"Світ мистецтва навкруги" - 1 клас "Мистецтво" НУШ

Про матеріал
Матеріали можуть бути використані як супровід до уроків інтегрованого курсу «Мистецтво» («Музичне мистецтво») у 1 класі НУШ відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти за підручником Л.Кондратової
Перегляд файлу

УРОК 2

Тема уроку: Світ мистецтва навкруги

Мета уроку: формувати ключові компетентності:                             загальнокультурна компетентність: усвідомлення ролі музичного мистецтва в житті людини;                                                                             міжпредметна естетична компетентність: визначення взаємозв’язку музики з іншими видами мистецтва;                                                                          предметна компетентність:                                                                                                   зацікавити учнів уроками музики, ознайомити з музичними та шумовими звуками, дати знання про значення музики в житті людини, познайомити з нотами;                                                                                                                            — розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, створювати музичний супровід до пісні;                                                                                                                                         — виховувати любов до музики, інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення теми.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети композитора В.Косенка  та автора пісні Н.Май.

Основні поняття для засвоєння: музичні звуки і шуми, ноти.

Твори, що вивчаються на уроці: В.Косенко. «Пасторальна»; Н.Май. «Перший раз у перший клас».

ХІД УРОКУ

  1.     Організаційний момент.

- Вхід у клас під звучання  пісні Н.Май. «Перший раз у перший клас».                    - Музичне привітання.

  1.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація учіння школярів.

Діти, на попередньому уроці ми з вами навчилися правильно слухати музику та співати пісні. Сьогодні ми продовжимо свою мандрівку чарівною країною музики і познайомимося з її звуками. Музика — мистецтво звуків. На уроці ми з’ясуємо, що таке музичні і шумові звуки, щоб не плутати ці поняття; визначимо, що мелодія є основою музики, і роль музичного супроводу. Знайомство з особливостями музики допоможе краще розуміти її мову, характер і зміст музичних творів.

  1.     Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок, умінь.
  • Як правильно потрібно слухати музику?
  • А як потрібно співати?
  • Чи має природа свої звуки? Які вони?
  1. Бесіда по темі та слухання музики.

Пташка співає, хлюпоче ріка,

Вітер шумить — листя гойда.
Чуєш, як вміє природа співати? 
Слід нам мистецтво таке шанувати!  М.Мигаль

  • Як ще може звучати довкілля?

Навколо нас весь час безліч різних звуків, але всі вони різні. Щоб почути  звуки, потрібна тиша. Заплющимо очі і прислухаємося до тиші. Які звуки ви почули?     Так звучить наша школа, наше місто.  На попередньому уроці ми мандрували до лісу. Пропоную і сьогодні завітати до нього. Пригадайте, які звуки ви там почули? Так у лісі ми можемо почути спів пташок, шарудіння листочків на деревах, дзижчання комарів, тріск гілочок під ногами – саме так шумить ліс. (Слухання звуків лісу). Це все шумові звуки. Але існують і інші звуки – чарівні. Ці звуки створені людиною. Коли вона почала співати – виникла музика. З тих пір ці звуки стали називати музичними. Музичні звуки виникають коли люди співають або грають на музичних інструментах.

Пропоную послухати  один з найкращих творів для дітей українського композитора В.Косенка «Пасторальна». Композитор завжди любив рідний край, милувався його природою і цю любов передавав у своїй музиці. Слово «пастораль» означає пастуший. Пастораллю в музиці називають твір, що змальовує картини природи та сцени селянського життя. Цікаво, що життя пастушків завжди змальовували безтурботним і щасливим, як мрію. (В.Косенко. «Пасторальна» - слухання).                                                                           – Чи сподобалася вам музика?                                                                                          – Які звуки лунали: музичні чи шумові?                                                                                     – Як звучала музика?                                                                                                    - Якими кольорами ви намалювали б ілюстрацію до цієї музики?  Так, музика звучить спокійно і тихо, передає радісні почуття. Мелодію можна уявити в кольорах сонця і блакитного неба після весняного теплого дощу.

  1. Розспівування.  

Пропоную пригадати по співку «Прийшла осінь» і згадати правила співу. (Виконання поспівки «Прийшла осінь»)

Прий - шла о - сінь знов до нас,
за - ве - ла ді - тей у клас.

  1.  Виконання пісень.

На попередньому уроці ми розпочали вивчати пісню про першокласників. Сьогодні ми розучимо її до кінця. (Н. Май. «Перший раз у перший клас» - робота над текстом ІІ і ІІІ куплетів, виконання мелодії фразами, виконання пісні з музичним супроводом).

Під час гри на ударних музичних інструментах виникають шумові звуки. Усі музичні звуки записують спеціальними знаками – нотами.

Ми ділимо клас на три групи. Одна – співаки, друга – музиканти на маракасах, третя – музиканти на бубонцях. (Виконання пісні з ритмічним супроводом).

  1. Підведення підсумків.                                           

 – На які види поділяються усі звуки?                                                                                 – Які звуки ми чули під час співу: музичні чи шумові?                                                           – Як називається пісня, яку ми співали?                                                                           Світ сповнений звуками, але не всі вони є музичними. Музика — мистецтво звуків, що є її мовою. З музичних звуків складаються чарівні мелодії, великі музичні твори. Ми вчимося розуміти мову музики.

  1. Вихід з класу під звучання пісні Н.Май. «Перший раз у перший клас».       

 

 

docx
Додано
3 вересня 2020
Переглядів
2546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку