Тема. Квадратна нерівність. Розв’язування квадратних нерівностей
Мета: удосконалити вміння розв’язувати квадратні нерівності за допомогою графіка квадратичної функції; сформувати вміння розв’язувати нерівності методом інтервалів. Розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, увагу, пізнавальну активність , виховувати культуру мовлення, дисциплінованість, навички співпраці.
Тип уроку: комбінований
Учні повинні знати: які нерівності називаються квадратичними, що означає розв’язати квадратичну нерівність, чим і як визначають наявність і кількість нулів квадратичної функції y=ax2+bx+c , алгоритм розв’язування квадратичних нерівностей графічним способом.
Учні повинні навчитися: розв’язувати квадратні нерівності з однією змінною та ілюструвати розв’язання графічно, записувати відповідь, застосовувати розв’язання квадратичних нерівностей під час знаходження області визначення функції та дослідження квадратних нерівностей з параметрами.
Обладнання та наочність: таблиця « Розв’язування квадратних нерівностей», трафарет « Парабола» , мультимедійний проектор картки з текстовими завданнями y=x2 .
Хід уроку
Підготовка класної дошки до уроку, перевіряю готовність і присутність учнів.
Варіант 1
А) x2+2x>x2+1 Б) x2+3x>2 В)x2+4x>2x2 Г)x2+4x+x2>0.
2) Яке з наведених чисел не належить множині розв’язків нерівності x2+6x+8≤0?
А) -3; Б) -1,5; В) -2; Г)-3,99.
3) Розв’яжіть нерівність x2-5x-50>0.
А) (-∞;-5); Б) (-5;10); В) (-10;5) Г) (-∞; -10) U (5;+∞).
4) Знайдіть область визначення функції f(x)=
А) (-∞;+∞); Б) [-2;12]; В) (-∞;-2] U [12;+∞); Г) (-2;12).
Варіант 2
А) x2+5x-8 >x2; Б) x2+4x>-x2 ; В) 2x+3>x2 ; Г ) x2+9x>2x2 .
2) Яке з наведених чисел не належить множині розв’язків нерівності x2+6x+5≤0?
А) -4; Б) -1,7; В) -5; Г) -.
3) Розв’яжіть нерівність x2-9x-36>0.
А) (-3;12) ; Б) (-12;3) ; В) (-∞;-3) U(12;+∞); Г) (-∞;-12) U(3;+∞).
4) Знайдіть область визначення функції f(x)=
А) (3;8); Б) (-∞;-8) U(-3;+∞); В) [3;8]; Г) [-8;-3].
Запитання
ax2+bc+c>0 і ax2+bx+c<0.
( Троє учнів біля дошки розв’язують завдання)
А) 3 x2 -10x+3>0
Б) 6x2-13x+5≤0
В) -x2+6x+7<0
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV .Практична робота
Удосконалення вміння розвязівати квадратні рівняння за допомогою графіка квадратної функції.
Розв’язати нерівності ( на дошці умови для двох варіантів. З кожного варіанту учень виконує завдання на дошці, решта учнів на місці у зошитах свої варіанти завдань).
I варіант II варіант
1)x2+6x+8≥0 1) x2-3x+2≤0
2)2x2>18 2) -2x2≤3x
3)-x2-2x+3>0 3) x2+5x-14≤0
4)(2x-1)(2x+1)>2(x+0,5)2 4) (x-3)(2x+5)<x(x+1)
5) 5)
(Завдання оцінються по 2 бали кожне. Хто швидше закінчить одержують на 1 бал більше, ніж всі останні.)
“Я зможу”:
(Робота з усім класом).
y=
Розв’язання
-2x2-3x+14>0
2x2+3x-14=0
Д=9+112=121
X1=
X2=
Відповідь: х є ( -3,5;0) U (0;1,5) U (1,5;2)
Х2-4х+а>0
Розв’язання
Д=в2-4ас
Д=16-4а
Так як I коефіцієнт а=1>0, то вітки параболи направлені вверх, а нерівність більша нуля, то точки ( перетину з віссю х немає.)
16-4а<0
-4а<-16
а>4
Відповідь: при а>4.
V. Підбиття підсумків уроку.
( Інтерактивна вправа « Незакінчені речення»)
Оголошення оцінок за урок.
VI. Домашнє завдання.
Ст. 54 №1