ОРІЄНТОВНИЙ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН З НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ
2 КЛАС за Типовою освітньою технологією «РОСТОК»
до підручника «Навколишній світ» для 2 класу
(автор технології - професор Пушкарьова Т. О.)
Номер уроку |
Дата |
Фактична дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання |
Сторінка підручника |
||||
СВІТ - В МЕНІ, І В СВІТІ - Я Краса людини |
|||||||||
1. |
10.01 |
|
Тема місяця. Вартість і цінність. Тиждень 1. Що я ціную в людях? Що таке цінності? Яке найкраще диво на землі? Як ти з’явився на світ?. Анкетування «Познайомтесь, це – я!». |
Здобувач освіти: Очікувані результати: має уявлення про: неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, характер, здібності) та про відмінність від тварин (мова, мислення, праця); культуру взаємин людей в сім’ї, школі, на вулиці; взаємні обов’язки батьків і дітей; свою приналежність до України; культуру одягу та моду; називає свій родовід, традиції своєї сім'ї, професії своїх батьків та інших членів сім'ї, способи зміцнення здоров’я, органи людини; знає основні правила співжиття сім’ї, правила гостинності; пояснює роботу органів організму людини; дотримується правил особистої гігієни, зміцнення здоров’я, режиму праці та відпочинку; виявляє інтерес до своєї зовнішності; патріотичні почуття, шанобливе ставлення до реліквій свого народу, рідного краю держави; прагне до охайності та краси у зовнішньому вигляді; знати більше про досягнення українців у різних галузях (науці, культурі, спорті тощо); до власної акуратності, до самовиховання; до пізнання минулого і сучасного України; до участі у відзначенні пам’ятних подій, державних і народних свят; складає словесні портрети членів сім’ї; розуміє, що тіло людини – чудове творіння природи; наводить приклади досягнень людей; застосовує доречно слова етикету, уміє поводитись чемно в гостях, громадських місцях; розпізнавати вчинки однолітків; бере участь у колективних справах; робить висновки про необхідність збереження і зміцнення здоров’я. |
С. 3 - 5 |
||||
2. |
11.01 |
|
Тиждень 1. Що я ціную в людях? Якими бувають цінності? Я і вся наша сім’я. Складання словесних портретів членів сім’ї. Людина – частина живої природи |
С. 6 - 8 |
|||||
3. |
12.01 |
|
Тиждень 1. Що я ціную в людях? Що об’єднує родину?Краса людського тіла. Тіло людини – чудове творіння природи. |
С. 9 - 10 |
|||||
4. |
13.01 |
|
Тиждень 1. Що я ціную в людях? Яку цінність кожен із нас несе у собі?Античні скульптури. Організм людини. Краса і культура рухів. Режим праці і відпочинку. Як зміцнювати своє здоров’я. |
С. 11 - 12 |
|||||
5. |
17.01 |
|
Тиждень 2. Яку цінність можу створити я? Якого я роду? Зв’язок поколінь. Виховання відповідального, дбайливого ставлення до свого здоров’я. Навчальна гра «Це – так, а це – ні». Практичні роботи: *вивчення комплексу вправ ранкової гімнастики; *розвиток умінь правильно ходити. |
С. 12 - 13 |
|||||
6. |
18.01 |
|
Тиждень 2. Яку цінність можу створити я? Що найдорожче у світі? №1 Екскурсія до історичного музею (для ознайомлення з творами мистецтва, які зображують людину). |
|
|||||
7. |
19.01 |
|
Тиждень 2. Яку цінність можу створити я? Що цінного ти можеш принести у спільну справу? Будьмо здорові. Демонстрація навчальних проектів: - Перші олімпіади людства – свята спорту. - Найбільше багатство людини - здоров’я. |
|
|||||
8. |
20.01 |
|
Тиждень 2. Яку цінність можу створити я? Чому довіряють одне одному?Який вигляд ми маємо? Зовнішній вигляд. |
С. 14 - 15 |
|||||
|
|
|
|
|
|
||||
9. |
24.01 |
|
Тиждень 3.Природні цінності. Чи все в природі має цінність?Одяг та його призначення. Одяг для праці і відпочинку .
|
|
С. 16 - 19 |
||||
10. |
25.01 |
|
Тиждень 3.Природні цінності.Чи можуть зникнути природні цінності? Мода, елегантність і смак. |
С. 20 , 22 - 23 |
|||||
11. |
26.01 |
|
Тиждень 3.Природні цінності. Пам’ятки природи і культури. №1 Практичні роботи: - моделювання варіантів зручного одягу для школи (відпочинку, спорту тощо) з паперових розгорток; - конструювання одягу для ляльок: |
С. 21 № 6 |
|||||
визначення розміру. |
|||||||||
12. |
27.01 |
|
Тиждень 3.Природні цінності. Вплив людини на довкілля.№2 Екскурсія до салонів мод (для ознайомлення з роботою художників – модельєрів). |
|
|||||
13. |
31.01 |
|
Тиждень 3.Природні цінності. Охорона природи.№2 Практична робота. Сервірування святкового столу за допомогою лялькового посуду. Міні-проект. Народна мудрість (прислів’я та приказки) про правила етикету та поведінки. |
|
|||||
14. |
01.02 |
|
Тема місяця. Хочу – можу – потрібно. Тиждень1. Бажання та мрії. Які бажання виникають у дюдей? Ми гарні і ми погані. Людські якості: доброта і злість, щедрість і жадібність, працелюбство і лінь. Правила співпраці, гри, поведінки в громадських місцях. |
С. 27 - 30 |
|||||
15. |
02.02 |
|
Тиждень1. Бажання та мрії. Чи є різниця між мрією та бажанням? Чи існує абсолютне добро і зло? Культура спілкування з ровесниками й старшими. Традиційні погляди на поведінку дівчаток і хлопчиків. |
С. 31 - 32 |
|||||
16. |
03.02 |
|
Тиждень1. Бажання та мрії.Чи може мрія змінити життя людини? Завжди є місце подвигу. Подвиг. Стародавні та сучасні герої. Відомі та знамениті люди твого краю. Міні-проект: «Подвиг героя, що мене надихає?»
|
С. 32 - 33 |
|||||
17. |
07.02 |
|
Тиждень2. Бажання та потреби.Чи варто здійснювати всі бажання? Чи існує абсолютне добро і зло? Культура спілкування з ровесниками й старшими. Традиційні погляди на поведінку дівчаток і хлопчиків. Міні-проекти: • Ми схожі – ми різні; • Якщо мій товариш захворів… |
С. 34 - 35 |
|||||
18. |
08.02 |
|
Тиждень2. Бажання та потреби. Як природа обмежує людські бажання? Ким бути? Надійне слово – труд. Професії та ремесла українців сучасних і стародавніх. Професії твоїх батьків та рідних. |
С. 36 - 41 |
|||||
19. |
09.02 |
|
Тиждень2. Бажання та потреби. Чи потребують бажання обмежень? №3 Екскурсія на підприємство (для ознайомлення з працею людей різних професій). |
|
|||||
20. |
10.02 |
|
Тиждень2. Бажання та потреби. Чому не можна жити без правил? Діагностувальна робота №1 |
|
|||||
|
|
||||||||
Вчимося спілкуватися |
|||||||||
21. |
14.02 |
|
Тиждень3. Спільні мрії та бажання. Чи може бажання нашкодити? Добридень! Ознайомлення з основними правилами і формами спілкування. Чи вміємо ми спілкуватись? |
Здобувач освіти: Очікувані результати: має уявлення про: усну та писемну форми спілкування, форму спілкування без слів (мімічну); називає деякі професії (5 –6) та їх особливості, імена славнозвісних рудівників(вчених, письменників, лікарів, учителів, робітників тощо), моральні якості людини (доброта, чуйність, порядність тощо); приклади позитивного і негативного ставлення до старших імолодших; знає слова та способи привітання, прощання, основні форми спілкування та їхні різновиди (монолог, діалог); правила ввічливої поведінки у гостях, громадських місцях; уміє чемно звернутися до однолітків і дорослих, ознайомитися, привітатися, попрощатися; чемно поводитися у гостях і бути гостинним; чемно та доброзичливо ставитися до людей; розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу на суперечками і конфліктами, принципи дружніх стосунків, милосердя, поступливості, подільчивості, наполегливості, відповідальності; прагне до вироблення цих чеснот; робить висновки про: значення ввічливої поведінки; користь та красу людської праці. |
С. 42 - 45 |
||||
22. |
15.02 |
|
Тиждень3. Спільні мрії та бажання. Чи може бути спільна мрія? Квіти вітання, квіти прощання. Правила вітання, правила прощання. |
С. 46 - 49 |
|||||
23. |
16.02 |
|
Тиждень3. Спільні мрії та бажання. Чи може бути спільне бажання? Будьте ласкаві! Звертання. Правила звертання. |
С. 50 - 53 |
|||||
24. |
17.02 |
|
Тиждень3. Спільні мрії та бажання. Чи може моя мрія збігатися з зі спільною мрією? Від посмішки стає всім веселіш! Знайомство. Правила знайомства.
|
С. 54 - 56 |
|||||
25. |
21.02 |
|
Тиждень4. Чи легко здійснити бажання? Чи можна впізнати бажання? Умій сказати – умій змовчати. Монолог і діалог. |
С. 57 - 58 |
|||||
26. |
22.02 |
|
Тиждень4. Чи легко здійснити бажання? Чого хоче кожна людина?Слово не горобець – вилетить не піймаєш. Бесіда, дискусія, суперечка. |
С. 59 - 63 |
|||||
27. |
23.02 |
|
Тиждень4. Чи легко здійснити бажання? Про що я мрію? Приємне слово наче сад цвіте. Добрі слова – добрі відносини. Щире слово – комплімент. Лестощі. |
С. 65 - 71 |
|||||
28. |
24.02 |
|
Тиждень4. Чи легко здійснити бажання? Які потреби є у людини?Слово – срібло, мовчання – золото. Способи спілкування без слів. Спілкування в усній формі і письмовій формі. |
С. 72 - 73 |
|||||
29. |
28.02 |
|
Тиждень4. Чи легко здійснити бажання?Чим важливе навчання у школі? Що таке культура спілкування? Виховання культури усного мовлення. Чемне – нечемне спілкування. Ввічлива поведінка. |
С. 74 - 75 |
|||||
30. |
01.03 |
|
Тема місяця. Ідеї – винаходи – відкриття.Тиждень1. Досліджую свої можливості. Як я співпрацюю у класі? Діагностувальна робота №2 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||
31. |
02.03 |
|
Весна іде, красу несе. Тиждень1. Досліджую свої можливості. Як я спілкуюсь з ровесниками? Ознайомлення учнів з прикметами весни. Весняні місяці. Ознаки весни в неживій природі. Спостереження за неживою та живою природою навесні: за прикметами весни: поява бруньок на деревах, поява перших квітів, зміни кольору неба тощо. |
Здобувач освіти: Очікувані результати: має уявлення явища в неживій природі навесні; зміни поведінки тварин; знає назви весняних місяців; істотні ознаки весни в неживій та живій природі; причини настання змін у житті тварин (комах, риб, птахів, звірів); уміє визначати та називати сезонні зміни в природі навесні (сонце все більше зігріває землю, збільшується день, з'являються перші квітки, листя, прилітають птахи з вирію); розпізнавати первоцвіти; наводить приклади ознак весни, 2-3 народних прикмет, веснянок, віршів та пісень про весну; розуміє з чим пов'язані сезонні зміни в природі; значення весняних робіт на полях, у садках, на городах рідного краю; необхідність збереження та охорони первоцвітів; дотримується правил поведінки в природі; спостерігає та описує сезонні зміни в природі навесні; як птахи і звірі піклуються та доглядають за власним потомством; складає невеликі словесні описи своїх спостережень; робить висновки про красу весняної природи; застосовує знання про охорону та рослин і тварин навесні. |
С. 3 - 4 |
||||
|
|
|
|
||||||
32. |
03.03 |
|
Тиждень1. Досліджую свої можливості. Які несловесні засоби спілкування ви знаєте?Гуси-лебеді летять. Істотні ознаки весни в живій природі. Погода весни. Повернення перелітних птахів з вирію. Піклування звірів про потомство. Розмноження. |
С. 5 - 7 |
|||||
33. |
09.03 |
|
Тиждень2. Винаходи та відкриття.Чи впливає реклама на вибір продуктів? Казкові образи весни. Зображення весни у віршах, оповіданнях, М.Стельмах «Гуси – лебеді летять» та О.Олеся «Все навколо зеленіє». №3 Практична робота. Виготовлення шпаківні. |
С. 8 - 9 |
|||||
34. |
10.03 |
|
Тиждень2. Винаходи та відкриття. Навіщо людина робить винаходи?І проліски, і травка, і зелена кульбабка. Весна в рідному краї. Народні прикмети весни. Вивчення веснянок, віршів та пісень про весну. №4 Практична робота. Створення іграшок та подарунків до весняних свят. Навчальний проект. Не зривай первоцвітів – вісників весни! |
С. 10 - 13 |
|||||
35. |
12.03 |
|
У світі казки Тиждень3. Виявляю мої вподобання. Які ідеї підказала людям природа? Казки рідного краю. Казка К. Ушинського «Умій почекати». Розвиток уяви та усного мовлення під час слухання, ілюстрування, складання казок.
|
Здобувач освіти: Очікувані результати: називає 1-2 казки народів світу; ознаки казки; знає та переказує 1-2 казки українського народу; наводить приклади українських народних казок; казок народів світу; ілюструє прочитані казки; пояснює особливості жанру казки; спостерігає та описує схожість українських казок з казками народів світу; складає усно (за малюнками) власну казку; запитання і дає на нього повну відповідь; робить висновки про мудрість народних казок, про значення казок в житті людини. |
С. 14 - 15 |
||||
36/37. |
14.03 15.03 |
|
Тиждень3. Виявляю мої вподобання. Як з’являються ідеї винаходів?Казки рідного краю. Казка «Дванадцять місяців». Тиждень3. Виявляю мої вподобання. Яка різниця між винаходом та відкриттям?Назви місяців року. |
С. 16 - 18 |
|||||
38/39. |
16.03 17.03 |
|
Тиждень3. Виявляю мої вподобання.Хто вони – винахідники?Птахи на крилах весну принесли. Казка «Які птахи нам весну принесли?» за Н.Приходько. №5 Практична робота. Тиждень4. Як втілюють ідеї в життя?Як стати успішним у життті? Іграшкові птахи (виготовлення птахів із природного матеріалу). |
С. 19 |
|||||
40/41. |
21.03 22.03 |
|
Тиждень4. Як втілюють ідеї в життя? Як винаходи людей змінюють світ?азки народів світ? Литовська народна казка «Чому кіт умивається після їжі». Ненецька казка «Зозуля». Тиждень4. Як втілюють ідеї в життя? Як відкриття можуть допомогти мені в навчання?№6 Практична робота. Аплікація «Улюблена страва моїх батьків». |
С. 20 - 25 |
|||||
42. |
23.03 |
|
Дім, у якому живемо Тиждень4. Як втілюють ідеї в життя? Якими дитячими винаходами ми користуємося?Міста – квіти з каменю. Архітектура – мистецтво містобудування. №4 Екскурсія вулицями міста( для ознайомлення з архітектурними особливостями). |
Здобувач освіти: Очікувані результати: має уявлення про: Землю як спільний дім для всіх людей, тварин і рослин; необхідність толерантного ставлення до різноманітних культур, звичаїв народів світу; має уявлення і виявляє турботу про довкілля та культурну спадщину; розуміє поняття: «місто» і «село», «інтер’єр»; принцип дії сонячного годинника; знає основні елементи архітектури свого міста або села; елементи будівель; основні пам'ятки історії та культури, елементи інтер’єру та обладнання приміщень (меблі, годинники, посуд, прикраси, книги, музичні інструменти тощо); назви великих міст світу, різновидів людських осель; має уявлення про найбільш актуальні екологічні проблеми міст і сіл та шляхи їх розв’язання; робить висновки про красу нашої планети. |
С. 26 - 31 |
||||
43. |
24.03 |
|
Тема місяця. Рух і час. Тиждень1. Я росту. Як пов’язані рухи та життя людини.Найкраще місто на землі. Рідне місто й село: парки , будинки, вулиці. Екологічні проблеми нашого міста. |
С. 32 - 33 |
|||||
44. |
04.04 |
|
Тиждень1. Я росту. Що означає « бути дорослим»? Міста й села зустрічають весну. №5 Екскурсія по рідному місту. |
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
45. |
05.04 |
|
Тиждень1. Я росту. Як я росту?Немає кращого місця на Землі, ніж рідний дім. Житло різних народів планети Земля. У яких будинках мешкають люди. Міста світу.
|
Здобувач освіти: Очікувані результати: має уявлення про зимові явища в неживій природі; називає народні зимові свята; знає назви зимових місяців, зимуючих та осілих птахів, тварин, що зимують у рідному краї; розуміє причини настання зими, замерзання водойм, утворення льоду; допомагає тваринам і птахам узимку. |
С. 34 - 36 |
||||
46/47. |
06.04 07.04 |
|
Тиждень1. Я росту.Навіщо я пізнаю?Казкові міста й будинки. Тиждень2. Я навчаюсь.Навіщо люди подорожують? №7 Практична робота. Виготовлення казкових будинків. |
|
С. 37 - 38 |
||||
48. |
11.04 |
|
Тиждень2. Я навчаюсь. Як можна подорожувати у часі? Лісові будиночки. А де живуть тварини? Помешкання тварин. Робота над прислів’ями. |
С. 39 - 40 |
|||||
49. |
12.04 |
|
Тиждень2. Я навчаюсь.Звідки пішла назва нашого міста?.Діагностувальна робота №3 |
|
|||||
50. |
13.04 |
|
Тиждень2. Я навчаюсь. Коли жили визначні особи нашого краю? Необхідні речі дорослим і малечі Без них, як без рук. Наш дім. Тепло, краса й затишок нашої оселі. Речі в нашій оселі. |
Здобувач освіти: Очікувані результати: знає види і назви техніки, яка широко застосовується у господарстві: комбайн, трактор, підйомний кран, екскаватор, основні види транспорту, комп'ютер; має уявлення про найпростіші функції, які вони виконують; про екологічні проблеми, пов’язані з використанням машин, і можливі шляхи їх розв’язання; розрізняє основні види техніки, предмети праці, побуту, відпочинку; дотримується правил дорожнього руху. |
С. 41 - 43 |
||||
51/52. |
14.04 18.04 |
|
Тиждень3. Я розвиваюсь.Чи є щось у природі, що не рухається? Кожній речі – своє місце. Що таке інтер’єр? Меблі, шпалери, штори, кімнатні рослини. Тиждень3. Я розвиваюсь. Чи пов’язаний час із рухом?№8 Практичні роботи: - робота з будівельним конструктором над моделюванням будинків, - створення макетів інтер’єру; ліплення посуду з пластиліну. |
|
С. 44 - 45 |
||||
53. |
19.04 |
|
Тиждень3. Я розвиваюсь.Які рухи свідчать про пробудження пррироди?Буду, буду посуд я і любити, й поважати… Посуд. Виготовлення посуду. №6 Екскурсія на виробництво із виготовлення предметів побуту. |
С. 46 - 47 |
|||||
54. |
20.04 |
|
Тиждень3. Я розвиваюсь.Сонце впливає на сезонні явища природи? Чи живе у нашім домі чарівник музичний? Музичні інструменти. |
С. 48 - 49 |
|||||
55. |
21.04 |
|
Тиждень4. Минуле і майбутнє.Чому рух є ознакою життя?Котра година? Годинники. Історія винаходу годинника. Казка про загублений час. Міні-проекти: *Рослини – годинники. *Сонячний годинник. |
С. 50 - 52 |
|||||
56/57. |
26.04 27.04 |
|
Тиждень4. Минуле і майбутнє. Що можуть і не можуть виконати машини і люди? Книжковий світ. Книги – наші друзі. Як створюються книги. Першодрукар Іван Федоров. Бережливе ставлення до книг. Тиждень4. Минуле і майбутнє. Чи важливий рух для себе та інших?№9 Практичні роботи: - виготовлення книжок-маляток. Виконання аплікацій, малюнків різних видів машин. |
С. 52 - 53 |
|||||
58. |
28.04 |
|
Тема місяця. Все пов’язано з усім. Тиждень1. Чому піклування про власне життя є відповідальною справою кожного?№10 Практична робота. Виготовлення виробів з різних матеріалів за власним задумом «Подаруємо старим речам нове життя». |
С. 53 - 54 |
|||||
59. |
03.05 |
|
Світ машин Тиждень1. Життя – найвища цінність кожної людини.Такі різні машини. Ознайомлення з різними видами машин. Які функції вони виконують? Побутова техніка. Комп’ютери. №7 Екскурсія до наукових закладів (з метою ознайомлення зі світом професій, з роботою різних машин на виробництві). |
С. 55 - 58 |
|||||
60. |
04.05 |
|
Тиждень1. Як дбати про власне здоров’я?Їдуть тисячі машин. Машини в народному господарстві. Транспорт. Водний, повітряний, автомобільний транспорт. |
С. 59 - 61 |
|||||
61. |
05.05 |
|
Тиждень1. Що мені – допомагає, а що – заважає. Діагностувальна робота №4 |
|
|||||
62. |
10.05 |
|
Тиждень2. Хто мені друг/подруга?№11 Практична робота: •конструювання макетів машин.
|
|
|||||
63. |
11.05 |
|
Тиждень2. Правила доброчинності.№12 Практична робота: •конструювання та виконання аплікацій, малюнків різних видів машин, транспорту. |
|
|||||
64. |
12.05 |
|
Тиждень2. Чому господарювати у природі людина має відповідально?Правила дорожнього руху. Спостереження за роботою різноманітних машин, дотримання правил дорожнього руху пішоходами та водіями. |
С. 62 - 63 |
|||||
65. |
16.05 |
|
Тиждень2. Чому господарювати у природі людина має відповідально?№8 Екскурсія за дотриманням пішоходами правил дорожнього руху. |
|
|||||
66/67. |
17.05 18.05 |
|
Тиждень3. Людина – частина природи.№13 Практична робота. Виготовлення дорожніх знаків. |
с. 52 - 55 |
|||||
68/69. |
19.05 23.05
|
|
Тиждень3. Людина – частина суспільства.Пливи, пливи кораблику. №14 Практична робота. Виготовлення аплікації кораблика. |
С. 64 - 67
|
|||||
70. |
24.05 |
|
Тиждень4. Як я можу вплинути на своє майбутнє.Літаючі машини. Авіація. Космонавтика. Читання оповідання і складання до нього заголовка. |
ГОДИН – 72 ДІАГНОСТУВАЛЬНИХ РОБІТ – 4 ПРАКТИЧНИХ РОБІТ - 14 ЕКСКУРСІЙ - 8 |
С. 68 - 71 |
||||
71/72. |
25.05 26.05 |
|
Тиждень2.Що робить людину особливою? Підсумковий урок за рік.
|
|
|||||