Календарно-тематичне планування з української літератури
для 6-Б класу
За модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
до підручника «Українська література» для 6-го класу (авт. Т. Яценко, В. Пахаренко, О. Слижук. – К.: Вид.дім Освіта, 2023. – 255 с.)
85 навчальних годин на рік, 3 год./2 год. на тиждень.
І СЕМЕСТР
№ |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
Примітки |
|
Тема 1. ВСТУП. МІФИ ПРАДАВНЬОЇ УКРАЇНИ. НАРОДНІ ПІСНІ, КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ (14 годин) |
|
|
|
|
1-2 |
Художня література як вид мистецтва. Своєрідність мистец-го світосприймання. Художній образ у літературі та інших видах мистецтва. |
2 |
|
|
ТЛ: Мистецтво, худ. образ, літ-ра як вид мистецтва |
3 |
Міф як найдавніша форма світогляду людини. Види міфів. |
1 |
|
|
ТЛ: Міф, види міфів
|
4 |
Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род» (за Сергієм Плачиндою). Побудова та символіка космогонічних міфів |
|
|
||
5 |
Міфи про створення людини (антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою) |
1 |
|
||
6 |
Дара Корній. «Лісовик» (із книги «Чарівні істоти українського міфу. Духи природи»). Коротко про письменницю та її твори для дітей. Химерний світ чарівних істот праукраїнської міфології. Втілення прадавньої міфології, звичаїв та обрядів українців |
1 |
|
||
7 |
Укладання ілюстрованого словничка чарівних істот праукраїнської міфології або складання власних міфів (письмово) |
1 |
|
||
Народні пісні. Календарно-обрядові пісні |
|
||||
8. |
Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. |
1 |
|
|
|
9. |
ВЧ №1. Зимова обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення. «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…» |
|
|
|
ВЧ №1 |
10 |
Весняні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни, символічне значення відновлення природи. Народні ігри, що супроводжувались піснями. «Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець» |
1 |
|
|
|
11 |
Літні обрядові пісні. Русальні, купалські, жниварські пісні. «А де наше Купайло стояло»ПЧ. Русальні пісні «Сиділа русалка на білій березі». |
|
|
|
|
12 |
ПЧ №1. Русальні пісні «Сиділа русалка на білій березі». |
1 |
|
|
ПЧ №1 |
13 |
Художні особливості Календарно-обрядових пісень. Аналіз пісень. Самостійна робота |
1 |
|
|
КПР №1
ТЛ: Байка (повторення), гумор (повторення), сатира. Мораль байки |
14 |
КПР №1. ВСТУП. МІФИ ПРАДАВНЬОЇ УКРАЇНИ. НАРОДНІ ПІСНІ, КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ (Комбіновані завдання) (Групи результатів: Досліджує мовлення, Працює з текстом) |
1 |
|
||
ТЕМА 2. Мудрість байки. Ліричні послання Україні (15 годин) |
|
||||
15. |
Григорій Сковорода. Замальовка життєпису письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. |
1 |
|
|
|
16. |
Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень». Ідея спорідненої праці в байці. Алегоричні образи Бджоли і Шершня. |
|
|
|
|
17 |
Леонід Глібов. «Вовк і кіт». Розповідь про видатного українського байкаря. Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника. Композиційні елементи та виховна спрямованість байок Л. Глібова. |
1 |
|
|
ТЛ: Алегорія
ВЧ №2 |
18 |
Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору (напам’ять) |
1 |
|
||
19 |
ВЧ №2. Виразне читання байок. Інсценізація байок |
1 |
|
||
20 |
Павло Чубинський. Національний гімн України «Ще не вмерла Україна…». Історія створення гімну як символу держави, розповідь про його автора. Вираження у гімні (славні) патріотизму та прагнення народу до свободи, утвердження справедливості «Ще не вмерла Україна…» (Напам’ять) |
1 |
|
|
ТЛ: Громадянська лірика. Гімн. (славень)
ПЧ №2
ТЛ: Ліричний герой (поглиблення поняття) |
21 |
ПЧ №2. Артем Пивоваров «Маніфест» - сучасний народний гімн України |
1 |
|
||
22 |
Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...». Розповідь про останні роки поета на засланні. Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні картини українського села. (Напам’ять |
1 |
|
||
23-24 |
Іван Франко. «Розвивайся ти, високий дубе…». Розповідь про поетичну творчість Івана Франка, її джерела. Мрії автора про свободу й незалежність України. Символічний зміст вірша, художні особливості, зв’язок із фольклором. |
2 |
|
|
|
25-26 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Літописна основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю. Тема національної пам’яті. |
2 |
|
|
ТЛ: Ліро-епічний твір. Поема. Ліричний відступ
ТЛ: Композиція ліричного твору
КПР №2 (твір) МД Письмо: твір
ТЛ: Оповідання (поглиблення поняття), різдвяне оповідання, художня деталь |
27-28 |
Михайло Ткач. «Моя Україна». Коротко про письменника, його пісенну лірику. Символічне втілення образу Батьківщини у пісні «Моя Україна». Мотив патріотизму через єднання людини з рідною природою. Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»). Коротко про письменника. Патріотичні мотиви, спадкоємність поколінь, відображена в рідній мові. |
2 |
|
||
29 |
КПР №2. Контрольний твір “Моє ліричне послання Україні” (Група результатів Письмово взаємодіє)
|
1 |
|
||
ТЕМА 3. Різдвяні дива (18 годин) |
|
||||
30 |
Михайло Коцюбинський. Життєпис письменника. Оповідання “Ялинка”: розповідь про різдвяні пригоди Василька. Аудіювання |
1 |
|
|
|
31-32 |
Образ головного героя оповідання “Ялинка”. Моральні якості Василька, внутрішній світ хлопчика |
2 |
|
|
ТЛ: Персоніфікація, поглиблення поняття) |
33 |
Ірина Жиленко “Підкова”. Коротко про письменницю. Кольорова символіка письменниці |
|
|
|
|
34 |
Ірина Жиленко “Підкова”. Художній аналіз поезії |
|
|
|
|
35 |
Богдана Матіяш. «Єва і білосніжна квітка лілії». Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва |
1 |
|
|
ТЛ: Різдвяна казка, різдвяна повість-казка |
36-37 |
Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки «Єва і білосніжна квітка лілії» |
2 |
|
|
|
38 |
Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика» (скорочено). Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як шлях до мрії. |
1 |
|
|
МД: Аудіювання |
39 |
Основні події й дива в різдвяній повісті. Ланцюжок пригод головного героя ГР (Працює з текстом) Читання мовчки |
1 |
|
|
|
40-41 |
Характеристика образів повісті-казки. Яскравість і колоритність персонажів. |
2 |
|
|
|
42 |
Художні деталі у творі «Різдвяна історія ослика Хвостика» |
1 |
|
|
|
43 |
ПЧ №3 Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом» (зі збірки «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»). |
|
|
|
ПЧ №3 |
44 |
КПР №3 з теми “Різдвіні дива” (тестові завдання) Групи результатів (Досліджує мовлення, Працює з текстом) |
1 |
|
|
КПР №3 |
45 |
ЛРК №1. Вірші одеських письменників про Різдво. Виразне читання художніх творів літератури рідного краю |
1 |
|
|
ЛРК №1 |
46-47 |
Найцікавіше з літературних новинок Саша Кочубей. Повість "Сім нескладух Говорухи" |
2 |
|
|
|
48 |
Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр |
1 |
|
|
|