13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Ми і мистецтво - 1 клас - поурочний план

Про матеріал
Матеріали можуть бути використані як супровід до уроків інтегрованого курсу «Мистецтво» («Музичне мистецтво») у 1 класі НУШ відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти за підручником Л.Кондратової
Перегляд файлу

УРОК 1

Тема уроку: Ми і мистецтво

Мета уроку: формувати ключові компетентності:                             загальнокультурна компетентність: усвідомлення ролі музичного мистецтва в житті людини;                                                                             міжпредметна естетична компетентність: визначення взаємозв’язку музики з іншими видами мистецтва;                                                                          предметна компетентність:                                                                                                   зацікавити учнів уроками музики, ознайомити з правилами співу та слухання музики, а також з поняттями «пісня», «композитор», «виконавець», «слухач», дати знання про значення музики в житті людини;                                                                                      — розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, створювати музичний супровід до пісні;                                                                                                                                         — виховувати любов до музики, інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок уведення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети композитора М. Скорика та автора пісні Н. Май.

Основні поняття для засвоєння: правила слухання музики, правила співу, поняття: пісня, композитор, виконавець, слухач.

Твори, що вивчаються на уроці: М. Скорик. «Мелодія»; Н. Май. «Перший раз у перший клас».

ХІД УРОКУ

  1.     Організаційний момент.

- Вхід у клас під звучання  пісні Н. Май. «Перший раз у перший клас».                    - Музичне привітання.

  1.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація учіння школярів.

Дорогі діти, запрошую вас до чарівної країни Музики! Крок за кроком ми будемо пізнавати загадковий музичний світ. Будемо  співати і слухати музику. Музика наповнює усе наше життя. Ми навчимося її чути і розуміти.  Перегляд відеоролика «Музика в моєму житті».

  1.     Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок, умінь.
  • Де звучить музика?
  • Де її можна почути?
  1. Бесіда по темі та слухання музики.

Музика є важливою частиною життя людини, вона оточує нас із самого народження, розповідає про життя, допомагає нам краще пізнати навколишній світ. Вона робить людину більш чуйною і доброю, вчить тонкощів почуттів. Музика відіграє велику роль у житті людини. Щоб стати справжнім цінителем музики, треба вивчати її особливості.

А як називають того, хто пише музику?

Так, композитор – людина, яка створює музику: пісні, танці.

  • Як ми називаємо людину, яка виконує музику?

Виконавець – людина, яка виконує музику.                                                                          - Хто важливіший – композитор чи виконавець?                                                   Композиторів, співаків, виконавців на музичних інструментах часто називають одним словом – музиканти.

Діти, а як музика приходить до нас? Так, композитори її пишуть, виконавці виконують, а ми – слухачі – слухаємо її. Слухач – людина, яка слухає музику. Скажіть, чи була б музика в світі, якби не було хоча б когось одного з цього ряду? Так, музики  б не було б, адже кожен виконує свою роль, яка однаково важлива. Отже, щоб музика дійшла до нас, вона повинна пройти  музичною стежинкою: композитор-виконавець-слухач.

Слухати музику потрібно вміти. Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з основними правилами слухання музики.

Зосередься, сядь спокійно,
нехай навколо тиша запанує —
і залунає мелодійно
та музика, що світ чарує.
Заплющуй очі, спробуй уявити,
що композитор нам хотів сказати…
Мистецтво неможливо не любити!
Зумій красу його пізнати.

Вам зрозумілі правила слухання музики? Тож влаштовуйтеся зручніше на свої місця і вирушаймо в чарівний світ музичних звуків. Пропоную послухати п’єсу українського композитора М.Скорика «Мелодія» і перевірити, чи навчилися ви правильно слухати музику.

(М.Скорик. «Мелодія» - слухання)

Молодці, ви дійсно зрозуміли як потрібно слухати музику.                                                   - Які почуття у вас викликала ця мелодія?                                                                                                  - Як ви гадаєте, чому людям так подобається слухати музику?                                Я вам відкрию невеличкий секрет: для того, щоб співати пісню також потрібно знати певні правила.

Хочеш пісню заспівати —
тобі правила слід знати:
встань чи сядь собі рівненько,
бери дихання спокійно,
без напруження, легенько
вчись співати професійно!

Це називається співацькою поставою.                                                                                

  1. Розспівування.  

Сьогодні ми спробуємо навчитися правильно співати. Але  для того, щоб почати співати, треба спочатку розспіватися, «розігріти» свої голосочки. А що таке розспівка? Так, розспівка – це вправа для голосу. Розспівування готує голос до співу.

 (Розучування поспівки «Прийшла осінь»)

Прий - шла о - сінь знов до нас,
за - ве - ла ді - тей у клас.

  1.  Виконання пісень.

Я знаю, що всі ви з нетерпінням чекали зустрічі зі школою. І ось цей день настав. Я пропоную послухати пісню про школу. А хто знає, що таке пісня? Так, пісня – це музичний твір, який призначений для співу. Ця пісня  про всіх,  хто вперше йде до школи, а отже, і про вас - першокласників. (Н. Май. «Перший раз у перший клас» - показ, робота над текстом, розучування мелодії фразами, виконання І куплету з музичним супроводом).

  1. Підведення підсумків.                                           

 – Про що ви дізналися на уроці?                                                                                         - Як ми називаємо людей, що пишуть музику?                                                                - Люди, що виконують музику називаються…                                                                    - Хто такі слухачі?                                                                                                                                                               - Про кого розповідається у пісні яку ми сьогодні вивчили? Спробуйте описати цих школярів.

  1. Проведення гри «Звуки лісу».

Уявіть, що ви в осінньому лісі. Спробуйте передати голосом звуки, які ви там чуєте. (Звучання музичного уривку).                                                                                  - Що ви почули в лісі? Які звуки лунали? Що і як звучало? Пригадайте, які птахи і звірі живуть у лісі? Зобразіть як кує зозуля, каркає ворона, співають пташки, як виє вовк, шумить дощ, вітер, плюс котить водичка…                                    - Чи сподобався вам уявний ліс, який ви зобразили голосом?

  1. Вихід з класу під звучання пісні Н. Май. «Перший раз у перший клас».       

 

 

docx
Додано
3 вересня 2020
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку