Трудове навчання для 6 кл. (2022-2023 н.р)
(70 годин, 2 години на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Трудове навчання 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Календарно-тематичне планування уроків
Трудове навчання для 6 кл. (2022-2023 н.р)
(70 годин, 2 години на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Трудове навчання 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
№ п/п |
К-ть год. |
Розділи, теми |
Дата |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
Розділ 1. Основи проєктування, матеріалознавства та технології обробки |
||||||
Проєкт 1: Листівка (8 годин) Основна технологія Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) Додаткова технологія Технологія ниткографії |
||||||
1 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Основи проєктної діяльності. Планування роботи з виконання проєкту. Методи проєктування. |
05.09 |
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
2 |
1 |
Вибір об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проєкту «Листівка». |
08.09 |
Опрацювати матеріал про основні етапи проєктної діяльності. |
|
|
3 |
1 |
Сутність методу біоформ у створенні форми виробу. |
12.09 |
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
4 |
1 |
Проєктування моделі виробу «Листівка». Моделі-аналоги. Графічне зображення. |
15.09 |
Опрацювати матеріали про проєктування. Підготувати робоче місце. |
|
|
5 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Виготовлення деталей листівки. |
19.09 |
Підготувати необхідні матеріали та інструменти. |
|
|
6 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення оздоблювальних елементів листівки. |
22.09 |
Закінчити виготовлення деталей та оздоблювальних елементів листівки. |
|
|
7 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення листівки клейовим способом. |
26.09 |
Підготуватися до захисту проєкту «Листівка» |
|
|
8 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
29.09 |
Оформити звіт про виконання проєкту. |
|
|
Проєкт 2: Бутерброди (4 години) Основна технологія Технологія приготування їжї Додаткова технологія Технологія формування культури споживання їжі |
||||||
9 |
1 |
Бутерброди. Поживні речовини (білки, жири, вуглеводи та ін.) та їх значення для здоров’я людини. Види бутербродів. |
03.10 |
Підготувати повідомлення про головні принципи сервірування столу. |
|
|
10 |
1 |
Технологія приготування бутербродів. Правила подачі до столу. Безпечні прийоми роботи. |
06.10 |
Підготувати повідомлення про сніданки у різних країнах світу. |
|
|
11 |
1 |
Міні-проєкт «Улюблені бутерброди моєї родини». |
10.10 |
Виконати сервірування столу до сніданку. |
|
|
12 |
1 |
Міні-проєкт «Улюблені бутерброди моєї родини». |
13.10 |
Повторити вивчений матеріал по темі «Бутерброди». |
|
|
Проєкт 3: Гарячі напої (4 години) Основна технологія Технологія приготування їжі Додаткова технологія Технологія формування культури споживання їжі |
||||||
13 |
1 |
Гарячі напої. Культура харчування, її значення для здоров’я людини. Види гарячих напоїв. Правила подачі. |
24.10 |
Придумати рецепт власного напою. |
|
|
14 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Види гарячих напоїв. Правила подачі. Приготування гарячого напою. |
27.10 |
Розробити технологію приготування гарячого напою. |
|
|
15 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Віртуальна подорож «Традиції чаювання в різних країнах». Приготування чаю. |
31.10 |
Підготувати технологію приготування кави та какао. |
|
|
16 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Гарячі напої. Технологія прикотування кави та какао. |
03.11 |
Повторити вивчений матеріал по темах «Бутерброди» та «Гарячі напої». |
|
|
Проєкт 4: Ялинкова прикраса (8 годин) Основна технологія Технологія плетіння (з газетних трубочок) Додаткова технологія Технологія обробки дроту |
||||||
17 |
1 |
Ялинкова прикраса. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. |
07.11 |
Підготувати повідомлення про історію виникнення ялинкової кульки. |
|
|
18 |
1 |
Проєктування ялинкової прикраси методом біоформ. Графічне зображення виробу: ескіз та кресленик. |
10.11 |
Повторити вивчений матеріал про метод біоформ. |
|
|
19 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ялинкової прикраси. |
14.11 |
Закінчити добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
|
|
20 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення деталей ялинкової прикраси за допомогою скручування трубочок із газет. |
17.11 |
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
21 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення деталей ялинкової прикраси. |
21.11 |
Продовжити виготовлення деталей ялинкової прикраси. |
|
|
22 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення деталей ялинкової прикраси. |
24.11 |
Закінчити виготовлення деталей ялинкової прикраси. |
|
|
23 |
1 |
Інструктаж з БЖД. З’єднання деталей ялинкової прикраси. Оздоблення виробу. |
28.11 |
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
|
24 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
01.12 |
Повторити вивчений матеріал по темі «Ялинкова прикраса». |
|
|
Проєкт 5: Гольник (6 годин) Основна технологія Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. Додаткова технологія Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та декоративними швами |
||||||
25 |
1 |
Гольник «Ялинка». Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. |
05.12 |
Підготувати повідомлення про історію створення гольника. |
|
|
26 |
1 |
Проєктування гольника методом біоформ. Створення ескізу та кресленика. |
08.12 |
Закінчити створення ескізу та кресленика. |
|
|
27 |
1 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольника «Ялинка». Створення технологічної послідовності виготовення. |
12.12 |
Закінчити добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
|
|
28 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення шаблонів гольника. Розкрій виробу. |
15.12 |
Повторити види ручних швів, техніку їх виконання. |
|
|
29 |
1 |
Інструктаж з БЖД. З’єднання деталей крою гольнику. |
19.12 |
Закінчити створення гольника. Підготуватися до захисту проєкту. |
|
|
30 |
1 |
Узагальнюючий урок. Оздоблення гольнику. Остаточна обробка виробу. Інструктаж з БЖД. Захист проєкту. |
23.12 |
Повторити вивчений протягом семестру матеріал. |
|
|
II семестр Проєкт 6: Вирощування кімнатних рослин (8 годин) Основна технологія Технологія вирощування кімнатних рослин |
||||||
31 |
1 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
Підготувати повідомлення на тему «Кімнатні рослини у моєму помешканні» |
|
|
32 |
1 |
Добір квітів із урахуванням їх виду, біологічних особливостей, фізичних характеристик. Створення ескізу. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для вирощування квітів. |
|
Написати у зошит вимоги будь-яких 2 кімнатних рослин до умов вирощування (температура повітря, вологість, освітлення). |
|
|
33 |
1 |
Складання технологічної послідовності вирощування кімнатних квітів. Технологія висаджування та перевалювання квітів. Вимоги рослин до посуду. Обробка посуду перед посадкою. Значення і правила пересаджування кімнатних рослин. |
|
Написати у зошит правила догляду за будь-якими кімнатними рослинами. |
|
|
34 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Добір та підготовка ґрунту. Висаджування та пересаджування квітів. |
|
Підготувати повідомлення на тему «Дренвж: із чого зробити, як застосовувати». |
|
|
35 |
1 |
Способи розмножування квітів. Застосування різних способів розмножування квітів. Розпушування ґрунту, захист від шкідників. Добрива для квітів. Способи підживлення рослин. Догляд за квітами. |
|
Записати до зошиту рецепти створення добрив для кімнатних рослин в домашніх умовах. |
|
|
36 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Підживлення рослин органічними та мінеральними добривами. Виготовлення підживлюючих сумішей і розчинів. |
|
Знайти інформацію по темі «Хто такий флорист?» |
|
|
37 |
1 |
Квіткові композиції із кімнатних квітів, їх призначення та використання. Добір квітів для створення квіткової композиції. |
|
Написати у зошит правила створення квіткових композицій. |
|
|
38 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виконання квіткових композицій із кімнатних квітів. Презентація роботи. |
|
Повторити вивчений матеріал. |
|
|
Проєкт 7: Лялька-мотанка (8 годин) Основна технологія Технологія виготовлення ляльки-мотанки Додаткова технологія Технологія виготовлення вигобів у техніці «макраме» |
||||||
39 |
1 |
Історія походження народної ляльки. Класифікація народних ляльок. Матеріали, з яких виготовляють ляльки-мотанки. |
|
Створити банк ідей на тему «Лялька-мотанка». |
|
|
40 |
1 |
Вибір та обґрунтування теми проєкту (виду ляльки-мотанки). Вимоги до проєктної моделі. Аналіз моделей-аналогів |
|
У зошит записати відповідь на питання «Чому лялька-мотанка – оберіг?» |
|
|
41 |
1 |
Створення ескізу та кресленика ляльки-мотанки. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
|
Знайти інформацію по темі «Лялька Круп’яничка» та записати у зошит |
|
|
42 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Планування роботи з виконання проєкту. Технологія виготовлення народної ляльки, в основі якої мішечок. Виготовлення ляльки Круп’янички (Травниці). |
|
Підготувати повідомлення на тему «Стародавні ляльки-мотанки» |
|
|
43 |
1 |
Конструктивні особливості стародавніх ляльок з тканини. Технологія виготовлення народної ляльки-мотанки на основі стовпчика з тканини та зігнутого мотка тканини |
|
Передглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
44 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення ляльки-мотанки на основі зігнутого мотка тканини та стовпчика з тканини. |
|
Передглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
45 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробів. Аналіз спроєктованих та виготовлених виробів: оригінальність, вдалий добір тканини для виробу за фактурою, властивості, колір, малюнок; вдалий добір оздоблення тощо. |
|
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
|
46 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Захист проєкту |
|
Повторити вивчений матеріал. |
|
|
Проєкт 8: Макет транспортного засобу (8 годин) Основна технологія: Технологія ліплення Додаткова технологія Технологія обробки деревинних матеріалів |
||||||
47 |
1 |
Поняття макета виробу. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Аналіз моделей-аналогів. Вибір обєкта проєктування. |
|
Підготувати повідомлення про види пластиліну. |
|
|
48 |
1 |
Призначення, види та конструктивні особливості макетів транспортного засобу. |
|
Записати до зошиту технологію виготовлення макету транспортного засобу |
|
|
49 |
1 |
Створення ескізу та кресленика виробу. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
|
Закінчити створенн ескузу та кресленика макету транспортного засобу. |
|
|
50 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Планування роботи з виконання проєкту.Виготовлення деталей макета транспортного засобу |
|
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
51 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення деталей макета транспортного засобу. |
|
Продовжити виготовлення макета транспортного засобу. |
|
|
52 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення макета транспортного засобу |
|
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
53 |
1 |
Інструктаж з БЖД. З’єднання елементів макета. |
|
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
|
54 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Захист проєкту |
|
Повторити вивчений матеріал. |
|
|
Проєкт 9: Брелок (6 годин) Основна технологія Технологія виготовлення виробів іх бісеру Додаткова технологія Технологія обробки дроту |
||||||
55 |
1 |
Брелоки, їх призначення та види.. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Аналіз моделей-аналогів. Вибір обєкта проєктування. |
|
Створити банк ідей на тему «Брелок». |
|
|
56 |
1 |
Проєктування форми методом біоформ. Створення ескізу та кресленика. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення брелока. |
|
Виконати добір схеми плетіння брелока з бісеру. |
|
|
57 |
1 |
Планування роботи з виконання проєкту. Технологія виготовлення виробу брелоків з бісеру та дроту. Економне використання конструкційних матеріалів. |
|
Записати у зошит технологію виготовлення брелка. |
|
|
58 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій |
|
Закінчити виготовлення брелка. |
|
|
59 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій |
|
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
|
60 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Захист проєкту |
|
Написати у зошит сфери використання брелка. |
|
|
Проєкт 10: Прикраса із стрічок (браслет) (5 годин) Основна технологія: Технологія виготовлення виробів у техніці «макраме» Додаткова технологія Технологія обробки текстильних матеріалів |
||||||
61 |
1 |
Загальні відомості про прикраси. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Аналіз моделей-аналогів. Вибір обєкта проєктування |
|
Створити банк ідей на тему «Прикраси своїми руками». |
|
|
62 |
1 |
Проєктування прикраси методом біоформ. Створення ескізу та кресленика. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення прикраси. |
|
Підготувати повідомлення про техніку «макраме». |
|
|
63 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій |
|
Продовжити виготовлення прикраси. |
|
|
64 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій |
|
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
|
65 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Захист проєкту |
|
Повторити вивчений матеріал. |
|
|
Розділ 2: Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
||||||
Проєкт 1: Охайне житло (2 години) Технологія: технологія догляду за житлом. |
||||||
66 |
1 |
Значення гігієни в житті людини. Прибирання житла. Миючі засоби та інструменти для прибирання житла. Догляд за меблями. Засоби для чищення та догляду за меблями. Особливості догляду за побутовою відеотехнікою, скляними та дзеркальними поверхнями. |
|
Підготувати повідомлення про сучасну побутову техніку для прибирання житла. |
|
|
67 |
1 |
Складання правил добору мийних засобів для догляду за різними видами поверхонь та правил безпечного користування мийними засобами і побутовою технікою. Визначення послідовності дій під час прибирання житла. |
|
Написати у зошит послідовність дій під час прибирання власної оселі. |
|
|
Проєкт 2: Здоров’я та краса мого волосся (3 години) Технологія: технологія догляду за волоссям |
||||||
68 |
1 |
Типи волосся. Зовнішній вигляд волосся і стан здоров’я людини. Фактори, що впливають на стан волосся. Предмети та засоби догляду за волоссям. Засоби догляду за волоссям (шампунь, лосьйон тощо), їхні переваги й недоліки. |
|
Записати у зошит склад свого шампуню. Оцінити його шкідливі та корисні складники. |
|
|
69 |
1 |
Визначення типу свого волосся і комплексу процедур та засобів догляду за ним. Планування дії по догляду за власним волоссям. |
|
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
|
70 |
1 |
Узагальнюючий урок. Виставка проєктів. |
|
Повторити вивчений протягом навчального року матеріал. |
|
|