Квест для першокласників «Знайомство зi школою»
- Доброго дня, любі діти. Я ваша вчителька Наталя Володимирівна. Рада вітати вас у школі. Сьогодні у нашій великій шкільній родині з'явилася ще одна сім'я. Сім'я, у якій 6 дівчаток і 8 хлопчиків. Це наш перший клас.
- Хочу вас запросити до країни Знань, де ми разом будемо навчатися, досліджувати, займатися спортом, дізнаватися про все нове та цікаве. І, звісно, все це ми зробимо граючись. Ви готові? Тож вирушаємо у дорогу (ідемо до класу).
- Подивіться, ми не можемо зайти у країну Знань (напис на дверях), тому що двері зачинені. Нам потрібен ключ. Треба його знайти. А допоможуть нам у цьому цікаві завдання. За їх виконання, ви будете отримувати пiдказки, де шукати ключ.
- Дивіться, тут ще щось є. Це ж підказка! Відкрийте і ми дізнаємось, де ж шукати ключ від країни Знань.
- Щось написано. Читати ви ще не вмієте. Хто вам допоможе прочитати підказку? (батьки)
Якщо хочеш розумником стати,
Потрібно багато книжок прочитати.
А знайти всі книги ці
Ми можемо у …
1-ша станція «Бiбліотека»
- Отже, вирушаймо мершій до бібліотеки. Рухаючись шкільними коридорами
слід дотримуватися таких правил:
1.йти парами;
2.голосно не розмовляти;
3.вітатися із дорослими.
- Вітаю вас у королівстві книжок. Тут є багато різних книг, читаючи які, ви зможете подорожувати у різні світи, поринути у пригоди разом з героями оповідань і казок. А ще тут є загадки.
- А загадки вмієте відгадувати? Зараз перевiримо!
1.Дає здоров’я — спорт.
Вагу — солодкий торт.
Мед — працьовитi бджоли.
Знання глибокі — …
(Школа)
2.Букви всі від – А до Я,
Як одна міцна сім'я.
Варто всіх у цій родині ,
Знати грамотній дитині.
(Абетка)
3.В сумці зошит i буквар.
Хто до школи йде?
(Школяр)
4.Хто скликає на урок?
То гучний шкiльний…
(Дзвінок)
5.Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок,
I ми радо поспішаєм
Не в садок, а на …
(Урок)
6.Стоїть будинок:
Хто в нього увійде,
Той знання знайде.
(Школа)
7.Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим.
Всiх я розуму навчу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
8.З ним подружить кожен з вас,
Як пiде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить!
(Буквар)
9.Книжечки маленькі,
Aркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
Додавати, віднімати.
(Зошити)
10.Всяк школяр його шaнує,
Бо він пише ще й малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно …
(Олівець)
11.Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
(Гумка)
12.Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольоровi …
(Олівці)
13.Він для ручок домом став.
Називається…
(Пенал)
- Молодцi! Всі загадки відгадали. Але ключа від країни Знань у бібліотеці немає. Зате, тут є підказка, де шукати ключ від країни Знань.
- Батьки, допоможіть дітям дізнатися, куди слід вирушати за ключем.
Продовжіть речення.
Щоб здоров’я добре мати,
Слід про нього змалку… (дбати).
Кожний ранок… (умиватись)
I зарядкою… (займатись).
—Діти, як думаєте, де в нашій школі дбають про здоров’я та роблять зарядку?
2-га станція «Спортивна»
Це спортивна зала. Тут у нас будуть проходити уроки фізкультури. Що, на вашу думку, ви робитимете на уроках фізкультури? (Відповіді дітей.)
— А зараз перевіримо, які ви спортивні та що ви вмієте.
-Хлопчики, пострибайте нa правій ніжці! Молодці!
- Дівчатка, пострибайте на лівій ніжці! Молодці!
- А тепер усі разом пострибайте на обох ніжках. Чудово!
Гра «Веселі кола»
(Учитель показує кола різних кольорів, а діти виконують відповідні команди)
червоний — стрибати;
жовтий — плескати в долоні;
зелений — тупотіти ногами;
синій — мовчки стояти.
- Молодці! Гaрно впорались із завданнями. Але і тут ключа немає. Куди ж нам слід далі рухатися?
- Тут для вас є підказка.
На чотирьох ногах стою,
Та ходити не вмію.
Коли ти стомишся гуляти,
Лягай на мене спочивати.
Діти, як думаєте, куди ж слід далі рухатися?
3-тя станція «Спальнa кімната»
- Це нaша спальна кімната. Тут ви будете відпочивати після уроків на групі продовженого дня.
- Сідайте на ліжечка. Заплющуйте оченята (ні, ми спати не будемо, адже сплять лежачи). Зараз ми спробуємо пригадати своє раннє дитинство.
- Ввечері вкладаючись у ліжечка, про що ви просили своїх матусь? (Розказати казочку)
- Думаю, що ви знаєте багато казок. І зараз це доведете.
Гра «Відгадай казку»
—Відгадайте, з яких казок ці слова.
«А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в iгри граються». («Колосок».)
«Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?» («Коза-Дереза».)
«Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю!» («Колобок».)
«Я — Мишка-шкряботушка. А це — Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик. А ти хто така?» («Рукавичка».)
«Не плач, діду. Не плач, бабо. Я вам знесу золоте яйце».
«Діточки-козеняточка, відчиніться. Ваша мама прийшла, молочка принесла». («Семеро козенят»)
«A я Рак-Неборак, як ущипну, буде знак» («Коза-Дереза»).
- Молодці! Всі казки відгадали.
- За це отримуєте наступну підказку, де ж шукати ключик від країни Знань.
Є вона у кожній школі —
І в близькій, і в дальній,
їжі всякої доволі
в кожній є…
4-та станція «Їдальня»
- Вітаю вас у шкільній їдальні. Тут ви будете поповнювати запаси енергії. Саме тут ви будете куштувати смачну та корисну їжу. Чи знаєте ви, яка їжа корисна, а яка — ні?
- Зарaз ми це перевіримо.
Вам треба об’єднатися у дві групи. На столах є малюнки з їжею. Уважно подивіться та розподіліть продукти, зображені на них, на корисні та шкідливі: корисні покладіть у тарілку, а шкідливі — до кошика для сміття. Перша група буде вибирати корисні продукти, а друга — шкідливі.
- З цим завданням ви добре впорались. Бачу, що ви знаєте, яка їжа корисна, а яка — ні.
- A чи знаєте ви, поводитись у їдальні? Пограємо в гру. Якщо згодні зі мною — плескайте, якщо — ні, то тупайте.
• Поспішайте зайняти місце за столом першими, розштовхуйте інших учнів;
• пересуваючись їдальнею, дивіться під ноги, щоб не посковзнутися і не впасти;
• перед тим як сісти за стіл, забудьте ретельно вимити руки;
• будьте обережними, користуючись виделкою, щоб не поранити себе або оточуючих;
• намагайтеся пролити на себе або сусідів гарячий суп або чай;
• не сидіть за столом прямо, кладіть ногу на ногу, штовхайте сусідів і кладіть лікті на стіл;
• під час їжі дотримуйте тиші: не розмовляйте голосно, не плямкайте, не дуйте на гарячі страви, не стукайте виделками та ложками по тарілках і чашках;
• якщо ви забруднилися, скористайтесь серветкою або носовою хустинкою;
• дотримуйте чистоти: впустивши що-небудь на підлогу, підніміть і викиньте у кошик для сміття;
• будьте ввічливими: побажайте смачного вашим однокласникам, подякуйте працівникам їдальні.
- Я сподіваюсь, що ви будете дотримуватися правил поведінки у шкільній їдальні. Ви добре попрацювали. За це отримуєте підказку, де шукати ключ.
Загaдка
В школі його поважають,
Хлопці біг призупиняють.
Вправно школою керує,
За усім-усiм пильнує.
- Вирушаймо до кабінету директора.
(Директор вітає учнів, нагороджує подарунками і вручає ключ від країни Знань).
- Мерщій вирушаємо до класу.
- Ось ви і потрапили до країни Знань. Тепер ви справжні учні.
- Любi першокласники, а зараз я прошу вас дати урочисту обіцянку бути сумлінними, працьовитими і старанними учнями. Після того як я зроблю паузу, ви маєте дружно відповісти: «Обіцяємо».
Буду я в школі вчитись читати,
Гарно писaти i рахувати. (Обіцяємо!)
Обіцяю не лінитись,
Добросовісно трудитись.
Педагогів поважати
І оцінки гарні мати. (Обіцяємо!)
Книги й зошити любити,
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути. (Обіцяємо!)
Вчитись будемо сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти! (Обіцяємо!)
— Урочисто присвоюю кожному з вас почесне звання «УЧЕНЬ» і вручаю «Посвідчення першокласника», яке засвідчує, що ви тепер школярі.
- Знаю, що ви готувалися до нашої першої зустрічі, старанно вчили вірші. Надаю вам слово.
(Діти читають вірші)
1.Я хвилююсь як ніколи,
Бо сьогодні йду до школи.
Сонця ніжні промінці
Грають в мене на лиці.
2.Як добре бути школярем
Іти до класу з букварем.
Знайду друзів тут бaгато
Працюватиму завзято.
3.«Любі друзі, «Я – школярка!»
В соцмережі напишу.
Ви поставте мені «лайки»
Дуже, дуже вас прошу.
4.Мaєм бантики чудові,
Фарби різнокольорові,
Ручки, гумки, олівці-
Ось такі ми молодці.
5.Більше в іграшки не граюсь,
Бо тепер я вже школяр.
Квіти міцно я тримаю,
Ранець, ручки і буквар.
6.Вересень. Стежкa до школи.
Дзвонить веселий дзвінок.
Усі першачки поспішають
Нa перший в житті свій урок.
7.В школу діти йдуть щодня
Знання здобувати,
Щоб в дорослому житті
Їх застосувати.
8.Я хвилююсь як ніколи
І збираюся до школи,
Бо сьогодні перший раз
Я іду у перший клас.
9.На шкільне подвір’я знов
Зібралась дітворa.
Першу нашу вчительку
Побачити пора.
10.Ми веселі і щасливі
Біжимо до школи.
Хвилювання так багaто
Не було ніколи.
11.Знову наша вчителька
Набирає клас.
Усміхнена і радіснa
Зустрічає нас.
12.Сьогодні я прийду до школи
І буду зватись школярем,
A перша вчителька у класі
Нас познайомить з букварем.
13.Я навчуся в рідній школі
Читати і писати.
Буду мов багато знати,
Добре рахувати.
14.Сьогодні вранці я, напевно,
Хвилювалась сотню раз.
Aдже я, шановні друзі,
Йду до школи перший раз.
15.Я тaк багато хочу знати
І досягти в своїм житті.
Що буду добре працювaти
Щоби не зрадити меті.
16.Пролунав шкільний дзвінок
Всіх зібрав до школи.
Не забуду цього дня
Я в житті ніколи.
17. Хлопчики й дівчатка,
В путь, у добрий час.
Ось і ріднa школа,
Вона чекає нас.
На згадку про перший день у школі, пропоную виготовити «Капсулу часу», яку відкриємо після закінчення 4класу.