Українська література 6 клас
Тема: «Дружба та братство – найбільше багатство» (за твором В.Нестайко «Тореадори з Васюківки»)
Мета: активізувати розумову діяльність шляхом створення умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості учнів, здатності до подолання перешкод; розвивати логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.
Тип уроку: квест
Обладнання: карти з маршрутом,маршрутні листи, пазли, ілюстрації до твору, ручки, мішечок для жеребкування, призи.
Перебіг квесту
Організаційний момент
Діти, сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над повістю В.Нестайка «Тореадори з Васюківки», на якому ще раз згадаємо найцікавіші моменти твору, поговоримо про веселих друзів, які весь час вигадують авантюри та потрапляють у пригодницькі ситуації.
Усі учні діляться на дві команди шляхом жеребкування. Із мішечка вони дістають картки, на яких зображені кавун або кукурудза.
Команди обирають капітанів, отримують маршрутні листи, карти(Додаток 1) і за сигналом розпочинають змагання.
Маршрутний лист
Назва станції |
Відмітка |
Зупинка «Детектор брехні» |
|
Зупинка «Дитяча дружба» |
|
Зупинка «Що? Де? Коли?» |
|
Зупинка «Корида» |
|
Зупинка «На баштані» |
|
Зупинка «Пригоди» |
|
І. Зупинка «Детектор брехні»
ДОДАТКОВЕ завдання: розшифруйте ребус і скажіть як він пов́язаний з твором «Тореадори з Васюківки».
ВІДПОВІДЬ: (Повість; «Тореадори з Васюківки» - пригодницька повість)
Довести правильність твердження або спростувати його.
1. Павлусь дружив з Явою ще з першого класу. (Ні, з четвертого)
2. Хлопці хотіли прорити метро під клунею. (Ні, під свинарником)
3. Ява змушений іти на переекзаменовку через полювання на шпигунів(Так)
4.У кукурудзі хлопців знайшли Книш і Будка (Ні, Книш і Бурмило)
5.Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки. (Так)
6.Робінзон Кукурудзо втік з дому на острів,щоб прожити там 20 років (Ні, 28 років два місяці і 19 днів)
7.У Києві хлопці шукали незнайомця,щоб віддати йому годинник (Так)
8.У печері Ява і Павлуша зустріли привида (Ні)
9.Павло Денисович та Іван Васильович перестали приятелювати через художнє мистецтво (Так)
10. Яві було доручено військове завдання і тому він опинився на полігоні (Ні)
11. Павлуша врятував Яву під час повені в селі (Так)
12. Хлопці підпалили сіно через Гребенючку (Ні)
ІІ.Зупинка «Дитяча дружба»
Перш ніж перейти до самого завдання, вам необхідно буде продемонструвати знання з усної народної творчості. Назвіть прислів’я та приказки про дружбу.( Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти. Дерево міцне корінням, людина — друзями. Друзі пізнаються в біді)
За допомогою спеціальної абетки треба прочитати вислів, який можна вважати основною думкою повісті.
Абетка-дешифратор
@ |
# |
$ |
^ |
& |
* |
~ |
f |
j |
! |
? |
Y |
q |
w |
7 |
L |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
Ї |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Я |
[ |
{ |
g |
h |
v |
: |
« |
N |
Z |
< |
= |
+ |
u |
d |
b |
R |
И |
І |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ю |
Ь |
« * : @ « { + N ^ N h < @ d N ^ N $ f [ Y Y { j @ & < q f # q. |
ВІДПОВІДЬ: «Нема нічого кращого в житті за дружбу»
ІІІ. Зупинка «Що? Де? Коли?»
Додаткове завдання: назвати автора твору і місце його народження (Всеволод Зіновійович Нестайко; м.Бердичів, Житомирська область.)
На цій станції учасникам пропонується переглянути зображення і віднайти асоціацію, пов’язану зі змістом твору.
4. 5. 6.
7. 8.
9.10.
11.12.
13.14.
15.16.
ІV.Зупинка «Корида»
Додаткове запитання: У якому океані знаходиться острів – тезко Івана Реня?
(В Індійському океані)
Перед вами малюнок бою тореадора з биком. Ваше завдання: вписати в клітинки, що на бику клички всіх тварин, які згадуються у творі. А потім доберіть до кожної клички характеристику( епітети) .
ВІДПОВІДЬ: Манюня - клята; Контрибуція- психічна, охайна, бридлива; Собакевич- руде, капловухе, кудлате(цуценя); Петька- страшнючий; Жора- балакучий.
V.Зупинка «На баштані»
Додаткове завдання: скласти пазли. На них зашифровані фразеологізми, які вживаються у повісті . Назвіть їх.
Відповідь: як кіт наплакав ; побили горшки.
Перед вами ілюстрація. Скажіть, який епізод твору вона передає. Тепер основне завдання: На кавунах написати, як називали друзів у творі інші персонажі. Відповідь:
Напарники.
Авантюристи шмаркаті.
Тореадори.
Хлопці з фантазією.
Друзяки.
Гангстери Вишкварки
VІ.Зупинка «Пригоди»
Дотаткове завдання: далі отримують картки із буквами, з яких потрібно скласти назву наступного завдання
Р О Г И Д И П (ПРИГОДИ).
Заповнити таблицю, вписуючи пригоди, які трапилися з Явою та Павлушею і їх учасників.
Пригоди |
Учасники |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
Відповідь: бій биків, рятування сільського винахідника й умільця Фарадейовича, метро у Васюківці, порятунок маленького песика Собакевича , гра у фараонів на баштані, підштанники повісили на антену, випустили пугутькала під час лекції, зірвали виставу.
Підсумоковий момент.
Етап нагородження і привітання команд.
ДОДАТОК 1
ДОДАТОК 2
Правила квесту