Квест-гра
«О рідна мово, скарб невмирущий»
Мета: навчати розумінню того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава, розширювати знання про красу і багатство української мови, ознайомити дітей з українськими звичаями; пробудити почуття національної гідності; формувати соціальний досвід у підлітків, успадкування духовних надбань і досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, виховувати толерантність до національних меншин та повагу до культурної спадщини рідного народу, любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Форма проведення: квест-гра
Місце проведення: актова зала.
ХІД заходу :
В-1: Багата і барвиста, ніжна й милозвучна мова українського народу. До найкоштовніших надбань кожного народу належить мова.
В-2 Рідна, як мати, як Батьківщина, як усе найдорожче серцю. Це невмируще джерело, з якого ми пізнаємо навколишній світ, рідну серцю родину, свій народ.
В-1 Щиро раді усіх вітати, бо у нас гарне свято – будемо нашу рідну мову шанувати.
В-2 Сьогодні ми зібралися не випадково. 21 лютого, всі українці відмічають Міжнародний день рідної мови.
В-1 Ам българтя казват 21 февруари – Ден на майчиния език.
В-2 Наша рідна українська та болгарська мова - найпрекрасніше диво, скарбниця, в якій зберігається історія нашого народу, його невмируща душа, багатовікова культура.
В-1 Сьогоднішній захід ми гордо присвячуємо найріднішим нашим мовам українській та болгарській мовам.
В-2 Тож ми починаємо цікаве змагання знавців української мови, а також ми почуємо вірші та пісні і на болгарській мові.
В-1 Девіз нашої гри: «Хто любить, знає рідну мову, тому вона всміхнеться. Солодке слово «перемога» нелегко всім дається. Хто мову шанує свою, хай той переможе в бою».
В-2 Наше мовознавче змагання проходитиме у формі квест-гри, у якій братимуть активну участь 2 команди. Команди мають обрати собі назву відповідно до запропонованих емблем: «Рідна мова-берегиня слова » та «Ми любимо рідну мову
В-1 Сьогодні ви матимете змогу показати свої:
В-2 Отже, перевіримо ваші знання з української мови та побачимо, як ви вмієте співати та читати вірши на болгарській мові. Що ж розпочинаймо! Наша квест-гра буде складатися з 10 зупинок. Готові?
В-1 Команди рухаються за маршрутним листом, де зазначені назви зупинок . На кожній зупинці команди виконують завдання, за правильне та швидке виконане завдання команди отримують медальки «Знавець рідної мови».
В-2 Ви повинні виконати завдання на всіх квітках і скласти з них український віночок. Розгадати ребуси на стрічках. Розфарбувати і прикрасити віночок. Та скласти болгарський прапор.
В-1 Для підведення підсумків роботи наших команд у нас присутні журі :
Танец с веночками (1-2 клас)
1 зупинка «Привітання команд»
Надається слово команді "Рідна мова-берегиня слова" .
Аз съм българче свободно
В край свъбоден аз живея
Всичко българско е родно
Любя, тача и милея.
Надається слово команді "Ми любимо рідну мову"
Ми – українці – велика родина,
Мова і пісня у нас – солов'їна.
Квітне в садочках червона калина.
Рідна земля для нас всіх – Україна.
2 зупинка «Продовж речення»
Завдання : Продовжити речення у квітці
3 зупинка «Мовознавчий словограй»
Скласти речення, щоб всі слова у ньому розпочиналися на букву п
Песня на болгарском Тая
4 зупинка «Народ скаже, як зав’яже»
Запитання для команди «Рідна мова-берегиня слова »
1.Не родись красивим, (а родись щасливим).
2..Краще погано їхати, (ніж гарно йти).
3.З ким поведешся, (того й наберешся).
4.Не одяг красить людину, (а добрі діла).
5.Не кажи не вмію, (а кажи навчусь).
Запитання для команди «Ми любимо рідну мову»
1.Більше діла, (менше слів).
2 Вік живи (і вік учись).
3. .Слово не горобець, (вилетить не спіймаєш).
4.Під лежачий камінь (вода не тече).
5.Одна голова добре, (а дві краще).
А заразви повинні утворити прислів׳я в квітці
5 зупинка «Сенкан»
Ви повинні скласти сенкан до слова МОВА
Танец 3-4 клас
6 зупинка «Чарівна мова»
А зараз ви повинні знайти 7 слів, які описують нашу мову
Стих Ксюша болгарский
7 зупинка «У світі пера»
До перших слів рядка дібрати слова і скласти вірш.
«Рідна мова-берегиня слова »
Мово………….,
Звучи…………,
Тебе…………….
Ніколи……..
«Ми любимо рідну мову»
Слово………..,
З тобою…….
Навіки……….
Лунає…………
8 зупинка Роз ׳єднати слова і прочитати вірш
9 зупинка Скласти речення, рухаючись лабіринтом
Мова – духовне багатство народу.
10 зупинка Розгадати ребуси і розфарбувати таким кольором
Відгадки до ребусів записані по порядку
Визначення переможців і вручення дипломів.
ІІІ. Заключна частина
В.-1 «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу— це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування.
В.-2 Рідна мова – це наша гордість. Бережімо її, гордо всім заявляймо: « Я люблю свій народ, свою землю, свою мову!»
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову .
Звучить пісня або відео Наталії Бучинської «Мова єднання» всі .
1 зупинка «Привітання команд»
Команда "Рідна мова-берегиня слова" .
Аз съм българче свободно
В край свъбоден аз живея
Всичко българско е родно
Любя, тача и милея.
Команда "Ми любимо рідну мову"
Ми – українці – велика родина,
Мова і пісня у нас – солов'їна.
Квітне в садочках червона калина.
Рідна земля для нас всіх – Україна.
2 зупинка «Продовж речення»
3 зупинка «Мовознавчий словограй»
Скласти речення, щоб всі слова у ньому розпочиналися на букву п
4 зупинка «Народ скаже, як зав’яже»
Питання: (по 5)______________________________________________________________________
Прислів׳я в квітці_______________________________________________________________
5 зупинка «Сенкан»
6 зупинка «Чарівна мова»
Знайти 7 слів______________________________________________________________
7 зупинка «У світі пера»
До перших слів рядка дібрати слова і скласти вірш.
«Рідна мова-берегиня слова »
Мово………….,
Звучи…………,
Тебе…………….
Ніколи……..
«Ми любимо рідну мову»
Слово………..,
З тобою…….
Навіки……….
Лунає…………
8 зупинка Роз ׳єднати слова і прочитати вірш
9 зупинка Скласти речення, рухаючись лабіринтом
10 зупинка Розгадати ребуси і розфарбувати стрічки