Мета: розвиток пізнавального інтересу до предмета;
Завдання:
- сприяти поглибленню і узагальненню знань з фізики;
- розвивати вміння логічно мислити, міркувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, проводити експеримент;
- виховувати в учнів інтерес і увагу до оточуючого їх світу.Тема: Фізичні перегони.
Мета: розвиток пізнавального інтересу до предмета;
Завдання:
- сприяти поглибленню і узагальненню знань з фізики;
- розвивати вміння логічно мислити, міркувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, проводити експеримент;
- виховувати в учнів інтерес і увагу до оточуючого їх світу.
Час проведення: на перервах
План проведення
1. Вранці расклеєти заздалегідь приготовані об'яви та катрки із завданнями
2. На першій перерві провести інструктаж про хід заходу.
3. Підвести підсумки заходу та нагородження переможців.
Оголошення!!!
У будівлі школи приховано 24 запитання
Ваша мета зібрати як найбільше карток з цими запитаннями та на звороті описати відповіді до них(не забудьте вказати свої прізвища та імена)
Переможцями стануть:
найшвидший(зібрати більше карток)
найрозумніший (правильно відповісти на більшу кількість запитань),
та найоригінальніший(за веселі та оригінальні відповіді)
Питання 24 Вогонь святого Ельма - це досить тривалий світиться розряд, який при наближенні грози можна побачити на корабельних щоглах, кінцях крил літака і навіть на чагарниках. Блакитне. Зелене або фіолетове світіння супроводжується потріскуванням. Чим викликано це світіння і чому воно має саме такий колір?
Відповіді
Питання 1
o Скрип і вереск в розглянутих випадках обумовлені "зачепленням і зісковзуванням". Так, крейда, коли його неправильно тримають, спочатку зачіпається за дошку, але якщо ми досить сильно натискає на крейду, він раптово зісковзує і починає вібрувати, періодично "зачеплені" за дошку і знову зсковзуючи. Внаслідок цього і виникає скрип.
• Питання 2
o Якщо газова хмара знаходиться від вас на відстані декількох кілометрів, то там, де ви стоїте, вітер спрямований в бік хмари, тому що повітряний потік на передньому фронті хмари рухається вгору. Коли ж хмара розташована досить близько до вас, то вітер дме з боку хмари, оскільки потік холодного повітря, увлекаемого дощем, спрямований вниз.
• Вопрос3
o Термометр винесений в космічний простір, буде нагріватися до тих пір, поки кількість поглинається і випромінюється їм тепла не зрівняються. Якщо термометр знаходиться від Сонця на тому відстані, що і Земля, то він повинен показувати приблизно "земну" температуру.
• Питання 4
o Відчуття холоду, яке викликає у вас той чи інший предмет, залежить не тільки від його температури, але і від теплопровідності. Чим швидше холодний предмет відводить тепло від вас, тим холоднішим він вам здається.
• Питання 5
o Коли ліплять сніжок, грудку снігу стискають. Під тиском сніг (принаймні верхній шар) розтоплюється, потім, замерзаючи, він утримує зліплені сніжок (не нижче 170С).
• Питання 6
o Повітря, що піднімається по схилу гори, потрапляючи в область більш низького атмосферного тиску, розширюється і при цьому охолоджується.
• Питання 7
o Коли ви хитнеться насос, робите роботу зі стиснення повітря, при цьому внутрішня енергія, а значить, і його температура підвищується.
• Питання 8
o Коли крапля потрапляє на розпечену сковороду, її нижня частина миттєво випаровується і утворює парову подушку між сковородою і залишилася частиною краплі. Для того, щоб крапля прогрілася до температури кипіння буде потрібно 1-2 хв. протягом цього часу парова подушка охороняє краплю від випаровування.
• Питання 9
o Келих має певні резонансні частоти. Якщо співак протягом декількох секунд співатиме на одній з цих частот, то коливання келиха можуть посилиться до такої міри, що скло трісне.
• Питання 10
o Початкова швидкість обертання коліс повинна бути мала. Момент сил, що діють на колеса з боку трансмісії повинен бути менше моменту сил тертя спокою. Інакше колеса будуть провертатися - "буксувати". Яку передачу вибрати, залежить від досвіду водія і плавності роботи зчеплення.
• Питання 11
o Чіткий ритм кроку військових при марші по мосту можуть потрапити в резонанс із власними коливаннями моста. Хоча кожен крок повідомляє коливань мосту дуже невелику додаткову енергію, при наявності резонансу енергія буде підсумовуватися і накопичуватися; в результаті амплітуда коливань моста може збільшитися настільки, що той впаде.
• Питання 12
o Через приливної тертя на Місяці створювали момент сил, що уповільнюють обертання Місяця навколо своєї осі. В результаті воно синхронізувати з обертанням Місяця навколо Землі. Завдяки такому синхронного обертання Місяць завжди звернена до Землі однією і тією ж стороною.
• Питання 13
o Тіла потонули спливають тому, що їх обсяг збільшується під дією скупчилися в них газів.
• Питання 14
o Картонку утримують дві сили: атмосферний тиск і поверхневий натяг. Коли ви перевертаєте стакан, стовп рідини в ньому трохи опускається, і тиск повітря у верхній частині склянки стає нижче атмосферного.
• Питання 15
o Перед носом рухомого корабля виникає область підвищеного тиску. Дельфіни пливуть перед кораблем між областями підвищеного і нормального тиску.
• Питання 16
o Повітряний змій розділяє повітряний потік так, що тиск знизу виявляється більше, ніж зверху; в результаті і виникає підйомна сила. Хвіст змія виконує дві функції:
• Створюване їм аеродинамічний опір стабілізує політ змія;
• Хвіст допомагає витримувати нижній кут між напрямком вітру і площиною змія.
• Питання 17
o Сітка звужує отвір, через яке проходить вода і викликає в потоці води вихори і освіту пустотних пухирців. Відчуття "м'якості" обумовлено наявністю цих бульбашок.
• Питання 18
o Очі кішок і інших тварин відбивають світло в напрямку, протилежному напрямку його приходу, тому їх видно в темряві. У м'ясоїдних тварин сильне відбиття світла обумовлено тим, що під сітківкою знаходиться шар кристалів цистеїну, що містить цинк.
• Питання 19
o Не дивлячись на відповідні дослідження, зміст жовтих протитуманних фар до сих пір залишається неясним. Розсіювання світла різних кольорів залежить від розміру частинок, що утворюють туман.
• Питання 20
o Світлячки світяться завдяки відповідним хімічним реакціям. Світло, яке випромінюється світлячками, називається холодним, оскільки він обумовлений не тепловим рухом атомів, а хімічними реакціями.
• Питання 21
o Електрони рухаються по ланцюгу з відносно невеликою швидкістю. Однак сигнал (електричне поле) поширюється майже зі швидкістю світла. Світло "запалюється". Коли до лампочки доходить електричне поле, а не самі електрони. Щоб нитка почала світиться, електричний струм повинен нагріти її до температури кілька тисяч Кельвін (близько 10-1С - 10-2С).
• Питання 22
o Може виявитися, що водяні крапельки в хмарах утримуються існуючим всередині хмари електричним полем. При розряді блискавки електричне поле послаблюється, і крапельки летять вниз, створюючи порив дощу. Потім електричне поле всередині хмари знову починає наростати, і інтенсивність дощу знову зменшується.
• Питання 23
o Причиною такої неприємності може бути випаровування і відповідно розширення наявної на ножі вологи. Людина може не постраждати, якщо струм блискавки не проникне в тіло.
• Питання 24
o Вогні святого Ельма - приклад коронного розряду, який виникає, коли електричне поле навколо гострих предметів стає настільки великим, що відбувається електричний пробій повітря.