Квадратні рівняння. Формули коренів квадратного рівняння

Про матеріал
Тема. Формула коренів квадратного рівняння Мета: Розширити та поглибити знання про розв’язання квадратних рівнянь; вивести і засвоїти формули для розв'язування квадратних рівнянь; розвивати вміння правильно та послідовно міркувати; виховувати самостійність, цілеспрямованість, сміливість, організованість. Тип уроку: комбінований. Наочність та обладнання: опорний конспект «Квадратні рівняння», мультимедійне обладнання, картки з завданнями. Хід уроку I. Організаційний етап (слайд 1) Вітаю всіх на уроці математики і вас, діти, і наших гостей. Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож по цікавій країні алгебра, з багажем знань і витримкою та наполегливістю. Оголошення теми та мети уроку (слайд 2) Антична мудрість говорить: «Знання – це сила», на мою думку знання – це одна із сходинок до успіху. І напевно, кожний із вас зрозумів, що для того щоб досягти успіху, потрібно багато працювати. Тому епіграфом нашого сьогоднішнього уроку нехай будуть слова англійського письменника Бернарда Шоу «Єдиний шлях, що веде до знань - діяльність» (слайд 3) Я вам хочу побажати впевненості , творчої роботи та гарного настрою на уроці, адже кожну справу, аби вона мала успіх, потрібно починати з позитивом. Я буду вашим помічником, а девізом уроку будуть слова Оноре де Бальзака «Щоб дійти до мети, перш за все треба йти». (слайд 4) II. Актуалізація опорних знань учнів Ми продовжуємо вивчати розділ «Квадратні рівняння» На попередньому уроці ми вивчали з вами неповні квадратні рівняння та методи їх розв’язування. Давайте згадаємо деякі основні відомості про рівняння. 1) Фронтальне опитування учнів (слайд 5) - Що називається рівнянням? - Що називається коренем рівнянням? - Що означає розв’язати рівняння? - Які рівняння називають квадратними? - Як називають коефіцієнти квадратного рівняння ах2+вх+с=0? - Які існують види квадратних рівнянь? - Яке квадратне рівняння називають зведеним? - Яке квадратне рівняння називають неповним? - Які існують види неповних рівнянь? (слайд 6) -- види неповних рівнянь
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Квадратні рівняння. Формули коренів квадратних рівнянь

Номер слайду 2

Розширити та поглибити знання про розв’язання квадратних рівнянь Вивести і засвоїти формули для розв'язування квадратних рівнянь Розвивати вміння правильно та послідовно міркувати Виховувати самостійність, цілеспрямованість, сміливість, організованість

Номер слайду 3

Епіграф уроку: «Єдиний шлях, що веде до знань - діяльність» Бернард Шоу

Номер слайду 4

Девіз уроку: «Щоб дійти до мети, перш за все треба йти» Оноре де Бальзак

Номер слайду 5

Фронтальне опитування: Що називається рівнянням? Що називається коренем рівняння? Що означає розв’язати рівняння? Які рівняння називають квадратними? Як називають коефіцієнти квадратного рівняння ах2+вх+с=0? Які існують види квадратних рівнянь? Яке квадратне рівняння називають зведеним? Яке квадратне рівняння називають неповним? Які існують види неповних рівнянь?

Номер слайду 6

Неповні квадратні рівняння ахІ = 0 ахІ + bх = 0 ахІ + с = 0

Номер слайду 7

Усні вправи Серед даних рівнянь назвати ті, які є квадратними. Назвати коефіцієнти квадратного рівняння. 3х2–27 = 0, х3 + х2– 1= 0, 0,5х + 6 = 8, х2- 3х + 2 = 0, 20х - 5х2 = 0. а = 3, в = 0, с = - 27 а = 1, в = -3, с = 2 а = -5, в = 20, с = 0

Номер слайду 8

Відновіть квадратне рівняння: Рівняння а b с 3 -2 1 1 2 0 3 0 4 -4 0 0 9 0 -4 1 -4 0

Номер слайду 9

Рівняння а b с 3 -2 1 1 2 0 3 0 4 -4 0 0 9 0 -4 1 -4 0

Номер слайду 10

Визначити вид рівняння : Рівняння Квадратне Повне Неповне Зведене 5х – х2 = 6 х(х – 2) = 0 х2 – 4 = 0 5 + 2х + х2 = 0 х2 + 3 = 0 4х + 6 = 0

Номер слайду 11

Визначити вид рівняння : Рівняння Квадратне Повне Неповне Зведене 5х + х2 = 6 х(х – 5) = 0 х2 – 4 = 0 5 + 2х + х3 = 0 х2 + 3 = 0 4х + 6 = 0

Номер слайду 12

Виведемо формулу коренів квадратного рівняння ах2 + bх + с = 0. Помножимо обидві частини рівняння на 4а (а ≠ 0), матимемо: 4а2х2 + 4аbх+ 4ас = 0, (2ах)2 + 2∙2ах∙b + b2 – b2 + 4ас = 0, (2ах + b)2 – b2 + 4ас = 0, (2ах + b)2 = b2 – 4ас. Вираз b2 – 4ас називають дискримінантом (від латинського diskriminns – той, що розрізняє) даного рівняння і позначають буквою D. Тоді (2ах + b)2 = D. За значенням D можна визначити кількість коренів квадратного рівняння ах2 + bх + с = 0. Формули коренів квадратного рівняння

Номер слайду 13

a ≠ 0; b ≠ 0; c ≠ 0 D < 0 D > 0 D = 0 Рівняння має два різні корені Рівняння має один корінь (два рівні корені) Рівняння не має коренів

Номер слайду 14

Щоб з рівняннями дружити Потрібно формули вчити. Якщо а+b+c =0, то х1 =1, х2 = с/а. Якщо а-b+c =0, то х1 =-1, х2= - с/а.

Номер слайду 15

Щоб з рівняннями дружити Потрібно формули вчити. Якщо а+b+c =0, то х1 =1, х2 = с/а. Якщо а-b+c =0, то х1 =-1, х2= - с/а.

Номер слайду 16

Для рівняння записати значення а, b, с. Обчислити дискримінант квадратного рівняння за формулою Визначивши знак дискримінанту, знайти кількість коренів та записати відповідну формулу його коренів або 4. Обчислити значення коренів квадратного рівняння. 5. Записати відповідь. Алгоритм розв’язування квадратних рівнянь за формулами

Номер слайду 17

Розв’язуємо квадратні рівняння разом Розв’яжемо рівняння 2xІ – x – 15 = 0. Виписуємо коефіцієнти квадратного рівняння: а =2; b = – 1; c = – 15. Обчислюємо дискримінант квадратного рівняння: D = bІ – 4ac = (– 1)І –4·2·( – 15) = 1 +120 = 121. Так як D > 0, то рівняння має два корені. Знаходимо арифметичний квадратний корінь з дискримінанту: Обчислюємо корені квадратного рівняння: Записуємо відповідь: Відповідь: – 2,5; 3 Маємо запис:

Номер слайду 18

Розв’язуємо квадратні рівняння разом Розв’яжемо рівняння 4xІ – 12x + 9 = 0. Виписуємо коефіцієнти квадратного рівняння: а = 4; b = – 12; c = 9. Обчислюємо дискримінант квадратного рівняння: D = bІ – 4ac = (– 12)І – 4·4·9 = 144 – 144 = 0. Так як D = 0, то рівняння має один корінь. Обчислюємо корінь квадратного рівняння: Записуємо відповідь: Відповідь: 1,5 Маємо запис:

Номер слайду 19

Розв’язуємо квадратні рівняння разом Розв’яжемо рівняння 3xІ – 6x + 8 = 0. Виписуємо коефіцієнти квадратного рівняння: а = 3; b = – 6; c = 8. Обчислюємо дискримінант квадратного рівняння: D = bІ – 4ac = (– 6)І – 4·3·8 = 36 – 96 = – 60. Так як D < 0, то рівняння коренів не має. Записуємо відповідь: Відповідь: коренів немає. Маємо запис:

Номер слайду 20

Розв’язати рівняння за формулами і скласти слово (прізвище відомого математика)

Номер слайду 21

Розв’язати рівняння за формулами і скласти слово (прізвище відомого математика 1 і 3 2,5 і -1 -3 Розв’язку не має Є Т В І

Номер слайду 22

Франсуа Вієт (1540-1603) Французький математик. Розробив майже всю елементарну алгебру. Ввів буквенні позначення для коефіцієнтів квадратного рівняння. Відома теорема Вієта пов’язує корені та коефіцієнти квадратного рівняння. За вклад в розвиток науки його називають «батьком сучасної алгебри».

Номер слайду 23

Квадратні рівняння в Давньому Вавілоні Квадратні рівняння вміли розв’язувати близько 2000 років до нашої ери вавілоняни. Правило розв'язку квадратних рівнянь, викладене в вавілонських текстах, співпадає з сучасними, але невідомо, яким чином дійшли вавілоняни до цього правила. Незважаючи на високий рівень розвитку алгебри в Вавілоні, у клинописних текстах відсутні понятття від’ємного числа і загальні методи розв’язування квадратних рівнянь.

Номер слайду 24

Квадратні рівняння в Індії Перші згадки про квадратні рівняння в Індії зустрічаються вже в 499 році. В Давній Індії набули розповсюдження публічні змагання з розв’язку складних задач. Алгебраїчні задачі на складання рівнянь індійські вчені записували у віршованій формі й розглядали їх як окремий вид мистецтва. Індійський математик Брахмагупта виклав загальне правило розв’язування квадратних рівнянь, приведених до єдиної канонічної форми.

Номер слайду 25

Квадратні рівняння в Стародавньому Хорезмі Особливу увагу квадратним рівнянням приділив Мухаммед аль-Хорезмі (IXст.) Дає класифікацію квадратних рівнянь. Викладає способи розв’язування, користуючись прийомами ал-джарб і ал- мукабала. При розв’язуванні повних квадратних рівнянь на прикладах викладає правила розв’язування, а потім їх геометричні доведення. Аль-Хорезмі

Номер слайду 26

Квадратні рівняння в Європі Правила розв’язування квадратних рівнянь в Європі вперше були викладені в 1202 році італійським математиком Фібоначчі. Формули коренів квадратного рівняння вивів Франсуа Вієт (1540-1603). Сучасні способи розв’язування квадратних рівнянь поширились завдяки працям Рене Декарта (1596-1650) та Ісаака Ньютона (1643-1727).

Номер слайду 27

Самостійна робота: (робота з підручником) №634 (с.153) Розв’язати рівняння

Номер слайду 28

«Знайди пару» 1. Квадратними рівняннями називаються… К   рівнянню х2 = 0 2. Числа а, b, с –... Н першим коефіцієнтом 3. ах2= 0, ах2 + bх = 0, ах2 + с = 0- И повними і неповними 4. Рівняння виду ах2=0 рівно-сильне ... І рівносильне рівнянню ах2 + bх = 0. 5. Один із способів розв’язування квадратних рівнянь ... Д рівняння виду ах2 + bх + с = 0, де х – змінна, а а, b, с – дані числа, причому а ≠ 0. 6. Квадратні рівняння бувають ... Т квадратне рівняння не має розв’язків. 7. Квадратні рівняння можна розв’язувати ... Н два корені, один корінь 8. Рівняння виду х(ах + b) = 0 И коефіцієнтами квадратного рів-няння 9. Число а в квадратному рівнянні називають… Р це спосіб виділення квадрата двочлена 10. Число b в квадратному рівнянні … М за допомогою формул 11. Повне квадратне рівняння може мати ... А називається другим коефіцієнтом 12. Якщо D < 0,то … С це види неповних квадратних рівняннь

Номер слайду 29

«Знайди пару» 1 – Д 7 – М 2 – И 8 – І 3 – С 9 – Н 4 – К 10 – А 5 – Р 11 – Н 6 – И 12 – Т Дискримінант

Номер слайду 30

Рівняння – це не просто рівність З однією змінною чи кількома. Рівняння – це думок активність, Це інтелекту боротьба. То ж будьте творчими, активно розвивайтесь, Долайте труднощі у своєму житті, Але з рівняннями, прошу, не розлучайтесь, Вони послужать вам ще в майбутті.

Номер слайду 31

Домашнє завдання Вивчити § 19 Виконати № 632, 635

Номер слайду 32

ppt
Пов’язані теми
Алгебра, 8 клас, Презентації
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку