Всесвітній день дитини – 20 листопада 2023 (1 клас)
Мета. Продовжувати формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з поняттям «право», «Конституція», «Декларація», «Конвенція». Акцентувати увагу на правах дитини, які порушуються в родині, у школі, в казках. Розвивати увагу, старанність. Формувати ціннісне ставлення до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.
Обладнання. Ноутбук, дидактичні матеріали до ігор, підручники з ЯДС, олівці, Буратіно, цукерки для утворенняя груп, скотч, магніти, маски вовка і козлика.
Запрошені на урок учні 4 класу.
Хід заняття
- Сьогодні ми всі вітаємо наших гостей у класі. У Всесвітній день дитини поговоримо про права та обов’язки, пограємося, помалюємо, поспіваємо, ще й потанцюємо.
Утворення груп дітей.
- Колись давно на земній кулі діяв закон «Хто сильніший, той і правий». Керувались силою, кривдили слабких. Та згодом все змінилося.
- У 1948 році Організація Об’єднаних Націй підписала Декларацію прав людини. Але тут про людей усіх. А ось 20 листопада 1989 року було прийнято окремий документ «Конвенцію про права дитини». Наша держава теж підписалася під цим документом. Отже, теж має дбати і піклуватися про своїх маленьких громадян. Діти – це люди, яким ще не виповнилося 18 років.
- Вірші дітей.
Нехай щасливі будуть всі діти на світі,
Сміються, співають, веселяться юрбою.
Нехай ласкаво сонечко в небі всім світить
І щастя крокує кулею земною.
У День дитини всіх малят,
Ніжно вітаємо,
Бути щасливими на світі
Від усією душі бажаємо!
Щоб сонце сіяло, а всі діти у щасті зростали.
Щоб було багато
у дітей іграшок,
Щоб не стріляли
дорослі з гармат.
Щоб припинилися
війни всі на світі,
Щоб посміхалися,
а не гинули діти.
Дитинство наше – в нас одне,
І хай це кожен пам'ятає !
Дитячі душі на Землі
Нехай ніхто не ображає.
Щоб поруч була любляча матуся
І щоб в очах іскриночки горіли,
Щоб ми, сини і доньки в мирі жили
І щоб нічим ніколи не хворіли.
Нехай все збудеться і неодмінно,
Нехай веселка різнобарвна грає.
Хай дітвора у мирі лиш зростає,
А Україна наша процвітає!
Хай війни стихають від сміху дитини,
Душа очищається, серце співа,
А розум підносить крізь будні людину,
Порядність всю землю нехай обійма!
Пісня «Україночка».
- Асоціативний кущ – Дитинство.
- Діти, які слова вам приходять на думку при слові «Дитинство»?
(ігри, свято, цукерки, мама, подарунки, морозиво, посмішка)
- На урок до нас завітав Буратіно. Він каже, що якщо маємо права, то можна робити все, що заманеться. Чи так це?
- Всі люди рівні в своїх правах, але це не значить, що можна робити все, що завгодно. Ми маємо обов’язки, які прописані в Конституції.
Підручник ЯДС с.102-103 - колективно.
Гра «Поєднай» (вислови про права поєднують з обов’язками).
Права
-Усі діти мають право на освіту.
-Всі діти мають право на медичну допомогу.
-Всі діти мають право на вільне спілкування.
-Особлива турбота — дітям без сімей.
-Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.
Обов’язки
-Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.
-Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки.
-Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів.
-Сумлінно навчатись, активно працювати на уроках, старанно виконувати домашні завдання.
-З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
-Діти, Буратіно підказує, що на Пошту казкових героїв прибули листи. Давайте з ними попрацюємо. (Ноутбук. Телевізор).
- "Рятуйте! Нас з’їв сірий вовк!" (Червона Шапочка і бабуся із казки Ш.Перро "Червона Шапочка");
- "Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку" (Попелюшка із казки "Попелюшка" Ш.Перро);
- "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені холодно, я хочу додому." (Кай із "Снігової королеви" Г.Х. Андерсена);
- "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок." (Цибуліно із казки Дж. Родарі "Пригоди Цибуліно").
Пісня «На місточку» (Чиї права порушено в пісні?)
Фізкультхвилинка «Голова, плечі, коліна, пальці».
Розфарбовки в групах «Права дитини в малюнках».
Гра «Впіймай правило» (оплески, ноутбук)
А тепер в нас буде гра. Якщо право є в законі – Дружно плеснемо в долоні.
"Усі діти мають право на ім’я."
"Кожна дитина має право їсти тільки снікерси і хот-доги."
"Усі діти мають право їсти руками і ставити ноги на стіл."
"Діти мають право говорити власну думку."
- Буратіно дуже сподобалось у нас на уроці. Він каже, що ви дуже хороші діти, тому він вам дарує складачки-картинки (обирають за бажанням).
- 1 група: зобразіть малюнки про право на харчування (холодильник, магазин, їдальня)
- 2 група: зобразіть малюнки про право на відпочинок (літні розваги, зимові розваги, ліс, річка, гірка)
- 3 група: зобразіть малюнки про право на навчання ( речі з портфеля, бібліотеки, магазин «Школярик»)
Побажання: В нас Україна одна
Ми в цій країні єдині
Боже, храни Україну!