Календарно-тематичне планування
з англійської мови
11 клас - І семестр – (3 години на тиждень)
Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
Дата |
Тема уроку |
Мовний інвентар |
Комунікативна компетентність |
Змістові лінії |
Домашнє завдання |
|||||||||||
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіювання |
Говоріння |
Письмо |
|||||||||||
Started
|
||||||||||||||||
1 |
|
Вступ. Повторення
|
spelling,pronunciation,vocabularyreading, |
|
|
|
|
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
2 |
|
Англійська мова як мова міжнародного спілку-вання. |
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination preparation, widespread, to require, to study abroad, language course |
|
SB ex.5, pp.9-10; ex.8, pp.11- 12.
|
|
SB ex.6, p.11, ex.7, p.11 |
|
Лексика до теми
|
|||||||
3 |
|
Вивчення англійської мови. |
leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons |
|
SB ex.1, p.13 |
|
SB ex.2, p.13; ex.3b, p.14; ex.4a, p.15;
|
SB ex. 4c,p.16 |
ex.5, p.16 Лексика до теми
|
|||||||
Unit 1 “Being a Student”
|
||||||||||||||||
4 |
|
Учнівська автономія у вивченні мови |
a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out |
|
SB ex.2 pp.18-19; ex.3 p.21;
|
|
SB ex.1, p.18; |
|
ex.4, p.21; Лексика до теми
|
|||||||
5 |
|
Хороший вчитель, успішний учень |
to pass an exam/ to take an exam know/ find out learn/ teach/study |
|
ex.1, p.22;ex.2, p.22
|
|
|
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
6 |
|
Підготовка до іспитів |
if, even if, unless |
Conditionals I and II (Revision) |
SB ex.1,2,3,,5, pp.23-25 |
|
|
GB pp.3-14 |
ex.4, p.24; |
|||||||
7 |
|
Граматичний практикум
|
|
Conditionals I and II (Revision) |
|
|
|
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
8 |
|
Іноземна мова – мова для життя Розвиток навичок аудіювання. |
an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of |
|
SB ex.2a, p.26;
|
SB ex.4, p.27; ex.5, p.27; |
SB ex.1, p.25; ex.2b, p.26 |
|
ex.3, p.26; Лексика до теми
|
|||||||
9 |
|
Ким я буду? |
|
|
SB ex.2, p.29 WB ex.8, p.12 |
|
SB ex.1, p.28.
|
|
ex.3, p.29 |
|||||||
10 |
|
Написання нотаток |
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary |
|
SB ex.1, p.30; ex.2a,b,c, p.31; ex.4,p.32 SB ex.3, p.32; ex.5, p. 32; |
|
SB ex.2, p.30 |
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
11 |
|
Лексико-граматичний практикум
|
|
|
SB ex.4, p.38; |
SB ex.3, p.38; |
|
SB ex.2, p.37; |
SB ex.1, p.37 |
|||||||
12 |
|
Узагальнення матеріалу з теми |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1, p.33; ex.2, p.34;
|
|
SB ex.3, p.34; ex.4, pp.34-35 |
|
|
|||||||
13 |
|
Контрольна робота з теми
|
|
|||||||||||||
Unit 2 “Make Up Your Mind”
|
||||||||||||||||
14 |
|
Професійні уміння і здібності людини |
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a project, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,to employ, to occupy, to retire, to succeed |
Direct Speech. Reported Speech. Future-in- the-Past. |
SB ex. 2,3,4,5, pp.42-46;
|
Текст «Fill That Gap», pp. 42-44 |
SB ex.1, p.42;
|
|
ex.6, p.46 Лексика до теми
|
|||||||
15 |
|
Професійні уміння і здібності людини |
Work, job, possibility, occasion, opportunity |
|
ex.1, p. 47; ex.2, p.48;
|
|
|
|
ex.3, p.48 |
|||||||
16 |
|
Вимоги працедавців |
|
Direct Speech. Reported Speech. Future-in- the-Past. |
SB ex.1, p.49; ex.2, p.51; ex.3, p.52; ex.5, p.54 |
|
SB ex.4, pp.52- 53 |
SBex.6, p.54
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
17 |
|
Вибір майбутньої професії |
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe aling, renowned, foundation course, publicly funded, to be well regarded
|
|
SB ex.3, p.56, ex.4b, 57
|
SB ex.2, p.56; ex.4a, p.57
|
SB ex.1, p.55.
|
|
ex.7, p.55 Лексика до теми
|
|||||||
18 |
|
Граматичний практикум
|
|
|
|
|
|
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
19 |
|
Навчання після школи та закордоном |
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status |
|
SB ex.3, p.58
|
|
SB ex.1,2,4, pp.58-59
|
WB ex.8, pp.24-25 |
Завд.вчите-ля Лексика до теми
|
|||||||
20 |
|
Написання формального листа |
application letter,formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal ending |
|
SB ex.1, p.59; ex.3, p.60; ex.4a, p.62 |
|
|
SB ex.2, p.60;
|
ex.4, p.62 Лексика до теми
|
|||||||
21 |
|
Мій вибір |
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
SB ex.2, p.63; ex.3, p.64; ex.5a, p.65; ex.6a, p.66
|
|
SB ex.4, p.65, ex.5b, p.65, ex.6b, p.66 |
SB ex.1, p.63
|
ex.6, p.66 |
|||||||
22 |
|
Узагальнення матеріалу з теми |
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
ex.4, p.69 |
ex.3, p.68 |
|
ex.1, p.67 |
|
ex.2, p.67 |
||||||
23 |
|
Контрольна робота з теми
|
|
|||||||||||||
Unit 3 “Family Relationship”
|
|
|||||||||||||||
24 |
|
Психологи про родинні стосунки |
an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain, to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to |
|
SB ex.2,3, pp.73-75, ex.1,2, p.77
|
SB тексти «Teen Terror» p.73; «George’s Story», p.74 |
SB ex.1, p.72, ex.4,6, p.76
|
SB ex.5, p.76
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
25 |
|
Конфлікт поколінь |
|
|
|
|
|
SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34 |
Завд.вчите-ля |
|||||||
26 |
|
Граматичний практикум |
|
Conditional III
|
SB ex.1, p.78; ex.2, p.79;
|
|
|
|
ex.6, p.80 |
|||||||
27 |
|
Дружна сім’я |
an approach, a generation, an intention, a judgment, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up |
|
SB ex.2, p.81
|
SB ex.3,4a, pp.81-82 |
SB ex.1, p.81; ex.4b, p. 82 |
|
Лексика до теми Завд.вчите-ля |
|||||||
28 |
|
Підтримка в родині |
a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognize |
|
SB ex.4,5a, pp.83-84
|
|
SB ex.1,2,3,5b, pp.82-84 |
|
Лексика до теми Завд.вчите-ля |
|||||||
29 |
|
Лист до редактора |
a letter to the editor
|
|
SB ex.1, p.85; ex.3,5, p.87
|
|
SBex. 2,4, pp.86-87
|
|
Завд.вчите-ля |
|||||||
30 |
|
Родина у моїх поглядах |
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
SB ex.1,p.88; ex.3, p.89; ex.4, p.90; ex.7, p.91
|
|
SB ex.6,p.90;
|
SB ex.2, p.88;
|
ex.8,p.91; |
|||||||
31
|
|
Лексико-граматичний практикум |
|
|
|
|
|
|
|
ex.4,p.93; |
||||||
32 |
|
Узагальнення матеріалу з теми
|
|
|
|
|
|
|
|
Лексика до теми Завд.вчите-ля |
||||||
33
|
|
Контрольна робота з теми |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Unit 4 “Eating Out” |
||||||||||||||||
34 |
|
Харчування в Києві |
a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively,rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian |
|
SB ex.2,3, pp. 96-98; ex.5, p.99,
|
SB Текст ‘Eating Out in Kyiv’ |
SB ex.1, p.96
|
|
|
Лексика до теми ex.4,5,p.99; |
||||||
35 |
|
Система громадського харчування |
|
|
SB ex.1,2,3 p.100 |
|
|
|
Лексика до теми Завд.вчите-ля |
|||||||
36 |
|
Граматичний практикум |
|
Reported Speech |
SB ex.1,3 p.102 |
|
|
SB ex.2 p.102 |
|
SB ex.3 p.102 |
||||||
37 |
|
Типи закладів харчування |
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked |
|
SB ex.4a, p.105
|
SB ex.2a,3a, p.104 |
SB ex.1, p.103; ex.2b, p.104 |
SBex.3b, 4b,p.105 |
Лексика до теми Завд.вчите-ля |
|||||||
38 |
|
Замовлення їжі у кафе |
a customer, nutritions, a passion, canned, enthusiastic, beforehand |
|
SBex.2, p.106;
|
|
SBex.1, p.106; ex.3, p.107, WB ex. 8, p.49 |
SB ex.4, p.107 |
SB ex.4, p.107 |
|||||||
39 |
|
Написання звіту оцінки |
an assessment report, a proposal report, a survey report, an introduction, a body, a conclusion |
|
|
|
|
|
SB ex.4, p.111 |
|||||||
40 |
|
Моє харчування |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1a, p.112; ex.3a, p.113
|
|
SB ex.2,p.113; ex.3b,p.113; ex.4, p.114 ex.5,p.114 |
SB ex.6,p.114
|
SB ex.1,2, p.115 |
|||||||
41 |
|
Лексико-граматичний практикум
|
|
|
|
|
|
|
|
Лексика до теми Завд.вчите-ля |
||||||
42
|
|
Узагальнення матеріалу з теми. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
43
|
|
Контрольна робота з теми |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
44 |
|
Контроль читання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
45 |
|
Контроль аудіювання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
46 |
|
Контроль письма
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
47 |
|
Контроль усного мовлення
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
48 |
|
Уроки узагальнення знань за І семестр |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||