Календарне планування навчального матеріалу з української мови
для 3 класу
І семестр
за підручником І. Большакової, М. Пристінської
для дітей з інтелектуальним порушенням
(адаптоване і модифіковане)
№ |
Тема уроку |
Дата
|
1 |
Я вивчаю українську мову. Письмо під диктовку. |
|
2 |
Повторення. Речення. Слово. Складання речень за малюнками. Слухання тексту «Які є школи у світі». |
|
3 |
Мова і мовлення. Ситуація спілкування (з друзями, батьками, вчителями) |
|
4 |
Мова і мовлення. Ситуація спілкування (з друзями, батьками, вчителями) |
|
5 |
Добір заголовку до тексту |
|
6 |
Культура мовлення. Переказування тексту за навідними питаннями |
|
7 |
Культура мовлення. Правила етикету |
|
8 |
Усне мовлення. Вчимося складати діалог |
|
9 |
Усне мовлення. Розвиток навички читання «Як я вчора виступав» (Грицько Бойко). Робота з дитячою книжкою Вірші Грицька Бойка |
|
10 |
Розвиток мовлення. Утворення слів-звертань |
|
11 |
Писемне мовлення. Розвиток навички читання «Такі різні бібліотеки» |
|
12 |
Я вибираю книгу. Які бувають книги? |
|
13 |
Розвиток мовлення. Усна розповідь про улюблену книгу |
|
14 |
Оповідання «Матильда» (скорочено) (за Р. Долом). Розвиток навички читання |
|
15 |
Розвиток мовлення. Відгук про книгу (усно). Письмо під диктовку |
|
16 |
«Що я знаю / умію?» Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Мова і мовлення». |
|
17 |
Діагностувальна робота. |
|
19 |
Звуки і букви. |
|
20 |
Наголос. Наголошені і ненаголошені склади. |
|
21 |
Наголошені і ненаголошені голосні Правильно пишу. |
|
22 |
Наголошені і ненаголошені голосні. Навчальний діалог (усно) |
|
23 |
Авторська казка. Вибірковий переказ. Уривки з казки К. Єгорушкіної Робота з дитячою книжкою. Казки Катерини Єгорушкіної |
|
24 |
Приголосні тверді, м’які. Складання речень |
|
25 |
Приголосні тверді, м’які. Письмо під диктовку |
|
26 |
Приголосні тверді, м’які. Складання речень |
|
27 |
Авторська казка. Ю. Ярмиш «Трамвай і щиглик» ). Розвиток навички читання |
|
28 |
Переказ. Ю. Ярмиш «Трамвай і щиглик» |
|
29 |
Підсумок за темою «Що я знаю / умію?» |
|
30 |
Діагностувальна робота. |
|
31 |
Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Звуки і букви» |
|
32 |
Однозначні і багатозначні слова |
|
33 |
Власне українські слова та слова з інших мов |
|
34 |
Омоніми (без вживання терміну) і багатозначні слова. Складання речень |
|
35 |
Пряме і переносне значення слів. Народна легенда. «Кам’яна голова» (українська легенда) |
|
36 |
Народна легенда. «Кам’яна голова» (українська легенда) (продовження) |
|
37 |
Синоніми. Українські народні казки. «Пан Коцький» (українська народна казка) |
|
38 |
Синоніми. Українські народні казки. «Пан Коцький» (продовження) |
|
39 |
Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки. «Котигорошко» (уривок) (українська народна казка) |
|
40 |
Антоніми. Робота з дитячою книжкою. Українські героїко-фантастичні народні казки. |
|
41 |
«Що я знаю / умію?» |
|
42 |
Діагностувальна робота. |
|
43 |
Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Слово. Лексичне значення слова». |
|
44 |
Закінчення слова. Визначення закінчення у споріднених словах |
|
45 |
Основа слова. Казка у віршованій формі. Леся Українка «Казка про Оха-чародія» |
|
46 |
Корінь слова. Визначення кореня у споріднених словах |
|
47 |
Визначення закінчення і основи у споріднених словах |
|
48 |
Визначення закінчення, основи , кореня у споріднених словах |
|
49 |
Розвиток мовлення. Діалог (усно) |
|
50 |
Префікс. Утворення слів |
|
51 |
Префікси. Утворення слів. Г. Фалькович «Все, що звечора наснилося» |
|
52 |
Творення, вимова ,правопис слів з префіксами роз-, без- |
|
53 |
Творення, вимова ,правопис слів із префіксами з-, с- |
|
54 |
Байка. Езоп «Лисиця і ворона» |
|
55 |
Суфікс. Утворення слів. Леонід Глібов «Ґава і лисиця» |
|
56 |
Розвиток мовлення. Переказування байки |
|
57 |
Суфікс. Утворення нових слів. Розбір слів за будовою |
|
58 |
«Що я знаю / умію?» |
|
59 |
Діагностувальна робота. |
|
60 |
Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Слово. Будова слова». |
|
61 |
Г.Фалькович «Загадка про того, хто ходить пішки» |
|
62 |
Поняття про іменник. Г. Фалькович «Грип». Письмо для себе |
|
63 |
Іменники. Назви істот і неістот |
|
64 |
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках |
|
65 |
Байка. І. Франко «Байка про байку. Частина 1» (скорочено) |
|
66 |
Розвиток мовлення. Вітання |
|
67 |
Оповідання «Як Катруся хотіла вчитися» (скорочено) (за І. Роздобудько) |
|
68 |
Змінювання іменників за числами. Однина і множина |
|
69 |
П’єса. Особливості жанру. «Горіхові принцеси» (уривок, скорочено) |
|
70 |
П’єса. Особливості жанру. «Горіхові принцеси» (уривок, скорочено) (за Л. Мовчун) (продовження) |
|
71 |
Розвиток мовлення. Інсценізація казки |
|
72 |
Рід іменників |
|
73 |
«Що я знаю / умію?» |
|
74 |
Діагностувальна робота. |
|
75 |
Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Слово. Частини мови: іменник» |
|
76 |
«Босо-взутий сніговик» (Олеся Мамчич) |
|
77 |
Письмо під диктовку |
|
78 |
Розучування колядок, щедрівок |
|
79 |
Розучування колядок, щедрівок |
|
80 |
Підсумок за семестр |
|