Квест для учнів 6-х класів "Ерудит"

Про матеріал
Aut inveniam viam, aut faciam – Або знайду шлях, або зроблю. Мовно-літературний квест для учнів 6-х класів "Ерудит" - найкращий шлях для дітей пізнати себе, навчитися дружньо працювати в команді, правильно розподіляти час, брати на себе відповідальність. Також на час проведення квесту можна залучати більш старших учнів у ролі помічників. Матеріал містить план проведення квесту, завдання до кожної станції, маршрутні листи, хмаринку слів. Роздрукуйте та змагайтесь!
Перегляд файлу

 Мовно-літературний квест “Ерудит” для учнів 6-х класів

План проведення

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми квесту. (Шукаємо скарб, який залишив нам нащадкам один відомий український письменник. Кожна з 5 команд подорожує по станціях, розшифровує завдання та отримує ключове слово. Отримавши 5 ключових слів, утворюємо фразу та ім’я письменника)
  3. Об’єднання в команди. (за кольором мітки, 5 команд)
  4. Отримання маршрутних листів.
  5. Подорож по станціях.
  6. Підсумки. (к-сть набраних балів, ключова фраза, ім’я письменника)
  7. Нагородження команд.

 

Роль помічників:

  • видавати завдання
  • називати ключове слово
  • слідкувати за виконанням правил гри

 

Станція “Мовне асорті” - мова

Станція “Чарівна фразеологія” - душа

Станція “Шукай…” - народу

Станція “Я - редактор” - Володимир

Станція “Ерудит” - Сосюра

 

Маршрутний лист

 

 

Ерудит

Чарівна фразеологія

Мовне асорті

Я - редактор

Шукай мене...

  1.  

1

2

3

4

5

2.

5

1

2

3

4

3.

4

5

1

2

3

4.

3

4

5

1

2

5.

2

3

4

5

1

 

Станція “Мовне асорті”

Команда № ______

 

  1. Утворіть нові слова, використовуючи цифрове значення.

 

КІНО              ТІЛО            СОСНА                КОЗУБ

1432               3214             34512                   54321

_____             ______         ________             _______

 

2. Розв’яжіть “граматичні приклади”.

 

СОН + ТИН + ЦЕ - Н - ТИ = _________________

КІТ + НИЗ + ГАЙ - ЗІТ - Й = __________________

ГОЛ + РОМА + ХА - МАЛА = _________________

 

3. Морфологічні шаради. З поданих частин слів утворіть нові слова.

 

  • Префікс зі слова ПРОЇЗД, корінь зі слова ЛІСНИК, суфікс зі слова ГОРБОК. ___________
  • Префікс і корінь зі слова ПРОВОДИР, суфікс і закінчення зі слова коробка. ___________
  • Префікс зі слова ПОБУДОВА, корінь зі слова КУПИТИ, суфікс і закінчення зі слова ПЕЧАТКА. __________
  • Префікс зі слова ВІДПУСТКА, корінь зі слова ЗАГАДКА, суфікс і закінчення зі слова ВИСТАВКА. ___________

 

4. Загадки - жарти.

 

  •  Чого багато має БОЛОТО, менше - ОЗЕРО, ще менше - МОРЕ, і зовсім не має РІЧКА? _________
  • Назвіть слово з однаковими двома складами. __________
  • Назвіть числівник, який наказує виконувати дію. ________
  • Назвіть слово, у якому сім займенників. _________

     

Станція “Чарівна фразеологія”

Команда № ______

 

  1. Поясніть фразеологізми.

 

  • Крутити хвостом ____________________________________________
  • Крутитися як білка в колесі ___________________________________
  • Стріляний горобець _________________________________________
  • Пекти раків ________________________________________________
  • Знати на зубок ______________________________________________
  • Підсунути свиню ___________________________________________
  • У рот води набрати __________________________________________
  • Поставити крапку ___________________________________________
  • Стояти горою _______________________________________________
  • Уставляти палиці в колеса_____________________________________

 

2. Напишіть два фразеологізми на будь-яку тему.

_______________________________________________________________

________________________________________________________

 

Станція “Шукай мене в тому, що я пишу...”

Команда № ______

 

  1. Відгадай слово.

 

Корінь мій стоїть в ЦІНІ,

Префікс дай від ОКЛИКУ мені,

Суфікс - від ЛІНІЙКИ чи від ЗІРКИ,

Разом - результата я перевірки _____________

 

2. Згрупуй спільнокореневі слова.

 

Місто, місткий, місток, місточок, міст, вмістити, вміст, містечко, мостик.

____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

 

3. Відгадай слово.

 

Перша частина - займенник другої особи однини,

Друга частина - назва ноти,

А разом - розділовий знак. _____________

 

4. Напишіть правильно власні та загальні назви.

 

(з)бройні (с)или (у)країни _______________________________

(п)івнічний (п)олюс ______________________________

(з)елені (с)вята _________________________________

(т)арас (ш)евченко ______________________________

 

Станція “Я - редактор”

Команда № ______

  1. Сформулюй вислови відповідно до норм літературної вимови.

Неправильно

Правильно

Дякую вас

 

Хворий грипом

 

У шість годин

 

Дев’ять тридцять

 

Змагання по футболу

 

Контрольна по історії

 

 

2. Напишіть прізвища 10 українських письменників.

______________________             ________________________

______________________             ________________________

______________________              ________________________

_______________________            ________________________

_______________________            ________________________

 

3. Розкажіть вірш українською мовою.

 

Станція “Ерудит”

Команда № ______

  1. Дайте відповіді на запитання.
  • Кого ловив Дуреман у казці “Золотий ключик”? __________________
  • Як називається словниковий запас людини? _____________________
  • Про кого йдеться “за три копи куплена”? ________________________
  • Заклад, що видає книги. _______________________________
  • Як називається зібрання творів Тараса Шевченка? ________________
  • Скільки літер в українському алфавіті? _______________________
  • Хто написав слова і музику до Гімну України? __________________________________________________________
  • Який псевдоним був у Лариси Петрівни Косач? _________________________
  • Хто основоположник жанру байки? ________________________
  • Як називаються обрядові зимові пісні? ________________________

 

2. Напишіть 10 українських міст.

_________________________           _________________________

_________________________           _________________________

_________________________            _________________________

_________________________             _________________________

_________________________             __________________________

 

 

docx
Додав(-ла)
Павлова Елена
Додано
31 січня 2021
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку