Культура добросусідства 5 клас Календарно-тематичне планування НУШ

Про матеріал
Культура добросусідства 5 клас Календарно-тематичне планування НУШ. За модельною навчальною програмою «Культура добросусідства. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: М. А. Араджионі, О. Г. Козорог, Н. К. Лебідь, В. І. Потапова, І. К. Унгурян)
Перегляд файлу

Культура добросусідства

5 клас

17 годин

Модельна навчальна програма «Культура добросусідства. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: М. А. Араджионі, О. Г. Козорог, Н. К. Лебідь, В. І. Потапова, І. К. Унгурян)

Номер

з/п

Дата

Тема уроку

Примітки

Розділ 1. Я дорослішаю!

1

 

Я – підліток/підлітка! Вступ до предмету. Хто я, який/яка я, чого я прагну? Зміни, які відбуваються моєму житті. Самопрезентація. Нові виклики в базовій школі та правила співжиття в колективі.

 

2

 

Я і мої особисті кордони. Право на самовираження. Що таке особисті кордони? Типи та види особистих кордонів. Як обстоювати власні кордони. Вміння сказати «ні». Самовираження через поведінку і відповідальність за неї. Конструктивна та деструктивна поведінки.

 

3

 

Мої сильні сторони та професії сучасного й майбутнього. Як застосувати свої сильні сторони, інтереси й уподобання в професії. Хобі, яке може стати професією. Власна діяльність сьогодні для успішного майбутнього.

 

4

 

Я і мій час. Як я ціную і розподіляю час. Як можна раціонально планувати та керувати часом. Для чого важливо розуміти сприйняття і ставлення до часу в різних культурах.

 

Розділ 2. Я і моя родина

5

 

Сім'я, родичі, рід. Взаємини в родині. Ставлення до батьків/ осіб, що їх замінюють. Право на сім'ю. Права та обов'язки батьків/осіб, що їх замінюють, і дітей.

 

6

 

Особисті, родинні та загальнолюдські цінності. Що таке “цінності” і які вони бувають? Особисті цінності. Сімейні цінності. Загальнолюдські цінності.

 

7

 

Взаємини поколінь. Ставлення до старших, молодших, однолітків. Протидія домашньому насильству. Незнайомці на вулиці.

 

8

 

Підсумкове заняття

 

Розділ 3. Я у спільноті

9

 

Ми всі різні й цим схожі. Ідентичності людини. Різні люди і спільноти в моїй громаді. Ставлення до них і конструктивна комунікація.

 

10

 

Як допомогти собі й іншим. Емоції людини. Чуйність, гуманність. Допомога іншим особам. Ставлення до тварин.

 

11

 

Ефективне спілкування. Що таке ефективне спілкування. Вербальне та невербальне спілкування. Дистанція та позиції у спілкуванні. Особистий простір. Прояв індивідуальних особливостей під час спілкування. Вплив емоцій на спілкування.

 

12

 

Що таке конфлікт? Поняття конфлікту. Причини та джерела конфліктів. Види конфліктів. Структура конфлікту. Деструктивні та конструктивні шляхи розв’язання конфліктів.

 

Розділ 4. Різні, але рівні

13

 

Улюблені страви. Здорове харчування. Традиційна і сучасна кухня регіону. Здорове харчування. Застільний етикет. Як спільний прийом їжі об'єднує людей.

 

14

 

Особливості етнічного етикету в родинах однокласників і сусідів. Родинні події, на які запрошують, і події, на які можна прийти без запрошення. Одяг і подарунки, що відповідають події. Варіанти вітання, поздоровлення, співчуття. Етикетні звертання до незнайомих людей різної статі і віку. Поведінка під час святкування. Як заведено попрощатися і піти

 

15

 

Європейський етикет: історія та сучасність. Правила вітання: мовний етикет, доцільність рукостискання, обіймів, поцілунку. Особливості етикету під час пандемії. Традиції пригощання в Україні та інших країнах Європи і світу.

 

16

 

Гендерні стереотипи в різних культурах. Стать і соціальні ролі (гендер). Стереотипи щодо поведінки та ставлення до жінок і чоловіків у різних культурах. Важливість гендерної рівності.

 

17

 

Підсумкове заняття

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
7292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку