Виступ на педраді "Формування в учнів молодшого шкільного віку відповідального ставлення до безппеки і здоров'я".

Про матеріал
Матеріал розроблений на допомогу вчителям початкової школи для дітей з особливими освітніми потребами у формуванні в учнів відповідального ставлення до власного здоров'я.
Перегляд файлу

                                                                 «Що зробити дитину розумною і розважливою,

                                             слід  зробити її міцною і здоровою».

 Ж.-Ж. Руссо

 

        Найважливішим завданням сучасної освіти – є виховання здорового покоління, свідомого ставлення особистості до свого здоров’я та здоров’я оточуючих. На законо-давчому рівні це закріплено Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті», Державна програма «Діти України».

        Сучасне суспільство вже має нову дитину, що вихована вуличним та віртуальним світом комп’ютерів і телевізорів. Байдужість, жорстокість, егоїзм, відчуття неповноцін-ності, ослаблене здоров’я, низький духовний розвиток, порушена психіка – ось далеко неповний перелік відбитку сучасного часу. А звідси і низька успішність, апатія та пасивність до навчально – виховного процесу учня в школі. Ось чому сьогодні кожен педагогічний колектив ви окреслює першочерговим завданням виховної роботи в школі виховання ціннісного ставлення дитини до себе.

        Особливо важлива роль в організації збереження й зміцнення здоров’я дітей нале-жить вчителю початкової школи. Молодший шкільний вік – це період фізіологічного, психологічного, соціального становлення особистості. Дитина цього віку інтенсивно розвивається. Організм, який формується, занадто чутливий до будь яких несприят-ливих зовнішніх факторів. Тіло і душа дитини потребують дбайливого ставлення, захисту та розуміння. Тому мета моєї професійної діяльності – підготовка дітей до життя, тобто кожен учень має отримати під час навчання знання, які знадобляться йому в майбутньому житті і вміти ними користуватися.

      Йти до своєї мети мені допомагають здоров’язбережувальні технології, які я вико-ристовую в своїй повсякденній роботі. Здоров’язбережувальні технології є стрижнем усіх педагогічних технологій, спрямованих на зміцнення та відтворення здоров’я учасників навчально – виховного процесу. До них належать :                                                          - здоров’язбережувальні (профілактичні щеплення, забезпечення рухової активності, вітамінізація, збалансоване харчування);                                                                                            - оздоровчі (фізична підготовка, ранкова гімнастика, загартовування);                               - навчання здоров’ю (включення відповідних тем до програми навчальних дисциплін);              -виховання культури здоров’я (виховні заходи, спортивні змагання, розваги, конкурси, вікторини).

       Як відомо, здоров’я – це не тільки відсутність хвороб та фізичних вад. Здоров’я – це стан повного  фізичного, духовного та соціального благополуччя. Тому, під час уроків та в позаурочній роботі, я прагну не тільки розкрити дітям чотири основні складові здоров’я, але й забезпечити їх належне формування.

 

 

 

Фізичну складову реалізовую через оздоровчу рухливу діяльність, а саме : проведення ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, рухливих ігор; контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння з використан-ням вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії; виконання гімнастики для очей; навчання використанню народних засобів оздоровлення та профілактики захворювання; знання свого особистого рівня здоров’я та підтримання його; виробляння навичок догляду за власним тілом; дотримання режиму навчання, харчування, праці, відпочинку. Для цього використовую аудіо -, відеозаписи руханок, фізкультхвилинок, розвиваючі мультфільми із серії «Уроки тітоньки Сови». Оздоровчі хвилинки під час уроків я комбіную з фізичних вправ для постави з вправами для очей, пальчиковою гімнастикою. На класних годинах розглядаємо такі теми, як «Моя безпечна дорога до школи», «Один вдома», «Наш помічник – Світлофор», «Коли трапилась біда» та інші. Намагаюсь, щоб і перерви проходили з користю для дітей. В цьому мені допомагає вчитель фізкультури Шмалько Надія Михайлівна, яка організовує для учнів молодших класів спортивні перерви. Діти мого класу знають, що чистота – запорука здоров’я. Тому чергові слідкують, щоб проводилося вологе прибирання, провітрювання класної кімнати, щоб всі діти мили руки перед їжею.

 

 

 

 

 

 

 

 

Психічну складову реалізовую через створення сприятливого психологічного клімату на уроці і перервах, підтримую в учнях почуття впевненості в своїх можли-востях. Обговорюючи різні життєві ситуації, спонукаю учнів робити самооцінку, розвиваю здатність аналізувати наслідки, вчу приймати самостійно рішення в різних ситуаціях. В формуванні психічного здоров’я моїх учнів мені допомагає психолог центру Розумна Лілія Миколаївна. Разом з нею ми проводимо опитування, тестування, спільні заняття. Це допомагає мені краще зрозуміти своїх учнів, їх особливості і потреби.

 

 

 

 

 

 

 

Психічна складова тісно пов’язана з соціальною. В її основі лежить адаптованість дитини до життя в соціумі. Тому моє головне завдання як вчителя – залучити дитину до дитячої спільноти, дати їй зрозуміти, що її люблять, поважають, що навколо друзі. Все це я реалізовую на ранкових зустрічах, де діти вчяться спілкуватися, вчяться слухати і чути, висловлювати свою думку і поважати думку інших, приймати рішення та аргументувати свій вибір. Кожна дитина відчуває себе важливою, учні співпрацюють разом. Це допомагає їм бути щирими, відкритими, почуватися затишно.

 

 

 

 

 

 

 

Духовна складова  здоров’я є своєрідною вершиною, яка збирає все найкраще в людині, завдяки чому людина стає особистістю. І велику роль в цьому відіграють батьки. Тому я працюю не лише з дітьми, але й з їхніми батьками. Проводжу для них бесіди : «Турбота про виховання дітей – конституційний обов’язок батьків», «Культура батьків – основа культури дітей», «Знай і поважай свою дитину», «Права та обов’язки членів родини» та інші. Учнів на уроках читання знайомлю з видатними постатями українського народу і їх творами. Проводжу класні години « Казка вчить, як на світі жити», «Народні символи українського народу» та інші. Знайомлю учнів з традиціями українського народу. Проводжу екскурсії «Краса осіннього саду», «Зима – чарівниця», акцію «Допоможемо пташкам». Таким чином я вчу дітей бачити і сприймати прекрасне в житті, в природі, формую бережне ставлення до оточуючого середовища.

    Отже, належний розвиток всіх складових здоров’я є підґрунтям для формування здорового способу життя та ціннісних орієнтацій.

docx
Додав(-ла)
Клименко Юлія
Додано
9 січня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку