Синхронізоване календарно-тематичне планування
з історії для 8 класу
Історія України (1 година на тиждень, 52 – на рік) Підручники: Власов «Історія України.8 клас» Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік) Васильків «Всесвітня історія. 8 клас»
Згідно оновленої програми для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02. 2019 № 236
№ |
Історія України № |
Всесвітня історія № |
Тема уроку |
8-А |
8-Б |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
||||||
1 |
1. |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час |
|
|
|
|
|
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
||||
3 |
1 |
Великі географічні відкриття XV– XVI ст. |
|
|
|
|
4 |
2 |
Цивілізації доколумбової Америки. Завоювання Нового світу |
|
|
|
|
5 |
3 |
Становлення капіталістичних відносин |
|
|
|
|
6 |
4 |
Практичне заняття. Підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)» |
|
|
|
|
7 |
5 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||
8 |
6 |
Гуманізм. Відродження. |
|
|
|
|
9 |
7 |
Реформація |
|
|
|
|
10 |
8 |
Контрреформація в Європі. |
|
|
|
|
11 |
9 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
|
|
|
12 |
10 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|||||
13 |
11 |
Франція у XVI- XVII cт. |
|
|
|
|
14 |
12 |
Володіння Габсбургів. Карл V. |
|
|
|
|
15 |
13 |
Національно-визвольна війна в Нідерландах. |
|
|
|
|
16 |
14 |
Англія у XVI- XVII cт. |
|
|
|
|
17 |
15 |
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
|
|
|
18 |
16 |
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
|
|
|
19 |
17 |
Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя або учнів). |
|
|
|
|
20 |
18 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
|||||
21 |
2 |
|
Українські землі у складі Польщі, Литви та інших держав на початку XVІ ст. |
|
|
|
22 |
3 |
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
|
|
|
23 |
4 |
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. |
|
|
|
|
24 |
5 |
Практичне заняття. Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.; |
|
|
|
|
25 |
6 |
|
Економічне життя українського села і міста в другій половині XVІ ст. |
|
|
|
26 |
7 |
Православна церква у XVІ ст. Реформація та контрреформація |
|
|
|
|
27 |
8 |
Берестейська церковна унія 1596 р. |
|
|
|
|
28 |
9 |
Православна церква у першій половині XVІІ ст. |
|
|
|
|
29 |
10 |
Культурно-освітнє життя в українських землях у другій половині XVІ - на початку XVІІ ст. |
|
|
|
|
30 |
11 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
|
|
31 |
12 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||||
32 |
13 |
|
Походження українського козацтва. |
|
|
|
33 |
14 |
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. |
|
|
|
|
34 |
15 |
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|
|
|
35 |
16 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
|
|
36 |
17 |
Практичне заняття. Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва |
|
|
|
|
37 |
18 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|||||
38 |
19 |
|
Передумови та причиини Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. |
|
|
|
39 |
20 |
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
|
|
|
40 |
21 |
Події 1650–1653 рр. |
|
|
|
|
41 |
22 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. |
|
|
|
|
42 |
23 |
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. |
|
|
|
|
43 |
24 |
Практичне заняття.Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. |
|
|
|
|
44 |
25 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
||||
45 |
19 |
Османська імперія у XVI- XVII cт. |
|
|
|
|
46 |
20 |
Кримське ханство |
|
|
|
|
47 |
21 |
Московське царство у XVI- XVIIІ cт. |
|
|
|
|
48 |
22 |
Утворення Російської імперії |
|
|
|
|
49 |
23 |
Практичне заняття. Дати оцінку суперечливого характеру реформ Петра І. |
|
|
|
|
50 |
24 |
Річ Посполита у другій половині XVII – наприкінці XVIIІ ст.). |
|
|
|
|
51 |
25 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|||||
52 |
26 |
|
Гетьманщина за правління Івана Виговського |
|
|
|
53 |
27 |
Гетьманщина за правління Юрія Хмельницького |
|
|
|
|
54 |
28 |
Правління Павла Тетері |
|
|
|
|
55 |
29 |
Правління Івана Брюховецького. Андрусівське перемир’я |
|
|
|
|
56 |
30 |
Лівобережна та Правобережна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. |
|
|
|
|
57 |
31 |
Правобережна Україна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. |
|
|
|
|
58 |
32 |
Заселення і розвиток Слобідської України. Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
|
|
|
|
59 |
33 |
Військово-політичний виступ Івана Мазепи. |
|
|
|
|
60 |
34 |
Гетьманування Пилипа Орлика |
|
|
|
|
61 |
35 |
Практичне заняття Конституція Пилипа Орлика |
|
|
|
|
62 |
36 |
Релігійно-культурне життя в українських землях у другій половині ХVІІ ст. – на початку ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
63 |
37 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
||||
64 |
26 |
Просвітництво. Індустріальна (промислова) революція |
|
|
|
|
65 |
27 |
Австрійські володіння династії Габсбургів. |
|
|
|
|
66 |
28 |
Королівство Пруссія |
|
|
|
|
67 |
29 |
Російська імперія |
|
|
|
|
68 |
30 |
Міжнародні відносини. |
|
|
|
|
69 |
31 |
США. |
|
|
|
|
70 |
32 |
Практичне заняття. Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст.. |
|
|
|
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. |
|||||
71 |
33 |
Індія та Персія |
|
|
|
|
72 |
34 |
Китай та Японія |
|
|
|
|
73 |
35 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|||||
74 |
38 |
|
Гетьманщина в 20-40-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|
75 |
39 |
Лівобережна та Слобідська Україна в другій половині ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
76 |
40 |
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Підкорення Кримського ханства. Колонізація півдня України. |
|
|
|
|
77 |
41 |
Правобережна Україна та західноукраїнські землі у другій половині ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
78 |
42 |
Практичне заняття. Козацькі літописи як історичні джерела. |
|
|
|
|
79 |
43 |
Розвиток культури на українських землях ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
80 |
44 |
Практичне заняття. Уявна мандрівка до історико-культурних пам’яток України. |
|
|
|
|
81 |
45 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу |
|||||
82 |
46 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
83 |
47 |
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
|
|
84 |
48 |
Практичне заняття. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
|
85 |
49 |
Узагальнення. Річне оцінювання |
|
|
|
|
86 |
50 |
Резерв |
|
|
|
|
87 |
51 |
Резерв |
|
|
|