Квест-гра для знавців рідної мови «Лабіринти мови»

Про матеріал
Квест-гра до Міжнародного дня рідної мови. «Лабіринти мови» Мета: повторити і закріпити знання учнів з української мови, літератури, збагачувати словниковий запас; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення, любов до української мови, повагу до народної мудрості, почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити почуття національної свідомості.
Перегляд файлу

Квест-гра для знавців рідної мови

«Лабіринти мови»

Мета: повторити і закріпити знання учнів з української мови, літератури, збагачувати словниковий запас; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення, любов до української мови, повагу до народної мудрості, почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити почуття національної свідомості.

Форма проведення виховного заходу: квест-гра

Хід квесту

І.Вступна частина.

Дорогі друзі! Рада вас вітати!

Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.

Загинули б люди, повірте, без мови,

Бо як же вони спілкуватись могли?

Якби говорити не вміли, й читати,

То дикі б, печерні ще й досі були.

Мова – це  той  інструмент , який  єднає  націю,  народність, народ до єдиного цілого. Це великий  скарб, який треба шанувати, берегти  і  розумно  збагачувати.

Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.

У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.

За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.

А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Лабіринти мови». Представники кожної команди  отримають маршрутні листи.

ІІ. Пояснення правил

Умови гри

Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

Ви переходите від станції до станції.

Учасникам видається завдання, за відведений час ви його розв’язуєте, вчитель перевіряє, виставляє бали в маршрутному листі, дає вам підказку, куди рухатись для наступної станції.

 

Визначення учасників команд.

Є два капітани, кожен з яких отримує фішки із назвою своєї команди. Учні дістають фішки і сідають за стіл, до своєї команди.

 

Правила, на які треба звернути увагу

  1. Журі слідкують за дотриманням правил.
  2. Завдання для переходу на наступне завдання дається тільки після розв’язання попереднього завдання
  3. За шум знімаються штрафні бали
  4. Виграє та команда, яка отримає найбільшу кількість балів

 

Тож починаємо змагання

знавців української мови

під назвою «Лабіринти мови».

 

 

 

Перша СТАНЦІЯ

«Народ скаже, як зав'яже»

 

  Один із визначних скарбів усної народної творчості є прислів'я та приказки, в яких зосереджена вікова мудрість. Капітан бере файл із завданням.

Правильна відповідь -1 бал. (Всього 6 балів)

Праця годує ...а лінь марнує.

 Хто не робить...той не їсть.

Що посієш...те й пожнеш.

 Зробив діло...гуляй сміло.

 Життя прожити - ...не поле перейти.

Вовків боятися...(в ліс не ходити).

Або пан...(або пропав).

 Вік живи...(вік учись).

 Під лежачий камінь...(вода не тече).

 Сім раз відмір...(раз відріж)

 

ДРУГА СТАНЦІЯ

 «Ерудит»

 

Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал. (Всього 25 балів)

 

  1.           Державна  мова  України  (українська)
  2.           Частина  мови, яка  називає  ознаку (прикметник)
  3.           Слова з  протилежним  значенням (антоніми)
  4.           Префікс  у  слові  прекрасний  (пре-)
  5.           Список  літер  встановленого  порядку ( алфавіт)
  6.           Найменша  одиниця  мови (звук)
  7.           Словник  про  значення  слів  (тлумачний)
  8.           Остання  частина  слова  (закінчення)
  9.           Розмова  двох  осіб  (діалог)
  10.       Частина  мови про  кількість  (числівник)
  11.       Опис  природи  (пейзаж)
  12.       Що  стоїть  перед  коренем  (префікс)
  13.       Слова,  близькі  за  значенням  (синоніми)
  14.       Остання  літера  алфавіту  (я)
  15.       Скільки букв в українському алфавіті? (33)
  16.       Скільки голосних в українській мові? (6)
  17.       Скільки звуків у слові «кущ»?(4)
  18.       Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)
  19.       Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)
  20.       Чуже мовлення, передане дослівно. (Пряма мова)
  21.       Назвіть знак, що позначає роздільну вимову. (Апостроф)
  22.       Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)
  23.       Частина слова без закінчення. (Основа слова)
  24.       Словник, з якого дізнаємося значення слова? (тлумачний)
  25.       Знак у кінці питального речення (?).

 

ТРЕТЯ СТАНЦІЯ

«Морфологічні шаради»

До вашої уваги  слова, з частин яких треба створити нове слово.

Наприклад, щоб створити слово посадка треба взяти префікс з слова поїзд, корінь із слова садівник, суфікс і закінчення із слова поїздка.

 Правильна  відповідь 5 балів

Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник. суфікс із слова каток. (Пролісок).

 

Префікс із слова відпустка, корінь із слова загадка, суфікс і закінчення із слова виставка. (Відгадка).

 

ЧЕТВЕРТА СТАНЦІЯ

 «Шифрувальник»

Оцінювання: 5 балів.  (Отримає та команда, яка перша виконає завдання)

Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.

 

П'ЯТА СТАНЦІЯ

 «Склади слово»

І так , правила наступні: я зачитую питання, 1 команда їх відгадує і вибудовує слово з літер, які ви маєте на собі. Слова складаємо зліва на право. Потім конкурс продовжує 2 команда  Кожне слово 1 бал для команди.

 

1 Команда отримує літери Т-К, А-В, Р-С, І-А. З цих літер треба скласти відповіді на запитання:

  1.                     Матеріал для виготовлення свічок                       /ВІСК/
  2.                     В Макдональдс – вільна                                        /КАСА/
  3.                     Зійшовся клином цілий                                          /СВІТ/
  4.                     Український гурт «Друга                                       /РІКА/
  5.                     І кум, і брат, і                                                          /СВАТ/
  6.                     На вільну тему, або як я провів літо                     /ТВІР/
  7.                     Яку із страв вважають делікатесом міліонерів     /ІКРА/

 

2 Команда хлопців отримує літери Д-Х, А-У, М-С, О-А

  1.                     Чорна або зелена, літає влітку, завжди сідає на їжу .Муха
  2.                     Перший чоловік на землі.                                             Адам
  3.                     Жіноча істота в колоді карт.                                         Дама
  4.                     Що показують на подіумі моделі.                                 Мода
  5.                     Де можна зірвати яблоко? У…                                      САДУ
  6.                     Коли її додати до уксусу, буде піна .                            Сода
  7.                     В гостях добре, а де краще? В …                                  ДОМА

 

 

 

ШОСТА СТАНЦІЯ

 «Словникар»

Вам буде запропоноване одне велике слово, з його літер ви повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів. 2 хвилини на виконання завдання

 «милозвучність»

1 слово – 1бал

(Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли…)

 

СЬОМА СТАНЦІЯ

 «Розумне перо»

Щоб розгадати, що зашифровано під картками вам потрібно скористатися підказкою.

Розшифруйте слова за шрифтом Брайля

5 балів отримає та команда, що швидше справиться із завданням

Картинки по запросу абетка з шифром

 

ІІІ. Проведення підсумків гри.

Вчитель.  Ну, що ж… Усі станції пройдені. Вітаємо переможців.

  •              На цьому наша гра завершена. Всім спасибі за активну участь.

 

Додаткова станція (для глядачів)

Станція «Жартівлива»

Координатор задає завдання. Оцінювання:  одна правильна відповідь – 1 бал.

  1.           Назва якої птиці складається з 40 "а" (Сорока)
  2.           Якою косою не можна кости ? (Дівочою, піщаною)
  3.           Що стоїть посеред Києва? (Є)
  4.           У небі одна, а в баби дві? (Б)
  5.           Чим закінчується вечір і починається ранок? (Буквою Р)
  6.           Назвіть місто великих хижаків. (Львів)
  7.           Яке слово об'єднує 33 букви? (Алфавіт)
  8.           Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? (Сто-п)
  9.           Як із буряка зробити великий дощ? (Буря-к)
  10.       Що зробити, щоб майка полетіла? (Майка-чайка)

 

docx
Додано
2 жовтня 2021
Переглядів
5665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку