Перша зустрч. Вступне заняття.
Тема: “Що таке доброчеснсть?
Ц нност : чесн сть, доброчесн сть.
Ц л та оч куван результати вивчення теми здобувачами осв ти:
розум є зм ст поняття “доброчесн сть”; має уявлення про курс його оч куван результати;
виявляє готовн сть бажання вивчати ц нност та п знавати власн почуття, риси характеру, повед нку.
Учн : висловлюють власн погляди, п дтверджують їх прикладами; враховують думки нших ос б; дотримуються найважлив ших правил л тературної вимови; анал зують значення сл в з урахуванням контексту, будови слова, перев ряють власне розум ння значення слова за словниками; поводяться етично, демонструючи сумл нн сть, чесн сть, справедлив сть, в дпов дальн сть тощо;
сп лкуються з урахуванням особливостей нших людей; пояснюють, чому потр бно д яти справедливо.
Інтеграц я: Соц альна здоров`язбережувальна; мовно-л тературна; громадянська та сторична.
Х д заняття І Вступ
1.Ігрова вправа«Склад ть слова”(робота в групах)
Матер али: на окремих аркушах букви сл в «чесн сть» «доброчесн сть» — для кожної групи.
Зверн тьсядо д тей:
«Сьогодн в нас перший урок нового навчального курсу. Про що в н буде?
Д знаєтеся, коли складете з цих л тер слова».
Попрос ть д тей у групах скласти з букв (чи склад в) слово
«доброчесн сть» та наклеїти його на аркуш (не називайте слово д тям, вони сам мають вам його сказати). Запитайте в учн в, що означає це слово. Запитайте, з якими словами асоц юється це поняття.
Поясн ть, що саме це поняття (а також нш, пов’язан з ним) д ти матимуть змогу обговорювати п д час вивчення нового курсу. Розм ст ть поняття на ст н сл в у клас .
Скаж ть:
«Ми розпочинаємо захопливу досл дницьку подорож у св т доброчесност . Упродовж наступних 6 урок в ми обговорюватимемо важлив питання. Що означає бути доброчесним? Чому важливо чинити доброчесно? Як д яти в складних ситуац ях, щоби допомогти соб та ншим?».
ІІ Основна частина
1.Творча вправа«Знайомство з Інто’ОКом»
Матер али: Пут вник для учня част.1 (№ 1, с.4), б лий картон А5, ножиц , фломастери.
Скаж ть:
«Зараз ми познайомимося з персонажем, який супроводжуватиме нас у подорож ».
Намалюйте велику букву І: ви — на дошц чи великому аркуш паперу, а д ти — на аркушах картону формату А5.
Попрос ть д тей «перетворити» букву на веселого доброго героя. Подумайте разом, як його можна назвати, якщо використати букви
К, Н, І, Т, О.
Запиш ть назван вар анти на дошц . Обвед ть мя Інт’ОК.
Запитайте, чи може Інт’ОК стати героєм, який буде з ними на заняттях курсу й чому?
Запропонуйте д тям у парах прочитати пояснення про героя в Пут внику. Попрос ть поставити одне одному запитання за прочитаним. Обговор ть значення мен персонажа з ус м класом.
Ім’я складається з двох частин.
«Інт» — скорочення в д англ йського слова «integrity», яке українською ми перекладаємо як «доброчесн сть».
«ОК»— англ йське слово, що в українському переклад звучить як «добре» або «гаразд».
Інт’ОК закликає: Скаж мо доброчесност«Так!».
Поговор ть з д тьми, яким є цей герой: веселим, розумним, км тливим, доброчесним…
2. Обговорення«Що таке доброчесн сть?»
Матер али: Пут вник для учня част.1 (№ 2, с.5; №3, с.6), ручки.
Поясн ть:
«Д яти доброчесно означає д яти г дно правильно нав ть тод , коли н хто не бачить».
Запропонуйте д тям виконати завдання 2 в Пут внику для учня.
Скаж ть:
«У св т , де панує доброчесн сть, можна: жити спок йно й комфортно; почуватися захищеними; знати, що вс дотримуються правил; оч кувати, що все зроблено якнайкраще; отримувати допомогу, коли вона потр бна.
Правда ж, було б добре жити в такому св т ? Для цього треба його створювати й починати з себе: д яти доброчесно! З’ясуймо, що це значить. Доброчесн сть виявлявляється в багатьох життєвих ситуац ях». Навед ть приклади доброчесної повед нки з запропонованого нижче перел ку в тому обсяз , який актуальний для вашого класу. Стежте, щоби розмова не була надто довгою й нудною, додавайте приклади, як знайом саме вашому класу.
Скаж ть:
1.Коли ми дбаємо про нтереси нших, а не лише про себе, це означає бути доброчесним.
Наприклад, маючи можлив сть узяти соб безплатних цукерок, ми беремо небагато, бо пам’ятаємо, що й ншим захочеться їх скуштувати. У парку викидаємо см ття лише в см тники, адже дбаємо про сусп льне благо, яким є чистий парк. Не псуємо грове обладнання на дитячому майданчику. Це —також вияв доброчесної повед нки, адже ми дбаємо про те, що є сусп льним, тобто належить м сту, селу чи невелик й громад . 2. Коли ми добре знаємо свою справу працюємо в ддано, це означає д яти доброчесно.
Наприклад, коли ми старанно навчаємося, то здобуваємо ґрунтовн знання й можемо застосовувати їх у житт .
Над я добре вчилася в школ : в дв дувала гурток з зоолог ї, сумл нно виконувала завдання, не списувала на спитах. Тепер вона профес йна л карка: може правильно встановити пац єнтов д агноз призначити л ки, як допоможуть одужати.
Подумай, як позитивн результати матимеш ти, якщо вчитимешся старанно доброчесно?
Продовжте розпов дь:
3. Коли ми в дмовляємося в д цукерки, подарунка, як нам пропонують за нечесн д ї, це означає бути доброчесним.
Ми дружимо з кимось не за цукерки чи перегляди в део на смартфон , а тому що нам хочеться сп лкуватися та та взаємод яти.
4. Коли ми дотримуємося правил не намагаємося в д них в дступати, хитрувати, аби отримати для себе вигоду, ми д ємо доброчесно. Наприклад, не занижуємо св й в к, щоби не платити за квиток у транспорт , а чесно сплачуємо за послугу».
Наголос ть:
«Насправд часом непросто бути доброчесним. Аби допомогти вам робити виб р на користь доброчесної повед нки в будь-як й ситуац ї, створено цей курс Пут вник для учня. Ми вчитимемося бути доброчесними, будемо анал зувати р зн ситуац ї, читати тексти, розв’язувати кросворди й багато м ркувати, обговорювати, дискутувати. Виконуючи завдання в д стор нки до стор нки, ви утверджуватиметесь у своїх ц нностях в дчуєте власну силу, яка допомагає чинити г дно».
ІІІ. Ф нал
1. Вправа“Знайди слова”
(чесн сть, добро, доброчесн сть)
https://wordwall.net/play/76431/831/829
2. Вправа«Емоц ї Інт’ОКа»
Матер али: Пут вник для учня част.1 (№ 4, с.7), ол вц .
Поясн ть д тям:
«Щоразу, коли зустр чатимете Інт’ОКа на стор нках Пут вника для учня, вгадуйте його емоц ю й домальовуйте в дпов дний вираз обличчя — ротик, бр вки. А на бажання — ще й зач ску та аксесуари».
Запропонуйте їм потренуватися домальовувати емоц ї на зображеннях у Пут внику.
3. Театрал зац я з Інт’ОКом
Матер али: картонн ф гурки Інт’ОКа, як д ти зробили на початку уроку, палички, ножиц , скотч.
Запрос ть д тей об’єднатись у пари, приклеїти до створених ними персонаж в палички скласти д алог двох героїв про зустр ч з вами, про цей курс, про це заняття.
Запрос ть охочих показати нсцен вки, можна п д музику.
4. Художньо-продуктивна д яльн сть«Конверт ц нностей»
Матер али: Пут вник для учня част.1 (№ 5 с.8), ножиц , клей-ол вець. Запропонуйте д тям зробити конверт з стор нки Пут вника для учня (за зразком) покласти в нього ф гурки Інт’ОК в.
Наприк нц запитайте учн в про те, що нового вони д зналися, та пов домте, коли в дбудеться наступне заняття з доброчесност .
5.Рефлекс йна вправа: Метод“Шести капелюшк в”
Що я в дчуваю? (емоц ї)
Що я знаю? (факти)
Чи це правда? Як є недол ки? (критика)
Як є переваги? Що позитивне? (переваги)
Як нов деї? Альтернативи? (креатив)
Чого досягли? Що потр бно робити дал ? (рефлекс я)