КТП з курсу "Всесвітня історія", 7 клас, ІІ семестр 2023/2024

Про матеріал

Календарно-тематичне планування до підручника "Всесвітня історія" / І.Я. Щупак, О.В. Бурлака, І.О. Піскарьова, - Київ, УОВЦ "Оріон", 2020.

Перегляд файлу

Всесвітня історія 7 клас (35 год.)

Складено згідно Навчальної програми для ЗЗСО (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

 

Клас

Клас

Клас

Тема уроку

Очікувані результати навчання

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

14

 

 

 

Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання.

Знаю:

-          час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд;

-          дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення Великої хартії вольностей;

-          території походів вікінгів, Хрестових походів.

Розумію:

-         причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви Хрестових походів;

-         суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк;

-         значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації;

-         феодально-теократичний характер Священної Римської імперії;

-         поняття «вікінги», «феодальна роздробленість», «Хрестові походи», «духовно-рицарські ордени», «теократія», «станово-представницька монархія», «парламент» («кортеси», «Генеральні штати», «сейм»), «Реконкіста», «династична унія».

Умію:

-              розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), Хрестові походи і держави хрестоносців;

-              показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів, торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави;

-              розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк;

-              описати і порівняти формування станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи;

-              охарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах (Генуї, Венеції та ін.);

-              охарактеризувати напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ, Генрі ІІ Плантагенета, інших);

-              визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд.

15

 

 

 

Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.

16

 

 

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Франція у ХІ–ХV ст.

17

 

 

 

Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей».

18

 

 

 

Практичне заняття.

Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

19

 

 

 

Практичне заняття.  Священна Римська імперія.

 

20

 

 

 

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).Реконкіста та утворення Королівства Іспанія.

21

 

 

 

Узагальнення з розділу 3.

 Тематичний контроль.

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

-  Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, хрестові походи, Реконкісту, утворення Королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші (на розсуд учительки/учителя).

-  Позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанії, Королівства Франції, Королівства Англії, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів, хрестових походів.

-  Зіставити устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки).

-  Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

22

 

 

 

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV ст. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

Знати: 

- хронологічні межі Раннього Відродження, дату розколу християнської церкви, час винайдення книгодрукування;

- основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя;

- університетські центри Середньовіччя, межі поширення впливу католицької та православної церков.

Розуміти:

- основні відмінності між католицизмом і православ’ям;

- роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи;

- значення книгодрукування для розвитку європейської культури;

- історичне значення технічних досягнень Середньовіччя; наукових праць (відкриттів і винаходів) Роджера Бекона, Йоганна Гутенберга, П’єра Абеляра, художньої творчості Данте, Петрарки, Боттічеллі, Донателло та ін.;

- поняття «Альбігойські війни», «вітраж», «готичний стиль», «гуманізм», «єретик», «інквізиція», «Раннє Відродження», «романський стиль», «університет».

Уміти:

- розташувати в хронологічній послідовності відомості про розкол християнської церкви, поширення романського і готичного мистецьких стилів, книгодрукування, Раннє Відродження;

- показати на карті університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; межі поширення впливу католицької і православної церков;

- обґрунтовано оцінити вплив церкви на культуру й освіту;

- визначити причини і наслідки виникнення університетів; поширення ідей гуманізму і культури Раннього Відродження;

- розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів.

23

 

 

 

Середньовічні школи та університети

24

 

 

 

Наукові й технічні досягнення. Книгодрукуван-ня

25

 

 

 

Архітектура і мистецтво.

26

 

 

 

Раннє Відродження. Гуманізм.

27

 

 

 

Узагальнення з розділу 4.

 Тематичний контроль.

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

-  Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; Раннє Відродження.

-  Позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков.

-  Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі».

- Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня/учениці.

-  Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.

28

 

 

 

Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.

Знати:

- час гуситських війн, монгольської навали на Східну Європу, утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, дату Грюнвальдської битви, падіння Константинополя;

- території Польщі, Угорщини, Чехії, Великого князівства Московського та Новгородської боярської республіки, Золотої Орди, напрямки походів монголів.

Розуміти:

- наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи;

- особливості підпорядкування Московського князівства Монгольській імперії (Золотій Орді);

- роль чернечих лицарських орденів (Тевтонського, Лівонського та ордену Мечоносців) у християнізації Східної Європи;

- значення Грюнвальдської битви для народів Східної Європи;

- поняття «боярська республіка», «гусити», «гуситські війни».

Уміти:

- розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, падіння Візантійської і становлення Османської імперії, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи;

- показати на картітериторії Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів;

- схарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів держав Східної Європи; діяльність Яна Гуса;

- обґрунтувати думку про взаємодію та зіткнення на теренах ЦентральноСхідної Європи візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

29

 

 

 

Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни в Чехії.

30

 

 

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського в ХІV – на початку ХVІ cт

31

 

 

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

32

 

 

 

Узагальнення з розділу 5.

 Тематичний контроль.

 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

- Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи.

- Позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів.

-  Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово)

33

 

 

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Японія.

Знати:

- території середньовічних Індії та Китаю.

Розуміти:

- значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору;

- поняття «індуїзм», «каста», «Піднебесна імперія».

 Уміти:

- показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії;

- розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя

34

 

 

 

Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

- Провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю, Японії та Індії.

- Підготувати індивідуальний або колективний проєкт (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

doc
Додано
22 січня
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку