Курсова робота "Використання сучасних цифрових технологій в освітньому процесі"

Про матеріал
Матеріал буде цікавий майстрам виробничого навчання з професії: "Адміністратор, секретар керівника (організації, підприємства, установи)
Перегляд файлу

ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ 

«УНІВЕРСИТЕТ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ»

БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ ІНСТИТУТ НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

 

 

Кафедра ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ДИЗАЙНУ

__________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИПУСКНА РОБОТА

 

Тема роботи: Використання сучасних цифрових технологій в освітньому процесі

       Група:  image                                                                                  З-1-4М                                                  

image        Слухач:              Дубровіна Жанна Іванівна                                        

 (ПІБ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Науковий керівник:                                                             До захисту

 

Шевчук Світлана Степанівна                _____ ___________________  (ПІБ, наук.ступінь, вчене звання)           (підпис завідувача кафедри)

 

 

 

 

 

2023 р.

 

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП .................................................................................................................................. 1 ...................................................................................................................................

1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА..................................................................................... 2

1.1. Актуальність використання цифрових технологій для реалізації змішаного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти........................... 2

1.2. Розвиток  цифрової компетентності................................................................. 6

1.2.1. Складові цифрової компетентності............................................................. 9

1.3. Цифрові ресурси............................................................................................. 10

1.4. Цифрові навчальні матеріали......................................................................... 12

1.4.1. Додатки для створення тестів, завдань, вікторин.................................. 14

1.4.2. Програми для створення інфографіки та презентацій............................ 14

1.4.3. Онлайн-інструменти для створення ігрових вправ................................... 15

1.4.4. Сервіси для скорочення посилань.............................................................. 15

1.5. Влив цифрових технологій на освіту.............................................................. 16

2. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА..................................................................................... 19

2.1. Методична розробка заняття (із застосуванням інтерактивних форм і  методів, що були охарактеризовані у теоретичній частині)................................................ 19

ВИСНОВКИ............................................................................................................. 29

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ..................................... 30

 

АНОТАЦІЯ 

 

 

Підсумкова випускна робота присвячена дослідженню питання щодо використання сучасних цифрових технологій в освітньому процесі.

Результатом  аналізу стало з’ясування ролі цифрових технологій  в професійнотеоретичній  та професійно-практичній підготовці.

Мною опрацьовані літературні джерела  за темою, а також були пройдені курси  Цифрові інструменти Google для освіти.

Наразі є багато платформ які є інтегратором активностей з метою навчання використанню цифрових інструментів  і їх практичного застосування. Наприклад:

Академія цифрового розвиткуhttps://edway.in.ua/uk/spk/81/detail/

Цифрові інструменти Google для освіти https://kubg.edu.ua/informatsiya/spivrobitnykam/oholoshennia/7643-onlain-navchanniatsyfrovi-instrumenty-google-dlia-osvity.html

Google  довідка https://support.google.com/?hl=uk  

Робота може бути цікавою для педагогів професійно-практичної підготовки професійних навчальних закладів у контексті вдосконалення їх професійної компетентності.         

ВСТУП

 

Актуальність теми підсумкової випускної роботи «Використання сучасних цифрових технологій  в освітньому процесі» обумовлена тим, що наразі одна з найбільш важливих та стійких тенденцій розвитку  світового освітнього процесу є застосування цифрових технологій в освіті. Вони дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань. Розкриття даної теми підсумкової випускної роботи дає змогу проаналізувати концепцію сучасного уроку у закладах професійної освіти та виявити проблеми і перспективи при виборі ефективних форм, методів та комплексного методичного забезпечення у процесі підготовки кваліфікованих робітників.

Мета підсумкової роботи:

Визначити  та  теоретично  обґрунтувати  шляхи використання цифрових  технологій в освітній діяльності та проведення уроку виробничого навчання із застосуванням цих технологій.

Завдання підсумкової роботи:

  Підібрати і проаналізувати педагогічні та методичні джерела інформації з теми підсумкової випускної роботи 

  Представити результати    аналізу і систематизації інформації, отриманої з опрацьованих літературних джерел, у теоретичній частині даної роботи.  Окреслити шляхи використання цифрових технологій в освітній діяльності Розробити урок виробничого навчання, що містить інтерактивний контент.

Практична значущість дослідження полягає у тому, що за результатами ії виконання буде вдосконалено методику проведення уроків з професійно - практичної підготовки шляхом підготовки сучасного інтерактивного  супроводу та впровадження цифрових технологій  при навчанні учнів за професією «Адміністратор, секретар керівника (організації, підприємства, установи)».

 

 

 

      

1


1.ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

1.1. Актуальність використання цифрових технологій для реалізації змішаного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.

Використання цифрових технологій істотно змінило освітній процес за останні роки. Суттєвим викликом для усіх учасників освітнього процесу стало введення карантинних обмежень, які запроваджуються по всьому світу, а також зростанням кількості військових конфліктів у всьому світі, насамперед воєнною агресією Російської Федерації проти України. Саме використання  цифрових технологій в навчально-виховному процесі є одним з варіантів розв'язання проблеми, а перспективним напрямком розвитку освіти в сучасних реаліях вважається змішане навчання. Змішане навчання ще має подібні назви, вчені у своїх роботах використовують такі поняття як «гібридне навчання (hybrid)», «комбіноване навчання (mixed-mode)», «інтегроване (web-enhanced)» тощо. Однак усі ці терміни в цілому належать до інтеграції засобів та прийомів онлайн навчання з традиційними методами, поняття походить з англійської та означає «змішувати», що і пояснює значення цього типу навчання.

На основі аналізу різних поглядів вчених, «змішане навчання» – це освітня технологія, що поєднує засоби та прийоми електронного навчання з традиційними методами. Навчання в групах, самостійне навчання, яке здійснюється як в аудиторіях, так і в режимі онлайн, використання електронних освітніх ресурсів, доповнення очних уроків інтерактивними та легкодоступними навчальними матеріалами – елементи, що характеризують змішане навчання. 

Особливості змішаного навчання

збільшення впливу не

                                        необмежений зміст               зовнішньої оцінки, а самооцінки

imageта взаємооцінювання зміна ролі педагога від індивідуальний вертикального домінування до освітній маршрут горизонтальної взаємодії та кожної дитини

модерації

 

Цифрова освіта –це освіта, яка головним чином функціонує за рахунок цифрових технологій, тобто електронних транзакцій, які реалізуються шляхом використання Інтернету. ХХІ століття – це час великих перетворень, становлення інформаційного суспільства, пришвидшеної інноватизації та мережевих зв’язків

Цифрова трансформація української освіти має на меті підвищення її якості, досягнення нових освітніх результатів, адекватних вимогам сучасного цифрового суспільства. Сьогодні з’являються нові вимоги до усіх учасників освітнього процесу: від особистісних і професійних якостей, творчих, креативних можливостей до знань і вмінь оперування ними. В цифровому суспільстві освіта людини протікає в умовах цифрового освітнього середовища, метою якого є розвиток цифрової компетентності особистості.

Традиційне навчання з цифровими технологіями це не тренд, а вимога часу. Всі зміни, які відбуваються в суспільстві, відображаються в освіті. 

image

 

Основним ресурсом цифрової освіти у професійно-технічних навчальних закладах  має стати інформація. Цифровізація освіти вже зараз змінює традиційну систему освіти у напрямку формування її нової якості, а саме: 

image

Цінності освіти ХХІ століття характеризуються ініціативністю та націленістю на оновлення особистісних якостей, креативністю, критичним мисленням, високою соціальною активністю та компетентністю у здійсненні соціальних взаємодій. 

Сучасний викладач має навчитися створювати  та використовувати  мультимедійний та  інтерактивний контент, щоб зацікавити цифрове покоління здобувачів освіти.

«Цифрові» технології дозволяють зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним. При цьому технології не замінюють викладача, а доповнюють його. Таким заняттям властиві адаптивність, керованість, інтерактивність, поєднання індивідуальної та групової роботи, часова необмеженість навчання.

Ознайомимося з деякими життєво важливими факторами, які керують цифровою процедурою навчання та які відокремлюють її від звичайних методів навчання. 

Свобода вибору місця

 

Цифрове навчання чи електронна освіта не обмежуються традиційним класом викладання, де кожен період повинен тривати сорок хвилин, але він дав свободу як здобувачам освіти , так і викладачам вибирати своє місце. Ви можете проходити заняття в Інтернеті в будь-якому місці відповідно до ваших зручностей.

Без обмеження часу

 

Ще одна величезна перевага, яку веб-навчання надає здобувачам освіти  у всьому світі, полягає в тому, що навчання більше не обмежується конкретними термінами, коли проводилися заняття. Вони можуть вибрати свій власний гнучкий час і почати вчитися, коли будуть вільні. Вони можете завантажити відео з класів з Інтернету, і таким чином знати, що сьогодні викладали на уроці

Навчайтеся у власному темпі

 

Здобувачам освіти не потрібно конкурувати з рештою групи, але швидше електронне навчання дозволяє їм вчитися у власному темпі. Відео з підручниками доступні в Інтернеті, і вони можуть їх переглядати стільки разів, скільки забажають, щоб краще зрозуміти тему. 

Цифровий вміст

 

Цифровий контент означає, що вони отримують якісний навчальний вміст, який легко читати та розуміти. Він постачається за допомогою різних технічних засобів, таких як комп’ютери, ноутбуки, смартфони та інші електронні гаджети. Зміст написано досвідченими авторами академічного контенту, і вони дуже інформативні, підкріплені відео та зображеннями для кращого розуміння.

Основний технічний

інструмент

 

Основним технічним інструментом цифрового навчання, який також відомий як його основою, є Інтернет. Здобувачам освіти просто потрібен комп'ютер або будь-який інший гаджет з підключенням до Інтернету, щоб почати процес електронного навчання. Однак потрібно пам’ятати, що Інтернет - це лише засіб чи інструмент, а не інструкція.

 

Викладач + здобувач освіти

 

Жодне викладання чи навчання не можна вважати закінченим без присутності викладача, і цифрове навчання не є винятком. Це лише те, що їх ролі зазнали певних змін, але основна відповідальність залишається такою ж; навчати здобувачів освіти із цифрового навчання. Він може надати персоналізовані вказівки кожному здобувачу

 

Місія викладача насьогодні  – навчити здобувачів освіти відшукувати інформацію із різних джерел та використовувати її у  майбутній професійній діяльності. Вони повинні мати навички думати, розуміти сутність речей, осмислювати ідеї і концепції, трактувати і застосовувати їх в конкретних умовах. Саме через це виникла необхідність застосування інноваційних технологій навчання та слугувало стрімкому розвитку цифрової компетентності.[1]

           

1.2. Розвиток  цифрової компетентності. 

Швидкий розвиток цифрових технологій в сучасному світі, стрімка діджиталізація всіх сфер професійного та суспільного життя робить необхідним для педагогічних працівників володіння високим рівнем інформаційно-цифрової компетентності, яка передбачає впевнене та критичне використання цифрових технологій у професійній діяльності, повсякденному житті та спілкуванні.

Згідно з Законом України «Про освіту» інформаційно-комунікаційна компетентність є однією з ключових компетентностей, необхідних сучасній людини для успішного функціонування в суспільстві.

Європейські дослідження свідчать про те, що сформована цифрова компетентність є однією з 8 ключових компетентностей для навчання впродовж життя (Council Recommendations on key competences for lifelong learning, 2018).

Держстандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти», визначає інформаційно-комунікаційну компетентність такою, що передбачає впевнене, критичне і відповідальне використання цифрових технологій для власного розвитку і спілкування; здатність безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні засоби в навчанні та функціонуванні в суспільстві, дотримуючись принципів академічної доброчесності.

Складові стандартів цифрової компетентності

інформаційна грамотність та вміння працювати з даними (використовувати, порівнювати, класифікувати, накопичувати, відтворювати);

комунікація та спільна робота (спілкуватись різними засобами, співпрацювати, ділитися інформацією, брати участь у спільнотах)

imageстворення контенту (розробляти цифрові тексти, відео-, аудіо- файли, форматувати та редагувати тексти, застосовувати базові мови програмування, використовувати ліцензії та копірайти);

безпечне користування (вміти захищати інформацію, економно використовувати енергію, ідентифікувати небезпечні файли та сайти, розуміти негативні та позитивні впливи цифрових технологій, вміти уникати небезпеки у цифровому середовищі);

вирішення проблем (вміти вирішувати технічні та технологічні проблеми, використовуючи різні

програмні засоби, вміти оновлювати та поповнювати програмні продукти та ресурси)

 

Таблиця 1. Структура інформаційно-цифрової компетентності  згідно з професійним стандартом викладача

 

Професійні компетентності

Знання

Уміння та навички

Здатність орієнтуватися в

інформаційному просторі,

здійснювати пошук і

критично оцінювати інформацію,

оперувати нею у професійній

діяльності

 

 

  Функціональна грамотність у використанні цифрових пристроїв, їх базового програмного

забезпечення,            онлайн-

сервісів мережі Інтернет

 

  Правила критичного оцінювання інформації та критерії медіаграмотності

  Цифрові середовища, професійні онлайн спільноти та електронні (цифрові) ресурси для безперервного професійного розвитку впродовж життя

  Вимоги законодавства щодо академічної доброчесності, та використання об’єктів авторського права, мережевий етикет у

професійній діяльності

 

  Правила безпеки в цифровому середовищі, наслідки впливу цифрової

інформації на людину

 

  Використовувати цифрові пристрої, їх базове програмне забезпечення; працювати з операційними

системами,                онлайн-

сервісами,       застосунками,

файлами, мережею Інтернет

 

  Критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел, вплив інформації на свідомість і розвиток учнів, на прийняття рішень

  Використовувати відкриті електронні

(цифрові) освітні ресурси педагогічного спрямування для професійного розвитку та обміну педагогічним досвідом, створювати та

наповнювати       власне      е-

портфоліо

 

  Уникати небезпек в цифровому просторі; забезпечувати захист і збереження персональних даних (власних персональних даних, а також персональних даних інших осіб, якщо вони використовуються вчителем у професійній діяльності)

Здатність ефективно використовувати

наявні та створювати

(за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси

Класифікація електронних (цифрових) освітніх ресурсів; ознаки електронного (цифрового)

освітнього середовища

 

  Добирати електронні (цифрові) освітні

  ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей відповідно до умов

 

 

  Правила зміни, модифікації відкритих електронних (цифрових) освітніх ресурсів, створення нових електронних

(цифрових) освітніх ресурсів та їх спільного використання

 

  Підходи до захисту електронних (цифрових) освітніх ресурсів, механізм захисту власних авторських прав

 

навчання, вікових особливостей, рівня

підготовки та потреб учнів

 

  Модифікувати, редагувати, комбінувати існуючі електронні

(цифрові) освітні ресурси; створювати (за потреби) особисто або спільно з іншими особами нові електронні (цифрові) освітні ресурси; впорядковувати ресурси ш надавати до них доступ учасникам освітнього процесу

 

  Дотримуватись академічної доброчесності під час створення та використання електронних (цифрових) освітніх ресурсів, вимог законодавства щодо охорони авторського права, а також здійснювати заходи щодо захисту власних авторських прав

Здатність використовувати

цифрові технології в

освітньому процесі

 

   Підходи до організації освітнього процесу з використанням цифрових технологій (у тому числі дистанційного навчання), умови організації цифрових робочих місць

   Цифрові технології та електронні (цифрові) освітні ресурси для навчання учнів предметів (інтегрованих курсів), оцінювання та моніторингу результатів навчання учнів та організації їхнього самоконтролю, відстеження прогресу учнів у навчанні

   Використовувати безпечне освітнє електронне (цифрове) середовище для організації та управління освітнім процесом (у тому числі під час дистанційного навчання), організації групової взаємодії, зворотного зв'язку, спільного створення електронних (цифрових) освітніх ресурсів

   Аналізувати та інтерпретувати в електронному (цифровому) середовищі інформацію про активність і ефективність

 

(е-журнали, електронні форми оцінювання, у тому числі рівнів сформованості компетентностей, е-портфоліо тощо)

 

навчальної діяльності учнів; реалізовувати стратегії оцінювання за допомогою цифрових сервісів; добирати цифрові інструменти оцінювання, критично аналізувати доцільність їх використання

 

 

1.2.1.Складові цифрової компетентності.

 

 Поглянемо на сучасних здобувачів освіти і подумаємо, — а який викладач  їм потрібен? Нинішні здобувачі виросли в оточенні комп’ютерів, мобільних телефонів та інших прогресивних пристроїв (девайсів). І більшу частину часу вони проводять, граючи в ігри, спілкуючись у соціальних мережах, обмінюючись СМС-ками, скачуючи музику та фільми, слухаючи МР-3 плеєри, причому, роблячи це одночасно. Взагалі, сучасні здобувачі освіти знаходяться серед шалених потоків різноманітної інформації, що є для них звичною справою. Світ сучасних дітей — цифровий. 

Для того, щоб дізнатись, ваш світ здебільш цифровий чи паперовий спробуйте відповісти на запитання. [2] Тест

1)            Щоб уважно прочитати листа, що надійшов електронною поштою, ви його роздруковуєте? 

2)            Щоб відредагувати документ, ви його роздруковуєте? 

3)            Коли Ви останній раз звали кого-небудь, щоб показати цікавий сайт на своєму комп’ютері? 

4)            Ви передзвонюєте, щоб пересвідчитися, що Ваш електронний лист дійшов до адресата? 

5)            Ви читаєте переважно книжки на паперових носіях? 

6)            Ви робите декілька справ, включаючи роботу на комп’ютері, одночасно? 

7)            Інтернет — перше джерело, до якого Ви звертаєтеся за інформацією? 

8)            Чи є робота на комп’ютері додатковим навантаженням для учителя? 

9)            Чи можна спростити роботу вчителя за допомогою комп’ютера? 

10)       Чи можна підготувати школярів до дорослого життя, не використовуючи комп’ютер та Інтернет в освітньому процесі? 

Ключі до тесту

Відповідь «так» на запитання 1–5 свідчить, що ви лише адаптуєтесь до цифрового світу, проте він для вас ще чужий. 

Відповідь «так» на запитання 6–10 свідчить, що ви вільно почуваєте себе у і цифровому світі. 

Важливо зрозуміти, якщо викладач говорить із здобувачами освіти різними мовами, як він їх навчить? Сучасному викладачу не обов’язково досконало володіти цифровими технологіями. Потрібно знати їх можливості. Тоді ви зможете правильно поставити завдання своїм здобувачам освіти, підказати за допомогою яких цифрових інструментів, це завдання можна вирішити. Саме такий викладач потрібен сучасним дітям. До того ж цифрові технології можуть надихнути викладача на ідеї, полегшити рутинну роботу, адже в мережі є багато цікавих розробок. 

1.3. Цифрові ресурси

 

Цифрові освітні ресурси – це будь-яка інформація освітнього характеру збережена на цифрових носіях. 

Розглянемо основні з них: http://www.youtube.com/

YouTube  — не лише найпопулярніший відеохостінг, в якому люди всього світу розміщують відео, але й соціальна мережа, в якій кожний може це відео поширити, коментувати та висловлювати свої уподобання. Навчальні можливості YouTube величезні, — це й освітні канали, відеоблоги, навчальні відео, відеоінструкції, розвивальні мультфільми.

http://www.pinterest.com/

Pinterest — соціальний фото-сервіс. Місія сайту звучить, як «об’єднати весь світ за допомогою речей, які їм цікаві». Pinterest — не соціальна платформа як Facebook або Instagram. Це пошукова програма, приблизно як Google, тільки з картинками. Ви можете його використовувати як в особистих цілях, так і для своїх творчих проектів. Допомагає знаходити та зберігати та систематизувати ідеї, які потім можна використовувати для навчання. Після того, як зображення завантажені на Pinterest, вони називаються пінами, а колекції, до яких вони належать, — дошками. Сервіс буде пропонувати переглядати піни, подібні до тих, що вас зацікавили. Так можна надихнутися ідеями для цікавих навчальних проектів чи досліджень. 

З чого почати? 1. Зареєструйтеся на www.pinterest.com. Якщо ви зареєстровані у Фейсбуці, то просто натисніть «Увійти через Фейсбук». Якщо ж ні, то можна зареєструватися за допомогою адреси електронної пошти.2. Введіть в пошуковий рядок ключове слово або фразу (те, що вас цікавить). 3.Знайдіть цікавих користувачів та підпишіться на них. 4. Створюйте власні колекції (дошки). Якщо вам до вподоби пін, натисніть червону кнопку «Зберегти» та додайте його на свою дошку.

http://www.blogger.com/

Blogger — безкоштовний ресурс від Google. Якщо у вас є обліковий запис Google, то додаткової реєстрації не потрібно. Основним змістом блогу є записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Blogger просто користуватись, сервіс містить вбудований конструктор, а отже не потребує знань програмування. Цей ресурс надзвичайно популярний серед вчителів. В блогах класні керівники розміщують актуальну інформацію для дітей та батьків: оголошення, розклад уроків, екскурсійні маршрути, фото та відеозвіти, інформацію до батьківських зборів тощо. Доступ до блога також можна налаштувати для всіх або для конкретних людей. Відкриваючи доступ для всіх не забувайте про приватність та конфеденційність особистої інформації. Особливо це стосується публікацій дитячих фотографій. Не забувайте про безпеку дітей.

http://www.tagxedo.com/

Tagxedo — он-лайн сервіс для створення хмари тегів (слів). Не вимагає

реєстрації і дозволяє створювати хмари слів різної форми з представленої бібліотеки, завантаживши текст або вказавши посилання на сторінку з потрібним текстом. В налаштуваннях можна змінити колірну схему, параметри тексту, а також орієн тацію слів в просторі. Кирилиця відображається коректно. Після створення хмари слів його можна зберегти до себе на комп’ютер у вигляді картинки у форматі jpg або png, вибравши потрібну якість. До батьківських зборів можна створити хмару із тематичних слів або зробити хмару слів в режимі реального часу. Можна використати і для створення сучасних вітальних листівок.

trello.com 

Trello — це безкоштовний, гнучкий та візуальний спосіб організації будь-чого з будь-ким. Додаток пропон ує роботу з картками, об’єднаними в віртуальні дошки. Під кожен проект створюється окрема дошка, яка потім заповнюється ланцюжком карток, що описують конкретні кроки і дії, терміни, виконавців, необхідні ресурси для реалізації тощо. Можна планувати спільні проекти, розподіляти обов’язки, відслідковувати виконання завдань. На картках Trello можна ділитися з батьками оголошеннями і новинами, оперативно оновлювати статус поточних справ учнів, інформацію про домашні завдання, майбутні події і заходи. Це може стати дуже зручним і швидким каналом для зв’язку з батьками. 

 

1.4. Цифрові навчальні матеріали

 

Цифровий навчальний матеріал — це навчальний матеріал, що поширюється в цифровому вигляді (наприклад, презентація, відео, аудіо, інтерактивні завдання, тест тощо), містить текст, графічні та мультимедійні елементи, і може бути інтерактивним. Цифровий навчальний матеріал може бути створений для підтримки якоїсь конкретної діяльності (наприклад, одиничне завдання) або цілісним і самостійним матеріалом (наприклад, навчальний об’єкт), який передбачає використання й інших додаткових матеріалів. Якісний цифровий навчальний матеріал відповідає властивостям, які спираються на модель LORI (Learning Object Review Instrument) (Leacock et al., 2007). 

           

Принципи навчального матеріалу.

Перший принцип:  цифровий навчальний матеріал підтримує навчання. 

Мета цифрового навчального матеріалу — підтримати досягнення навчального результату, виходячи з попередніх знань учнів, їх потреб і можливостей.

Навчальний матеріал як за змістом, так і за ступенем складності, посильний для здобувачів освіти. 

Навчальний матеріал різноманітний, надає здобувачу освіти зворотний зв’язок, містить життєві, цікаві приклади, і інтерактивні завдання. 

Матеріал не містить фактичних помилок. 

Навчальний матеріал підходить за обсягом здобувачу освіти і не містить занадто довгих текстів, відео та звукові записи. 

Навчальний матеріал є інтерактивним, тобто дозволяє здобувачу освіти взаємодіяти з ним (робити вибір, вводити текст, малювати, переміщати тощо).

Другий принцип: цифровий навчальний матеріал коректно оформлено.

Навчальний матеріал легко читається, структурований, з єдиним оформленням, технічно функціонує і візуально привабливий. 

У різних частинах навчального матеріалу використовується одна і та ж структура. 

 Одним із інструментів для постановки навчальної проблеми, організації самостійної роботи, узагальнення вивченого матеріалу та підведення підсумків є Google Drive, що дає змогу користувачам зберігати інформацію на серверах у хмарі й ділитися нею з іншими користувачами в Інтернеті. Файли доступні з будь-якого пристрою, на якому є підключення до мережі Інтернет, а внесені зміни зберігаються автоматично. Google Drive включає Google Документи, Таблиці та Презентації, офісний пакет, який дає змогу спільно редагувати документи, електронні таблиці, презентації, малюнки тощо. Зазначимо, що цей інструмент може використовуватися на різних дисциплінах (на лекційних, практичних заняттях). Здобувачі освіти мають можливість синхронно й асинхронно опрацьовувати навчальний матеріал, аналізувати його та засвоювати. 

1.4.1. Додатки для створення тестів, завдань, вікторин

 

Вікторини та тести допомагають зацікавити учнів темою, полегшити її сприйняття, засвоєння й перевірити знання. Створені матеріали педагоги можуть додавати у свій блог. Пропонуємо кілька варіантів для тих, хто хоче навчитися створювати інтерактивні завдання.

     Google Форми – добре підходить для початківців. За допомогою цього сервісу можна створити тести або провести опитування.

     Online Test Pad – сайт, де після реєстрації можна безкоштовно працювати з конструкторами для створення тестів, кросвордів, опитувань і з діалоговими тренажерами.

     Quizizz – популярний сайт для створення вікторин, який потребує від учителя й учнів знання англійської мови. Вікторину педагог створює на своєму комп’ютері, а учні мають можливість брати в ній участь дистанційно за допомогою смартфонів.

1.4.2. Програми для створення інфографіки та презентацій

 

Інфографіка допомагає зекономити час, відведений для донесення інформації. За допомогою цього інструменту можна цікаво та компактно продемонструвати великий обсяг інформації. Завдяки наявності сучасних технологій і великого набору інструментів інфографіка нині використовується як навчальна творчість, адже може поєднувати в собі не лише графіки, таблиці, діаграми, а й яскраві ілюстрації. 

Навчальні ресурси де можна  створити інфографіку.

Piktochart – допомагає створити стильну інфографіку навіть в обмеженій безкоштовній версії, яка має декілька шаблонів. Приклад учительської роботи з сервісом можна переглянути тут.

Creately, Canva – тут можна створювати, крім інфографіки, ще й яскраві діаграми, які обов’язково сподобаються дітям та допоможуть їм легше сприймати велику кількість інформації. Ці програми можна також використовувати для створення презентацій.

 

 

1.4.3. Онлайн-інструменти для створення ігрових вправ

 

     Learning Apps – безкоштовний сервіс, за допомогою якого можна

створювати навчальні ігри та ігрові вправи. Він також дозволяє використовувати чужі шаблони для створення власних. Щоб зробити навчальні матеріали самостійно, достатньо лише зареєструватися. Інтерфейс простий у використанні та не потребує багато часу для опанування. 

     Wordwall можна використовувати для створення інтерактивних вправ і матеріалів для роздруку. Більшість шаблонів доступні в інтерактивному вигляді, а також у версії для роздруку.

     Kahoot! – надає багато інструментів для створення дидактичних вправ. Підходить як для заняття в класі, так і для позакласного навчання. До виконання завдань можна підключити необмежену кількість учасників. Здобувачі освіти в режимі онлайн можуть спостерігати за грою та бачити, хто стає переможцем. 

1.4.4. Сервіси для скорочення посилань

 

Відео та вправи знадобляться для викладачів, які пропонують здобувачам освіти і батькам посилання на цікаві та корисні статті. Завдяки цьому інструменту повідомлення отримає зручну форму. Наприклад, ось так виглядає посилання до і після його скорочення:

https://mon.gov.ua/ua/news/pri-bud-yakomu-rivni-epidemichnoyi-nebezpeki-

osvitnij-proces-trivatime-sergij-shkarlet-pro-organizaciyu-20212022-navchalnogo-roku https://bit.ly/2Ypv5VO

Існує чимало сервісів для скорочення посилань. Найзручніші не потребують реєстрації та дозволяють обрати мову інтерфейсу. Популярні безкоштовні сервіси для роботи з посиланнями:

            Bitly.com   U.to Goo.su

           

1.4.5. Сервіс для проведення онлайн-конференцій 

ZOOM – це сервіс для проведення онлайн-конференцій, продукт

американської компанії з такою ж назвою. З’явився ще у 2011 році, але саме в останні місяці отримав вибуховий ріст користувачів. У зв’язку з пандемією коронавірусу кількість людей, які використовують Zoom, виросла з 10 млн у грудні 2019 року до 200 млн у березні 2020 року. До введення карантину вона дозволяла організовувати короткі 40-хвилинні відеоконференції. На період пандемії це обмеження прибрали й дали можливість робити онлайн – спілкування тривалістю до 5 години для 2-50 людей безкоштовно.

Google Meet – це сервіс, де можна проводити високоякісні й безпечні відеозустрічі та дзвінки. Він доступний для всіх користувачів і пристроїв.

Microsoft Teams — центр для командної роботи в Office 365 від Microsoft, який інтегрує користувачів, вміст і засоби, необхідні команді для ефективнішої роботи. Застосунок об'єднує все в спільному робочому середовищі, яке містить чат для нарад, файлообмінник та корпоративні програми.  

 

1.5. Влив цифрових технологій на освіту

 

Цифрові технології внесли суттєві зміни у розвиток суспільства, показали альтернативні варіанти формальної та неформальної освіти, цим в першу чергу поставили виклик сучасному викладачу. Йому тому необхідно неперервно навчатися, розширяти власні пізнавальні можливості, реалізовувати потенціал, щоб урешті-решт мати актуальні знання та уміти впроваджувати їх в освітній процес. Загалом, це вимагає глибоких знань, широкого світогляду, ефективності не тільки викладача, а й здобувача освіти. Лише у такій взаємодії породжується обмін знаннями, які не забуваються протягом тривалого часу.

Сьогодні для систем управління знаннями доступно багато технологічних компонентів, серед яких чільне місце відводиться Інтернет-програмам. Відповідні шари аутентифікації свідчать про безпеку таких систем. Бази даних та документів виступають сховищами для генерування цих знань. Такі знання можна отримати за допомогою різних носіїв інформації, а саме: тексту, графіки, анімації, звуку, відео тощо. На відміну від традиційних засобів масової інформації, наприклад, книг, інформація, що знаходиться в електронному вигляді, може зберігатися без будь-яких форм спотворень, і до неї можна легко та швидко отримати доступ з будь-якої частини світу.

Змінився й сам спосіб здобуття інформації – папір поступився місцем екрану. Відповідно це призвело до змін у свідомості й мисленні, бо читання й сприймання друкованої інформації якраз і було спроможним задати певний ритм і структуру розумового процесу. Однак сьогоденний розвиток призвів до того, що екран став головним носієм тексту. Текст є одним з найефективніших компонентів донесення знань. Він передає те повідомлення, яке широко використовується у рукописних та друкованих засобах масової інформації. Більшість даних та інформації представлено саме через цей носій. Передати звичайне повідомлення без тексту неможливо. Вибір відповідних шрифтів та розмірів також важливий для розбірливості та естетичних ефектів. У цілому, сам текст використовується для виявлення важливих моментів, а його деталі – для пояснень та подальшого глибокого читання.

Ще одним компонентом мультимедійних систем є графіка, без якої текст не зможе утримувати увагу здобувача освіти  протягом тривалого часу. Важливим компонентом графіки є колір, який необхідно вибирати ретельно, щоб забезпечити ефективність сприймання. Людські очі реагують також на інтенсивність світла, про що треба пам’ятати при підготовці такого уроку. Не менш ефективним способом донесення знань є анімація, яка на відміну від тексту та графіки, залишається динамічною. Вона зазвичай набуває таких форм, як переміщення тексту, зміна зображень або рух анімації. Для створення таких об'єктів використовуються авторські інструменти.

У всіх формах словесного спілкування задіяний звук. Голос викладача залишається головним при передачі знань. Він може бути представлений за допомогою комп’ютерів, а інтерфейс музичного інструменту та цифровий звук – в мультимедійних системах. Мультимедійна система вимагає використання мови, музики або спеціальних звукових ефектів. Якщо вона використовується для навчання, то повинна бути короткою, керованою та інтегрованою з іншими засобами масової інформації. Звук варто використовувати як доповнення до тексту.

Отже, застосування цифрових технологій в освіті дає змогу створити нові способи донесення знань, навчитись дистанційній взаємодії вчителя  й здобувачів освіти, а також підвищити якість та ефективність навчання у цілому. 

           

                                                               2.       ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА.

2.1. Методична розробка заняття (із застосуванням інтерактивних форм і  методів, що були охарактеризовані у теоретичній частині)

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ 

з професії 4222, 4115 «Адміністратор, секретар керівника (організації, підприємства, установи»

на тему: «Складання та оформлення службових листів»

 

Зміст і якість освіти є пріоритетним завданням суспільства в умовах європейської інтеграції. Підвищення якості та доступності професійно–технічної освіти є ефективне впровадження цифрових технологій. 

Застосування цифрових технологій в освітньому процесі дозволяє реалізувати ідеї індивідуалізації та диференціації навчання, краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити знання учнів та підвищити їхній інтерес до навчання.

Під цифровими технологіями розуміємо процес діджиталізації, що спрощує доступ до інформації. Це поняття науковці тлумачать як способи приведення будьякого різновиду інформації в цифрову форму з використанням цифрових технологій.

Перебудова професійної освіти вимагає значного підвищення особистісної відповідальності майстрів ПТНЗ у виборі форм і методів навчання і виховання, організації суспільно корисної і продуктивної праці здобувачів освіти. Суттєвого значення набуває формування типу робітника, здатного до самовдосконалення, саморозвитку та творчого вирішення проблем в професійній діяльності. Тому актуальним стає питання впровадження в навчально-виробничий процес ПТНЗ сучасних методів навчання, які дозволяють не просто передавати здобувачам освіти знання, професійні навички та уміння, але й сприяють всебічному розвитку особистості майбутнього фахівця.

           

ПЛАН УРОКУ

Професія:

Адміністратор, секретар керівника (підприємства, установи, організації)

Навчальна група

№ 15

Предмет:

Виробниче навчання. 

Модуль

АДМ-2.              Організація     документаційного забезпечення

управління на підприємстві, в установі, організації

АДМ - 2.2 Складання та оформлення довідково-інформаційної документації

Урок №

2

Тема уроку:

Складання та оформлення службових листів

Мета уроку:

                     навчальна: 

формування, закріплення і розвиток умінь та навичок роботи

по складанню та оформленню службових листів;  розвиваюча: 

розвивати в учнів пізнавальний інтерес, увагу та відповідальність при виконанні завдань, пов’язаних з складанням та оформленням службових листів; виховна: 

виховувати почуття відповідальності за доручену справу; пізнавальну зацікавленість до предмету, а також повагу до праці та  обраної професії.. 

Тип уроку:

Урок удосконалення умінь та формування навичок

Вид уроку:

Інструктаж, вправи

Дидактичне забезпечення:

Зразки документів, інструкційні і картки, презентація.

Матеріальнотехнічне забезпечення:

Автоматизоване робоче місце  з відповідним програмним забезпеченням, принтер.

Методи та прийоми навчання

Показ виробничих процесів, виконання вправ

Міжпредметні зв’язки

«Інформаційно-комп’ютерне забезпечення»,  «Документаційне забезпечення управління»,  «Українська ділова мова»

Перелік практичних завдань

Завдання 1. Скласти лист-відповідь.

Завдання 2. Скласти лист-запрошення на семінар.

Завдання 3. Скласти супровідний лист.

Завдання 4. Скласти гарантійний лист.

Завдання 5. Скласти бланк службового листа з кутовим розташуванням постійних реквізитів.

Список основної і додаткової

літератури

 

Глущик С.В. та ін. Сучасні ділові папери: Навч. Посібник для вищих та середніх навч. Закладів.  

Універсальний довідник з ділових паперів та ділової етики –

К.:Довіра,2003

Сучасне діловодство: посібник/ А.Н.Діденко.-6-те вид., переробл. і доповн.- К.: Либідь, 2010.

ДСТУ 4163:2020.

 

ХІД УРОКУ

 

І  Організаційна частина. –  до 2 хв. (рапорт чергового про присутність здобувачів освіти, огляд зовнішнього вигляду, організація зосередженості уваги  на уроці)

ІІ  Вступний інструктаж  до 43 хв.

2.1)  Повідомлення теми і мети уроку(перелік завдань, які будуть виконуватися на уроці ) -  до 2 хв.

Тема сьогоднішнього уроку «Складання та оформлення службових листів».

Одним із засобів обміну інформацією між організаціями й підприємствами є службові листи. Листування становить майже 80 % від загального обсягу документо- обігу будь-якого підприємства, установи, організації. Тому відповідальним особам доводиться працювати зі службовими листами щодня: одержувати їх, розглядати, реєструвати, опрацьовувати, готувати відповіді за дорученням керівництва, оформлювати на бланку, розсилати адресатам. Відтак у багатьох, особливо новачків, можуть виникати різноманітні запитання стосовно підготовки й оформлення листів.

Тому на сьогоднішньому уроці ми навчимося  складати та оформлювати  службові листи згідно ДСТУ 4163:2020

2.2)  Актуалізація опорних знань здобувачів освіти до  10 хв. (бесіда на основі вивченого матеріалу; підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу).

Опираючись на знання, які ви попередньо отримали на уроках документаційного забезпечення управління, пригадаємо деякі поняття, які сьогодні знадобляться для роботи на уроці.  

1)  До якої групи службових документів відносяться службові листи?

2)  Які види службових листів ви знаєте?

3)  За кількістю адресатів службові листи розрізняють?

4)  Який  формат паперу використовують для оформлення службових листів?

5)  Назвіть розміри берегів відповідно до ДСТУ 4163-2020 6) Які бувають реквізити?

7)  В якій послідовності зазначають реквізит поштової адреси?

8)  Хто такий  адресат і адресант?

9)  Яке розташування постійних реквізитів застосовують в оформленні службових листів?

10)                      Який вид службового листа підписують керівник та головний бухгалтер?

11)                      Назвіть види листів, які потребують, а які не потребують відповідь

2.3) Формування умінь та навичок, показ майстром виробничого завдання  (до 20 хв.) (пояснення нового матеріалу). 

Перегляд презентації. (натиснути тут)

2.3.1)                      Практичний показ технологічного процесу з коментарями- до 10 хв (виконання навчально-виробничої роботи). 

Створення бланку документа підприємства (Додаток 1)

2.3.2)                      Відтворення учнями практичних прийомів  (перед усією групою, щоб упевнитися у правильності їх виконання; аналіз та виправлення можливих помилок, контроль майстра за дотриманням учнями вимог з охорони праці). 

Поділити  здобувачів освіти на 3 підгрупи. 

Використовуючи дошку Jamboard, з’ясувати вид службового листа  та визначити чи потребує  цей лист відповіді. (Jamboard тут)

2.4) Підсумок вступного інструктажу до 10 хв. (видача завдань для самостійного виконання, повідомлення норми часу  норми часу на виконання завдання).

На наступних п’яти уроках ми з вами продовжимо відпрацьовувати практичні навички складання та оформлення службових листів   в програмі Microsoft Word.

ІІІ  Поточний інструктаж – 4.20 хв.

Самостійне виконання здобувачами освіти завдань.

Цільові обходи робочих місць здобувачів освіти (в процесі самостійної роботи здобувачами освіти з метою  надання практичної індивідуальної допомоги з питань організації робочих місць, дотримання здобувачами освіти вимог охорони праці, технології виконання операцій).

ІV  Заключний інструктаж.  (орієнтовно 25 хв.)

imageРефлексія: 

 

 

-   аналіз діяльності  здобувачів освіти у процесі всього уроку;

-   оцінка роботи здобувачів освіти, її об’єктивне обговорення;

-   аналіз причин помилок здобувачів освіти та засобів їх усунення;

-   повідомлення та обговорення оцінок;

-   прибирання робочих місць в майстерні.

 

 

 

           

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА

 

imageМодуль АДМ-2

Організація документаційного забезпечення управління на підприємстві, в установі, організації АДМ – 2.2

Складання та оформлення довідково-інформаційної документації УРОК № 2.2.2

Складання та оформлення службових листів

 

ОПОРНІ ДАНІ:

Службовий лист - офіційний документ, який використовується в поточній діяльності організації. Вони  складаються від імені підприємства або установи, підписані повноважними представниками.

Службовий лист оформлюють на спеціальному / фірмовому бланку ( перевагу надають кутовому розташуванню основних реквізитів) або на чистому аркуші паперу (в такому разі залишають місце для відбитка кутового чи повздовжнього штампу адресата).

Службові листи - це єдина форма документів, де не вказується реквізит «ВИД

ДОКУМЕНТА»

За місцем у документообігу листи класифікують на:

image

image

 

              ВСТУПНА ЧАСТИНА                                                           ОСНОВНА ЧАСТИНА

Зазначаються факти, події, обставини, що          Викладають його головну мету у спричинили написання листа, а також           формі пропозиції, відмови, гарантії,

посилання на факти , документи, дати             зауваження, висновків тощо нормативних чи інструктивних

матеріалів


imageУ зв'язку з тим, що при одержані   вантажу      на      станції Монастирище 21.04.2021  згідно з накладною №123 у справному вагоні з непошкодженими пломбами під час розкриття ящиків  і перевірки вмісту з участю представника Вашої фірми Марченко   Віктора

Григоровича було виявлено нестачу 12 (дванадцяти) штук приладів ВСК-123 на суму 20300 двадцять чотири тисячі триста) грн…..

Остання фраза, яка вживається в діловому листі, може звучати так:

imageНа підставі  вище зазначеного   просимо протягом 10 банківських днів  (до 05.06.2021) переказати зазначену суму на наш розрахунковий рахунок № 00321456 у відділення

Ощадбанку м. Києва

З повагою (Ім'я);

Сподіваюся на співпрацю; Із щирою до Вас пошаною.

Спасибі, що відгукнулися на мою пропозицію. 


image 

 

           

ЗАВДАННЯ 1

Створити бланк підприємства за зразком і зберегти його як шаблон.

image

 

ЗАВДАННЯ 2

З'ясувати вид службового листу, оформити його в Microsoft Word та надати відповідь на бланку підприємства.

 

 

          На виконання розпорядження голови Чернігівської міської державної  адміністрації від 15.05.2022 № 454-р «Про благоустрій» запрошуємо вас взяти  участь у нараді з питань будівництва дитячого спортивного містечка  «Олімпійський».   Нарада відбудеться 16.06.2022 об 11.00 за адресою: м. Чернігів, вул.   Паркова, буд 55 каб. 12 (конференц-зал).

 

 Просимо вас підтвердити свою участь до 15.00 11.06.2022 за телефоном  (462) 678-90-12 або електронною поштою  sekretary3@com.ua. Контактна  особа – секретар директора з будівництва Анастасія Прохоренко.

 

           

          Директор будівництва  (підпис)                                    Андрій РУБЕЦЬ ЗАВДАННЯ 3

 

Скласти гарантійний лист за зразком дотримуючись вимог ДСТУ 2020.

 

Вих №  _______

від «_____»_____________202___  

Директору ТОВ «Строй-1» ІП директора

 

 

 

 

 

 ТОВ “ОдесаКаб”, ЄДРПОУ _____________, як виконавець робіт на об’єкті,  розташованому за адресою: м. Київ, вул. Свободи, 11, на підставі Договору

 

 виконання робіт № __ від __ «_______» 20__ р. (далі – Договір), укладеного з ТОВ  “Строй-1”, цим листом гарантує завершення монтажних робіт, відповідно зі

 Специфікацією до Договору в термін до __ «_______» 20__ року.

 

  

           

Директор                          (підпис)                                          (ІП директора)

ВИСНОВКИ

 

Цілі підсумкової випускної роботи  досягнуто та виконано такі завдання:

1.                      Підібрано і опрацьовано  джерела педагогічної та методичної інформації з теми підсумкової випускної роботи.

2.                      Результати аналізу і систематизації інформації, отриманої з опрацьованих літературних джерел, представлено теоретичною частиною даної роботи. Цифрові технології сприяють створенню інноваційного цифрового середовища в закладах вищої освіти; інтенсифікують комунікативні зв’язки всіх учасників освітнього процесу, створюючи умови для самореалізації, співпраці, рефлексії; збагачують традиційні методики навчання інноваційними формами представлення інформації; забезпечують інтерактивно-інформаційну взаємодію в процесі навчання. Процес навчальної взаємодії з використанням цифрових технологій стає більш гнучким, персоналізованим, доступним

3.                      Створено методичну  розробку  уроку з використанням цифрових технологій. Одним із головних інструментів на уроці виробничого навчання  є застосування інформаційно–цифрових технологій в освітньому процесі. Сучасний майстер має навчитися створювати та використовувати мультимедійний та інтерактивний контент, щоб зацікавити цифрове покоління здобувачів освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ

1)                     Шевчук С.С. Інноваційний урок у професійній школі: Навчальнометодич. посібник.  Біла Церква: БІНПО «УМО» НАПНУ, 2015.-110  с.

2)                     Наталія Гущина Київ Видавничий дім «Освіта» 2018 Путівник світом цифрових технологій ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «ОСВІТА»

3)                     Методика професійного навчання: методичний посібник/ І.Є.Сілаєва, С.С.Шевчук, С.І.Заславська.  Донецьк: ІПО ІПП УМО, 2014. 292с.

4)                     Майорова І.Г. Впровадження інтерактивного навчання у професійну підготовку фахівців. Донецьк: ІПО ІПП УМО, 2012. 42 с. 3) Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи : монографія / Т. А. Васильєва та ін. ; за заг. ред. д-рки екон. наук, проф. Т. А. Васильєвої, д-ра екон. наук, проф. Ю. М. Петрушенка. – Суми : Сумський державний університет, 2022. – 150 с

4)                     Використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти: метод. рекоменд. / Коваленко В. В., Мар’єнко М.

В., Сухіх А. С. / За ред. М. В. Мар’єнко, А. С. Сухіх. Київ : ІІТЗН НАПН України, 2021. 87 с., іл.

5)                     В. В. Коваленко. Використання хмарних сервісів для підвищення кваліфікації вчителів. Обговорення матеріалів конференції «ІІІ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференції «Теоретико-практичні проблеми використання математичних методів і комп’ютерно-орієнтованих технологій в освіті та науці» [Електронний ресурс]. Доступно: https://drive.google.com/file/d/1kZokuhuCnVNw2zOTDKOypcFtm2Cl6pEq/view.

6)                     Морзе Н. В. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес закладів ПТО. К.: Арт Економі, 2011. 168 с

7)                     Концепція впровадження медіа-освіти в Україні // Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ispp.org.ua/news

8)                     Держстандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти»,

9)                     https://osvita.ua/school/method/84628/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Масенкова Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
18 травня 2023
Переглядів
2197
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку