КТП історія України 8 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків історії України за оновленою програмою на 2022-23 н.р.
Перегляд файлу

8-й клас

Історія України

 (52 год., 1,5 год. на тиждень)

Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи»

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дата

Коригування

Примітка

Тема 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У XVI – перша половина XVII ст.

1

Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст.

 

 

 

2

Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.

 

 

 

3

Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути.

 

 

 

4

Практичне заняття. Виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом.

 

 

 

5

Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

 

 

 

6

Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Василь-Костянтин Острозький.

 

 

 

7

Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили.

 

 

 

8

Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

 

 

9

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

 

 

10

Практичне заняття. Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

 

 

 

11

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У XVI – перша половина XVII ст.»(різнорівневі завдання).

 

 

 

Тема 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

12

Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький.

 

 

 

13

Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.

 

 

 

14

Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі.

 

 

 

15

Козацькі повстання кінця ХVІ ст.

 

 

 

16

Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна.

 

 

 

17

Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».

 

 

 

18

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)»(різнорівневі завдання).

 

 

 

Тема 3. Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет козацької держави другої половини ХVІІ ст.

19

Передумови козацької революції. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір.

 

 

 

20

Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун.

 

 

 

21

Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

 

 

22

Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи.

 

 

 

23

Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз.

 

 

 

24

Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького,Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати).

 

 

 

25

Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва.

 

 

 

26

Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я.

 

 

 

27

Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний.

 

 

 

28

Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст.

 

 

 

29

 Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет козацької держави другої половини ХVІІ ст."  (різнорівневі завдання).

 

 

 

Тема 4. Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст.

30

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку).

 

 

 

31

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство

 

 

 

32

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.

 

 

 

33

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).Іван Сірко.

 

 

 

34

Практичне заняття. Позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, територіальні межі Запорожжя (Війська Запорозького Низового).

 

 

 

35

Тематичний контроль з теми "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст."

 

 

 

Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.

36

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

 

 

 

37

Пилип Орлик і його Конституція. Нова Січ. Спроба реформування

 

 

 

38

Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави

 

 

 

39

Гетьманщина за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського.

 

 

 

40

Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

 

 

 

41

Ліквідація Росією Запорозької Січі. Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

 

 

 

42

Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва.

 

 

 

43

Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»).

 

 

 

44

Практичне заняття.Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет козацької держави.

 

 

 

45

Грекокатолицька церква як ресурс української ідентичності.

 

 

 

46

Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

 

 

 

47

Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

 

 

 

48

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

 

 

 

49

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст

 

 

 

50

. Практичне заняття. Скласти порівняльно-хронологічну таблицю з назвами населених пунктів Півдня України, яким змінили найменування в результаті анексії Росією.

 

 

 

51

Узагальнення. Тематичний контроль з теми «УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст..»(різнорівневі завдання).

 

 

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

52

Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. Внесок України у формування європейської цивілізації .

Підсумкове узагальнення.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Попова Поліна Іванівна
    Щиро дякую за допомогу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Штучка Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чучвера Валентина
    Дякую за Вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Комар Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
22 серпня 2022
Переглядів
5931
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку