Квест для дітей старшого дошкільного віку
Підготувала: Галина Люклянчук
Тема. Веселкові загадки
Мета: вчити дітей помічати зміни в природі навесні, розширити уявлення про весняні явища, їх походження. Формувати зв’язне мовлення, уміння відповідати на запитання повними реченнями. Стимулювати бажання висловлювати власну думку, аргументувати її. Збагачувати словник іменниками та прикметниками з теми. Формувати вміння ліпити з пластиліну на площинній основі, попередньо обдумавши колір, величину деталей. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам'ять. Виховувати позитивне емоційне враження про природне довкілля, почуття взаємодопомоги, бажання радіти успіхам друзів.
Матеріали:
демонстраційний: ноутбук, записи пісень, карта-схема «Веселка», кольорові конверти із завданнями, «Енциклопедія в казках», м’яч, дошка, картинки «Ознаки весни», «Відгадай, що це?».
роздатковий: картонні пластини блакитного кольору, пластилін, дошки для ліплення, стеки, серветки, наліпки.
Хід квесту
Коли на вулиці накрапає весняний дощик, вихователь пропонує дітям поміркувати:
- Який у вас настрій, коли йде дощ?
- Що ми можемо побачити в небі після зливи?
- Чи після кожного дощу з’являється веселка?
- Давайте помандруємо кольоровим місточком (карта-схема), весело пограємося та дізнаємося про всі веселкові загадки. А ще нас чекає приємний подарунок, який ми зможемо отримати після виконання всіх завдань.
Вихователь разом із дітьми розглядають карту-схему.
Завдання 1 «Червоний колір веселки»
- Червоний конверт із завданнями слід шукати в куточку книги.
Діти знаходять конверт із завданням: «Як утворюється веселка?»
Вихователь бере енциклопедію та читає сторінку про утворення веселки:
- «Після дощу в повітрі «плавають» крапельки води. Сонячні промені проходять через них і, як у маленьких скельцях, відбиваються різними кольорами. Із цих кольорів і складається веселка: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. А щоб запам’ятати порядок кольорів, люди вигадали фразу: «Чапля осінь жде завзято, буде сани фарбувати». За першими літерами цих слів легко відновити кольори веселки».
(«Енциклопедія в казках», ПП «УЛА», м.Харків)
Завдання 2 «Помаранчевий колір веселки»
- Подивимось на нашу карту. Помаранчевий конверт треба шукати на полиці з конструктором LEGO.
Діти знаходять конверт із завданням: «Що ми бачимо після дощу?»
- Гуляючи на вулиці після дощу, ми можемо побачити багато цікавого. Будьте уважні та скажіть:
Завдання 3 «Жовтий колір веселки»
- На карті бачимо, що жовтий конверт із завданням захований у творчому куточку.
Діти знаходять конверт із завданням: «Знайди всі відмінності». Вихователь вивішує на дошці дві майже однакові картинки «Ознаки весни». Діти мають порівняти та назвати всі відмінності.
Завдання 4 «Зелений колір веселки»
- У музичному куточку слід шукати зелений конверт із завданням. Цей колір веселки буде танцювальним : «Потанцюй із друзями».
Діти довільно танцюють, переглядаючи мультфільм та слухаючи запис пісні «Кольори веселки» («З любов’ю до дітей»)
Завдання 5 «Блакитний колір веселки»
- Подивимось на нашу карту. Блакитний конверт захований у театральному куточку.
Діти приносять конверт із завданням: «Відгадай, що це?»
Вихователь демонструє дітям декілька картинок, на яких зображені частини якогось предмета (явища, об’єкта). Дошкільнята мають назвати, елементом чого є ця частина.
Завдання 6 «Синій колір веселки»
- Синій конверт із завданнями слід шукати у спортивному куточку.
Діти знаходять конверт із завданням: «Назви слова-ознаки».
Вихователь пропонує дітям назвати слова-ознаки, що характеризують весняну пору. Промовляє речення, кидає м’яч дитині. Дитина повинна зловити м’яч та назвати слово-ознаку:
- Надворі весна. Яка пора? (Весняна)
- Сьогодні йде дощ. Який сьогодні день? (Дощовий)
- Зараз ранок. Яка зараз пора? (Ранкова)
- Сьогодні дме вітер. Яка сьогодні погода? (Вітряна)
- Сьогодні гроза. Який сьогодні день? (Грозовий)
- На вулиці тепло. Яка сьогодні погода? (Тепла)
Завдання 7 «Фіолетовий колір веселки»
- Залишилось відшукати фіолетовий конверт із завданням. Він захований у куточку природи.
Діти приносять конверт, вихователь читає завдання: «Створи веселку».
- Давайте створимо свою веселку. Таку, як на блакитному небі після теплого весняного дощу.
Діти створюють зображення веселки з пластиліну на картонній пластині. Звучить спокійна мелодія.
- Ми виконали всі завдання, тож дізнаємось, який подарунок на нас чекає…
Вихователь дістає з іншого боку карти-схеми набори наліпок, роздає їх дітям.
- Чи сподобались вам сьогоднішні ігри?
- Що ви дізналися нового?
- Яке завдання було найскладнішим? Чому?
- Що найбільше запам’яталось?