КВЕСТ
Літературний
Шановні п’ятикласники!
Протягом цього тижня (з …. по …..) ви є учасниками квесту «Літературний МАЙСТЕР-ШЕФ». Так, вам треба буде з понеділка до п’ятниці (в п’ятницю презентувати) приготувати страву. Але це має бути не звичайна страва, а літературна. Вона має бути приготована з набору із 10 продуктів та набору із 10 приправ, список яких додається у цьому конверті. Але самі продукти і приправи вам потрібно видобути із творів літератури, які ви вивчали в цьому навчальному році, шляхом виконання завдань. Помічником вам стане ваш підручник, за яким ви працювали, ваша уважність і гострий розум.
Тепер власне до страви. Літературною стравою має стати казка, оповідання (фантастичне або цілком реальне) або детектив. Створити цю «страву» ви можете, нагадую, із 10 продуктів, 10 приправ та додати власну фантазію і якісну роботу. Важливим моментом є презентація, яка оцінюватиметься окремо. Чи подасте ви «страву» на звичайному аркуші паперу, чи у вигляді книжечки, чи ще якось…Як побажає ваша фантазія!
Пропонуємо до вашої уваги критерії оцінювання «літературної страви»:
-
Кількість використаних продуктів і приправ (10 балів – за 10 продуктів і 10 балів – за 10 приправ)
-
Відповідність твору обраному жанру (Жанр обов’язково вказати. нагадуємо, це може бути казка, оповідання чи детектив) – ( 5 балів)
-
Відповідність обраній темі і ідеї, які мають бути зрозумілими із змісту тексту твору, його назви (5 балів)
-
Логічність, послідовність, зв’язність викладу думки (5 балів)
-
Захопливість сюжету (5 балів)
-
Грамотність (12 балів)
-
Презентація (10 балів)
Бажаємо вам творчого натхнення і успіху та чекаємо на неймовірні «літературні страви»
……. 202.. Колегія «МАЙСТЕР-ШЕФ»
5 клас. Набір продуктів
Всі відповіді можна знайти у підручнику «Зарубіжна література» О. Ніколенко для 5 класу
-
Ці продукти знаходяться у польському прислів’ї про переваги власного майна (хліб, булка – с. 16
-
Продукт, який ви знайдете у відгадках до загадок на с. 23 (гриб)
-
Багатий на фосфор продукт, який знайдете в одній з англійських народних пісень (рибка – с. 25)
-
Смачний фрукт, який плавав у японській річці в одній із народних казок (персик – с. 42)
-
Продукт, від якого герой однієї з народних казок ріс, як на дріжджах (рис – с. 42)
-
Продукт, який пив О. Пушкін, сидячі під дубом, коли кіт розповідав йому казки (мед – с. 82)
-
Рослина, кореневище якої є дуже корисним для здоров’я, ЇЇ назва заховалась у імені одного з героїв однойменного оповідання (Імбир)
-
Фрукт, який виміняв Бен Роджерс у Тома Сойера за право білити паркан (яблуко – с. 160)
-
Рідкий продукт, який був покаранням за запізнення на сніданок, обід чи вечерю в одному з творів (молоко)
-
Весільна страва, яка допомогла втамувати голод Тому Сойеру і Беккі Тетчер у печері (Пиріг – с. 168)
Набір приправ (епітети, порівняння)
-
Епітет до слова «шакал» в передостанньому абзаці індійської народної казки «Фарбований шакал» (жалюгідний – с. 37)
-
Епітет, що вказує на величину фрукта, що плив по річці у казці «Момотаро, або хлопчик-персик» (великий-великий - с. 42)
-
Епітет, яким величають героя японської народної казки у самому кінці казки (найсміливіший – с. 44)
-
Порівняння, яке використовується в казці «Пензлик Маляна» стосовно поміщика на с. 51 (злющий , мов сто чортів)
-
Епітет до слова «мур», на якому Малян намалював коня у казці «Пензлик Маляна» (кам’яний – с. 51)
-
Порівняння до слова «корабель», вжите на початку казки «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож) (як тріска – с. 56)
-
Порівняння, що стосується ока велетня у казці «Синдбад-Мореплавець» на с. 56 (червоним і вогняним, як жар)
-
Епітет до слова «русалка» в українському перекладі вступу до поеми «Руслан і Людмила» О. Пушкіна (бліда)
-
Епітет і порівняння, яким описує О. Уайльд дроворубів, що провалилися в глибокий замет у казці «Хлопчик-зірка» (білі, наче мірошники, які перемелюють зерно на борошно – с. 101)
-
Порівняння, яке використане в повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойера» стосовно кажанів у печері (мов невеликі гірлянди – с. 165)
6 клас. Набір продуктів
Всі відповіді можна знайти у підручнику «Зарубіжна література» О. Ніколенко для 6 класу або «Зарубіжна література» Н. Півнюк для 6 класу
-
Цей продукт Прометей, розділяючи пожертвування навпіл, запропонував людям (м’ясо, с. 15)
-
Цей напій пив Мінос і його гості, вихваляючи щедрість богів по відношенню до Міноса в міфі «Критський бик» (пурпурове вино, с. 21)
-
Цей продукт з’являється в індійському міфі і рятує Ману і весь рід людський (риба, с. 33)
-
Цей продукт Бог послав вороні у байці І. Крилова (сир)
-
Це – морепродукт. Знайдіть його серед купи продуктів, що з’явилися в кімнаті Скруджа з приходом Духа Теперішнього Різдва (устриці, с. 90)
-
Цей овоч у вареному вигляді був на святковому столі святкової вечері Кретчетів (картопля, с. 91)
-
Цю страву Скрудж замовив для Кретчетів у кінці твору (індичка, с. 98)
-
Страва, яка залітала в рот до Пацюка (вареники, с. 100)
-
Страва, якою пахло від тонкого в оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий»
-
Продукт білого кольору, який зможе знайти головний герой Дж. Лондона «Жага до життя», коли дістанеться сховку біля річки Діз (борошно, с. 120)
Набір приправ (художні засоби)
-
Метафора, що відображає дії обуреного Зевса проти Прометея на с. 16 (чорним грозовим буревієм насувався на відважного титана страшний гнів усевладного Зевса, с. 16)
-
Епітет, яким характеризується Нарцис, що образив німфу Ехо на с. 24 (жорстокий)
-
Епітети, що характеризують роботу Пігмаліона на с. 27 (натхненно, невтомно)
-
Цим епітетом названа Мартишка у байці І. Крилова «Квартет» (вигадниця)
-
Епітет, вжитий стосовно Негору, героя роману Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» на с. 131 (мовчазний)
-
Фразеологізм, вжитий стосовно Діка Сенда, який передає вміння Діка спритно робити будь-яку справу на с. 133 (народився з двома правими руками й двома лівими ногами)
-
Порівняння, вжите стосовно Скруджа (повість «Різдвяна пісня в прозі», яку зображує його схожим на бридку, слизьку істоту (потайний і самостійний , як слимак)
-
Метафора, з допомогою якої М. Гоголь у повісті «Ніч перед Різдвом» зображує місяць на с. 94 (місяць крадькома заглядав у вікно)
-
Епітет, яким М. Гоголь характеризує Оксану в першому абзаці на с. 96 (вередлива)
-
Порівняння, яке вжито стосовно Вакули, що летів на чортові до Петербурга (як муха, с. 101)
7 клас. Набір продуктів
Всі відповіді можна знайти у підручнику «Зарубіжна література» Є. Волощук для 7 класу
-
Напій, який випив Соловій-розбійник перед останнім своїм свистом (зелен-вино, с. 21)
-
Страва, яку пожадливо їла компанія лісників, на яку випадково натрапив Робін Гуд, йдучи на змагання (пиріг з м’ясом, с. 31
-
Чарівний напій, що варили пікти в баладі Р. Стівенсона (вересовий трунок, с. 51)
-
Продукт, з якого була приготована юшка, що її Айвенго подав єврею у будинку Седріка Сакса (козлятина, с. 66)
-
Продукт, який рятував Івана та Джулію (повість В. Бикова «Альпійська балада») під час їхньої втечі з табору (хліб, с. 104)
-
Напій, який згадує К. Симонов у вірші «Жди мене» (вино, с. 185)
-
Багатий на фосфор продукт, про який говорила Ассоль (О. Грін «Пурпурові вітрила) вугляру, описуючи його роботу на с. 176 (риба)
-
Десерт, на який спустив частину свого майна юнга Грей (тістечка, с. 173)
-
Продукт, з якого готувався суп, яким обпік собі руку Грей, перевіряючи ступінь болю (баранина, с. 174)
-
Напій, яким називають в баладі «Король Лір» все, що запропонувала батьку старша донька Регана (квас, с. 26)
Набір приправ (художні засоби)
-
Епітет до слова «кінь» в тексті билини «Про Іллю Муромця» на с. 19 (богатирський)
-
Порівняння, яким зображується доля Корделії, героїні балади «Король Лір, у Франції на с. 25 (мов гарний цвіт з чужого поля)
-
Епітети, якими характеризується шериф у баладі про Робіна Гуда на с. 33 (кістлявий, бундючний)
-
Епітет, яким характеризує Ф. Шиллер Кунігунду в баладі «Рукавичка» (глузлива, с. 41)
-
Порівняння, з допомогою якого Адам Міцкевич в баладі «Світязь» описав дівчат, що перетворилися на купави (мов сніжно-білі метелики, с. 48)
-
Епітети, якими змальовує В. Скотт у романі «Айвенго» вдачу Седріка Сакса на с. 63 (запальної та нетерплячої вдачі)
-
Метафора, яку вживає В. Биков, змальовуючи очі Джулії, що кинулася за клумпесом (в її очах блиснув азарт і неслухняність збитошної пустотливої дівчинки, с. 101)
-
Один (на вибір) із епітетів, яким Дж. Олдрідж характеризує хлопчика Деві по відношенню до байдужих батька і матері (чужий, самотній, неприкаяний, с. 118)
-
Епітет, яким характеризує Р. Кіплінг супротивників із Заходу і Сходу, коли між ними зникають «границі» в «Баладі про Схід і Захід» (сильні, с. 135)
-
Порівняння, яке виникає в уяві Егля, коли він спостерігає за легкістю і чистотою рис Ассоль (мов ластівчин політ, с. 167)
8 клас. Набір продуктів
Всі відповіді можна знайти у підручнику «Зарубіжна література» Є. Волощук для 8 класу
-
Цей продукт зустрічається у назві вірша Ду Фу (хліб, с. 144)
-
Цю страву желеподібної консистенції ви знайдете в одному з рубаї О. Хайяма (кисіль, с. 150)
-
Цю страву ви отримаєте, якщо заберете одну літеру від імені героя французького героїчного епосу (Олів’є)
-
Напій, який у творчості О. Хайяма означає стан вищого щастя, тому автор часто закликає пити його (вино, с. 148)
-
Яким продуктом вітає батько блудного сина, що повернувся (телятина, с. 30)
-
Продукт, який можна утворити з того, чим користувався сіяч їз відомої біблійної притчі і який широко використовується в кулінарії (борошно)
-
Плід, який накоїв лиха у Едемі, ще й став причиною війни в античні часи (яблуко)
-
Страва з біблійного вислову, яка упала з неба і яку полюбляють малюки (манна)
-
Цей продукт Прометей, розділяючи пожертвування навпіл, запропонував людям, прикидавши гидкими тельбухами (м’ясо)
-
Цей продукт був просто під ногами під час подорожі Ноєвого ковчега (вода)
Набір приправ (художні засоби)
-
Порівняння, за допомогою якого зображується темрява і зорі у «Гімні до Сонця» із «Рігведи» (як злодії)
-
Постійний епітет, яким величає Гомер Ахілла і Гектора в поемі «Ілліада» (богосвітлий, с. 71)
-
Епітет. Яким Гомер називає руки Ахілла, що вбили Пріамового сина в пісні «Викуп Гекторова тіла» (страшні, с. 76)
-
Епітет, яким Тіртей у вірші «Добре вмирати тому…» хоче бачити у воїнів у бою (життєлюбний, с.83)
-
Епітет, яким Есхіл в трагедії «Прометей закутий» називає дітей, тобто людей, яким Прометей подарував розум (нетямущим, с.100)
-
Порівняння, використане Вергілієм в «Енеїді» під час опису поєдинку між Енеєм та Турном , до слова «кров» (наче лід той, холодна, с. 112)
-
Епітет, яким наділений Давн в оді Горація «До Мельпомени» (казковий, с. 117)
-
Епітет, яким Лі Бо називає небеса у вірші «Печаль на яшмовому ганку» (мовчазні, с. 140)
-
Епітет, яким у «Пісні про Роланда» підкреслена позитивна риса Ганелона (не для опису зовнішності) (мудрий, с. 159)
-
Метафора, яка уточнює, що саме відбувається з ліричним героєм від вітання коханої у сонеті Данте (тріпоче серце, с. 170)
9 клас. Набір продуктів
Всі відповіді можна знайти у підручнику «Зарубіжна література» Є. Волощук для 9 класу
-
Продукт, який першим потрапив до рота Гуллівера, що перебував зв’язаним у полоні ліліпутів (м’ясо, с. 20)
-
Напій, яким пригощали Гуллівера (вино)
-
Цю страву Гуллівер ковтав ціляком з кістками (гуска чи індик, с. 32)
-
Скуштувати цю страву запрошували Онєгіна з Лєнським Ларіни (млинці)
-
Морепродукт, який вважається делікатесом, а у Гобсека він покрився пліснявою (устриці, с. 199)
-
Сипучий білий продукт, який у Гобсека зберігався в ящиках (цукор, с. 200)
-
Цей продукт ніхто не купив у Гобсека, бо він не бажав зробити знижку на утрушування (кава, с. 200)
-
Цю страву любив робити і їсти М. Гоголь (гоголь-моголь)
-
Процю страву Хлестаков, герой комедії «Ревізор» говорив, що вона смердить (щі)
-
Страва, яка у фантазіях Хлестакова приїхала на пароплаві з Парижа (суп, с. 212)
Набір приправ (художні засоби)
-
Епітет, яким називає Дж. Свіфт риси обличчя імператора у творі «Мандри Гуллівера» (мужні, с. 22)
-
Епітети, якими Дж. Свіфт називає народ імперії Блефуску, знаряддям закріпачення якого не хоче бути Гуллівер (вільний, безстрашний, с. 30)
-
Епітет, який постійно вживає Вільшаний король в однойменній баладі Й. Гете, звертаючись до хлопчика (любий, с. 46)
-
Епітет, яким Гейне називає потік у баладі «Лорелей» (бурхливий, с. 60)
-
Порівняння, вжите, щоб підкреслити неволю душі у вірші Дж. Байрона «Хотів би жити знов у горах..» (мов птах прип’ятий, с. 66)
-
Метафора, що підкреслює сердечне страждання ліричного героя у вірші Дж. Байрона «Мій дух. як ніч..» (розпадеться серце з мук, с. 70)
-
Риторичне запитання в кінці поеми Дж. Байрона «Мазепа» (хіба ж ту долю нам збагнути?, с. 75)
-
Порівняння, яким О. Пушкін намагався підкреслити те, що Євгеній Онєгін був одягнений за останньою модою (як денді Лондонський , с. 98)
-
Епітет, яким називає О. Пушкін свою улюблену героїню Тетяну (мила)
-
Крилатий вислів про кохання в романі М. Лермонтова «Герой нашого часу» в главі «Княжна Мері» в записі за 6-е червня (кохання як вогонь, - без поживи гасне, с. 146)