Навчальні цілі: - домогтися розуміння й застосування змісту формул «квадрат суми двох виразів» та «квадрат різниці двох виразів»; - сформувати вміння застосовувати ці формули для перетворення квадрата в многочлен стандартного вигляду; - доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, аналогічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; - визначити мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети.
Актуалізація опорних знань. Математичний диктант із подальшою перевіркою й обговоренням1. Подайте у вигляді степеня добуток: 1) b b ; 2) 7а 7а.2. Запишіть у вигляді виразу: 1) квадрат суми чисел а і b; 2) квадрат суми чисел 5х і 3; 3) квадрат різниці 3а і 2b; 4) суму квадратів чисел b і с.3. Запишіть у вигляді одночлена стандартного вигляду: 1) подвоєнний добуток чисел m і 3n; 2) подвоєнний добуток чисел 2а і -3b.
Нам уже відомо, що х²=(-х) ² , тому при піднесенні до квадрата виразів вигляду –а-b і –а+b доцільно попередньо замінити їх на протилежні їм вирази:(-a + b)² = (а - b) ² = 𝒂² - 2аb + 𝒃²;(-a - b)²= (а + b) ² = 𝒂² + 2аb + 𝒃². Перетворити на многочлен (-х-6m) ²Розв’язання:(-х-6m) ²=(х+6m) ²=х ²+12хm+36m ²