Культура Стародавнього Риму

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з досягненнями та особливостями давньоримської культури; вчити порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до світових культурних надбань.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Хронологічна розминка. Р. Х.2023753 р. до н.е. 509 р. до н.е. 216 р. до н.е.264- 241 рр. до н.е. 202 р. до н.е. 149-146 рр. до н.е.148 р. до н.е. 123 р. до н.е.

Номер слайду 2

1. Перемога, здобута ціною надзусиль.2. Обіцянка зробити щось справою свого життя3. Близька та серйозна небезпека4. Наполеглива вимога знищити ворога або подолати перешкоду

Номер слайду 3

КУЛЬТУРА ДАВНЬОГО РИМУВсесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас

Номер слайду 4

Мета: ознайомити учнів з досягненнями та особливостями давньоримської культури; вчити порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до світових культурних надбань.

Номер слайду 5

КУЛЬТУРА- ... І ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ,1 СТВОРЕНИХ ЛЮДСТВОМ 2 ПРОТЯГОМ ЙОГО ІСТОРІЇ.3 СУКУПНІСТЬ МАТЕРІАЛЬНИХ 4

Номер слайду 6

Що таке культура?Слово «культура» походить від латинського colo, -ere, що означає «культивувати». Давньоримський оратор Цицерон увів поняття cultura animi — «оброблення душі», застосувавши сільськогосподарську метафору до розвитку душі як філософської категорії. Культура — це поєднання людських знань, переконань і норм поведінки, які ми переймаємо, а потім передаємо майбутнім поколінням.

Номер слайду 7

Як ви думаєте, що може бути зображене на банкнотах 5 євро? ? ?

Номер слайду 8

Квінт Горацій Флакк,римський поет “золотого віку”Греція, взята в полон, полонила переможців диких …

Номер слайду 9

На культурний розвиток Риму істотно вплинули греки, яких римляни завоювали в 146 р.до н.е. Тому римські боги були подібними до грецьких богів.

Номер слайду 10

Розгляньте таблицю та впишіть ім'я грецького бога за відповідним значенням. Слова для довідок: Арес, Зевс, Афіна, Афродіта, Деметра, Гефест, Гера, Аполлон, Артеміда, Гермес, Посейдон.https://learningapps.org/watch?v=pzt3ezwrc18

Номер слайду 11

На честь богів римляни влаштовували свята, що відігравали велику роль у суспільному житті.

Номер слайду 12

Що мав на увазі римлянин, характеризуючи римську архітектуру словами: «Кам’яні громади не можна порівнювати з безглуздими пірамідами Єгипту чи з найславетнішими спорудами греків»?Порівняйте досягнення греків і римлян в архітектурі та образотворчому мистецтві. Як ви вважаєте, у чому греки перевершили римлян, а римляни - греків? Які досягнення римської архітектури та мистецтва успадкувала сучасна культура?Пантеон у Римі. Сучасне фото. Храм Артеміди в Ефесі. Реконструкція

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Рим створив велику культуру і прагнув поширити цивілізацію в світі. Цікавим є те, що римляни не продовжили теоретичних досліджень греків у галузі фізики та математики. Їх цікавило здебільшого практичне застосування наукових досягнень. У містах і провінціях вони побудували бруковані дороги з мостами, проклали з гір водогони — акведуки, споруджували басейни, бібліотеки. Римляни винайшли бетон, що застосовували в архітектурі. Особливість римської архітектури — використання арок і склепінь.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Терми Діоклетіана, які будували 40 000 рабів

Номер слайду 17

Арка – криволінійне перекриття прорізу в стіні або простору між двома опорами, що передає на основу не тільки навантаження, а й розпір.

Номер слайду 18

Акведук – це римський водогінhttps://www.youtube.com/watch?v=Jr9 Jk. Yb. Wu. WI

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Поясніть крилатий вираз«ВСІ ДОРОГИ ВЕДУТЬ ДО РИМУ»

Номер слайду 21

Зразком купольної будівлі є Пантеон – «храм усіх богів» у Римі, що зберігся до наших днів. Його купол має діаметр 43 метри і був найбільшим в античному світі. Відчуття висоти й простору всередині храму ще більше посилюється завдяки світлу, яке ллється крізь величезне кругле вікно діаметром 9 м посеред купола.

Номер слайду 22

02.07.2014 Пантеон-храм всіх богів. Природне освітлення. D – 9 м. Ніші полегшили купол. Висота купола і d – 43 м. Стіни облицьовані мармуром. Цегла купола скріплювалась цементом.02.07.2014

Номер слайду 23

КОЛІЗЕЙАмфітеатр (лат. амфі, що означає «з усіх боків», «навкруги») - споруда для видовищ, де місця для глядачів оточують арену з усіх боків.

Номер слайду 24

Будівництво Колізею закінчилося в 80 р. н.е. Скільки років минуло з часу заснування Риму до відкриття найбільшого амфітеатру? Позначте ці дати на лінії часу та обчисліть вираз.

Номер слайду 25

Хронологічна задача753 р. до н.е. 80 р. н.е. 2023 р. 753 + 80 – 1 = 832 роки?н.е.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Дискобол Римська мармурова копія давньогрецької скульптури. Римляни створювали багато скульптур, але ще частіше копіювали грецькі. Так, знаменита статуя «Дискобол» скульптора Мирона відома завдяки римській копії. Це перша класична скульптура, яка зображує людину. А як саме зображує людину ця статуя?Римські скульптори з допомогою своїх популярних копій попередніх грецьких шедеврів зберегли для нащадків безцінні екземпляри, які в іншому випадку були б повністю втрачені для світової культури.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Римська культура

Номер слайду 30

Культуру греків і римлян називають античною (від латинського слова «антиквус» - стародавній). Антична культура стала основою для дальшого культурного розвитку країн світу.

Номер слайду 31

ПІДПИШИ. ЩО ЗАЙВЕ?

Номер слайду 32

ВІДПОВІДЬ: акведуки, тріумфальна арка – досягнення римської цивілізації. Які можна зробити висновки?

Номер слайду 33

1 Терми2 Акведук3 Амфітеатр4 Пантеон. А Водогінний канал у вигляді довгих рядів арок, що підтримували глиняні труби. Б Громадська споруда, призначена для проведення масових заходів. В Античний храм, присвячений усім або багатьом богам у стародавніх римлян. Г Малюнок сусальним (найтоншим) золотом по склу. Д Назва громадських лазень у Давньому Римі. Установіть відповідність між назвами архітектурних та інженерних споруд Давнього Риму та їх характеристиками. Відповідь: 1 Д; 2 А; 3 Б; 4 В.

Номер слайду 34

“Мікрофон” *Вислів: “Рим завоював світ не тільки мечем – він переміг його своєю культурою”. * Поясніть його значення, та аргументуйте свою думку.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Домашнє завдання §50 За бажанням можете створити яскраву презентацію «Екскурсія стародавнім Римом»

Номер слайду 37

Дякую за увагу !

pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
9 травня 2022
Переглядів
2745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку