Квест для учнів 5 класу «Орієнтир»

Про матеріал
Сучасні діти дуже мало читають, бо надають перевагу грі у гаджетах та спілкуванню у соцмережах. Я працюю шкільним бібліотекарем, і моя основна задача долучати учнів до читання. Чому саме квест? Він дає можливість в ігровій формі донести важливість читання книг з різних боків. Водночас діти полюбляють пригоди, азарт змагання, тому активно відгукнулися на пропозицію участі у квесті. Мета квесту: Популяризувати книгу, дати поняття про багатство бібліотечного книжкового фонду, зацікавити ним; залучити учнів до читання книг; удосконалити навички зорової пам’яті, зв’язного мовлення ; виховувати в учнів любов до книги; бажання читати, розвивати інтерес до світу книг.
Перегляд файлу

 

Квест для учнів 5 класу

 

«Орієнтир»

 

2 команди по 5 учнів

Вступ: уявіть собі, що ви потрапили у паралельний світ: світ друкованих книжок. Щоб повернутися додому, вам треба пройти 6 локацій. На кожній ви маєте виконати завдання, після чого отримаєте  наступний «орієнтир» відповідного кольору. Кожне завдання буде оцінюватися, переможцем стане той, хто набере більшу кількість балів. Команда, що першою знайде  вихід, отримає 2 додаткові бали.

А зараз  оберіть, яка з двох книжок вам більше подобається. (одна книга синього кольору, інша – жовтого). Та команда, що обрала жовтий, піде по жовтій стежці, синього – по синій. (Дати командам якісь знак відмінності: галстук, значок тощо). Ось вам перший «орієнтир». Бажаємо успіху.

 

1 Локація  «Тестовий паркан»

Завдання: відповісти на десять запитань. Кожна відповідь – 1 бал.

1.Поміркуй і вибери правильну відповідь, як називаються казки, які мають автора:

а) народні;

б) літературні;

в) віршовані;

г) фантастичні.

2.Яку людську чесноту характеризують такі українські прислів’я?

Узялися за діло, як воші за тіло. Старанність і труд до мети ведуть.

Крутиться, як білка в колесі.

а) досвідченість;

б) сміливість;

в) працьовитість;

г) мудрість

3.Що в перекладі з давньогрецького означає «Біблія»?

а) книга

б) знання

в) святість

г) запис

4.Як звали міфологічного героя, який відзначався великою фізичною силою? а) Тантал

б) Сізіф

в) Афродіта

г) Геракл

5.Скільки років Робінзон Крузо пробув на острові?

а) 12

б) 25

в) 28

г) 2

6.Англійський моряк, який потрапив у незвичайну казкову країну.

а) Геракл

б) Моріарті

в) Гуллівер

г) Свифт

7.Яке зі слів не використовують, коли вибачаються?

а) вибачте;

б) даруйте;

в) віддайте;

г) перепрошую.

8.Скільки подвигів здійснив Геракл?

а) 6

б) 24

в) 12

г)10

9.У якому з фразеологізмів ідеться про кота?

а) на … не під’їдеш;

б) купити … в мішку;

в) ось де … заритий;

г) робити з … слона

9.Хто такий Григорій Савич Сковорода?

а) президент України;           

б) письменник;

в) гетьман України;               

г) спортсмен.

10. Як називається зібрання творів Шевченка?

а) Митар;

б) Каменяр;

в) Невільник;

г) Кобзар

 

2 Локація   «Шифрувальні віхоли»

Учасники команди обирають 2 картки, на якій зашифроване народне прислів`я про навчання. Але замість букв записані числа, які вказують на порядковий номер букви в українському алфавіті. Завдання – якомога швидше за допомогою алфавіту записати розшифровані прислів`я. За 4кожне прислів’я 2 бали.

24 28 11 23 11 22 33   1812 15 19 16 11   18 7   20 12 10 18 19.

(Учитися ніколи не пізно)

15 18 11 41   3 28 11 23 31   33 15   18 1   22 3 12 23 12   9 11 23 11.

(Книга вчить, як на світі жити)

1 10 2 24 15 1   6 19   17 24 6 21 19 22 23 12   6 19 21 19 4 1.

(Азбука – до мудрості дорога)

22 16 19 3 19   6 19   22 16 19 3 1   22 15 16 1 6 7 23 31 22 33   17 19 3 1.

(Слово до слова – складеться мова)

3 Локація «Кольоровий міст»

Завдання : учасники команди мають скласти з пазлів картинку  та вгадати, до якого твору ця ілюстрація. (Василь Симоненко. Цар Плаксій та Лоскотон.) Пропонується перша картинка, якщо не вгадали – друга. Вгадано з першого разу – 2 бали, з другого 1, не вгадали -0.

Описание: C:\Users\Елена\Desktop\02_Tsar_plaksij_Vasyl_Symonenko.jpg

4 Локація  «Літературний тунель»

Завдання: прослухавши уривок , назвати твір та його головних героїв. Правильна відповідь – 3 бали. 

І. Вона була останньою.
Народилася не ранньою весною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне, веселе літо. Тим-то вона була найменшою в родині, «мізинчиком». Її дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко. Була вона добра, лагідна, плоха, звичайненька, слухняна, роботяща. А граючись з іншими малими, радо приставала на всяку забавку, до якої її кликали. І ніколи ніхто не бачив, щоб вона колись гнівалась, чи була роздратованою, або ж мала якісь примхи.
Звали її      (Моховинка). (Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка»)

 

ІІ. Ой, як соромно! Як негарно все вийшло!

Ще місяць тому надумала вона вишити рушничка для бабусі, до її дня народження. І нитки підібрала, і рушничок білий знайшла, і навіть перший хрестик зробила. А потім їй усе набридло.

Дівчинка відіклала роботу й подумала: «Завтра дошию!» Назавтра часу у неї не знаїшлося. А згодом вона й зовсім забула про вишивку. Їй навіть здалося, що рушничок давним-давно вишитий!  (Малик Галина. Незвичайні пригоди Али в країні Недоладії)

 

5 Локація  «Трясовина запитань»

Координатор пропонує учасникам запитання. Щоб дати правильну відповідь

учасникам квесту треба скористатися відповідною енциклопедією. Кожна правильна відповідь – один бал.

  1. Коли отримали першу фотографію? (Наука. Винаходи. Техніка. Ст.84)
  2. Як утворюються зірки? (Земля і всесвіт. Ст.159)
  3. Роки життя Марко Поло? (Видатні мандрівники. Ст.71)
  4. Хто мешкає на коралових рифах? (Моря та океани. Ст.14)
  5. Яку тварину називають володарем льодів? (Тварини планети. Ст. 24)
  6. Які кораблі мають колеса? (Велика дитяча енциклопедія. Ст.102)

6 Локація  «Митниця»

Координатор пропонує учасникам квесту визначити, яку частину тіла людини описують названі ним фразеологізми, пропонує обвести її на малюнку чоловічка. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

1. Вона часто варить; йде обертом, пухне, лопається, розвалюється; буває дубовою, а буває золотою; інколи в ній гуляє вітер

2. Інколи – розбігаються; лізуть на лоб, лопаються; вірити їм не можна, особливо, коли ними стріляють.

3. Не квіти, а в’януть; не двері, а хлопають; інколи їх нагострюють і тоді на них ніщо не налазить, а у деяких на них, навіть, ведмідь наступив.

4.В ньому буває чорно; в нього набирають води і закривають на замок.

5.Інколи її милять; на неї накладають ярмо; буває її гнуть, інколи попадають у ситуацію, що її можна зламати; можна на неї сісти, а можна в неї ж і витурити.

7 Вихід (у шкільній бібліотеці)

Підраховуються бали, переможці отримують солодкий приз.

 

Маршрутні листи. (зразок)

1 команда

Локації

Відмітка

  «Митниця»

 

  «Літературний тунель»

 

«Кольоровий міст»

 

«Тестовий паркан»

 

  «Трясовина запитань»

 

  «Шифрувальні віхоли»

 

«Вихід у бібліотеці»

 

 

2 команда

Локації

Відмітка

  «Трясовина запитань»

 

  «Тестовий паркан»

 

  «Митниця»

 

   «Шифрувальні віхоли»

 

«Кольоровий міст»

 

«Літературний тунель»

 

«Вихід у бібліотеці»

 

 

docx
Додав(-ла)
Sirobaba Lina
Додано
25 травня 2020
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку