Квест для дітей старшого дошкільного віку "Веселкові загадки"

Про матеріал
Гра-квест, розрахована на дітей старшого дошкільного віку, яка розширить знання про навколишній світ, природні явища. Сприятиме розвитку мовлення, логічного мисленння дошкільників, пізнавальних інтересів.
Перегляд файлу

Квест для дітей старшого дошкільного віку

                                                                 Підготувала: Галина Люклянчук

Тема. Веселкові загадки

Мета: вчити дітей помічати зміни в природі навесні, розширити уявлення про весняні явища, їх походження. Формувати зв’язне мовлення, уміння відповідати на запитання повними реченнями. Стимулювати бажання висловлювати власну думку, аргументувати її. Збагачувати словник іменниками та прикметниками з теми. Формувати вміння ліпити з пластиліну на площинній основі, попередньо обдумавши колір, величину деталей.  Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам'ять. Виховувати позитивне емоційне враження про природне довкілля, почуття взаємодопомоги, бажання радіти успіхам друзів.

Матеріали:

демонстраційний: ноутбук, записи пісень, карта-схема «Веселка», кольорові конверти із завданнями, «Енциклопедія в казках», м’яч, дошка, картинки «Ознаки весни», «Відгадай, що це?».

роздатковий: картонні пластини блакитного кольору, пластилін, дошки для ліплення, стеки, серветки, наліпки.

Хід квесту

Коли на вулиці накрапає весняний дощик, вихователь пропонує дітям поміркувати:

-         Який у вас настрій, коли йде дощ?

-         Що ми можемо побачити в небі після зливи?

-         Чи після кожного дощу з’являється веселка?

-         Давайте помандруємо кольоровим місточком (карта-схема), весело пограємося та дізнаємося про всі веселкові загадки. А ще нас чекає приємний подарунок, який ми зможемо отримати після виконання всіх завдань.

 Вихователь разом із дітьми розглядають карту-схему.

 

Завдання 1 «Червоний колір веселки»

-         Червоний конверт із завданнями слід шукати в куточку книги.

Діти знаходять конверт із завданням: «Як утворюється веселка?»

Вихователь  бере  енциклопедію та читає сторінку про утворення веселки:

-         «Після дощу в повітрі «плавають» крапельки води. Сонячні промені проходять через них і, як у маленьких скельцях, відбиваються різними кольорами. Із цих кольорів і складається веселка: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. А щоб запам’ятати порядок кольорів, люди вигадали фразу: «Чапля осінь жде завзято, буде сани фарбувати». За першими літерами цих слів легко відновити кольори веселки».

                                     («Енциклопедія в казках», ПП «УЛА», м.Харків)

 

Завдання 2 «Помаранчевий колір веселки»

-         Подивимось на нашу карту. Помаранчевий конверт треба шукати на полиці з конструктором LEGO.

Діти знаходять конверт із завданням: «Що ми бачимо після дощу?»

-         Гуляючи на вулиці після дощу, ми можемо побачити багато цікавого. Будьте уважні та скажіть:

  • На стежці з’явились великі калюжі. Їх більше за 4, але менше 6. Скільки калюж? (5)
  • Птахів у небі стільки ж, як і очей у кожної людини. (2)
  • Дерев у парку стільки, скільки у нас дітей у групі. (Багато)
  • Хмаринок стільки, як і пальців на одній руці людини. (5)
  • Веселок на небі стільки, як і носиків у людини. (1)
  • Скільки кольорів має веселка? (7)

 

Завдання 3 «Жовтий колір веселки»

-         На карті бачимо, що жовтий конверт із завданням захований у творчому куточку.

Діти знаходять конверт із завданням: «Знайди всі відмінності». Вихователь вивішує на дошці дві майже однакові картинки «Ознаки весни». Діти мають порівняти та назвати всі відмінності.

 

Завдання 4 «Зелений колір веселки»

-         У музичному куточку слід шукати зелений конверт із завданням. Цей колір веселки буде танцювальним : «Потанцюй із друзями».

Діти довільно танцюють, переглядаючи мультфільм та слухаючи запис пісні «Кольори веселки» («З любов’ю до дітей»)

 

Завдання 5 «Блакитний колір веселки»

-         Подивимось на нашу карту. Блакитний конверт захований у театральному куточку.

Діти приносять конверт із завданням: «Відгадай, що це?»

Вихователь демонструє дітям декілька картинок, на яких зображені частини якогось предмета (явища, об’єкта). Дошкільнята мають назвати, елементом чого є ця частина.

Завдання 6 «Синій колір веселки»

-         Синій конверт із завданнями слід шукати у спортивному куточку.

Діти знаходять конверт із завданням: «Назви слова-ознаки».

Вихователь пропонує дітям назвати слова-ознаки, що характеризують весняну пору. Промовляє речення, кидає м’яч дитині. Дитина повинна зловити м’яч та назвати слово-ознаку:

-         Надворі весна. Яка пора? (Весняна)

-         Сьогодні йде дощ. Який сьогодні день? (Дощовий)

-         Зараз ранок. Яка зараз пора? (Ранкова)

-         Сьогодні дме вітер. Яка сьогодні погода? (Вітряна)

-         Сьогодні гроза. Який сьогодні день? (Грозовий)

-         На вулиці тепло. Яка сьогодні погода? (Тепла)

 

Завдання 7 «Фіолетовий колір веселки»

-         Залишилось відшукати фіолетовий конверт із завданням. Він захований у куточку природи.

Діти приносять конверт, вихователь читає завдання: «Створи веселку».

-         Давайте створимо свою веселку. Таку, як на блакитному небі після теплого весняного дощу.

Діти створюють зображення веселки з пластиліну на картонній  пластині. Звучить спокійна мелодія.

-         Ми виконали всі завдання, тож дізнаємось, який подарунок на нас чекає…

Вихователь дістає з іншого боку карти-схеми набори наліпок, роздає їх дітям.

-         Чи сподобались вам сьогоднішні ігри?

-         Що ви дізналися нового?

-         Яке завдання було найскладнішим? Чому?

-         Що найбільше запам’яталось?

 

docx
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
1829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку