від вибухонебезпечних  предметів.

Ознаки небезпечних територій. Ідентифікація загроз: міни, боєприпаси,детонатори/підривники,  саморобні вибухові пристрої та міни-пастки,набої. Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту

на мінному полі. Небезпека  самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами

 

Опрацювати

§

 

4

Безпека на дорозі

Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда. Заходи безпеки під час руху на велосипедах/ інших засобах

індивідуальної мобільності (електросамокат, моноколесо тощо). Рух через залізничні переїзди.

Небезпечні вантажі.

 

Опрацювати

§

 

5

Дорожньо-транспортні пригоди.

Перша допомога постраждалим у ДТП.

Види ДТП. Засоби захисту, які знижують ризики

травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.

Опрацювати

§

 

6

Пожежна безпека у громадських приміщеннях.

Правила пожежної безпеки у закладі освіти.

Оповіщення про пожежу. Первинні засоби

пожежогасіння. Знаки пожежної безпеки.

Алгоритм дій під час пожежі в громадському

приміщенні.

Опрацювати

§

 

7

Самодопомога і невідкладна допомога.

Керування стресом в екстремальних ситуаціях.

Перша домедична допомога при падіннях,

травмах, опіках.

Опрацювати

§

 

8

Узагальнення та систематизація знань  з розділу І «Безпека люди»

     Повторити

§

 

РОЗДІЛ 2 ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

9

Цілісність здоров'я.

Сучасне уявлення про здоров’я.Чинники впливу на здоров’я. Здоров’я і потреби.

 

Опрацювати

§

 

10

Значення звичок і навичок для здоров’я.

Звички і спосіб життя. Як формуються звички.

Як змінити небажану звичку.

Опрацювати

§

Конкурс мотиваційних роликів про здоров’я

 

11

Здоров’я і спосіб життя.

Переваги здорового способу життя. Користь рухової активності і здорового харчування для здоров’я. Навички, сприятливі для здоров’я.

 

Опрацювати

§

Створення групової презентації до теми «Профілактика інфекційних захворювань».

 

12

Профілактика захворювань.

Які бувають хвороби. Захисні реакції організму.

Шляхи зараження і бар'єри на шляху інфекції.

Імунітет. Методи профілактики захворювань.

Взаємодія лікаря і пацієнта.

Опрацювати

§

 

РОЗДІЛ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я

13

Складові і показники фізичного здоров’я

Складові фізичного здоров’я.

Показники фізичної форми. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я Моніторинг фізичної складової здоров’я.

Опрацювати

§

 

14

Рухова активність

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

Опрацювати

§

Підготуватися до проєкту

 

15

Особиста гігієна підлітків.

Гігієнічні процедури. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.

 

Опрацювати

§

 

 

16

Особливості покращення функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням її типу.

ПРОЄКТ Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри.

 

 

17

Біологічні ритми і здоров’я.

Значення сну в юнацькому віці. Види відпочинку. Планування часу.

Дослідження значення сну в юнацькому віці.

Опрацювати

§

 

18

Узагальнення та систематизація знань  з розділу ІІ «Здоров’я людини» та розділу ІІІ «Фізична складова здоров’я»

Повторити

§

 

РОЗДІЛ 4. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я

19

 Психічний і духовний розвиток

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості.

Опрацювати

§

 

20

Життєві цінності і здоров’я.

Опрацювати

§

 

21

Психологічна рівновага і здоров’я

Емоційний інтелект. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень

Опрацювати

§

 

22

Культура вияву почуттів. Ознаки психологічної рівноваги.

Опрацювати

§

 

23

Самооцінка і здоров’я

Види самооцінки. Вплив ставлення людей до власного тіла і його змін на їх самооцінку і здоров’я.

Опрацювати

§

 

24

Конструктивне сприймання критики.

Опрацювати

§

 

25

Стрес і здоров’я.

Види стресу. Чинники стресу

Причини й наслідки емоційного вигорання. Способи керування стресом.

Опрацювати

§

 

26

Конфлікти і здоров’я

Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Негативні наслідки ескалації конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Вибір доцільної стратегії поведінки в конфлікті.

Опрацювати

§

 

27

Узагальнення та систематизація знань  з розділу ІV «Психологічна і духовна складові здоров’я».

Опрацювати

§

 

РОЗДІЛ 5. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я

28

Соціальні чинники здоров’я

Держава на захисті прав дитини. Соціальна безпека населеного пункту. Роль громади у формуванні здорового способу життя молоді. Джерела медичної та психологічної допомоги для молоді.

Опрацювати

§

 

29

Вплив цифрового середовища на здоров’я

Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Ґаджетозалежість, інтернетзалежність. Інформаційна «гігієна». Захист особистих даних в інтернеті. Протидія кіберзлочинам.

Опрацювати

§

 

30

Неінфекційні захворювання та їх профілактика

Соціальні чинники «хвороб цивілізації». Вплив неінфекційних захворювань на показники громадського здоров’я. Профілактика ожиріння, серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету 2 типу. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотичних речовин.

Опрацювати

§

 

31

 

Інфекційні захворювання, що набули соціального значення.

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Протидія стигмі і дискримінації.

Опрацювати

§

 

РОЗДІЛ 6. ДОБРОБУТ

32

Громадський добробут.

Складові громадського добробуту. Економічний розвиток держави. Раціональне природокористування, дбайливе ставлення до довкілля. Створення можливостей для розвитку та самореалізації. Значення інклюзивної, позашкільної, дистанційної освіти, самоосвіти.

Опрацювати

§

 

33

Особистий добробут

Добробут людини, як міра задоволення її потреб. Вплив добробуту на якість і тривалість життя людини. Спосіб життя і добробут. Самореалізація і добробут

Опрацювати

§

 

34

Уміння вчитися

Навчання, як важливий елемент самореалізації. Умови і бар’єри ефективного навчання. Навички самоорганізації і планування. Техніки ефективного навчання. Взаємодія із програмами штучного інтелекту для ефективного навчання.

Опрацювати

§

 

35

Узагальнення та систематизація знань  з розділу V «Психологічна і духовна складові здоров’я» та розділу VІ «Добробут»

Повторити

§