Культура добросусідства
5 клас
17 годин
Модельна навчальна програма «Культура добросусідства. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: М. А. Араджионі, О. Г. Козорог, Н. К. Лебідь, В. І. Потапова, І. К. Унгурян)
Номер з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ 1. Я дорослішаю! |
|||
1 |
|
Я – підліток/підлітка! Вступ до предмету. Хто я, який/яка я, чого я прагну? Зміни, які відбуваються моєму житті. Самопрезентація. Нові виклики в базовій школі та правила співжиття в колективі. |
|
2 |
|
Я і мої особисті кордони. Право на самовираження. Що таке особисті кордони? Типи та види особистих кордонів. Як обстоювати власні кордони. Вміння сказати «ні». Самовираження через поведінку і відповідальність за неї. Конструктивна та деструктивна поведінки. |
|
3 |
|
Мої сильні сторони та професії сучасного й майбутнього. Як застосувати свої сильні сторони, інтереси й уподобання в професії. Хобі, яке може стати професією. Власна діяльність сьогодні для успішного майбутнього. |
|
4 |
|
Я і мій час. Як я ціную і розподіляю час. Як можна раціонально планувати та керувати часом. Для чого важливо розуміти сприйняття і ставлення до часу в різних культурах. |
|
Розділ 2. Я і моя родина |
|||
5 |
|
Сім'я, родичі, рід. Взаємини в родині. Ставлення до батьків/ осіб, що їх замінюють. Право на сім'ю. Права та обов'язки батьків/осіб, що їх замінюють, і дітей. |
|
6 |
|
Особисті, родинні та загальнолюдські цінності. Що таке “цінності” і які вони бувають? Особисті цінності. Сімейні цінності. Загальнолюдські цінності. |
|
7 |
|
Взаємини поколінь. Ставлення до старших, молодших, однолітків. Протидія домашньому насильству. Незнайомці на вулиці. |
|
8 |
|
Підсумкове заняття |
|
Розділ 3. Я у спільноті |
|||
9 |
|
Ми всі різні й цим схожі. Ідентичності людини. Різні люди і спільноти в моїй громаді. Ставлення до них і конструктивна комунікація. |
|
10 |
|
Як допомогти собі й іншим. Емоції людини. Чуйність, гуманність. Допомога іншим особам. Ставлення до тварин. |
|
11 |
|
Ефективне спілкування. Що таке ефективне спілкування. Вербальне та невербальне спілкування. Дистанція та позиції у спілкуванні. Особистий простір. Прояв індивідуальних особливостей під час спілкування. Вплив емоцій на спілкування. |
|
12 |
|
Що таке конфлікт? Поняття конфлікту. Причини та джерела конфліктів. Види конфліктів. Структура конфлікту. Деструктивні та конструктивні шляхи розв’язання конфліктів. |
|
Розділ 4. Різні, але рівні |
|||
13 |
|
Улюблені страви. Здорове харчування. Традиційна і сучасна кухня регіону. Здорове харчування. Застільний етикет. Як спільний прийом їжі об'єднує людей. |
|
14 |
|
Особливості етнічного етикету в родинах однокласників і сусідів. Родинні події, на які запрошують, і події, на які можна прийти без запрошення. Одяг і подарунки, що відповідають події. Варіанти вітання, поздоровлення, співчуття. Етикетні звертання до незнайомих людей різної статі і віку. Поведінка під час святкування. Як заведено попрощатися і піти |
|
15 |
|
Європейський етикет: історія та сучасність. Правила вітання: мовний етикет, доцільність рукостискання, обіймів, поцілунку. Особливості етикету під час пандемії. Традиції пригощання в Україні та інших країнах Європи і світу. |
|
16 |
|
Гендерні стереотипи в різних культурах. Стать і соціальні ролі (гендер). Стереотипи щодо поведінки та ставлення до жінок і чоловіків у різних культурах. Важливість гендерної рівності. |
|
17 |
|
Підсумкове заняття |
|