КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ НА 2024/2025 н.р.
6 КЛАС
Українська мова
(140 год, 4 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Модельної навчальної про грами «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти. Автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
ВСТУП Краса та багатство української мови |
|||
1 |
|
Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови. |
|
2 |
|
РМ*. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. |
|
3 |
|
РМ. Типи мовлення. |
|
4 |
|
РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком). |
|
5 |
|
Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо). |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Синтаксис і пунктуація. Орфографія |
|||
6 |
|
Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення. |
|
7 |
|
Однорідні члени речення, звертання, вставні слова. |
|
8 |
|
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
|
9 |
|
РМ. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери. |
|
10 |
|
РМ. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.). |
|
11 |
|
Основні орфограми та пунктограми (практично). |
|
12 |
|
Навчальний диктант. |
|
Лексикологія. Фразеологія |
|||
13 |
|
Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично). |
|
14 |
|
Букви и, і в словах іншомовного походження. |
|
15 |
|
Подвоєні букви в словах іншомовного походження. |
|
16 |
|
Апостроф у словах іншомовного походження. |
|
17 |
|
М’який знак у словах іншомовного походження. |
|
18 |
|
РМ. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту. |
|
19 |
|
Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
|
20 |
|
Загальновживані слова. Професійні слова й терміни. |
|
21 |
|
РМ. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
22 |
|
Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично). |
|
23 |
|
Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично). |
|
24 |
|
РМ. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостере жень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів. |
|
25 |
|
Урок культури мовлення (вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів). |
|
26 |
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
27 |
|
Тренувальні вправи. |
|
28 |
|
Джерела українських фразеологізмів. |
|
29 |
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
30 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо). |
|
31 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»). |
|
32 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Лексикологія. Фразеологія (тестування, завдання відкритої форми). |
|
Словотвір. Орфографія |
|||
33 |
|
Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. |
|
34 |
|
Основні способи словотворення. |
|
35 |
|
Тренувальні вправи. |
|
36 |
|
Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. |
|
37 |
|
Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький. |
|
38 |
|
Урок культури мовлення (виразне читання текстів, правильна вимова спо лучень звуків, антисуржик тощо). |
|
39 |
|
РМ. Діагностична (контрольна) робота. Письмовий переказ. |
|
40 |
|
Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних. |
|
41 |
|
Правопис складних слів разом і з дефісом. |
|
42 |
|
Тренувальні вправи. |
|
43 |
|
Написання слів з пів. |
|
44 |
|
Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. |
|
45 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Словотвір. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми). |
|
Морфологія. Орфографія Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників |
|||
46 |
|
Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово). |
|
47 |
|
Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники. |
|
48 |
|
Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
49 |
|
Тренувальні вправи. |
|
50 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Диктант. |
|
51 |
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|
52 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
53 |
|
РМ. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса), «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). |
|
54 |
|
Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні ви падки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах. |
|
55 |
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
56 |
|
Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи. |
|
57 |
|
Тренувальні вправи. |
|
58 |
|
Діагностична (контрольна) робота. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування, завдання відкритої форми). |
|
59 |
|
РМ. Будова опису приміщення. |
|
60 |
|
РМ. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
61 |
|
Семестровий контроль. Лексикологія та фразеологія. Словотвір та орфографія. Іменник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). |
|
62 |
|
Підсумковий урок. |
|