КТП на 2020-2021 н.р. з мистецтва 8-11 класи за підручником Людмили Масол (відредаговано)

Про матеріал
КТП на 2020-2021 н.р. з мистецтва 8-11 класи за підручником Людмили Масол (відредаговано)
Перегляд файлу

Календарне планування уроків із мистецтва для 8 класу

до підручника Л. М. Масол «Мистецтво». 8 клас

(35 год, 1 год на тиждень)

Складено відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012   664): Мистецтво. Програма для учнів 8 класів загальноосвітніх              навчальних              закладів.

Дата

Тема уроку

Основні поняття

Практичне завдання

1

 

Скульптура, живопис Стародавнього Єгипту

(с.10-13).

 

Мистецький стиль. Художній образ. Види, жанри, стилі та напрямки мистецтва. Таємниці м-ва Стародав. Єгипту.

Намалювати пейзаж із пірамідами, добрати візуальний ряд.

2

 

Музична культура єгиптян.

(с.14 - 17)

Художні особливості мистецьких творів. Образність та символіка єгипетських митців.

Сворити ескізи прикрас за єгипетськими мотивами.

3

 

Мистецтво античності – колиска Європейської цивілізації. (с. 18-21)

Архітектура, скульптура, живопис, музика  Давньої Греції.

Створити рекламу «Подорож  до Греції» з використанням елементів античного мистецтва.

4

 

Мистецтво стародавнього Риму.

(с. 21-25)

 

Архітектура, скульптура, живопис, музика  стародавнього Риму. Мозаїка, настінний живопис, гідравлос. Колізей.

Прослухати сцени з балету

А. Хачатуряна «Спартак» (на вибір).

5

 

Памятки мистецтва Північного Причорноморя та Скіфії.

(с. 26-35)

«Звіриний» стиль скіфських майстрів. Архітектура та монументальний живопис Причорноморя.

Створити рельєф в анімалістичному  жанрі за мотивами скіфського «звіриного» стилю.

6

 

Мистецтво Північного Причорноморя та Скіфії. Античний театр.

 

Декоративне, ювелірне, театральне та музичне  мистецтво. Одяг скіфів. Пектораль.

Здійснити віртуальну екскурсію до музею  історичних коштовностей України в Києві.

7

 

Велич і краса мистецтва Візантії.

(с. 36-45).

Візантійський стиль у архітектурі та монументальному живописі. Фрески, ікони, мозаїка. Собор святої Софії в Константинополі.

Виконати замальовку візантійського орнаменту.

8

 

Київська Русь у часи середньовіччя.

Храмова архітектура. Софія Київська. Церковна та народна музика.

Створити кросворд на тему «Мистецтво Київської Русі».

Тематична 1

9

 

Романська архітектура.

(с. 46-49)

 

Релігійні та світські споруди. Інтер’єр романських базилік. Пізанський собор. Замок Каркасон. Хотинська фортеця.

Переглянути історичний фільм із замковими декораціями.

10

 

Лицарський кодекс честі.

(с. 50-55)

 

Середньовічні казки та легенди. Лицарські герби.

Створити ескіз герба своєї школи, гуртка.

Зобразити середньовічний замок

11

 

Готика – синтез мистецтв у храмі. Велич готичної архітектури. (с.56-60)

Ознаки готичного стилю. Європейські готичні споруди.

Створити ескіз вітража за геометричними чи рослинними мотивами

12

 

Музичне мистецтво готичної доби. Мандрівні музиканти-поети.

(с. 61-63)

 

Часослов герцога Беррійського братів Лімбургів. К.Орф. Сценічна кантата «Карміна Бурана».

Знайти та прослухати сучасні твори із використанням  музичних  інструментів готичної доби.

13

 

Доба Відродження.

(с. 64-73)

 

Архітектура та скульптура доби Ренесансу.

Створити каталог найвизначніших архітектурних споруд доби Відродження.

14

 

Ідеали й образи Ренесансу. Фреска Рафаеля «Афінська школа»

 

Малярство та станковий живопис епохи Відродження. Розвиток професійного музичного мистецтва.

Завдання на с. 72.

Підготувати анонс до будь-якої опери.

15

 

Шедеври Північного Відродження

(с. 74-79)

Архітектура Нідерландів, Західної України. Розквіт фламандського, голландського та німецького живопису.

Вигадати символічні сюжети до українських приказок та прислівїв.

Повторити вивчений матеріал

16

 

Панорама мистецтв: перевіряємо свої досягнення

Основні особливості та відмінності вивчених епох.

Презентувати твір мистецтва, що найбільше вразив.

Тематична 2. І семестр. Скоригована

ІІ СЕМЕСТР

17

 

Музичне звучання Північного Відродження.

(с. 80-83)

Злет хорового мистецтва у північних країнах. Гомофонний стиль. Орландо Лассо «Луна».

Прослухати «Три фантазії для лютні зі Львіської табалатури ХVІ ст.» М. Скорика

18

 

Архітектура, скульптура та стилю бароко.

(с. 88-92)

Динамічність та декоративність стилю. Цвінгер – приклад німецького бароко. Новий рівень малярства та живопису.

Здійснити віртуальну подорож до Цвінгеру.

19

 

Бароковий живопис.

(с. 92-97)

Натюрморти. Бароковий стиль  оформлення інтерєрів та меблів.

Зробити замальовки оточуючих речей у стилі бароко.

20

 

Розквіт бароко у музиці.

(с. 98-103)

 

Розвиток жанру концерту. Творчість Й.С.Баха та

Г.-Ф.Генделя. Поширення органу.

Прослухати оригінали та аранжування творів Й.С.Баха.

21

 

Українське бароко.

(с. 104-113)

Видатні памятки козацького бароко. Українська національна архітектурна школа. Пластична скульптура І.Г.Пінзеля. Укр. іконопис та малярство. Книгодру-кування. «Троїсті музики».

Створити ескіз оформлення запрошення на виставу, концерт у стилі бароко.

22

 

Галантне рококо.

(с. 114-121)

 

Ознаки та особливості стилю рококо в образотворчому мистецтві та інтер’єрі.  Сюїта – провідний жанр музики для клавесина. Прояв стилю в українському мистецтві.

Виліпити декоративну скульптуру за мотивами мейсенського фарфору.

23

 

Класицизм в архітектурі, у скульптурі.

(с.122-127)

 

Художнє втілення класицизму в архітектурі та парково-ланшафтному дизайні. Стиль класицизму в Україні.

Створити ескіз класичного парку.

24

 

Класицизм у живописі.

(с.128-133)

 

Жанри та теми живопису в епоху классицизму. Вияв классицизму в українському малярстві.

Інтерпретувати один із творів живопису класичного стилю.

25

 

Класицизм у музиці.

(с. 134-140)

 

Розвиток нових музичних жанрів. Виникнення фортепіано. Інструментальний концерт. Симфонічний жанр.

Прослухати класичні музичні твори  (на вибір).

26

 

Українська класична музика.

(с. 141-145)

 

Хорові концерти М.Березовського, А.Веделя та Д.Бортнянського. Канти Г.Сковороди.

Скласти кросворд на тему «Класицизм».

Тематична 1

27

 

Виникнення стилю романтизму.

(с.146-147)

Приклади романтизму в літературі та живописі. Романтичні пейзажі та марини західно-європейських художників.

Знайти яскраву цитату як приклад літературного  романтизму.

28

 

Романтизм  у живописі.

(с. 147-155)

 

Романтизм у творчості К.Брюллова, А.Мокрицького, В.Штернберга, І. Айвазовського.

Намалювати марину або фантастичний пейзаж.

29

 

Музика романтиків.

Основні ознаки та нові засоби музичної зображальності романтизму. Провідні жанри.

Визначити, музиці якого композитора-романтика віддає перевагу ваша родина.

30

 

Музика романтиків.

(с. 156-163)

 

Синтез мистецтв. Розквіт романсу та опери. «Українська симфонія» М. Калачевського.

Прослухати романс (за вибором).

31

 

Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві.

(с. 164-168)

 

Критичний реалізм в художніх образах. Ф.Гойя – предтеча реалістичного мистецтва. Російські художники-передвижники.

Переглянути один із художніх фільмів про Ф.Гойю.

32

 

Мистецтво «втрачених ілюзій»

(с. 169 - 175)

Принципи реалізму у творчості українських митців.

 

Знайти зразки монументальної та станкової української скульптури.

33

 

Реалістичний стиль у музичному мистецтві.

(с. 176-181)

 

Дж. Верді – найяскравіший представник музичного реалізму. Оперна драматургія М.Мусоргського. Петро Ніщинський та Денис Січинський – автори історико-романтичних українських опер.

Підготувати презентацію або інсценізацію одного із народних українських обрядів.

34

 

Стильовий синтез: творчість Тараса Шевченка та Миколи Лисенка.

(с. 182- 193)

Поєднання ідей романтизму із властивостями реалізму у поглядах обох митців.

Знайти сучасні музичні твори на поезію Т.Шевченка.

35

 

Панорама мистецтв: перевіряємо свої досягнення. Підсумковий урок.

Особливості мистецьких стилів. Хронологічна таблиця.

Підготувати презентацію про улюблений стиль.

Тематична 2. ІІ семестр. Скоригована. Річна

 

 

 


 

Календарне планування уроків із мистецтва для 9 класу

до підручника Л. М. Масол «Мистецтво». 9 клас

(35 год, 1 год на тиждень)

Складено відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012   664): Мистецтво. Програма для учнів 9 класів загальноосвітніх              навчальних              закладів.

 

9 клас. «Мистецтво в культурі сучасності»

ВМ: твори візуального мистецтва для сприймання;

ММ: твори музичного мистецтва для сприймання;

МД: мистецька діяльність

Дата

Тема. Зміст уроку

Підручник

 

І семестр

Частина І. «Стилі та напрями мистецтва»

1

 

Вступ. Від модерну до модернізму

ВМ: А.Гауді Будинок Бальо; В.Городецький. Будинок з химерами; Г.Нарбут Українська абетка; Г.Клімт Поцілунок; П.Пікассо Автопортрети

ММ. А.Онеггер Пасіфік 231 

МД.  Групова робота «Яким я бачу ХХ століття»

С. 7-11

 

 

2

 

Школи і лідери європейського модерну

ВМ. В.Орта, Е.Гімар, О.Вагнер, А.Гауді, О.Бердслі, А.Муха, Г.Клімт, Л.К.Тіффані

ММ.  І.Стравінський Сюїта з балету  «Жар-птиця»

МД.  Ескізи меблів, посуду в стилі однієї зі шкіл європейського модерну (сецесія, ар-нуво, а-ля Клімт)

С. 13-19,

21-22,

24-25

3

 

Школи і лідери європейського модерну. Український модерн

ВМ. І Левинський, В.Кричевський, Г.Нарбут, О.Кульчицька

ММ. М.Леонтович Хорові обробки пісень. «Дударик»

МД.  Ескіз візерунка кахлі «Український модерн»

С.17, 20, 23-24

4

 

Символізм – вступ у ХХ століття

ВМ. М.Реріх, М.Врубель, М.Чюрльоніс, М.Жук  

ММ О.Скрябін «Прометей»

МД.  Ескіз афіші для виставки символістів або ескіз обкладинки диску «Прометей»

С. 26-37

5

 

Мінливість вражень імпресіоністів

ВМ. К.Моне, К.Піссарро, Е.Дега, О.Ренуар, О.Мурашко

ММ.  М.Равель Гра води

МД.  Утвори «живий» натюрморт з осіннім листям, добери різне кольорове тло. Сфотографуй, порівняй враження

С. 38-43, 48-49,

50-51

6

 

Мінливість вражень. Постімпресіонізм

ВМ. П.Сезанн, В.Ван Гог, П.Гоген, П.Сіньяк

ММ. К.Дебюссі Післяполудневий відпочинок фавна

МД.  Створіть марину в стилі пуантилізму

С. 44-51

7

 

Митці авангарду. Кубізм

ВМ. П.Пікассо, Ж.Брак, О.Архипенко

ММ.  Е.Саті Парад (балет)

МД.  Колаж на тему музики у стилі кубізму

С. 52-57

8

 

Митці авангарду. Футуризм.

Оцінювання навчальних досягнень

ВМ. Т.Марінетті, У.Боччоні, К.Кара, Д.Бурлюк, О.Богомазов

ММ. Л.Руссоло Зустріч автомобілів з аеропланом

МД.  Живописна динамічна футуристична композиція

С. 58-61

Тематична 1

9

 

Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм

ВМ. В.Кандинський, К.Малевич, П.Мондріан, Р.Делоне,

ММ. І.Стравінський Регтайм для 11 інструментів.

МД.  Оформлення побутових речей за мотивами П.Мондріана

С. 62-67

10

 

Лабіринтами художньої абстракції. Конструктивізм

ВМ. В.Єрмилов, О.Екстер, Ле Корбюзьє

ММ. Я.Ксенакіс

МД.  Рельєфна композиція за мотивами українського авангарду

С. 68-71

11

 

У пошуках художньої експресії. Мотив крику та самотності

ВМ. Е.Мунк, О.Дікс, Е.Барлах

ММ.  А.Шенберг Місячний П’єро (Мадонна)

МД.  Сенкан

С. 72-78

12

 

У пошуках художньої експресії. Фовізм

ВМ. П.Клее, А.Модільяні, А.Матісс

ММ.  К.Орф Карміна Бурана

МД.  Етюд у манері експресіоністів

С. 79-83

13

 

Повернення до ідеалів краси минулого. Неокласицизм

ВМ. Володимирський собор, Львівська політехніка, В.Городецький, З.Серебрякова, М.Бойчук, Т.Яблонська, А.Ерделі

ММ.  П.Хендеміт Симфонія «Художник Матіас» (Концерт янголів)

МД.  Замальовки сучасних споруд, в архітектурі яких є ознаки неокласицизму

С.84-89, 91-93

14

 

Повернення до краси ідеалів минулого. Примітивізм

ВМ. А.Руссо, Н.Піросмані, М.Приймаченко, К.Білокур

ММ.  І.Стравінський Балет «Весна священна», М.Леонтович Щедрик. Л.Дичко Фрески за картинами К.Білокур

МД. Ескізи дитячого одягу в стилі «примітивізм» 

С.89-90, 94-95

15

 

Постмодернізм.

ВМ. М.Дюшан, Д.Поллок, Е.Уорхол, В.Вазарелі

ММ.  А.Шнітке Концерто гроссо №1 (рондо)

МД.  Замалювати свій варіант оптичної ілюзії в стилі геометричної абстракції

С. 96-102, 106

16

 

Постмодернізм. Новорічна інсталяція.

Оцінювання навчальних досягнень

ВМ. В.Татлін, Д.Кошут

ММ.   Є.Станкович Симфонієтта

МД.  Створити новорічно-різдвяні арт-інсталяції

С. 102-107

Тематична 2. І семестр. Скоригована

ІІ семестр

Частина ІІ. «Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва»

17

 

Кіномистецтво. Види кіно

ВМ. Огюст і Луї Люм’єри  Кадри із фільмів. Ч.Чаплін Фрагменти фільмів. М-фи

ММ.  Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Титаник».

МД.  Підберіть музику до фільму Чапліна

С. 112-116

 

 

18

 

Кіномистецтво. Мова кіно

ВМ. Кадри з к-ф «Зоряні війни», «Аватар», «Матриця» (Великий план, загальний план, ракурс, середній план)

ММ. Дж.Горнер Саундтрек з к-ф «Аватар». Дж.Вільямс Саундтрек з к-ф «Зоряні війни».

МД.  Вигадайте свій атрибут кінопремії. Замалюйте його

С.117- 123

 

 

19

 

Жанри кіно

ВМ. Фрагменти к-ф «П’ятий елемент» реж. Л.Бессон, «Сталкер» реж. А.Тарковський, «Матриця» реж. Л. та Е.Вачовські, «Ромео і Джульєтта» реж. К.Карлей;

ММ. Л.Бернстайн Мюзикл «Вестсайдська історія», Л.Уеббер Рок-опера «Ісус Христос - суперзірка», мюзикли «Кішки», «Привид опери» . О.Рибніков Рок-опера «Юнона і Авось»

МД. Порівняй образне рішення кіноплакатів. Яке з них, на твою думку, є найвиразнішим?  Вигадай кіноплакат до  улюбленого фільму

С.124-130

20

 

Стилі кіно

ВМ. Фрагменти к-ф  «Донька води» реж. Ж.Ренуар, «Носферату.Симфонія жаху» реж. Ф-В.Мурнау, «Марш машин» реж. Е.Деслава, «Андалузький пес» реж. Л.Бунель і С.Далі, «Кримінальне чтиво» реж. К.Тарантіно.

ММ. А.Онеггер «Пасіфік 231» 

МД.  Придумай концепт персонажа для фентезі. Намалюй ескіз або створи комп’ютерний образ

С.131-133

21

 

Українське кіно: мозаїка видів і жанрів

ВМ. Фрагменти к-ф  В.Холодної, «Земля», «За двома зайцями», «Вогнем і мечем», «Богдан Хмельницький», м-ф «Як козаки», «Пластилінова ворона», «Капітошка»

ММ. М.Скорик Музика з мультфільму «Як козаки куліш варили» 

МД.  Створи образ тварини – персонажа української народної казки у стилі петриківського розпису

С.134-145

22

 

«Українське поетичне кіно»: постаті

ВМ. Фрагменти к-ф «Тіні забутих предків» реж С.Параджанов, «Білий птах з чорною відзнакою» реж. Ю.Іллєнко, «У бій ідуть лише «старі» реж. Л.Биков

ММ. А.Новіков Смуглянка , М.Скорик Музика з к-ф «Тіні забутих предків»

МД.  Виготов постер або рекламний буклет для одного з фільмів «поетичного кіно»

С.138-139,142

23

 

Кінематографічні професії

ВМ. Фото відомих акторів та режисерів. Фрагменти м-ф У.Діснея, к-ф «Парк Юрського періоду»,  «Клеопатра», «Пригоди Аліси в Країні чудес»,

ММ. Саундтреки Г.Циммера з м-ф «Король Лев», к-ф «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі»

МД. Проекспериментуй із зображенням обличчя типажів аніме.

С. 146-152

24

 

Кінематографічні школи

ВМ. Фрагменти к-ф «Леон» реж. Л.Бессон, «В джазі тільки дівчата», «Гаррі Поттер»; «Шлюб по-італійськи», «Приборкання норовливого»; «Танцор діско»; «Сім самураїв» реж. А.Куросава

ММ.  Саундтреки Е.Морріконе

МД.  Обери фільм, щоб презентувати одну з шкіл кінематографу

С.152-159

25

 

Телебачення: погляд у світ.

ВМ. Кадри з телесеріалів, телепередач, телепрограм

ММ. Музичні відеокліпи. 

МД. Презентувати телепрограму, якій надаєте перевагу

С. 160-165

26

 

Рольова гра «Телеміст»

Оцінювання навчальних досягнень учнів

ВМ. Фрагменти к-ф та м-ф (за вибором учнів)

ММ.  Саундтреки – візитівки к-ф та м-ф (за вибором учнів)

МД.  Презентація проектів.

С. 166-167

Тематична 1

27

 

Фотомистецтво

ВМ. Зразки художньої фотографії. А.Адамс. Ю.Химич. А.Федецький. В.Пилип’юк

ММ.  Композиції у виконанні П.Моріа

МД.  Фотоколаж на обрану тему

С. 180-185

28

 

Рекламне мистецтво

ВМ. А.Муха Афіша для Сари Бернар. К.Мозер Афіша виставки Сецесії. Зразки рекламної продукції. Емблеми музичних фестивалів

ММ.  Класичні мелодії у сучасній рекламі

МД.  Створіть рекламу українських музичних фестивалів або рекламні плакати про гуртки, секції, студії вашої школи

С.186-191

29

 

Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї

ВМ. Історико-культурні заповідники України. Лувр. Прадо. Дрезденська галерея, галерея Уффіці. Ермітаж. Британський музей. Національний художній музей України. Музей писанки

ММ.  Музичний супровід (за вибором)

МД.  Замалювати фасад або інтер’єр галереї сучасного мистецтва

С. 168-173

30

 

Збереження мистецьких надбань: бібліотеки

ВМ. Монастирські бібліотеки, Радкліф в Оксфорді, бібліотека Конгресу США, Національна бібліотека України

ММ.  Музичний супровід (за вибором)

МД. Диспут «Сучасна бібліотека втратила титул «храм мудрості» 

С. 174-179

31

 

Збереження мистецьких надбань. Подорож незвичними музеями світу

ВМ. Презентації учнів

ММ.  Музичний супровід (за вибором учнів)

МД.  Презентація проектів

С. 179

32

 

Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність

ВМ. П. Брейгель «Вавилонське стовпотворіння». Палац Альгамбра в Гранаді. Будівля філармонії в Ужгороді. Поль Гоген «Таїтянки». М.Врубель «Етюд у східному стилі»

ММ.  Музичний фольклор різних народів

МД.  Оформити запрошення в обраному національному стилі

С. 192-197

33

 

Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі

ВМ. Твори Іллі Рєпіна, Івана Марчука.

ММ.  С.Крушельницька Арія Чіо-Чіо-Сан з опери Дж.Пуччіні.

МД.  Сенкан зі словом «мистецтво»

С. 198-203

34

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів

ВМ. Візуальний ряд у підручнику

ММ.  Музичний супровід за вибором

МД.  Мистецька вікторина

С. 204-205

35

 

Урок-екскурсія. Полікультурність в пам’ятках рідного краю

 

Тематична 2. ІІ семестр. Скоригована. Річна

Примітка: Пісні для співу добираються вчителем довільно з Додатку 2 підручника (с. 214-221) та за бажанням учнів.

 

 

Календарне планування уроків мистецтва в 10 класі

до підручника ЛЮДМИЛИ масол

 

З урахуванням, що  в І семестрі 2 години (без ущільнень), а в ІІ семестрі 1 година 

Дата

Тема і зміст

Теми проектів і дискусій, завдання, твори для сприймання, практикуми

І семестр

Тема 1. Мистецтво африканського культурного регіону

1

 

1.1. Африканська скульптура, маски

Відмінності культур Північної і Тропічної Африки. Унікальність мистецтва стародавньої цивілізації Єгипту.

Завдання. Прослухайте і порівняйте гру різних виконавців на джембе. Спробуйте відтворити елементи поліритмії (робота в парах). Проведіть дискусію на тему: «Африканський танець — думки й почуття, виражені в русі». Подумайте, які танці можна застосовувати як релаксацію.

Мистецький проект (тема за вибором): «Мистецтво Стародавьного Єгипту», «Мавританське мистецтво», «Сучасний живопис  Африки».

Практикум. Варіант 1. Підготуйте і проведіть у школі квест «Загадки мистецтва Африки». Варіант 2. Самостійно доберіть в інтернеті зразки африканських масок і виготовте їх для шкільного театралізованого шоу.

2

 

Роль ісламу в культурі країн Північної Африки. Вплив  релігійних вірувань (анімізм, тотемізм, фетишизм) на традиційне мистецтво етнічних племен Центртальної Африки.

3

 

Маскa — «ключ» до душі африканців, її різновиди. Теракотові статуетки стародавньої культури Нок. Реалістичні голови з теракоти або бронзи з міста-держави Іфе. Жанровий діапазон і канони бронзової скульптури держави Бенін. Відлуння експресивних образів африканців у творчості митців європейського авангарду. С. 8-12

4

 

1.2. Музично-танцювальна магія африканців

Гілки африканської музичної культури: музика Північної Африки, де поєдналися традиції корінних народів континенту з досягненнями мусульманської культури та етнічна музика африканців, що живуть на південь від пустелі Сахара й зберегли  архаїчні традиції.

Завдання. Прослухайте і порівняйте гру різних виконавців на джембе. Спробуйте відтворити елементи поліритмії (робота в парах).

Проведіть дискусію на тему: «Африканський танець — думки й почуття, виражені в русі», висловіть і поясніть власне ставлення мистецтва народів Африки. Подумайте, які танці можна застосовувати для релаксації.

Практикум. Варіант 1. Спробуйте поімпровізувати під ритми барабана танці в африканському стилі, імітуючи, наприклад, стрімкий і переможний політ яструба (хлопці), ніжний трепет кві (дівчата) або інші природні явища. Варіант 2. Виконання приспіву пісні «Хафанана» Афріка Сімона (караоке).

5

 

Музичний інструментарій народів Африки: домінування ударних, зокрема різних за формами та розмірами барабанів. «Мова» там-тамів, гра на  джембе. Популярність калимби, різновидів балафонів. Струнні (кора, лук, ефіопська ліра) та духові інструменти.

6

 

Музика і танці в обрядах і ритуалах африканців, самовираження мовою рухів.

С. 13-17

7

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ

 

Тематична 1

Тема 2. Мистецтво американського культурного регіону

8

 

2.1. Мистецтво доколумбової Америки: майя, ацтеки, інки

Періодизація розвитку мистецтва Американського регіону.

Мистецтво майя – «греків Нового Світу». Чичен-Іца – одне з нових семи чудес світу.

С. 18-19

Завдання. Знайдіть в Інтернеті й послухайте індіанську етнічу музику. Обміняйтеся своїми враженнями з однокласниками.

Практикум. Варіант 1. Замалюйте конструкцію піраміди доколумбової Америки. Варіант 2. Виготовте головний убір або прикрасу з розфарбованого пір'я для індіанського костюму.

 

9

 

Мистецтво ацтеків: архітектура столиці Теночтитлан, сакральна скульптура, календар. С. 19-20

10

 

Мистецтво інків: кераміка, вироби із золота. Мачу Пікчу – «місто у небесах».

С. 20-21

11

 

Музична культура корінних народів Америки. С. 22

12

 

2.2. Архітектура, скульптура і живопис Латинської Америки

Мистецтво Латинської Америки колоніального періоду: кафедральний собор у Мехіко, комплекс споруд церкви Бон-Жезус-ду-Конгоньяс. С. 23-24

Завдання. Створіть карту або таблицю пам'яток культури та мистецтва Латинської Америки, які внесені до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Практикум. Мистецький проект з презентацію (тема за вибором): «Сучасні оперні театри Латино-Американського культурного регіону»; «Нові сім чудес світу», «Декоративне мистецтво народів Латинської Америки».

 

13

 

Театри у стилі класицизму:  Колон у Буенос-Айресі (Аргентина), Амазонас у Манаусі (Бразилія). С. 25

14

 

Кафедральний собор у стилі модернізму О. Німейєра.

Статуя Христа Спасителя (12.10.1931) – символ Ріо-де-Жанейро в Бразилії. С. 25

15

 

Мексиканська школа монументального живопису: Д. Рівера, Х. Ороско, Д.Сікейрос. Живопис  Ф. Кало. С. 26-27

16

 

Урок-підсумок

Д/з: Відвідати віртуальний музей (на вибір)

Тематична 2

 

17

 

2.3. Архітектура, скульптура й живопис Північної Америки

Риси класицизму і неокласицизму в архітектурі Північної Америки. Капітолій у Вашингтоні.  Архітектура в стилі ар-деко. С. 28

Завдання. Запропонуйте ідеї оригінальних графіті для прикрашання неестетичних об’єктів навколишнього середовища, наприклад старих бетонних парканів.

Мистецький проект (тема за вибором): «Голлівуд – імперія кіно», «Дісней і Діснейленди».

Практикум. Створіть кольоро-терапевтичну композицію в стилі абстрактного експресіонізму для підтримування позитивного настрою під час різних життєвих негараздів. Доберіть до неї арт-терапевтичну музику. Під час релаксації імпровізуйте відповідні хореографічні та пантомімічні етюди.

 

18

 

Хмарочоси: Гарант-білдінг, Крайслер-білдінг, Емпайр-стейт-білдінг. Деконструктивізм споруди «Кристал» Королівського музею у Торонто. С. 29

19

 

Статуя  Свободи у США, скульптура Лео Мола. Веґревільська писанка (Канада). С. 30

20-21

 

Живопис на американські сюжети     

В. Гомера, Е. Хоппера, Р. Кента,       

М. Кассет. Американські митці українського походження:                  

Я. Гніздовський, М. Дмитренко. С. 30

22

 

Абстрактний експресіонізм Дж.  Поллока,   М. Ротко. Поп-арт Е. Ворхола, Дж. Кунса. Об'єкти стріт-арту й мистецтво графіті в Майамі (м. Вінтвуд). С. 32-33

Цікаво: Будинок Хемінгуея+шестилапі коти (м. Кі-вест)

23

 

2.4. Латино-Американські танці переможно крокують світом

Три коріння мистецтва латиноамери-канських країн: індіанське; креольське (іспанського і португальського похо-дження), африканське. С. 34

Твори для сприймання: А. П'яццолла  Танго «Oblivion» («Забуття»), «Лібертанго» у виконання автора на бандонеоні та в різних інтерпретаціях. https://www.youtube.com/watch?v=KFkaVhfTvWE

Практикум. Варіант 1. Подивіться в інтернеті латиноамериканські танці з міжнародних конкурсів, порівняйте їх і оберіть той, який захочете самостійно опанувати. Варіант 2. Уявіть, що вас запросили на карнавал в Ріо, де змагаються школи самби з усієї Бразилії й інших країн; поекспериментуйте у виконанні характерних рухів самби.

Тематична 3

24

 

Бразильська самба. Кубинська румба. Ча-ча-ча – грайливий танець кубинського походження. С. 35

Аргентинське танго – танець-імпровізація.

25

 

П’ятірка танців латиноамериканської програми Міжнародних конкурсів бальних танців. С. 36

26

 

Творчість аргентинського композитора А. П'яццолли. Міжнародний День танго 11 грудня. С. 36-37

27

 

Урок захисту проектів

 

28

 

2.5. Музично-танцювальні ритми Америки

Витоки джазу: спірічуелс, блюз, рег-тайм та ін. Виконавці: П.Робсон, «імператриця блюзів» Б. Сміт, «король труби» Л. Армстронг, піаніст і аранжувальник Д. Еллінгтон,               Е.Фіцджеральд. С. Джоплін – автор регтаймів. С. 38-40

Твори для сприймання:  Оркестр Д.Еллінгтона. Дж. Гершвін  «Рапсодія в блюзових тонах» для ф-но з оркестром, опера «Поргі та Бесс» (фрагменти). Шлягери Е.Преслі, М. Джексона, Мадонни (за вибором).

Мистецький проект  (колективна робота). Розділіться на міні-групи й дослідіть різні стилі й напрями джазу, рок- і поп-музики в Америці, проведіть паралелі й аналогії з музичною культурою України.

Практикум. Продемонструйте характерні елементи одного з популярних танців, батьківщина яких – Північна Америка.

 

29

 

Розмаїття стилів і жанрів джазу: диксиленд, бі-боп, хот- і кул-джаз,  симфо-джаз тощо.

Поєднання джазових інтонацій та академічної музики у творчості Дж.Гершвіна. С. 40

30

 

Рок-музика.  Е. Преслі –  король рок-н-роллу. Арт-рок.

Поп-музика: М. Джексон, Мадонна. Танці:  степ,  чарльстон, фокстрот, твіст, шейк, брейк тощо.

Диско. Хіп-хоп. С. 41-42

31

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ

 

32

 

Підсумковий урок

 

Тематична 4. І семестр. Скоригована

ІІ семестр

Тема 3. Мистецтво далекосхідного культурного регіону

33

 

3.1. Природа – міра всіх речей

Вплив конфуціанства, даосизум, буддизму на мистецтво регіону.

Архітектура країн Далекого Сходу: Велика китайська стіна, Храм Неба у Пекині, японський замок Химедзі. корейський королівський палац Кьонбоккун у Сеулі. Ультрасучасна архітектура. С. 44-48

Завдання. Проведіть конкурс ікебани, завершіть його церемонією чаювання у східному стилі.

Практикум (групова робота). Намалюйте на папері або тканині у вертикальному видовженому форматі серію композицій у жанрі «квіти і птахи». Оберіть єдиний для групи східний мотив (лотос, орхідея, бамбук, хризантема). Складіть з малюнків сувій або ширму (за вибором). Заздалегідь підготуйте конструкцію основи. Подаруйте кращу ширму інтернату для людей похилого віку.

 

Пагода (боа-та) = вежа скарбів

34

 

Китайський живопис – синтез зображення, поезії, каліграфії, друку (Ван Вей, Лі Сисюнь, Янь Лібень, Чжоу Фан, Ці Байші та ін.). Жанри: «гори і води», «квіти й птахи», «люди», «тварини».

Корейський живопис на шовку і папері (Чон Сон, Кім Хон До). С. 48-51, с. 52

Японське мистецтво гравюри: К.Утамаро, К. Хокусай.

35

 

Японський сад, ікебана. «Корейський традиційний сад» у Києві. Декоративно-ужиткове мистецтво Далекого Сходу: вироби з порцеляни, дерева, кістки, тощо. Нецке.  С. 53-54

36

 

3.2. Музика, танець, театр кіно: погляд крізь тисячоліття

Пентатоніка – основа  китайської музики. Розмаїття китайських музичних інструментів: струнні  (цинь і піпа), духові (флейти, шен), ударні.  Японські інструменти кото і сямісен. Пекінська опера: поєднання вокалу, діалогів, акробатик. С. 54-57

Мистецький проект (тема за вибором): «Бойові мистецтва у кінематографі країн Далекого Сходу», «Аніме в сучасній Японії».

Завдання. Самостійно проведіть дослідження музичного інструментарію далекосхідних країн, порівняйте з європейськими інструментами й укладіть порівняльну таблицю (за групами: струнні, духові, ударні). Створити віяло (на вибір)

Практикум. Варіант 1. Проведіть експеримент: програйте звукоряд «пентатоніка» (на чорних клавішах фортепіано). Спробуйте відтворити ці мелодії дзеркально, як у китайській музиці, зробити з них різні інтонаційні комбінації. Який колорит Ви відчуваєте? Варіант 2. Вивчить і виконайте один із традиційних далекосхідних танців. 

37

 

Танцювальні традиції народів Далекого Сходу: танці дракона і  лева, з барабанами, віялами, саблями, танець у масках. С. 57-58

38

 

Театр далекосхідного регіону: драматичний, ляльковий, тіньовий. Японський театр Но: маска – головний засіб виразності; роль хору і оркестру; символіка жестів, рухів, декорацій. Японський театр  Кабукі: амплуа й майстерність акторів, костюми й перуки. 

С. 58-61

Аніме

39

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ №5 (С. 61)

 

Тематична 1

Тема 4. Мистецтво індійського культурного регіону

40

 

4.1. Шедеври архітектури, скульптури, живопису Індії

Індія – країна релігійної толерантності. Сакральна архітектура і скульптура. Велика ступа в Санчі. 

Буддійський печерний храм в Аджанті. Комплекс в Кхаджурахо, присвячений Шиві.  С. 62-64

Практикум. Варіант 1. Ескіз тканини для сарі або шалі  (за бажанням – з використанням традиційного індійського елементу «огірок»). Варіант 2 (колективна робота). Розробіть проект рекламного  буклету «Подорожуємо Індією» з використанням знакових візуальних образів мистецтва цієї країни.

 

41

 

Архітектура епохи Великих Моголів: поєднання ісламських, індійських, перських ознак. Мечеть Джамі Масджид в Делі,  Тадж-Махал в Агрі. Розквіт мистецтва мініатюри. С. 65-66

42

 

Традиційні художні ремесла Індії: ткацтво, різьблення по дереву, обробка металів тощо. С. 66

43

 

4.2. Звучання і рух Всесвіту в індійській музиці і танцях

Храмова, народна та світська (придворна) музика. Мелодична основа індійської музики – рага. С. 67-68

Завдання. Самостійно подивіться індійські кінофільми. Організуйте дискусію на тему «Секрети популярності індійського кіно у світі».

Практикум.  Варіант 1. Ознайомтеся з основними елементами індійського танцю – мудра і хаста. Продемонструйте свої вміння однокласникам. За бажанням організуйте шкільний фестиваль «Індійські танці».

Варіант 2. Використовуючи інтернет-джерела, послухайте індійську музику, доберіть твори для зняття стресів, медитації.

 

44

ущ.

Характерна ознака мистецтва Індії сангіт, синтез поезії, музики, хореографії. Музичні інструменти: віна,  ситар, сарангі, табла, бансурі.

Індійський класичний танець і його основні елементи (мудра і хаста). С. 68-70

45

 

Кінематограф Індії: самобутність національної школи, насиченість музично-танцювальними епізодами. Болівуд – найбільша у світі кіноіндустрія. Творчість  режисера і актора Раджа Капура. С. 70-71

46

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ

 

ТЕМА 5. Мистецтво арабо-мусульманського культурного регіону

47

 

5.1. Архітектура, образотворче і музичне мистецтво Арабського Сходу

Значення ісламу – панівної релігії в країнах Близького  Сходу. Культові й світські споруди: мечеті, медресе, караван-сараї, ринки тощо. Мечеть пророка Магомета в Медині. С. 72-74

Найголовніший храм мусульманського світу – Кааба у Мецці. Блакитна мечеть у Стамбулі.  Мечеть Ханського палацу в Бахчисараї. Мечеть Аль-Рахма («Милосердя») у Києві. С. 74

Завдання. Прослухайте зразки музики арабського Сходу і назвіть її типові елементи. Поясніть, як ви розумієте цитату Аль-Фарабі: «Музика це мелодія, об’єднана зі словом».

Практикум. Варіант 1. Прочитайте свої улюблені казки чи оповідання з пам’ятки арабської літератури «Тисяча й одна ніч». Поекспериментуйте в царині каліграфії та запишіть імена відомих персонажів, афоризми з твору.

Варіант 2 (групова робота). Створіть альбом анти-стрес з графічних арабесок, дайте їм емоційні назви. Потім обміняйтеся з однокласниками копіями (ксероксами) своїй малюнків і розфарбовуйте їх для поліпшення емоційного стану (після перевтоми, під час поганого настрою тощо).

 

48

 

Стилі арабської каліграфії. Арабеска в живописі, архітектурі. Творчість видатного художниак-мініатюриста К.Бехзада.

С. 75-76

49

 

Килимарство Персії (нині – Іран), Туреччини, Ізнікська кераміка. С. 76-78

50

 

Макамат професійна музика мусульманського Сходу. Музичні інструменти: струнно-щипкові  (уд, саз), струнно-смичкові (ребаб, кеманча), духові (най), ударні (дойра). С. 79-82

51

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ С. 86-67

 

52

 

Урок-підсумок С. 84, 88-89

 

Тематична 2. ІІ семестр. Скоригована. Річна

 

Календарне планування уроків мистецтва в 11 класі

до підручника ЛЮДМИЛИ масол

 

З урахуванням, що  у І семестрі 1 година (без ущільнень), а в ІІ семестрі 2 години

 

Дата

Тема і зміст

Теми проектів і дискусій, завдання, твори для сприймання, практикуми

І семестр

Тема 6. Мистецтво європейського культурного регіону

1

 

6.1. Архітектура  кам’яний літопис століть

Греція — колиска європейської цивілізації. Cюжет міфу «Викрадення Європи» у творчості європейських митців. Антична архітектура.

С. 92-93

Практикум. Варіант 1. Зробіть схеми-замальовки архітектурних споруд Європи, які вас найбільше зацікавили, акцентуючи характерні деталі стилю.

Варіант 2 (колективна робота). Мистецький проект «Парк «МініЄвропа». В унікальному парку Брюсселя кожна європейська країна представлена макетами найвидатніших пам’яток архітектури (350 споруд): замків, соборів, палаців, ратуш, веж, площ, мостів тощо. Розподіліть між собою країни і підготовте колективне слайд-шоу. Зробіть презентацію і продемонструйте її учням і вчителям вашої школи.

Цікаво: зáмки Луари, ефір від 29.09.2019 «Орел і решка. Чудеса світу»

2

 

Монастирі й замки Європи у романському стилі. Базиліка — провідний тип церковних споруд. Нотр-Дам де Парі у Франції — перший готичний собор, зразок синтезу мистецтв. Пізня «полум’яніюча» готика в Італії, Іспанії. С. 94-97

3

 

Архітектура Ренесансу і бароко. Приклад поєднання стилів: собор і площа Св. Петра в Римі. Галантність рококо. Палацово-парковий  комплекс Версаль у Франції — взірець класицизму. С. 98-99

4

 

Споруди основоположника стилю модерн В. Орта в Брюсселі.  Шедеври А. Гауді у Барселоні. Архітектура конструктивізму (Ле Корбюзьє) і деконструктивізму (З. Хадід). Сучасні споруди у стилі хай-тек і еко-тек. С. 100-102

5

 

6.2. Скульптура — мовчазна потаємна муза

Антична скульптура – гімн людині. Грецькі статуї та рельєфи. Римський скульптурний портрет: парадний, камерний, кінний.

С. 103-104

Завдання. Підготуйте і проведіть інтелектуально-фінансову гру «Аукціон». Попередньо визначте ролі та обговоріть правила гри. Оберіть твори скульптури «для продажу». Створіть ажіотаж, щоб перетворити їх у топ-лоти. Намагайтеся привернути увагу «потенційних покупців» до робіт.

Практикум. Варіант 1. Створіть копію скульптури А. Джакометті «Людина, яка крокує», використовуючи нетрадиційні матеріали (дріт, фольга тощо).

Варіант 2 (групова робота). Оберіть дуже відомі й знакові для Європи скульптури, які варто розмістити на євробанкнотах. Зробіть серію ескізів нових купюр. Поцікавтеся, які архітектурні пам’ятки вже використано на них.

 

6

 

Сакральна скульптура європейського Середньовіччя. Мікеланджело — один з титанів Відродження, передвісник бароко. Капела Медічі у Флоренції. Мова барокової пластики Л. Берніні (Аполлон і Дафна). С. 104-105

7

 

«Амур» Е. Фальконе — ідеал краси доби рококо. Скульптура класицизму. Творчість О.Родена.

Скульптури епохи модернізму й постмодернізму: П. Пікассо, К. Бранкузі, А.Джакометті та ін. Нове пластичне мислення сучасності: зразки  гігантоманії (Атоніум у Брюсселі),  кінетична скульптура. С. 105-109

Тематична 1

8

 

6.3. Різнокольоровий світ європейського живопису

Первісні наскельні малюнки печер Ласко (Франція) та Альтаміра (Іспанія). Мозаїки, фрески, іконопис, книжкова мініатюра Візантії. Канони  фресок романської доби. Вітражі готичних соборів «Біблія для неписьменних»: Шартрський собор у  Франції. С. 110-111

Завдання. Ознайомтеся самостійно з творчістю Леонардо да Вінчі. Проведіть диспут «Сторінками інтелектуального трилера Дена Брауна «Код да Вінчі» (попередньо прочитайте літературний твір і подивіться однойменний кінофільм).

Мистецький проект: «Національні особливості кіношкіл європейських країн».

Практикум. Варіант 1. Наслідуючи техніку постімпресіоністів, спробуйте різнокольоровими крапками виразити в абстрактних безпредметних образах свої почуття: радість, сум, розпач, тривогу, гнів тощо (фломастери). Варіант 2 (колективна робота). Розділіться на групи (за стилями) й підгрупи (за країнами),  створіть веб-галерею європейського живопису. Проведіть презентацію та розмістіть її на сайті школи.

 

9

 

«Титани» епохи Відродження та їхні шедеври: Леонардо да Вінчі, Рафаель Санті, Мікеланджело Буонаротті. С. 112-113

10

 

 Живопис Північного Відродження: «малі»  голландці (Я. Ван Ейк, І. Босх, Я. Вермер, Ф.Халс, П. Клас та ін.) та «великі» голландці (П. П. Рубенс і Рембрандт). С. 114-115

11

 

 «Золота доба» іспанського живопису: портрети Д. Веласкеса, картини й офорти Ф.Гойї Досягнення національної школи живопису в Англії: сатира У. Хогарта, романтичні краєвиди Дж. Констебл і Дж.Тернера, портретна галерея Дж.Рейнольдса і  Т. Гейнсборо. С. 116-117

12

 

Класична (Ж.-Л. Давід), романтична (Е.Делакруа) і реалістична (Г. Курбе) школи живопису Франції. Французькі імпресіоністи (К. Моне, Е. Мане, О.Ренуар, К. Піссарро, А.Сіслей, Е.Дега, Б. Морізо), постімпресіоністи (Ж. Сьора,  П. Сіньяк)  та неоімпресіоністи (П. Гоген), фовісти (А.Матісс). Живопис різних течій модернізму і постмодернізму. С. 118-121

 

 

13

 

6.4. Палітра стилів і жанрів музичного мистецтва: поєднання традицій і новаторства

Грецька музика — найдавніша в Європі. Образ Орфея в творах композиторів різних епох. Вершинні досягнення в царині поліфонічної музики (Й. С. Бах) і музичного симфонізму (Л. ван Бетховен). С. 122-125

Твори для сприймання: Й. С. Бах Токата і фуга ре мінор для органу. Л. Бетховен Симфонія № 9. Фінал, Й. Гайдн «Прощальна симфонія».           В.-А. Моцарт «Реквієм», Й. Штраус «Казки віденського лісу», Дж. Верді Арії з опер у виконанні Л. Паваротті, Ф. Шопен Ноктюрн (за вибором). Ф. Ліст Ноктюрн «Мрії кохання». Пісні у виконанні Е. Піаф, гурту  «Бітлз».

К/ф: «Амадеус» (реж. М. Форман), «Безіменна зірка»  за участю Е. Піаф.

Завдання. Проведіть дискусію на тему «Майбутнє музики: перемога поп-культури чи повернення до класичних ідеалів минулого?». Розділіться попередньо на команди («Новатори» і

«Ретрогради»). Аргументуйте свої судження, виявляйте критичне мислення, водночас дотримуйтесь

Мистецький проект (робота в 2 групах). Теми: «Українські музиканти в Європі» та «Європейські музиканти в Україні».

14

 

Відень — центр музичної культури Європи. Віденська класична школа (Й.Гайдн, В.-А.Моцарт). Вальсова династія Штраусів. Віденський бал.

С. 126-130

15

 

Італія    батьківщина оперного мистецтва: Дж. Россіні і Дж. Верді. Міланський театр Ла Скала і розвиток співу бельканто (Е. Карузо, Л. Паваротті та ін.). С. 125-126

16

 

Творчість і виконавство музикантів-романтиків Ф.  Шопена, Ф. Ліста. С. 130-132

Тематична 2. І семестр. Скоригована

ІІ семестр

17

 

Твори К. Дебюссі — енциклопедія імпресіоністських образів. С. 132-134

18

ущ.

Французькі шансоньє (Е. Піаф та ін.). Загадки гурту «Бітлз».  Є кросворди. С. 134-136

19

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ

 

Тема 7. Мистецтво європейського культурного регіону. Художня спадщина України С. 137-138

20

 

7.1. Архітектура

Храми Київської Русі. Замки й фортеці у Луцьку, Хотині, Олеську, Мукачеві та ін. Подих Ренесансу в архітектурі Львова. Українські дерев’яні церкви карпатського регіону. С. 138-142

Завдання. Проведіть дискусію «Від модерну до хмарочосу — куди далі?».

Мистецький проект (груповий). «Український храм — модель Всесвіту».

Практикум. Варіант 1. Замалюйте характерні архітектурні елементи споруд, які вам найбільше сподобалися (у вигляді схеми, ескізів, етюдів).

Варіант 2. Зробіть світлини споруд свого краю, які потребують реставрації.

 

21

 

Шедеври зодчества українського козацького бароко: Чернігівський колегіум; собор Різдва Богородиці у Козельці; Троїцький собор у м. Новомосковську; дзвіниці Софійського собору і Києво-Печерської лаври,  Маріїнський палац, Андріївська церква в Києві. С. 142-143

Барокова архітектура західноєвропейського зразка: Домініканський собор і собор Св. Юра у Львові, ратуша в Бучачі. Костели  у західній Україні. С. 144-145

22

ущ.

Палаци й палацово-паркові ансамблі у стилі класицизм. Еклектика архітектурно-пластичних образів оперних театрів у Києві, Львові, Одесі. Архітектурний ансамбль резиденції буковинських митрополитів у Чернівцях. С. 146

23

 

Український модерн (будинок Полтавського губернського земства, будинок із химерами в Києві). Львівська сецесія. Помпезний неокласицизм і конструктивізм архітектури радянського періоду. Мова сучасного зодчества. С. 147-150

24

 

7.2. Скульптура

Керамічна скульптура Трипілля. Збруцький ідол. Сакральна скульптура. Експресія бароко у творчості І. Г. Пінзеля: статуї Собору Св. Юра у Львові, ратуші в Бучачі. Іконостаси. С. 150-152

Мистецький проект (за вибором): «Скульптурні  портрети українських митців», «Скульптурна Шевченкіана в Україні та поза її межами».

Практикум. Варіант 1. Виконайте замальовки пам’ятників рідного краю. Варіант 2. Запропонуйте ескізи монет із зображенням видатних пам’яток української скульптури.

 

25

 

Зразки пластики класицизму: пам’ятник      А.-Є. Ришельє в Одесі, пам’ятник князю Володимиру в Києві, чотири фонтани на площі Ринок у Львові. Побутовий та історичний жанри у станковій скульптурі: Леонід Позен. Пам’ятники і скульптурні портрети діячам української культури.

С. 153-156

26

 

Світове визнання новаторської творчості основоположника кубізму в скульптурі О.Архипенка.  С. 158

27

 

Українська скульптурна Шевченкіана (І.Кавалерідзе, М. Манізер, В. Одрехівський та ін.).  Доробок скульпторів діаспори. Парк «Сад скульптур Лео Мола» у Вінніпегу. Пластична мова скульптури сучасності. С. 157-160

Тематична 1

28

 

7.3. Живопис, графіка

Петрогліфи з гроту «Кам’яної Могили».

Поєднання мозаїки й фрески в монументальнму живописі Київської держави. С. 161

Завдання. Уявіть себе підприємцем, складіть рейтинг українських художників і оберіть з їхньої спадщини топ-10 картин для показу на міжнародному аукціоні (за бажанням – зробіть переклад назв і авторів англійською мовою). 

Проведіть диспут на тему «Чи замінять новітні арт-практики    перформанси й інсталяції  — традиційну картину в мистецтві майбутнього?».

Практикум. Варіант 1. Мистецький проект з комп’ютерною презентацію (за вибором): «Мистецька Шевченкіана», «Майстри народного живопису», «Український авангард», «Славетні українці у світовому мистецтві». Варіант 2. Напишіть есе про творчість одного з українських художників, який вас найбільше вразив. Репродукцію якої його картини ви б хотіли подарувати друзям з інших країн, щоб зацікавити українським мистецтвом?

Д/ф про Мурашка-портретиста: https://www.youtube.com/watch?v=9Kw2hcC3k0c

 

29

 

Мистецтво іконопису, осередки в Києві (Алімпій), Жовкві (І. Руткович, Й.Кондзелевич). С. 162

Гравюра на дереві, міді. Українська парсуна.

30

 

Народний живопис: Козак Мамай.

Портрети Д. Левицького і В. Боровиковського у становленні стилю класицизм у живописі. С. 163

31

 

Т. Шевченко художник і графік (академік гравюри). Розвиток історичного, побутового, пейзажного жанрів. Творчість М. Пимененка, С.Васильківського, О. Мурашка та ін. С. 164-166

32

 

Модерна графіка Г. Нарбута, М. Жука,  конструктивізм В. Єрмілова. Станкові роботи та ілюстрації до літ-ної класики М. Дерегуса, В. Касіяна, В. Лопати, Г. і С. Якутовичів, Анатолія Базилевича, представників української діаспори М. Левицького, Я. Гніздовського. С. 167-169

33

 

Художники-авангардисти О. Богомазов, О. Екстер, А. Петрицький, К. Малевич, О. Новаківський,       Ф. Кричевський, Д. Бурлюк, В. Баранов-Росіне.     С. 169-170

34

 

Школа монументального живопису М. Бойчука. Львівська живописна школа (О. Новаківський, О. Кульчицька, І.  Труш та ін.).  С. 171

35

 

Доробок митців радянськоїх доби (О.Шовкуненко, Т. Яблонська, М. Глущенко, В. Зарецький; представники закарпатської школи А.Ерделі, Й.Бокшай,   Ф. Манайло, В.Микита).      С. 172

36

 

Народне мистецтво: К. Білокур,   М. Примаченко, М.  Тимченко. І. Сколоздра та ін. С. 173-175

Живопис  сучасності: А. Криволап, І. Марчук, Т.Сільваші, О. Животков, О. Тістол та ін. + Олег Шупляк   

37

 

7.4. Музичне мистецтво

Український музичний фольклор: жанри й цикли пісень і танців, народні інструменти.

Музична культура Київської держави. Партесна музика у братських школах. Збірка «Сад божественних пісень» Г. Сковороди. С. 176-179

Твори для сприймання: М. Лисенко «Заповіт»,  М. Вербицький. «Заповіт»,      К. Стеценко Солоспів «Стояла я і слухала весну» на вірші Лесі Українки,     Я. Степовий Балада «Три шляхи» на вірші Т. Шевченка, М. Леонтович Хорові обробки, пісні П.Майбороди, О. Білаша, В.Івасюка.

Мистецький проект (колективна робота). «І прадіди в струнах бандури живуть…» про кобзарство в Україні. Дізнайтеся, які знані бандуристи є у вашому краї. Зробіть записи або запросіть когось із них виступити у вашій школі.

Практикум (робота в групах). Варіант 1. Проведіть бліц-гру між двома командами, співаючи по черзі й без пауз українські пісні, які починаються на «Ой, …».  Варіант 2. Розділіться на групи за жанрами пісень — обрядові, історичні, ліричні, жартівливі, естрадні тощо. Презентуйте по черзі від груп зразок обраного  жанру (кожний учень співає по одній пісні). Оберіть колективно (шляхом анонімного голосування) трійку співаків    зірок класу.  

 

38

 

Хорові концерти М. Березовського, А. Веделя, Д.Бортнянського. Становлення національної композиторської школи. С. 180

39

 

Діяльність і творчість  М. Лисенка та  його послідовників: М. Леонтовича, К. Стеценко і Я.Степовго. С. 182-182

40

 

 Фундатор Перемишльської композиторської школи М. Вербицький. Просвітницька діяльність і творчість А. Вахнянина, О. Нижанківського, Д. Січинського. С. 181, 183

Хорова й симфонічна творчість Л. Ревуцького, Б. Лятошинського, С. Людкевича.  С. 183

В. Барвінський — майстер інструментальних мініатюр.  С. 183

Музика для дітей В. Косенка. С. 184

41

 

Нефольклорний стиль М. Скорика (1938-2020), неокласичні камерні симфонії Є. Станковича, хорові твори Лесі Дичко. Музичний авангард композиторів-шестидесятників і модернізація музичної мови: В. Годзяцький, В.Сильвестров, Л.Грабовський. Пісенна творчість П. Майбороди, О. Білаша, В. Івасюка та ін.     С. 184-186

42

 

Музичне виконавство: Б. Гмиря, Соломія Крушельницька, Анатолій Солов’яненко та ін.       С. 186

43

 

Поп-музика. Пісенний форум «Червона рута». Рок-музика: гурти «Гайдамаки», «Скрябін»,  «Океан Ельзи», «Даха-Браха», «Онука» та ін.

Музика митців української діаспори. С. 187-189

44

 

Урок-концерт

Скласти хіт-парад улюблених українських пісень

Тематична 2

45

 

7.5.  Театр і кіно

Перші професійні актори скоморохи. Шкільний театр козацько-гетьманської доби. Національний ляльковий театр вертеп. Перший український професійний театр під орудою О. Бачинського при товаристві «Руська бесіда» (1864). С. 190-193

Завдання. Підготуйте і проведіть дискусію або шлеф-моб на тему «Сучасний герой театру і кіно  – хто він?». Оберіть топ-5 акторів-кумирів.

Мистецький проект (за вибором).  «Лесь Курбас  реформатор українського театру». (Зокрема дослідіть, за які досягнення його ім’я увійшло до Золотої книги  видатних європейців у Відні). «Іван Миколайчук – втілення національного духу в українському кіно».

Практикум.  Варіант 1.  (колективна робота). Інсценізуйте інтермедію зі шкільного життя або фрагмент із п’єси, що входить до навчальної програми з української літератури. Запропонуйте оригінальні елементи сценографії. Варіант 2. Разом  з однокласниками започаткуйте відеотеку українського кіно, виокремте в ній розділ «Навчальні фільми».

 

46

 

Принципи реалізму і народності «театру корифеїв»: музично-драматичного за формою і фольклорно-етнографічного за змістом. (М. Кропивницький, М. Старицький, І. Карпенко-Карий, П. Саксаганський, М. Садовський, М. Заньковецька). Діяльність першого стаціонарного українського театру в Києві. С. 193-195

47

 

Новаторські експерименти видатного режисера й актора Л.  Курбаса у театрі «Березіль». С. 195-196

48

 

Творчість А. Бучми, Н. Ужвій, Г. Юри та ін. Мережа драматичних і лялькових театрів. С. 196-199

49

 

Століття українського кінематографу. Картини О.Довженка («Земля» та ін.). Поетичне кіно («Тіні забутих предків», реж. С. Параджанов та ін.), «міська проза» Кіри Муратової. С. 200

50

 

Козацький анімаційний серіал В. Дахна, культові мультфільми Д. Черкаського. С. 200

 

51

 

Видатні актори: І. Миколайчук, Л. Биков, Б.Ступка та ін. Сучасні фільми-переможці міжнародних конкурсів: «Плем'я» (реж. М.Слабошпицький), «Подорожні» (реж. І.Стрембіцький). С. 200-202

52

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ С. 204-205

 

53

 

Урок-підсумок С. 206-207

 

Тематична 3. ІІ семестр. Скоригована. Річна

 

 

 

Разом  (у 10-11 класах) має вийти 105 годин

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Кузнецов Виктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Артюх Ігор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лесіва Юлія Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Горак Наталя Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 1 клас, Планування
Додано
30 серпня 2020
Переглядів
12058
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку