ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА
9 КЛАС
35 год на рік
1 години на тиждень
Складено згідно з навчальної програми « ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА 9 КЛАСУ для закладів загальної середньої освіти»
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ п/п |
Дата уроку
|
Зміст навчального матеріалу |
Наскрізні змістові лінії та компетентності |
Примітка |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» (1 година) |
||||
1 |
|
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Фундаментальні засади права: гідність, свобода, рівність, справедливість. Людина як найвища соціальна цінність. |
вільне володіння державною мовою інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, |
|
Розділ 1. ОСНОВИ теорії права І держави (4 години) |
||||
2 |
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. |
вільне володіння державною мовою компетентності у галузі природничих наук, інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна компетентність підприємливість і фінансова грамотність,
|
|
3 |
|
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права |
|
|
4 |
|
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави. |
|
|
5 |
|
Практичне заняття №1. Соціальне призначення держави. |
|
|
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА (4 години) |
||||
6 |
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
вільне володіння державною мовою інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, Громадянська відповідальність прагнення до справедливості, демократії, рівноправності Громадянська відповідальність Недоторканість особи, життя і здоров'я громадянина |
|
7 |
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
|
|
8 |
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
|
|
9 |
|
Практичне заняття №2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
|
|
10 |
|
Узагальнення з розділу «Основи теорії держави і права», «Реалізація права» |
|
|
Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ (8 годин) |
||||
11 |
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
вільне володіння державною мовою компетентності у галузі природничих наук, інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, Громадянська відповідальність Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов'язків Громадянська відповідальність Прагнення До справедливості, демократії, рівноправності Громадянська відповідальність Недоторканість особи, життя і здоров'я громадянина |
|
12 |
|
Правова характеристика понять «людина», «особа»,«громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
|
|
13 |
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
|
|
14 |
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
|
|
16-17 |
|
Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. Практичне заняття №4. Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану. Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
|
|
18 |
|
Практичне заняття №3. Звернення громадян. |
|
|
19 |
|
Узагальнення з розділу «Правовідносини. правопорушення. юридична відповідальність», «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин (11 годин) |
||||
20 |
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
вільне володіння державною мовою компетентності у галузі природничих наук, інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна компетентність математична компетентність Громадянська відповідальність , Критично сприймати інформацію, самостійно її досліджувати та застосовувати Здоров'я і безпека Торговельне обслуговування та права споживачів під час купівлі товарів Громадянська відповідальність Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов'язків Громадянська відповідальність Недоторканість особи, життя і здоров'я громадянина |
|
21 |
|
Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. Власність неповнолітніх. |
|
|
22 |
|
Спадкування і спадщина. |
|
|
23 |
|
Практичне заняття №5. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. |
|
|
24 |
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. |
|
|
25 |
|
Права дитини та їх захист. Практичне заняття №6. Захист прав дитини від жорстокого поводження, експлуатації або інших форм насильства |
|
|
26 |
|
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці |
|
|
27 |
|
Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. Практичне заняття №7. Працевлаштування неповнолітніх. |
|
|
28 |
|
Адміністративні правопорушення. |
|
|
29 |
|
Кримінальне правопорушення, його види. |
|
|
30 |
|
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. Практичне заняття №8. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
|
31 |
|
Узагальнення з розділу «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
|
|
Розділ 5. Правнича професія (3 години) |
||||
32 |
|
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. |
вільне володіння державною мовою інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, підприємливість і фінансова грамотність,
|
|
33 |
|
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. Практичне заняття №9. Професійна етика правника. |
|
|
34 |
|
Практичне заняття №10. Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу. |
|
|
35 |
|
Узагальнення з розділу «Правнича професія» |
|
|