Квест-гра для знавців рідної мови
«Лабіринти мови»
Мета: повторити і закріпити знання учнів з української мови, літератури, збагачувати словниковий запас; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення, любов до української мови, повагу до народної мудрості, почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити почуття національної свідомості.
Форма проведення виховного заходу: квест-гра
Хід квесту
І.Вступна частина.
Дорогі друзі! Рада вас вітати!
Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.
Загинули б люди, повірте, без мови,
Бо як же вони спілкуватись могли?
Якби говорити не вміли, й читати,
То дикі б, печерні ще й досі були.
Мова – це той інструмент , який єднає націю, народність, народ до єдиного цілого. Це великий скарб, який треба шанувати, берегти і розумно збагачувати.
Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.
У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.
За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.
А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Лабіринти мови». Представники кожної команди отримають маршрутні листи.
ІІ. Пояснення правил
Умови гри
Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Ви переходите від станції до станції.
Учасникам видається завдання, за відведений час ви його розв’язуєте, вчитель перевіряє, виставляє бали в маршрутному листі, дає вам підказку, куди рухатись для наступної станції.
Визначення учасників команд.
Є два капітани, кожен з яких отримує фішки із назвою своєї команди. Учні дістають фішки і сідають за стіл, до своєї команди.
Правила, на які треба звернути увагу
Тож починаємо змагання
знавців української мови
під назвою «Лабіринти мови».
Перша СТАНЦІЯ
«Народ скаже, як зав'яже»
Один із визначних скарбів усної народної творчості є прислів'я та приказки, в яких зосереджена вікова мудрість. Капітан бере файл із завданням.
Правильна відповідь -1 бал. (Всього 6 балів)
Праця годує ...а лінь марнує. Хто не робить...той не їсть. Що посієш...те й пожнеш. Зробив діло...гуляй сміло. Життя прожити - ...не поле перейти. |
Вовків боятися...(в ліс не ходити). Або пан...(або пропав). Вік живи...(вік учись). Під лежачий камінь...(вода не тече). Сім раз відмір...(раз відріж) |
ДРУГА СТАНЦІЯ
«Ерудит»
Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал. (Всього 25 балів)
ТРЕТЯ СТАНЦІЯ
«Морфологічні шаради»
До вашої уваги слова, з частин яких треба створити нове слово.
Наприклад, щоб створити слово посадка треба взяти префікс з слова поїзд, корінь із слова садівник, суфікс і закінчення із слова поїздка.
Правильна відповідь 5 балів
Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник. суфікс із слова каток. (Пролісок).
|
Префікс із слова відпустка, корінь із слова загадка, суфікс і закінчення із слова виставка. (Відгадка).
|
ЧЕТВЕРТА СТАНЦІЯ
«Шифрувальник»
Оцінювання: 5 балів. (Отримає та команда, яка перша виконає завдання)
Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.
|
|
Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.
П'ЯТА СТАНЦІЯ
«Склади слово»
І так , правила наступні: я зачитую питання, 1 команда їх відгадує і вибудовує слово з літер, які ви маєте на собі. Слова складаємо зліва на право. Потім конкурс продовжує 2 команда Кожне слово 1 бал для команди.
1 Команда отримує літери Т-К, А-В, Р-С, І-А. З цих літер треба скласти відповіді на запитання:
2 Команда хлопців отримує літери Д-Х, А-У, М-С, О-А
ШОСТА СТАНЦІЯ
«Словникар»
Вам буде запропоноване одне велике слово, з його літер ви повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів. 2 хвилини на виконання завдання
«милозвучність»
1 слово – 1бал
(Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли…)
СЬОМА СТАНЦІЯ
«Розумне перо»
Щоб розгадати, що зашифровано під картками вам потрібно скористатися підказкою.
Розшифруйте слова за шрифтом Брайля
5 балів отримає та команда, що швидше справиться із завданням
ІІІ. Проведення підсумків гри.
Вчитель. Ну, що ж… Усі станції пройдені. Вітаємо переможців.
Додаткова станція (для глядачів)
Станція «Жартівлива»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.