Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури 6 клас.
Номер |
Дата |
Зміст,тема |
Домашні завдання |
Вступ. (2год). |
|||
1 |
|
Література як вид мистецтва. Специфічні ознаки різних видів мистецтва. |
|
2 |
|
Художній образ. ТЛ: художній образ, початкові поняття про традиційний образ,вічний образ. |
|
Міфи народів світу.(8 год). |
|||
3 |
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення та будову світу, про героїв, календарні і тд.). ТЛ: початкове поняття про міф,мотив. Поглиблене поняття про образ(міфологічний образ). |
|
4 |
|
Грецькі міфи. Грецькі міфи про героїв. «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла». |
|
5 |
|
Грецькі міфи. Відображення єдності людини і природи в грецьких міфах. «Дедал і Ікар» , «Нарцис». |
|
6 |
|
Грецькі міфи. Грецькі міфи про «культурних» героїв та про чудесне народження. «Пігмаліон і Галатея» , «Орфей і Еврідіка». |
|
7 |
|
Індійські міфи. Індійські міфи про створення та будову світу. «Творення» , «Про створення ночі» , «Про потоп». |
|
8 |
|
Єгипетські міфи. Популярні міфологічні образи,сюжета в єгипетських міфах. «Ра та Апоп». |
|
9 |
|
Єгипетські міфи. Популярні мотиви в єгипетських міфах. «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет». |
|
10 |
|
Контрольна робота 1 по темі: «Вступ.Міфи народів світу». |
|
Мудрість байки. (4 год). |
|||
11 |
|
Байка як літературний жанр,її характерні ознаки, особливості художньої будови ,повчальний зміст. ТЛ: байка. Поглиблене поняття про алегорію, образ (алегоричний образ). |
|
12 |
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей( працелюбність, розум, хитрість, жорстокість, дурість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. ТЛ: езопова мова. |
|
13 |
|
Іван Андрійович Крилов(1769-1844). «Квартет», «Бабка і Муравель». Моральні проблеми в байках І.А.Крилова. Яскравість алегоричних образів. Порівняння байок Крилова та Езопа. |
Напам'ять ( 1 байку на вибір). |
14 |
|
Контрольна робота 2 по темі: «Мудрість байки». |
|
Пригоди і фантастика. (18 год). |
|||
15 |
|
Пригодницький жанр. Ознаки пригодницького жанру. ТЛ: поглиблення понять про роман(пригодницький роман),повість. Композиція. |
|
16 |
|
Жуль Верн(1828-1905). «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробовування людини в романі Ж.Верна. ТЛ: наукова фантастика(повторення). |
|
17 |
|
Ж.Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя , його мужність і людяність. |
|
18 |
|
Ж.Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і його друзі. |
|
19 |
|
Ж.Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». Порівняння Діка Сенда і Негоро. |
|
20 |
|
Ж.Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». Проблема рабства в романі. Описи природи. |
|
21 |
|
Чарльз Діккенс(1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі і просторі Скруджа. |
|
22 |
|
Ч.Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причина його духовного переродження. |
|
23 |
|
Ч.Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. |
|
24 |
|
Ч.Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. |
|
25 |
|
Ч.Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Елементи фольклору ( казки, пісні). |
|
26 |
|
Миколи Васильович Гоголь(1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. |
|
27 |
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. |
|
28 |
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Образ Оксани і Вакули. |
|
29 |
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Роль фантастика у повісті. |
|
30 |
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Елементи фольклору ( традиційні образи — відьма,чорт,місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
31 |
|
ПЧ 1. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
|
32 |
|
Контрольна робота 3 по темі: «Пригоди і фантастика». Закінчення І семестра. |
|
Людські стосунки. (15 год). |
|||
33 |
|
Антон Павлович Чехов(1860-1904). «Хамелеон» , «Товстий і тонкий». Викриття пристосування , підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. ТЛ: гумор, іронія |
|
34 |
|
А.П.Чехов. «Хамелеон» , «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменнику у змалюванні персонажів. ТЛ: повторення про діалог, полілог. |
|
35 |
|
А.П.Чехов. «Хамелеон» , «Товстий і тонкий». Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. ТЛ: художня деталь, підтекст. |
|
36 |
|
Джек Лондон( 1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя й смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
37 |
|
Дж.Лондон. «Жага до життя». Характеристика героїв у творі. Значення того, що головний герой не має ім'я , а його друг навпаки. |
|
38 |
|
Дж.Лондон. «Жага до життя». Описи природи та їхня роль у творі. Значення назви оповідання. |
|
39 |
|
Гаррієт Бічер-Стоу( 1811-1896). «Хатинка дядька Тома». Проблема рабства і ставлення до інших рас і національностей у творі. |
|
40 |
|
Г.Бічер-Стоу. «Хатинка дядька Тома». Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Евангеліни(Еви). |
|
41 |
|
Г.Бічер-Стоу. «Хатинка дядька Тома». Ідея доброти, поваги до людей, мужності, толерантості. |
|
42 |
|
Г.Бічер-Стоу. «Хатинка дядька Тома». Викриття жорстокості й расової наприязні в романі. |
|
43 |
|
Г. Бічер-Стоу. «Хатинка дядька Тома». Не матеріальність і значення « Нової хатини дядька Тома». Надія на краще всім людям, хто бореться за свободу. |
|
44 |
|
Г. Бічер-Стоу. «Хатинка дядька Тома». Порівняння твору із екранізацією та ілюстраціями епізодів. |
|
45 |
|
РМ 1. Написання твору-роздуму на тему: « Чи актуальний твір Гаррієт Бічер-Стоу «Хатинка дядька Тома» в наш час». |
|
46 |
|
ПЧ 2. Марк Твен. «Принц і злидар». |
|
47 |
|
Контрольна робота 3 по темі: « Людські стосунки». |
|
Поетичне бачення світу. (8 год). |
|||
48 |
|
Мацуо Басьо(1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Японські художні прийоми в поезії. ТЛ: хайку, ознайомлення( сабі, вабі,шібуй, юґен). |
Напам'ять (3-4 хайку на вибір). |
49 |
|
М.Басьо. Хайку. Відображення станів природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі в хайку. Підтекст. |
|
50 |
|
РМ 2. Складання учнями власних хайку( 3 штуки). |
|
51 |
|
Роберт Бернс( 1759-1796). «Моє серце у верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса. Антитеза( рідний край — чужина). |
Напам'ять. |
52 |
|
Р.Бернс. «Моє серце у верховині…». Елементи фольклору ( традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
|
53 |
|
Генрі Лонгфелло(1802-1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських ідіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі( пісні,казки,легенди та ін.). ТЛ: поема( повторення). |
|
54 |
|
Г.Лонгфелло. «Пісня про Гайавату». Образ Гайавати. Ідея миру, національного єднанння, служінння народові. |
|
55 |
|
ПЧ 3. Іван Сергійович Тургенєв. Вірші в прозі ( «Горобець», «Собака», «Жебрак»). |
|
Образ майбутнього в літературі. (6 год). |
|||
56 |
|
Рей Дуглас Бредбері(1920-2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». ТЛ: конфлікт, поглиблене поняття про фантастику (соціальну фантастику). |
|
57 |
|
Р.Д.Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
58 |
|
Роберт Шеклі(1928-2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
59 |
|
Р.Шеклі. «Запах думок». Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання — віри в перемогу людського розуму. |
|
60 |
|
РМ 3. Написання твору-роздуму на тему: « Чи актуальний твір Роберта Шеклі «Запах думок» у наш час». |
|
61 |
|
Контрольна робота 5 по темі: « Поетичне бачення світу. Образ майбутнього в літературі». |
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. (7 год). |
|||
62 |
|
Художність в оцінці творів літератури. Критерії художності. Художність в широкому та вузькому розумінні. ТЛ: поглиблення понять про повість( психологічну повість, повість-казку), роман( фантасичний роман) , фентезі (ознайомлення). |
|
63 |
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен(1907-2002). « Міо, мій міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творчості А.Лінґрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
|
64 |
|
РМ 4. Написання розповіді по темі: « Умій вибирати друзів». (За твором А.Ліндґрен «Міо, мій міо».). |
|
65 |
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде(1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці ( король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). |
|
66 |
|
М.А.Г.Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності,що стверджуються у творі( дружба, кохання, сім'я, повага до інших, любов до батьківщини. |
|
67 |
|
ПЧ 4. Джоан Роулінг. «Гаррі Потер та філософський камінь». |
|
68 |
|
Контрольна робота 6 по темі: « Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». |
|
Підсумки. (2 год). |
|||
69 |
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. |
|
70 |
|
Порівняння зарубіжної та української літератури. |
|