Геометрія, 9-А, 9-Б клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
Програма: Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. – Київ, 2017.
Підручник: А.Г Мерзляк,В.Б.Полонський,М.С.Якір. Геометрія : Підручник
для 9класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К: Видавничий дім «Освіта», 2017.
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Самостійні роботи |
2 |
3 |
Контрольні роботи |
3 |
3 |
Наскрізні змістовні лінії : «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».
С 2018 ключові компетентності в математики: 1. Грамотність 2. Мовна компетентність 3. Математична компетентність та компетентність у науках, технологіях та інженерії 4. Цифрова компетентність 5. Особиста, соціальна та навчальна компетентність 6. Громадянська компетентність 7. Підприємницька компетентність 8. Компетентність культурної обізнаності та самовираження
№ уроку |
Дата |
Примітка |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності |
Наскрізні лінії |
|||||
1 |
|
|
Повторення матеріалу за 8 кл |
|
|
|
|||||
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ ( 12год)
|
|||||||||||
2 |
|
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Розв'язування вправ |
Учень/учениця: пояснює, що таке синус, косинус і тангенс кутів від 0° до 180°.
записує та пояснює: Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α. |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію
|
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок) |
|||||
3 |
|
|
Тригонометричні тотожності |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію |
|||||||
4 |
|
|
Розв'язування вправ |
|
|||||||
5 |
|
|
Контрольна робота №1 «Тригонометричні тотожності» |
|
|||||||
6 |
|
|
Аналіз к/р. Прямокутна система координат на площині |
формулює теореми про: записує та пояснює: формули координат середини відрізка, відстані між двома точками;
|
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
|
||||||
7 |
|
|
Координати середини відрізка |
||||||||
8 |
|
|
Відстань між двома точками із заданими координатами |
||||||||
9 |
|
|
Рівняння кола |
пояснює: · як можна задати на координатній площині коло записує та пояснює: · рівняння кола зображує та знаходить на малюнках коло за рівнянням у заданій системі координат |
|||||||
10 |
|
|
Рівняння прямої |
пояснює: · як можна задати на координатній площині пряму записує та пояснює: рівняння прямої зображує та знаходить на малюнках пряму за її рівнянням у заданій системі координат |
|||||||
11 |
|
|
Розв'язування типових задач. |
обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
|||||||
12 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
||||||||
13 |
|
|
Контрольна робота № 2 «Декарові координати на площині» |
||||||||
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
|||||||||||
14 |
|
|
Поняття вектора. Модуль і напрям вектора. Колінеарні вектори. Рівність векторів. Координати вектора |
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора· як задати вектор; як відкласти вектор від заданої точки; формулює: · означення: рівних векторів; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним обчислює: · координати вектора, · обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів;
|
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
Інформаційно-цифрова компетентність: ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач.
|
Екологічна безпека й сталий розвиток
Підприємливість та фінансова грамотність.
Екологічна безпека й сталий розвиток
Підприємливість та фінансова грамотність. |
|||||
15 |
|
|
Додавання векторів |
пояснює: · що таке: сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. Ставлення:усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. |
||||||
16 |
|
|
Побудова суми векторів |
||||||||
17 |
|
|
Віднімання векторів |
||||||||
18 |
|
|
Побудова різниці векторів. |
||||||||
19 |
|
|
Множення вектора на число. |
||||||||
20 |
|
|
Розв’язування задач і вправ.Самостійна робота. |
||||||||
21 |
|
|
Скалярний добуток векторів |
формулює: означення скалярного добутку застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||||||
22 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
||||||||
23 |
|
|
Розв’язування задач і вправ векторним методом |
||||||||
24 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
||||||||
25 |
|
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Вектори на площині» |
||||||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (14 год,7 год у І семестрі) |
|||||||||||
26-27 |
|
|
Теорема косинусів та її наслідки |
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів, синусів зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів;
|
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
Уміння вчитися впродовж життя:доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших |
Громадянська відповідальність (колективдіяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок) |
|||||
28-29 |
|
|
Теорема синусів та її наслідки |
|
|||||||
30 |
|
|
Площа трикутника за двома сторонами і кутом між ними. |
Учень/учениця: записує та пояснює формули площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|||||||
31 |
|
|
Формула Герона. |
||||||||
32 |
|
|
Розв’язування задач |
||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (14 год, 7 год у ІІ семестрі) |
||||||
33 |
|
|
Розв'язування задач на знаходження площі трикутниказа радіусом вписаного і описаного кіл |
Учень/учениця: записує та пояснює формули площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
Уміння вчитися упродовж життя: Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети |
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок |
34 |
|
|
Розв'язування задач на знаходження площі трикутниказа радіусом вписаного і описаного кіл |
|||
35 |
|
|
Розв'язування вправ на застосування формул площ трикутників. |
|||
36 |
|
|
Розв'язування вправ на застосування формул площ трикутників |
|||
37 |
|
|
Розв'язування вправ на застосування формул площ трикутників |
|||
38 |
|
|
Розв'язування типових задач. Підготовка до к/р |
|||
39 |
|
|
Контрольна робота № 4 «Розв’язування трикутників» |
|||
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (13 год) |
||||||
40 |
|
|
Аналіз к/р.Правильні многокутники |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник |
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети. |
Громадянська відповідальність (колективна діяльність розвиває)толерантність щодо різних думок) |
41 |
|
|
. Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
пояснює, що таке правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
||
42 |
|
|
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
|||
43 |
|
|
Розв’язування задач |
|||
44 |
|
|
Розв’язування задач |
|||
45 |
|
|
Побудова правильних многокутників |
|||
46 |
|
|
Розв’язування задач Самостійа робота |
|||
47 |
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола |
пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга обчислює: довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; |
||
48 |
|
|
Площа круга та його частин. |
|||
49 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|||
50 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|||
51 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|||
52 |
|
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга». |
застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
||
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (9 год) |
||||||
53 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Поняття про геометричне перетворення фігур. Переміщення та його властивості. Рівні фігури |
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
|
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок)
Підприємливість та фінансова грамотність. |
54 |
|
|
Симетрія відносно точки
|
наводить приклади:· фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при симетрії ; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
||
55 |
|
|
Симетрія відносно прямої
|
|||
56 |
|
|
Розв'язування типових задач.
|
|||
57
|
|
|
Розв'язування типових задач. Самостійна робота |
|||
58 |
|
|
Поворот. |
Учень/учениця: пояснює, що таке:); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює:· властивості: паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при повороті. застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
||
59 |
|
|
Паралельне перенесення |
|||
60 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|||
61 |
|
|
Контрольна робота №6 «Геометричні переміщення» |
|
||
Тема 6. Повторення та систематизація знань учнів ( 9 год)
|
||||||
62 |
|
|
Координати на площині. |
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
|
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок |
63 |
|
|
||||
64 |
|
|
Вектори |
|||
65 |
|
|
||||
66 |
|
|
Площа трикутника |
|||
67 |
|
|
||||
68 |
|
|
Розвязування прикладних задач. |
|||
69 |
|
|
||||
70 |
|
|
Узагальнення вивченого. |
|||
|
|
|
|