Культура Русі-України у другій половині ХІ- першій половині ХІІІ ст.

Про матеріал
Мета: ознайомити з особливостями культуррого життя Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. формувати навички самостійної роботи, розвивати вміння аналізувати, висловлювати власну думку, працювати з різноманітними історичними джерелами; виховувати в учнів любов і повагу до книги, до митців далекого минулого, шанобливе ставлення до культурних здобутків українського народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Культура Русі-України у другій половині ХІ- першій половині ХІІІ ст. Полатайко Світлана Михайлівна,вчитель історії КЗ «Полтавський ліцей»Лозівської міської ради. Харківської області

Номер слайду 2

Мета: Ознайомити з особливостями культурного життя Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.формувати навички самостійної роботи, розвивати вміння аналізувати, висловлювати власну думку, працювати з різноманітними історичними джерелами; виховувати в учнів любов і повагу до книги, до митців далекого минулого, шанобливе ставлення до культурних здобутків українського народу.

Номер слайду 3

Цільові завдання • Створити цілісне уявлення про розвиток книгодрукування, літописання та літератури.• Ознайомити з особливостями архітектури X - XI ст., музики та живопису;• формувати історичі компетентності.

Номер слайду 4

Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть:• здобувати та використовувати знання про розвиток культури Русі у визначений період;• самостійно працювати з різними джерелами інформації;•застосовувати та пояснювати поняття «билини», «ікона», «книжкова мініатюра», «літопис», «мозаїка», «фреска»;• встановлювати хронологічну послідовність створення пам'яток культури;• розпізнавати та описувати визначні культурні пам’ятки;• на прикладах духовної культури, розкривати характерні риси культури українського народу.

Номер слайду 5

Актуалізація опорних знань. Установіть відповідність між назвами давньоруських удільних князівств у період політичної роздробленості та їхніми теренами, позначеними на карті.1. Київське2. Галицьке3. Переяславське4. Чернігівське

Номер слайду 6

Співставити поняття із визначеннями{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Поняття Визначення1. Кирилиця2. Берестяні грамоти3. Графіті4. Культура. А. Древні написи побутового характеру, на стінах будівель та ін. Б. Сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством. В. Одна із світових релігій.   Г. Пам'ятки давньої східнослов'янської писемності, написані на бересті. Д. Слов'янська абетка. Названа за ім'ям слов'янського просвітителя середини IX ст. Кирила

Номер слайду 7

Визначити зайву пам'ятку. АБ В Г

Номер слайду 8

1. Що таке культура? 2. Які види культури ви знаєте? 3. Назвіть складові поняття «культура». 4. Згадайте найважливіші досягнення культури Київської Русі у Х-ХІ століттях.

Номер слайду 9

Мотивація навчальної діяльності ВСТАВТЕ ПРОПУЩЕНІ СЛОВА Майстри для оздоблення давньоруських …. використовували два види техніки монументального живопису: … і … . …. складалася із смальти – невеликих шматочків забарвленого …, вона не зазнає впливу часу. Смальта добре відбиває сонячне світло, сповнює храм кольоровими переливами, подібними мерехтінню коштовного каміння.

Номер слайду 10

Освіта і наука.2. Усна народна творчість3. Книжні пам’ятки. 4. Літописання. Архітектура.6. Мистецтво. План уроку

Номер слайду 11

«билини» «ікона» «книжкова мініатюра» «літопис»«мозаїка» «фреска»Русь-Україна друга половина ХІ-перша половина ХІІІ ст. Літописець Нестор1056-1057рр.- Остромирове Євангеліє1073р. - «Ізборника Святослава» 1073-1078рр.- Успенський собор Києво-Печерської лаври1128р.- П'ятницька церква у Чернігові1108-1113рр.- Михайлівський Золотоверхий собор1113 р. - «Повість минулих літ»1187р. - «Слова о полку Ігоревім»

Номер слайду 12

Сказа́ння — жанр розповідної літератури Київської Русі про історичних діячів та давні події. Усна народна творчість сказанняпісні билини Билина – давньоруська епічна пісня, що розповідає про героїчні звершення легендарних богатирів.

Номер слайду 13

П’ятницька церква в Чернігові Пам'ятки культури Книжні пам'ятки Архітектура Остромирове Євангеліє. Ізборник Святослава. Слово о полку Ігоревім. Михайлівський Золотоверхий собор. Успенський собор Києво-Печерської Лаври.

Номер слайду 14

Пам'ятки мистецтва Музика Книжкова мініатюра — витвір образотворчого мисте-цтва, невеликого розміру в книгах. Часто розміщується на полі, або між рядками. Ініціа́л - більша від загально-текстових початкова буква розділу рукописного тексту«Остромирове Євангеліє»Євангеліст Лука. «Ізборник Святослава». Родина князя Ярослава. Музичні інструменти. Бубон ГусліСопілки Гудок

Номер слайду 15

Пам'ятки мистецтва Ікони Мистецтво. Вишгородська ікона БогородиціІко́на — живописне, мозаїчне або рельєфне зображення Ісуса Христа, Богородиці, святих і подій Святого Письма. Свенська ікона Богородиці з Антонієм і Феодосієм Печерськими . Фреска — картина, написана фарбами на свіжій вогкій штукатурці. Мозаїка — зображення або візерунок, зроблений з окремих,щільно припасованих один до одного і закріплених на спеціально- му розчині різнокольорових шматочків скла, мармуру, камінців. Михайлівський Золотоверхий собор

Номер слайду 16

Узагальнення та систематизація знань 1. ВСТАВИТИ ПРОПУЩЕНІ СЛОВА. Майстри для оздоблення давньоруських …. використовували два види техніки монументального живопису: … і … . …. складалася із смальти – невеликих шматочків забарвленого …, вона не зазнає впливу часу. Смальта добре відбиває сонячне світло, сповнює храм кольоровими переливами, подібними мерехтінню коштовного каміння.

Номер слайду 17

Для перевірки 1. Майстри для оздоблення давньоруських храмів використовували два види техніки монументального живопису: мозаїку і фрески . Фрески складалася із смальти – невеликих шматочків забарвленого скла, вона не зазнає впливу часу. Смальта добре відбиває сонячне світло, сповнює храм кольоровими переливами, подібними мерехтінню коштовного каміння.

Номер слайду 18

3. НАЗВАТИ ВИДИ МОНУМЕНТАЛЬНОГО ЖИВОПИСУ ……………………….. ……………………..

Номер слайду 19

4. Розмістити у хронологічній послідовності час створення книжкових пам'яток. А. Остромирове Євангеліє Б. «Повість минулих літ» В. «Ізборника Святослава» Г. «Слова о полку Ігоревім»

Номер слайду 20

5. Встановити відповідність між пам'ятками культури та їх зображенням{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва пам'ятки«Остромирове Євангеліє»2.Євангеліст Лука. Мініатюра із Остромирового Євангелія.3. Вишгородська ікона Богородиці.4. Михайлівський Золотоверхий собор.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зображення пам'ятки А. Б. В. Г. Д.

Номер слайду 21

Джерела• https://portfel.info/load/7_klas/istorija.../vlasov/89-1-0-2842• https://portfel.info/load/7_klas/istorija.../vlasov/89-1-0-2842• https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna.../navchalni-programi• https://portfel.info/load/7_klas/istorija.../vlasov/89-1-0-2842• www.lvtest.org.ua/Додаткові матеріали для вчителя | Видавництво Генезаhttps://www.geneza.ua/na.../dodatkovi-materiali-dlya-vchitel..

Номер слайду 22

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
12 березня 2019
Переглядів
3632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку