Календарно-тематичне планування за підручниками
для 3-го класу «Українська мова та читання»
(у двох частинах) (О. Л. Іщенко, А. Ю. Іщенко)
І семестр
Тема місяця: У школі і на вулиці. Повторення вивченого у 2 класі |
||||||||||||||||
Наскрізні вміння |
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||||
читання з розумінням; уміння висловлювати власну думку усно й письмово; здатність логічно обґрунтовувати позицію; ініціативність; вміння розв'язувати проблеми; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
|
«Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовлення», «Театралізуємо»
|
зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету [4 МОВ 1-1.1-1]; передає зміст усного повідомлення (послідовність подій у розповіді; перелік ознак в описі; наведені аргументи в міркуванні) [4 МОВ 1-1.2-2]; визначає головну думку тексту [4 МОВ 1-1.4-2]; правильно інтонує різні види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням; дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні; знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; виявляє зв’язки в текстах; складає план тексту; описує свої емоції, наводить приклади вчинків персонажів, які викликали емоції; записує текст в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел описує враження від змісту і форми медіатексту; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання; поширює речення різними членами відповідно до комунікативної стратегії; імпровізує, використовуючи голос і мову тіла для виконання запропонованої ролі; передає своє враження від побаченої вистави у письмових відгуках (запис у щоденнику вражень)
|
|||||||||||||
№ п/п |
Тема уроку
|
Дата |
Примітки |
|||||||||||||
1 |
Як ми спілкуємося |
|
|
|||||||||||||
2 |
Читаємо уважно і виразно. В. Нестайко. Одиниця з обманом |
|
|
|||||||||||||
3 |
Що ми знаємо про слово |
|
|
|||||||||||||
4 |
Збагачуємо мовлення. Г. Фалькович. Віршик про мови |
|
|
|||||||||||||
5 |
Від речення до тексту |
|
|
|||||||||||||
6 |
Що, де, навіщо ми читаємо |
|
|
|||||||||||||
7 |
Вивчаємо будову тексту. В. Нестайко. «Одиниця з обманом» («Фігура») |
|
|
|||||||||||||
8 |
Текст-розповідь і текст-опис |
|
|
|||||||||||||
9 |
Текст-міркування |
|
|
|||||||||||||
10 |
Передаємо настрій. В. Нестайко. «Одиниця з обманом» («Фігура») |
|
|
|||||||||||||
11 |
Готуємося писати твір |
|
|
|||||||||||||
12 |
Пишемо твір-міркування |
|
|
|||||||||||||
13 |
Міркуємо самостійно |
|
|
|||||||||||||
14 |
Навіщо текст ділять на абзаци |
|
|
|||||||||||||
15 |
Добираємо заголовки до абзаців. Н. Гузєєва. «23 обра зи Петрика П’яточкіна» |
|
|
|||||||||||||
16 |
Пояснюємо емоці . Н. Гузєєва. «23 обра зи Петрика П’яточкіна» |
|
|
|||||||||||||
17 |
Складаємо план тексту |
|
|
|||||||||||||
18 |
Шукаємо ключові слова |
|
|
|||||||||||||
19 |
Перевіряємо, що вміємо і знаємо |
|
|
|||||||||||||
20 |
Діагностична робота №1.Мовна тема «Текст» |
|
|
|||||||||||||
21 |
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
|||||||||||||
Тема місяця: «Я пізнаю світ». Речення |
||||||||||||||||
Наскрізні вміння |
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||||
читання з розумінням; уміння висловлювати власну думку усно й письмово; здатність логічно обґрунтовувати позицію; творчість; ініціативність; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
|
«Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовлення», «Театралізуємо»
|
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування [4 МОВ 1-1.1- 2]; висловлює своє ставлення до усного повідомлення (наприклад, прагнення спростувати або шукати додаткові аргументи на захист) [4 МОВ 1-1.5-1]; установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами [4 МОВ 2- 2.2-8]; визначає роль слів автора, опису, діалогу, персонажів, висновку; створює художні тексти (вірші); визначає мету простого медіатексту; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови; описує ххарактерні риси мовлення персонажа п’єси після перегляду вистави (швидкість і т.д.)
|
|||||||||||||
22-24 |
Читаємо діалог. М. Носов. «Як Незнайко складав вірші» |
|
|
|||||||||||||
25 |
Визначаємо вид речення. Діагностична робота №2. Діалог (усно) |
|
|
|||||||||||||
26 |
Уживаємо звертання |
|
|
|||||||||||||
27 |
Визначаємо позицію героїв. М. Носов. «Як Незнайко складав вірші» |
|
|
|||||||||||||
28 |
Досліджуємо вірші. М. Вінграновський. «Котик». М. Рильський. «Віє вітер з-під воріт» |
|
|
|||||||||||||
29 |
Шукаємо підмет |
|
|
|||||||||||||
30 |
Шукаємо присудок |
|
|
|||||||||||||
31 |
Описуємо відчуття – складаємо вірші. Визначаємо зв'язок слів у реченні. |
|
|
|||||||||||||
32- 33 |
Створюємо подкаст. Ю. Тувім. Паротяг |
|
|
|||||||||||||
34 |
Визначаємо зв'язок слів у реченні. |
|
|
|||||||||||||
35 |
Вчимо вірш напам’ять. О. Сенатович. «Чапля і крапля» |
|
|
|||||||||||||
36 |
Поширюємо речення |
|
|
|||||||||||||
37
|
Визначаємо причину і наслідок. Р. Єнджієвська- Врубель «Вередливий настрій Іполита Собакевича». |
|
|
|||||||||||||
38- 39 |
Визначаємо причину і наслідок. Р. Єнджієвська- Врубель «Вередливий настрій Іполита Собакевича». Поширюємо речення |
|
|
|||||||||||||
40 |
Читаємо інтерв’ю. О. Чигран. «Є така мова!» |
|
|
|||||||||||||
41 |
Шукаємо відповіді на запитання. Н. Гузєєва.«Любов та 17 страждань Петрика П’яточкіна» |
|
|
|||||||||||||
42 |
Перевіряємо, що вміємо і знаємо |
|
|
|||||||||||||
43 |
Діагностична робота №3. Диктант |
|
|
|||||||||||||
44 |
Аналіз діагностичної роботи |
|||||||||||||||
Тема місяця: «Фантастика і фантазія: смішно чи страшно». Будова слова |
||||||||||||||||
Наскрізні вміння
|
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||||
читання з розумінням; уміння висловлювати власну думку усно й письмово; здатність логічно обґрунтовувати позицію; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
|
«Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовлення», «Театралізуємо»
|
зіставляє тему і головну думку усного повідомлення з власними спостереженнями, поведінкою, досвідом [4 МОВ 1-1.4-3]; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті [4 МОВ 2-2.1-3]; виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту [4 МОВ 2-2.2-2]; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів [4 МОВ 2-2.3-2]; оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3]; |
|||||||||||||
45-46 |
Дивимося інакше на звичайні речі. С. Лем. «Як Ерг блідавця переміг». («Казки роботів»). Фантастика |
|
|
|||||||||||||
47 |
Навіщо потрібні закінчення |
|
|
|||||||||||||
48 |
Добираємо споріднені слова |
|
|
|||||||||||||
49 |
Читаємо інфографіку |
|
|
|||||||||||||
50 |
Чергування звуків у коренях слів |
|
|
|||||||||||||
51 |
Чергування звуків у коренях слів |
|
|
|||||||||||||
52- 53 |
Вивчаємо місце дії і персонажів. Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика» |
|
|
|||||||||||||
54 |
Ненаголошені [е], [и] в корені слова |
|
|
|||||||||||||
55 |
Ненаголошені [е], [и] в корені слова |
|
|
|||||||||||||
56 |
Уявляємо героя. Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика» |
|
|
|||||||||||||
57 |
Діагностина робота №4. Читання мовчки |
|
|
|||||||||||||
58 |
Вчимося переказувати. «Як роблять шоколад». С. Покотило. «Як роблять шоколадні цукерки» |
|
|
|||||||||||||
59- 60 |
Упорядковуємо інформацію. Працюємо з журнальною статтею про дитячі страхи |
|
|
|||||||||||||
61 |
Запам’ятовуємо правопис слів з ненаголошеними [е], [и] |
|
|
|||||||||||||
62 |
Запам’ятовуємо правопис слів з ненаголошеними [е], [и] |
|
|
|||||||||||||
63- 64 |
Смішно чи страшно. Б. Кантіні. «Мортіна» |
|
|
|||||||||||||
65- 66 |
Подаємо інформацію в таблиці. «Українські монстри» |
|
|
|||||||||||||
67- 68 |
Перевіряємо, що вміємо і знаємо |
|
|
|||||||||||||
69 |
Діагностична робота №5. Аудіювання |
|
|
|||||||||||||
70 |
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
|||||||||||||
71 |
Діагностична робота №6. Усний переказ |
|
|
|||||||||||||
Тема місяця: Світ, де перемагає добро. Правопис коренів і префіксів |
||||||||||||||||
Наскрізні вміння
|
Ключові компетентності |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
|||||||||||||
читання з розумінням; уміння висловлювати власну думку усно й письмово; здатність логічно обґрунтовувати позицію; вміння розв'язувати проблеми; здатність співпрацювати з іншими людьми.
|
|
«Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовлення», «Театралізуємо»
|
передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2-4] систематизує та узагальнює необхідну інформацію [4 МОВ 1-1.3- 3] переказує текст творчо (зміна оповідача в текстірозповіді; зміна послідовності переліку наведення ознак у тексті-описі; зміна послідовності аргументів у текстіміркуванні) [4 МОВ 1-1.2-3]; відтворює фактичну інформацію з тексту [4 МОВ 2-2.1- 6]; досліджує елементи тексту (слова автора, діалог персонажів, опис, виражальні засоби мови) [4 МОВ 2-2.2- 4]; пояснює, кому з літературних персонажів співчуває і чому [4 МОВ 2-2.3-4]; переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5]; оцінює вплив на власне сприйняття окремих елементів медіатексту [4 МОВ 4-1.5-3]; з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5-4.1-2]; удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1- 3];
|
|||||||||||||
72- 73 |
Як можна розповісти казку |
|
|
|||||||||||||
74 |
Правильно вимовляємо слова з дзвінкими і глухими приголосними |
|
|
|||||||||||||
75- 76 |
Правильно пишемо слова з дзвінкими і глухими приголосними. |
|
|
|||||||||||||
77- 78 |
Знайомимося з чарівною казкою. Українська народна казка «Котигорошко» |
|
|
|||||||||||||
79 |
Навіщо потрібен префікс |
|
|
|||||||||||||
80 |
Розрізняємо префікс і прийменник |
|
|
|||||||||||||
81 |
Описуємо героїв чарівної казки |
|
|
|||||||||||||
82 |
Діагностична робота №7 Письмовий переказ |
|
|
|||||||||||||
83 |
Аналіз діагностичної роботи. Пишемо правильно слова з префіксами роз-, без- |
|
|
|||||||||||||
84 |
Досліджуємо чарівну казку. Діагностична робота №8 Читання вголос |
|
|
|||||||||||||
85- 86 |
Складаємо казку |
|
|
|||||||||||||
87 |
Визначаємо роль ілюстрацій і підзаголовків. Історія футболу |
|
|
|||||||||||||
88 |
Перевіряємо, що вміємо і знаємо |
|
|
|||||||||||||
89 |
Діагностувальна робота №9 Списування |
|
|
|||||||||||||
90 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
|||||||||||||
91 |
Підсумковий урок за І семестр |
|
|
|||||||||||||
92 |
Резервний час |
|
|
|||||||||||||