Квадрат суми і квадрат різниці двох виразів

Про матеріал
: закріпити поняття квадрата суми і квадрата різниці двох виразів, формувати в учнів навички виконання тотожних перетворень за допомогою формул (а ± b)2; (а — b)(а + b). розвиваюча: розвивати навички спілкування у групі; виховна: виховувати самостійність, взаємоповагу. Учні повинні: знати формулу (а ± b)2 i уміти їх використовувати в різних ситуаціях.
Перегляд файлу

Тема  уроку:  Квадрат  суми  і  квадрат  різниці двох виразів.

Мета: освітня:  закріпити  поняття  квадрата  суми  і  квадрата  різниці двох виразів, формувати в учнів   навички виконання тотожних перетворень за допомогою формул  (а ± b)2; (а — b)(а + b).

           розвиваюча: розвивати навички спілкування у групі;

           виховна: виховувати самостійність, взаємоповагу.

Учні повинні: знати формулу (а ± b)2 i    уміти їх використовувати в різних ситуаціях.

План  уроку

 п/п

Назва етапу уроку

Час,хв

Методи та прийоми

1

Організація класу

Перевірка домашнього завдання

5

Робота біля дошки

2

Систематизація знань

3

Колективне дослідження

3

Засвоєння навичок

15

Робота  з  підручником

4

Підсумок  уроку

6

Прес-конференція

5

Домашнє  завдання

1

 

                                                                     

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

   Чотири учні біля дошки розв'язують рівняння відповідно до початкового, середнього, достатнього та високого рівнів навчальних досягнень. Перевіряю наявність домашнього завдання в учнівських зошитах.  Відповідаю на запитання, що виникли під час розв'язування домашніх вправ.

 Повідомлення теми i мети уроку

 

ІІІ. Систематизація знань 

   1.  Продемонструвавши завдання учні проводять само перевірку та витравляють помилки.

№ 590 (1 і 2 ст.)

а)  (m + 2)2 = m2 +2·m·2 +22 = m2 + 4m + 4;

б) (2а + 5х)2 = 4а2 + 20ах + 25х2; 

г) (2с – а)2 = 4с2 – 4ас + а2;

д) (5 – х2)2 = 25 – 10х2 + х4.

 597 (г) (а + в)2 – (а – в)2 = 4ав. (а + в)2 – (а – в)2 =

= а2 + 2ав  + в2 – а2 + 2ав – в2 = 4ав.

№ 604*( 2 і 3 ст) 

б) (m + 5ав)2 = m2 + 10авm + 25а2в2;

    в) (7 + а2)2 = 49 +14а2 + а4;

г) (3с2 + у)2 = 9с4 + 6с2у + у2;

    д) (5х2 – у3)2 = 25х4 -10х2у3 + у6.

2.       Тестова робота за завданнями:

Варіант І

1.        Квадрат суми двох виразів дорівнює:

a)      Квадрату цих виразів;

b)      Сумі квадратів цих виразів;

c)       Квадрату першого виразу плюс подвоєний добуток цих виразів, плюс квадрат другого виразу;

d)      Сумі квадратів цих виразів без їх подвоєного добутку.

2.       (а - в)2 дорівнює многочлену:

a)      а2 – в2; 

b)      а2 +2ав + в2;

c)       а2 + в2; 

d)      а2 - 2ав + в2;

3.       Серед виразів вказати ті, які є добутком різниці двох виразів:

a)      (а – 3)(а +3);

b)      (3а + 4)(3а – 4);

c)       (2х – 1)(2х – 1);

d)      (3а +4)(3а + 4).

4.       Якому з многочленів дорівнює (2а + 3в)2

a)      2 + 12ав + 3в2;

b)      2 + 6ав + 3в2;

c)       2 + 6ав + 9в2;

d)      2+ 12ав +9в2.

5.       Який з многочленів тотожно дорівнює виразу х(х + 3) – (х + 5)2:

a)      х2 + 3х – х2+ 52;

b)      х 2 + 3х – (х2 + 10х +25);

c)       -7х – 25;

d)      13х + 25.

 

 Варіант ІІ

1.       Квадрат різниці двох виразів дорівнює:

а) Сумі квадратів цих виразів без їх подвоєного добутку;

б) Квадрату першого виразу без подвоєного добутку цих виразів, плюс квадрат другого  виразу;

    в) Сумі квадратів цих виразів;

    г) Квадрату цих виразів.

2.       (а + в)2 дорівнює многочлену:

а) а2 – в2; 

б) а2 +2ав + в2;

 в) а2 + в2; 

 г) а2 - 2ав + в2;

3.       Серед виразів вказати ті, які є добутком суми двох виразів:

а) (а – 3)(а +3);

    б) (3а + 4)(3а – 4);

в) (2х – 1)(2х – 1);

г) (3а +4)(3а + 4).

   4.  Якому з многочленів дорівнює (3а - 2в)2

 а) 3а2 + 12ав +2в2;

  б) 3а2 + 6ав + 2в2;

  в) 9а2 + 6ав + 9в2;

  г) 9а2-  12ав + 4в2.

5. Який з многочленів тотожно дорівнює виразу у(у – 3) – (у – 5)2:

a)      у2 – 3у – у + 5;

b)      2у – 3у –(у2 – 52);

c)       х2 – 3у –(у2 + 10у + 25);

d)        - 25.

 

Таблиця відповідей до тестової  роботи за завданнями  

 

№1

№2

№3

№4

№5

Варіант І

с

d

c

d

d

Варіант ІІ

a

б

г

г

d

Учні об’єднуються в пари і роблять взаємоперевірку. Виставляються бали.

VІ. Засвоєння навичок.

 Робота  з  підручником

1)      № 605 (а,б);

2)      607 (в,г);

3)      611 (а, г);

4)      № 613 (а).

V. Підсумок уроку.

1.       Питання до класу

-           Що ми навчились на сьогоднішньому уроці?

-           Хто прочитає мені формули:

(а + в)2 = а2 + 2ав + в2   та  (а - в)2 = а2 - 2ав + в2.

 - Підіб’ємо хто найкраще працював на цьому уроці.

VI. Домашнє  завдання

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
814
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку