Куточок живої природи створюється для проведення навчальних, практичних занять, передбачених навчальними програмами з предметів природничого циклу, з метою здобуття поглиблених знань про живі
організми, формування практичних умінь та
навичок, вивчення, спостереження та догляду за рослинами і тваринами, організації позакласної дослідницької та
природоохоронної роботи учнів (вихованців).
Обладнання куточку живої природи включає:
кімнатні рослини акваріум з рослинами і рибками; тераріум для тимчасового утримання дрібних тварин
ящик із скляними стінками, або банку з ґрунтом для утримування дощових черв'яків; інсектарій для утримання комах; обладнання для догляду за рослинами й тваринами (скляний посуд для відстоювання води, пульверизатор для обприскування рослин, лійки, набір мінеральних добрив, пінцети, ножиці, промитий річковий пісок, корм для мешканців куточку та ін.)
Куточок живої природи створюється за рішенням
керівника навчального закладу
для учнів (вихованців) 2 - 12 класів навчального закладу.
Навчально-виховна і навчальнодослідницька робота в куточку живої природи здійснюється за окремим
планом,як і на уроках, так і в позаурочний час, який розробляється з урахуванням
навчальних програм з природознавства, біології та екології і відповідно до
навчальних планів і програм гуртків, груп та інших творчих об'єднань навчального закладу.
З однокласниками та учителем або керівником гуртків навчального закладу,
що проводять заняття на базі куточка живої природи, під час навчально-
дослідницької роботи чи догляду за
рослинами, тваринами куточка живої природ.
Керівником куточка живої природи є завідувач, який призначається
директором навчального закладу із числа вчителів біології,
педагогічних працівників,
керівників гуртків, груп та інших творчих об'єднань.
Куточок живої природи сприяє найкращому здійсненню екологічного та природоохоронного виховання, формування наукового світогляду, вихованню науково - атеїстичних переконань.
Ретельне планування куточка живої природи забезпечує виконання різних видів практичних та дослідних робіт, які сприяють підтвердження знань на практиці.