Тема: Урок узагальнення та систематизації по темі «Трикутники»
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми,
вдосконалити вміння розв’язувати задачі на ознаки рівності трикутників, вміння будувати висоту, бісектрису, медіану;розвивати пізнавальні інтереси, наполегливість, логічне мислення,виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: креслярські інструменти; роздатковий матеріал.
Хід уроку:
І Вступ:
Учитель: Китайський філософ Конфуцій майже 2400р. тому сказав: «Те, що чую, я забуваю .З того, що я бачу і чую, я дещо пам’ятаю. Те що я бачу, чую, і обговорюю, я починаю розуміти. А коли я чую, бачу, обговорюю та роблю, я здобуваю знання та навички.»
Тому ми, сьогодні, разом з вами не тільки будемо слухати, дивитися, а й говорити та будувати рисунки, щоб отримати стійкі навики та знання.
ІІ Актуалізація опорних знань.
Спочатку невелика розминка: відповідаючи на мої запитання «Так» ви не говоритимете відповідь в голос, а підійматимете праву руку вправо, а коли ваша думка «Ні» - підійматимете ліву руку вліво, «Не знаю» - праву руку вперед. «Маю свою думку» - вверх.
Запитання:
ІІІ Робота в групах:
Клас розбивається на три групи.
Учні розв’язують на місці кросворди. В той же час по 1 учню від кожної групи біля дошки готують презентацію математичних понять:
1-а група – медіани; 2-а група – висоти;
3-а група – бісектриси, побудувавши по три медіани, висоти,бісектриси в кожному з видів трикутників( прямокутному,гострокутному, рівнобедреному)
Учні мають зробити висновки після кожної презентації і записати у зошит назви чудових точок:
Кросворди:
1-ша група пропонує розв’язок кросворду,де в результаті отримане ключове слово «медіана».
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1.Геометрія.2.Планіметрія.3.Градус. 4.Відрізок.5.Сторона.6.Довжина.7. Основа.
2-га група розв’язує кросворд і в результаті отримує ключове слово «висота»
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1.Вертикальні. 2. Трикутник. 3. Транспортир. 4. Теорема. 5. Точка. 6. Аксіома.
3-тя група розв’язавши кросворд, отримують ключове слово «бісектриса».
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді: 1.Бічні. 2.Суміжні. 3.Висота. 4.Медіана. 5.Трикутник.6.Кут. 7.Промінь.8.Тупий. 9.Гострий. 10.Пряма.
Фізкультхвилинка. Якщо сядемо красиво
(колові рухи кистями рук)
Намалюємо, на диво,
Гарно, рівно і красиво.
Раз, два, три, чотири, п’ять
(стиснути руки у кулачки)
Починаєм набирать
(імітаційні рухи пальцями, що
показують швидке набирання тексту).
Руки зовні розверніть
(розворот кистей рук
долонями догори),
Руки вгору потягніть (руки вгору)
Іv.Розв’язування задач:
Завдання для 1-ї команди.
1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 46 см, а його основа – 16 см. Знайти бічну сторону трикутника.
2. Зовнішній кут трикутника дорівнює 160º, а внутрішні кути, що не є суміжними з ним відносяться як 3:5. Знайти всі невідомі внутрішні та зовнішні кути цього трикутника.
3. На рисунку AD=BD, BE=CE; BDE=30º i BED=70º. Знайти АВС.
Завдання для 2-ї команди.
1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 68 см, а бічна сторона – 18 см. Знайти основу трикутника.
2. Один із внутрішніх кутів трикутника в тричі більший за другий, а зовнішній кут, який є суміжним із третім кутом, дорівнює 80º. Знайти всі невідомі внутрішні та зовнішні кути цього трикутника.
3. На рисунку АD=BD, BE=CE, A=50º, C=20º. Знайти DBE.
Завдання для 3-ї команди.
1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 55 см, а бічна сторона – на 10 см менша від основи. Знайти сторони цього трикутника.
2. Трикутник АВС – рівнобедрений з основою АВ. Бісектриси кутів при основі перетинаються в точці D, АDВ=110º. Знайти С.
33. На рисунку АD=BD, BE=CE, A=40º, C=20º. Знайти DBE.
Учні працюють в парі, виходячи до дошки, за допомогою методу «мікрофон». Один задає запитання по темі уроку, а інший обґрунтовує відповідь.
V. Оцінювання учнів.
vІ. Висновок:
При підбитті підсумків учні по черзі діляться враженнями,відповідають на запитання:
___ Чи сподобався урок?
___ Що таке бісектриса, медіана, висота?
___ Як називаються чудові точки трикутника?
___ Формулюють ознаки рівності трикутників.
VIІ. Домашнє завдання : Індивідуальні завдання
Учитель: Урок уже закінчено.
Нам можна далі йти
І до нової теми
В програмі перейти.
Всі добре працювали,
Старались як могли.
Немає переможених,
Тут всі перемогли.
~ 1 ~