Курсова робота для авіаційного університету

Про матеріал
Курсова робота про опис ланера та його аварію .Опис характеристик та розслідування boing 784
Перегляд файлу

             МІНІСТЕРСВО ОСВІТИ І НАУКІ УКРАЇНИ

          Національний авіаційний університет

                              Аерокосмічний факультет

                 Кафедра підтриманняльотної придатності

                                      повітряних суден

 

 

 

 

 

 

 

             Дисципліна «ЛЮДСЬКИЙ ЧИННИК»

                                   Курсова робота

             На тему: «Аналіз причин льотної подіїї та

                розробка заходів щодо їх запобігання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Київ 2021

                                               ЗМІСТ

Вступ

1.Аварії на  авіаційному транспорті

1.1Основні факти про літак сім’ї Боїнг

1.2Фронологія катастроф Боїнг 737

2.1 Причини і наслідки аварії 

2.2 Розслідування

2.3 Двигун чи ні?

Висновок

Список використаної літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ.

Аварії на  авіаційному транспорті

 Необхідність транспорту в наш час не викликає жодного сумніву. Транспортні засоби мають великий позитивний вплив на економіку країни, створюють зручність і комфорт для людей. Розвиток  авіації, підвищення її ролі у житті людей супроводжується не тільки позитивним ефектом, а й негативними наслідками, зокрема, високим рівнем аварійності транспортних заходів та повітрянно-транспортних пригод .

 Будь-який транспортний засіб – це джерело підвищеної небезпеки. Людина, що скористалася послугами транспортного засобу, знаходиться в зоні підвищеної небезпеки. Це зумовлюється можливістю ДТП, катастрофами та аваріями поїздів, літаків, морських та річкових транспортних засобів, травмами при посадці чи виході з транспортних засобів або під час їх руху.

 Аналіз авіаційний катастроф у світовому масштабі показує, що загальний шанс на спасіння в авіакатастрофах при польотах на великих реактивних авіалайнерах значно вищий, порівняно з невеликими літаками. Але і на них шанс вижити дуже малий.               

Основні причини загибелі  літаків

- посадка з порушеннями або  вимушена посадка

- пожежі;

- зіткнення;

- порушення норм експлуатації та            правил безпеки;

- тероризм;

- помилкові функціональні дії команди тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

Авіакатастрофи нашого часу

  1. 20 січня 2004 над Червоним морем сталася трагедія: розбився літак "Боїнг-737".
  2. 28 серпня  2004 року у катастрофі літака По-2 на аеродромі Коротич під Харковом загинув пілот.
  3. 26 грудня 2003 року    сталася повітряна катастрофа під час учбових стрільб ППО України на Кримському півострові, внаслідок яких загинули 78 осіб – пасажири і екіпаж російського літака Ту-154.
  4. 27 липня 2002 року у Львові трапилась катастрофа літака Су-27 і стала причиною масової загибелі людей. 
  5. 11 липня 2003 року поблизу с. Осиково (Донецька обл.)  під час проведення авіаційних хімічних робіт над сільськогосподарськими угіддями  ТОВ "Чапаєвець"  упав вертоліт "Мі-2" (екіпаж - 1 пілот, власник - приватна авіаційна компанія "Скіф-Авіа", м. Донецьк).
  6.               У липні 2002 року сталася жахлива катастрофа: у небі над Німеччиною зіткнулись два літака--"Боїнг-737" і російський Ту-154. 

Розділ І. Основні факти

1.1. Основні факти про літак сім’ї Боїнг

     До складу сімейства Боїнг 737 входять перші модифікації Боїнг 737-100 і Боїнг 737-200, які увійшли до комерційної експлуатації в 1968 році, модифікації серії Classic (Боїнг 737-300, Боїнг 737-400 і Боїнг 737-500), що увійшли до експлуатації в 1980-х роках, а також новітні модифікації серії Next-Generation (Боїнг 737-600, Боїнг 737-700, Боїнг 737-800 і Боїнг 737-900ER), що увійшли до експлуатації в 1998 році. Боїнг 737-300 пасажирський літак для авіаліній малої та середньої протяжності. Боїнг 737-400 — пасажирський літак для авіаліній малої та середньої протяжності. Боїнг 737-500 - пасажирський літак для авіаліній малої протяжності. Він був створений для заміни застарілої моделі 737-200.Боїнг 737-600 - пасажирський літак для авіаліній малої та середньої протяжності. Боїнг 737-700 - пасажирський літак для авіаліній малої та середньої протяжності.

1.2.Фронологія катастроф Боїнг 737

1995

  •                  9 серпня в Сальвадорі при підльоті до Сан-Сальвадору врізався в вулкан Чіконтепек «Боїнг 737» гватемальської компанії «Авіатека». Загинули всі 60 осіб, що перебували на його борту.

1999

  •                  31 серпня в аеропорту Буенос-Айреса при зльоті впав аргентинський «Боїнг 737». Загинули близько 80 осіб.

2002

  •                  14 січня семеро людей отримали поранення під час аварії індонезійського пасажирського літака «Боїнг 737», що належить приватній авіакомпанії «Лайон Ейрлайнс».
  •                  17 січня в Центральній Яві екстрену посадку на річку зробив літак «Боїнг 737» індонезійської авіакомпанії «Гаруда» з 51 пасажиром на борту.

2003

  •                  6 березня в Алжирі зазнав катастрофи «Боїнг 737» алжирської авіакомпанії. Під час зльоту загорівся один з двигунів. Літак упав за 600 метрів від аеродрому. На борту перебувало 103 людини, вижила лише одна.

2004

  •                  3 січня в результаті падіння «Боїнг 737» до Червоного моря в Єгипті загинули всі, хто був на борту 148 осіб. Літак належав одній із приватних авіакомпаній і здійснював рейс Шарм-еш-Шейх  Каїр  Париж.

2005

  •                  3 лютого в Афганістані розбився «Боїнг 737» афганської авіакомпанії. Загинули 96 пасажирів і 8 членів екіпажу.
  •                  14 серпня «Боїнг 737», на борту якого перебував 121 людина, розбився в горах недалеко від Афін.

2006

  •                  29 вересня у Бразилії сталася катастрофа пасажирського літака «Боїнг 737-800». На борту лайнера, що виконував рейс з амазонського міста Манаус в Ріо-де-Жанейро з проміжною посадкою в Бразиліа, перебувало 155 осіб — 149 пасажирів і 6 членів екіпажу.
  •                  29 жовтня поблизу аеропорту нігерійської столиці Абуджі впав відразу після зльоту і загорівся Боїнг-737 зі 104 пасажирами та екіпажем на борту. 2007
  •                  1 січня «Боїнг 737-400» приватної індонезійської авіакомпанії «Едам Ейр» розбився в західній частині острова Сулавесі.
  •                  5 травня, в Камеруні поблизу м. Дуала розбився пасажирський літак «Боїнг 737-800», що належав компанії «Кенія ейрвейз» і виконував рейс Дуала-Найробі.
  •                  1 січня «Боїнг 737» індонезійської компанії «Адам ейр» звалився в океан між островами Ява і Сулавесі.
  •                  24 серпня літак «Боїнг 737» авіакомпанії «Ітек Ейр», що виконував рейс Бішкек  Тегеран, через 12 хвилин після вильоту з Бішкека спробував здійснити аварійну посадку, але впав у полі за два кілометри від міжнародного аеропорту «Манас» і загорівся.
  •                  14 вересня в Пермі розбився пасажирський літак «Боїнг 737-500» авіакомпанії «Аерофлот-Норд», що виконував рейс за маршрутом Москва-Перм. На борту літака перебував 88 осіб. Усі загинули.
  •                  1 жовтня в аеропорту Калінінграда «Храброво» літак Боїнг 737-300 авіакомпанії «КД-Авіа» здійснив аварійну посадку на злітно-посадкову смугу без випущених шасі.
  •                  20 грудня літак Boeing 737-524 1994 року випуску, що належить американській авіакомпанії Continental Air Lines, виконував місцевий пасажирський рейс з Денвера до Х'юстона.

2009

  •                  25 лютого в Голландії розбився турецький пасажирський літак Боїнг 737. Літак зазнав аварії при спробі здійснити посадку в аеропорту Амстердама. При падінні лайнер розвалився на три частини. На борту літака перебувало 135 осіб.
  •                  23 грудня авіалайнер Boeing 737 американської авіакомпанії American Airlines розбився в аеропорту столиці Ямайки міста Кінгстон. На борту літака були 152 людини. Ніхто з них не загинув, понад 40 постраждали.

2010

  •                  25 січня літак «Боїнг 737» авіакомпанії Ethiopian Airlines, що виконував рейс Бейрут  Аддис-Абеба з 90 пасажирами на борту, впав в Середземне море.
  •                  13 квітня в аеропорту «Рендані» міста Манокварі, столиці індонезійської провінції Західне Папуа літак індонезійської авіакомпанії Merpati здійснював посадку під проливним дощем, з'їхав зі злітно-посадкової смуги в річку і розвалився на декілька частин, двадцять осіб отримали поранення різного ступеня тяжкості. На борту літака перебувало 100 осіб.
  •                  22 травня під час заходу на посадку в аеропорту Мангалора розбився літак Боїнг-737 компанії Air India, що прямував з Дубая, зі 166 людей на борту вижило 8.
  •                  16 серпня «Боїнг 737» компанії Aires зі 131 пасажиром на борту при заході на посадку на колумбійському острові Сан-Андрес в Карибському морі на посадковій смузі розколовся на три частини, загинула одна людина, є поранені.

2011

  •                  30 липня у міжнародному аеропорту Чедді Джаган в Гаяні Boeing 737-800 авіакомпаній Caribbean Airlines, що виконував рейс з Нью-Йорка в Гаяну із зупинкою в Тринідад і Тобаго, в умовах поганої видимості через дощ викотився за межі злітно-посадкової смуги та розвалився на дві частини. Ніхто зі 140 пасажирів не загинув.
  •                  20 серпня розбився «Боїнг 737» канадської авіакомпанії First Air, що прямував з Єллоунайф в одне із найпівнічніших поселень країни Резольют, загинули 12 людей з 15 на борту.

2012

2013

  •                  18 травня при приземленні в аеропорту Внуково літака авіакомпанії «UTair» (рейс "Ставрополь-Москва") сталося руйнування коліс шасі з наступним горінням. По аварійному трапу були евакуйовані 136 пасажирів. Ніхто не постраждав.
  •                  17 листопада Boeing 737-500 авіакомпанії «Татарстан» рейсу Москва-Казань розбився при спробі приземлення в Казані о 19:26 за місцевим часом. Всі 44 пасажири та 6 членів екіпажу загинули.

2018

2019

  •                  10 березня літак моделі Boeing 737 MAX Ефіопських авіаліній зазнав аварії в Кенії. Всі 149 пасажирів і 8 членів екіпажу загинули.

2020

  •                  8 січня літак моделі Boeing 737-800 авіакомпанії МАУ був збитий Іранськими військовими неподалік Тегерану, Іран. Всі 167 пасажирів та 9 членів екіпажу загинули. Незабаром із брифінгу прем'єр-міністра України стало відомо, що двоє пасажирів не сіли на борт літака.[5] За попередньою інформацією міністра закордонних справ України загинули громадяни наступних держав:

Розділ 2: Причини і наслідки аварії

2.1. Причини

9 січня 2020 року CBS News[en] і Newsweek написали, що літак було збито іранською ракетою ТОР (SA-15 Gauntlet)[77]. Ці дані посилалися на американську й іранську розвідку, що зафіксували постріли з двох ракетнопускових установок[78][79].Видання USA Today повідомило, що фірма IHS Markit[en] у своєму звіті оцінює «фотографії поблизу місця катастрофи начебто з уламками зенітної ракети ТОР короткої дальності, яка приземлилася в сусідньому саду» як достовірні, хоча не може підтвердити їх достовірність[80].

  11 січня 2020 року у своїй офіційній заяві керівництво Ірану визнало, що літак було помилково збито їхньою військовою системою ППО[8][83][84][85].За даними офіційних звітів Ірану, під час зльоту літак почав розворот у бік, де знаходиться військовий центр Корпусу вартових ісламської революції. Чергові в центрі ППО помилково сприйняли повітряне судно за «ворожу ціль» і збили його ракетою «земля-повітря»[86][87].

2.2. Розслідування

Іран надіслав слідчу групу до місця катастрофи[34]. Як заявив голова комісії з розслідування катастроф Іранської організації цивільної авіації, повідомлень про надзвичайну ситуацію на борту від екіпажу не надходило[35]. Український уряд заявив про наміри направити експертів для допомоги в розслідуванні.

Представник Міністерства доріг і міського розвитку Ірану заявив, що після займання двигуна літак охопило полум'я, що призвело до втрати контролю над ним і подальшого краху. Майже відразу була виключена версія про теракт на борту[36].

Спочатку ЗМІ повідомили, що Іран відмовився передавати бортові самописці компаніям Boeing до США[37]. Згодом Іран офіційно спростував ці дані, запросивши США та Україну до розслідування катастрофи[38]. Іранський чиновник заявив, що самописці було пошкоджено, однак, на думку спеціалістів, дані на них усе ж таки можна проаналізувати[37]. 10 січня Іран надав представникам України доступ до самописців та до деталей літака[39]. Іранський чиновник, який веде розслідування щодо українського літака, заявив у неділю, що відмовився від планів відправляти реєстратори за кордон.

Спецслужби США заявили, що літак був збитий іранською системою ППО російського виробництва Тор-М1Прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо підтримав цю версію, посилаючись на «розвідувальну інформацію з багатьох джерел». 9 січня 2020 року пошукова мережа OSINT-розвідки Bellingcat виклала у себе відеоматеріали атаки літака ракетою з прив'язкою до місцевості.

Протягом трьох днів іранська сторона не розголошувала справжню причину катастрофи, відкидаючи версію ракетного удару по літаку — попри докази США, Британії та Канади.

Влада Ірану опублікувала попередні результати розслідування, згідно з якими, літак перед зльотом був технічно перевіреним, пілоти діяли згідно з інструкціями та отримали всі потрібні погодження на виліт від іранської військової та цивільної адміністрацій[75].

2021 рік

20 лютого військова прокуратура Ірану завершила розслідування катастрофи літака МАУ. Наразі готується обвинувальний акт, а справу найближчим часом передадуть до суду[76].

2.3.Двигун чи ні?

     "Корпорація Боїнг випустила п'ять тисяч літаків цієї модифікації - Боїнг 737-NG із двигунами CFM 56. І жоден із цих літаків не потрапляв у катастрофу через відмову двигуна на злеті. А саме про таку імовірну причину одразу ж заявили офіційні представники Ірану. На мою думку, така причина є малоймовірною", - заявив Валерій Романенко.

      Про це ж каже і кореспондент ВВС з питань транспорту Том Баррідж. Він зазначає, що після злету з аеропорту Боїнг набирав висоту нормально. Але на відстані 2400 м над рівнем моря дані про літак раптово зникли.

"Заяви про відмову двигуна видаються передчасними", - каже він.

 

Висновок

Український літак рухався з півдня на північ. А іранська система ППО нібито визначила його як ворожу ціль, що пересувалась із заходу на схід. Влада Ірану в своєму звіті про обставини збиття літака наполягає, що знала про ці небезпеки для літаків. І поступово проводила їхню евакуацію із західних коридорів у своєму повітряному просторі. Але при цьому досі не зрозуміло, чому іранська влада взагалі не закрила свій повітряний простір в очікуванні американських обстрілів. Родини загиблих зібрали всі доступні дані щодо того, що ж саме відбувалося в західній частині неба над Іраном. За їхніми даними, евакуація літаків звідти почалася лише за 20 хвилин до збиття українського авіалайнера. Цього часу було замало, щоб усунути ризики для цивільних. Отже, врахуючи вищевикладане ми зясували, що запобігання заходів щодо льотних катостроф ПС - це комлекс заходів, який включає в себе як фаховову підготовку  та навченість льотного складу діяти в складних умовах та вчасно приймати виважені рішення в екстримальних ситуаціях так і якісна підготовка повітряних суден до польотів

 

 

 

Література :

  1.  Катастрофа українського Боїнга в Тегерані: 176 осіб загинуло, всі подробиці (фото, відео)Уніан. 2020-01-08. Процитовано 2020-01-08.
  2. ↑ Перейти до:а б Аварія літака в Ірані: дві людини не сіли на рейсРБК-Украина (ru). Процитовано 2020-01-08.
  3.  24 ребенка. При крушении Boeing 737 в Иране погибли целые семьиnews.liga.net (ru). 2020-01-08. Процитовано 2020-01-12.
  4.  Зеленський оголосив жалобу за жертвами авіакатастрофи в Ірані
  5.  Іранська влада оголосила день жалоби через авіакатастрофу МАУ і тисняву на похороні СулейманіТСН.ua (uk). 2020-01-08. Процитовано 2020-01-18.

 

1

 

doc
Додано
19 січня 2022
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку