Прислів'я , приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

Про матеріал
Тема уроку: «Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів» Мета: поглибити й систематизувати знання учнів, одержані на попередньому уроці щодо різновидів фразеологізмів; формувати загальнопізнавальні вміння з’ясовувати походження і значення фразеологічних зворотів; удосконалювати вміння використовувати їх в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу підвищувати мовну культуру шестикласників, виховувати почуття любові до Батьківщини. Внутрішньопредметні зв’язки: Культура мовлення і стилістика: уживання прислів’їв, приказок, крилатих виразів, афоризмів відповідно до їх значення. Текст (риторичний аспект): розвиток умінь увиразнювати мовне оформлення висловлювання за допомогою лексико-фразеологіч-них засобів. Міжпредметні зв’язки: використання синонімів, антонімів у творах усної народної творчості (література). Тип уроку: урок осмислення нових знань, вироблення практичних умінь і навичок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго осіннього дня!Запрошую на урок)

Номер слайду 2

ПОЗИТИВ

Номер слайду 3

ЯК КУРКА ЛАПОЮНедбало, неохайно, неакуратно

Номер слайду 4

Хвилинка – розминка Говоримо українською, пишемо по-українськиhttps://www.youtube.com/watch?v=C8_Pb. C0_3 YI&t=84s

Номер слайду 5

МАЛЮНОКЧАСТИНА МОВИАНТОНІМСИНОНІМВИЗНАЧЕННЯ ЗА СЛОВНИКОМРЕЧЕННЯІМЕННИКСЛОВО ДНЯТУПІСТЬДОСВІД, РОЗУМЯкби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя. Глибоке знання, розуміння, узагальнення чогось. МУДРІСТЬ

Номер слайду 6

Що таке фразеологізми? Для чого фразеологізми потрібні в мовленні? Де можна дізнатися значення фразеологізмів? Звідки походять українські фразеологізми?

Номер слайду 7

РІЗНОВИДИ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВсинтаксично закінчений образний вислів, що має повчальний змістобразний вислів, близький до прислів’я, але без повчального змістувлучна словосполука, влучний вислів літературного походження, що стисло й образно передає думку та є загальновживаним.будь-яка узагальнена думка, висловлена стисло в дуже виразній форміПРИСЛІВ’ЯПРИКАЗКАКРИЛАТИЙ ВИРАЗАФОРИЗМ

Номер слайду 8

«Прислів'я , приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів»Аа. Поглибити й систематизувати знання , одержані на попередньому уроці щодо фразеологізмів;формувати загальнопізнавальні вміння з’ясовувати походження і значення фразеологічних зворотів;удосконалювати вміння використовувати їх в усному та писемному мовленні.

Номер слайду 9

Дев’ятнадцяте листопада. Класна робота

Номер слайду 10

-Що таке прислів’я і приказки?-У чому різниця між прислів’ям і приказкою?-Що спільного між фразеологізмами і прислів’ями?Фразеологізми - це стійке сполучення слів, граматично організоване за моделлю словосполучення чи речення.

Номер слайду 11

Переважна більшість фразеологізмів походить із народної мови. Це передусім прислів᾿я, приказки, вимови жартівливого характеру: То не козак, ще не думає бути отаманом. Семеро одного не ждуть. Буває, що на вербі груші виростають. З народними звичаями та обрядами пов᾿язані такі народні вислови: піймати облизнявиносити сміття з хатизагрібати жар чужими рукамині пава ні ґава, дати гарбуза. Фразеологізми збагачуються за рахунок влучних висловів видатних людей, ці вислови називаються крилатими. Вони набули узагальненого змісту і стали символічними, наприклад: Без надії сподіватись (Леся Українка) Всякому народу нрав і права (Г. Сковорода) Голос духа чути скрізь (І. Франко)

Номер слайду 12

Здобутком фразеології стали вислови античних часів, в тому числі біблійні: Вавилонське стовпотворіння (скупчення людей) Альфа і омега (початок і кінець) Крокодилові сльози (фальшиві співчуття) Значна кількість усталених зворотів перейшла до літературної мови з живої мови представників різних професій, сподобань тощо. У них відображено виробничий досвід людей, нагромаджений протягом сторіч. Ось лише деякі з них: Кувати залізо, поки гаряче (ковальство); Не відходячи від каси (бухгалтерія); Не святі горшки ліплять (гончарство); Грати першу скрипку (музика); Передати естафету (спорт); Заговорювати зуби (медицина).

Номер слайду 13

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 14

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА РОЗМИНКАБаран –Свиня – Кіт –Рак – Муха – Губи – Зуби – Заєць – Вода – Шия – Язик – Ніс –

Номер слайду 15

Гра «Хто швидше?»Продовжте речення. Розкрийте зміст прислів’їв. Який батько … Що посієш … Зробив діло…Вовків боятися…Вік живи…Краще один раз побачити…Козацькому роду…такий синте й пожнешгуляй смілов ліс не ходитивік учисьніж сто раз почутитому Бог подає

Номер слайду 16

Записати подані фразеологізми за лексичним значенням у такому порядку:1. Хитра, непорядна людина.2. Добре запам’ятовувати.3. Бути в розпачі, впадати у відчай.4. Людина, яка тримається неприродно прямо, виструнчено.5. Дуже пильно дивитися на когось.6. Про вродливу людину.7. Коли винному придумують кару, яка насправді є його визволенням.. ЗАВДАННЯ ІЗ «СЕКРЕТОМ»Довідка. Ні в казці сказати, ні пером описати; карбувати в своїй пам’яті; у вічі лис, а за очі, як біс; аршин проковтнув; а щуку кинули у річку; їсти очима; рвати волосся на голові. Ключ: з перших букв прочитаєте назву нашої країни.

Номер слайду 17

https://www.google.com/url?q=https%3 A%2 F%2 Flearningapps.org%2 Fview6544427&sa=D&sntz=1&usg=AFQj. CNE-BQcnobp. KTb. Vdrd5 MDNSu. A3 Uvdg

Номер слайду 18

-Чи досягнуті цілі?-Що сприяло (заважало)?-Що було найцікавішим на уроці?-Яке завдання було найскладнішим?-Чи задоволенні результатами діяльності?Саморефлексія:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Москаленко Світлана Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
3354
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку