Виховна година "Чи вихована ти дитина?"

Про матеріал
Мета заходу: узагальнити знання учнiв про секрети вихованої людини, про правила поведiнки вдома, у школi, в громадських мiсцях; спонукати до пiклування про рiдних, близьких, оточуючих; виховувати любов та пошану до оточуючих людей.
Перегляд файлу

Виховна година на тему «чи ВИХОВАНА ТИ ДИТИНА?»

Мета: 

  • узагальнити знання учнiв про секрети вихованої людини, про правила поведiнки вдома, у школi, в громадських мiсцях;
  • спонукати до пiклування про рiдних, близьких, оточуючих;
  • виховувати любов та пошану до оточуючих людей.

 

  1. РОЗПОВIДЬ вчителя

Людина з самого свого народження живе серед людей. Серед них робить свої перші кроки і говорить перші слова, розвивається і розкриває свої здібності.

  Важко полічити, скільки людей за один день побачиш; з одними тільки поздороваєшся, з іншими поговориш, пограєш, третім відповіси на питання, до когось сам звернешся з проханням. Кожна людина знаходиться в постійному спілкуванні із знайомими і незнайомими людьми у дома, в школі, на вулиці, в магазині, в кіно, в бібліотеці і так далі. Всі ми знаємо, що поведінка іншої людини, привітно або грубо сказане слово нерідко залишають в душі слід на цілий день. Часто гарний настрій у людини залежить від того, чи надали йому уваги, чи були з ним привітні, доброзичливі при спілкуванні, і як образливо буває від неуваги, грубості, злого слова.

Отже, сьогодні ми поговоримо про вихованість, ознаки вихованості і особливу увагу звернемо на те чи є ви вихованими дітьми.

А що ж означає бути вихованими?

Бути вихованим — це означає бути уважним до iншого, делiкатним, тактовним, скромним, ввiчливим, поступливим, не дрiб’язковим.

Багато столiть iснує людство. У життi людей мiльйони разiв повторювалися повсякденнi ситуації. Люди зустрiчалися i розлучалися, знайомилися, робили один одному послуги, просили щось або відмовляли, приносили подарунки, висловлювали спiвчуття, ходили в гостi і приймали їх у себе тощо. Поступово люди знаходили i з поколiння в покоління передавали зручнi, розумнi способи дії в подiбних ситуацiях. Так виникли правила поведiнки. Але основне не змiнювалося: повага й чуйне ставлення до людей.

 Недаремно народ склав мудрі приказки про роль слова в людських взаєминах:

 

“Від одного слова та навік сварка”,

“Бритва скребе, а слово ранить”,

“Ласкаве слово - це весняний день”.

 

2. ЧИТАННЯ Й ОБГОВОРЕННЯ ОПОВIДАННЯ В. СУХОМЛИНСЬКОГО

«ЗДРАСТУЙТЕ»

Лiсовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце свiтить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок у лiсовiй глушинi. Раптом син побачив, що назустрiч їм iде бабуся з паличкою.

— Тату, куди iде бабуся? — запитав син.

— Побачити, зустрiти чи провести,— вiдповiв тато.

— Коли зустрiнемось з нею, ми скажемо їй здрастуйте,— сказав батько.

— Навiщо їй казати це слово? — здивувався син.— Ми зовсiм не знайомi.

— А ось зустрiнемось, скажемо їй «здрастуйте», тодi побачиш, для чого. Ось і бабуся.

— Здрастуйте,— сказав син.

— Здрастуйте,— сказав тато.

— Здрастуйте,— сказала бабуся й усмiхнулася.

І син iз здивуванням побачив: все кругом змiнилось. Сонце засвiтило яскравiше. По верхiв’ях дерев побiг легенький вiтерець, листочки заграли, затремтiли. В кущах заспiвали пташки — до цього їх не було чути. На душi у хлопчика стало радiсно.

— Чому це так? — запитав син.

— Тому, що ми сказали людинi «здрастуй» — i вона усмiхнулась.

Запитання:

— Що мав на увазi тато, говорячи: «Побачити, зустрiти, провести»?

— Коли людина вiтається — це вона робить приємно ближньому чи собi?

— Чи була у вас така ситуацiя: привiтатись чи просто пройти мимо?

 

3. КОЛЕКТИВНЕ СКЛАДАННЯ ПРАВИЛ  ВИХОВАНОЇ ЛЮДИНИ

Потрiбно з людьми бути ввiчливими, чуйними, уважними, гостинними...

Потрiбно допомагати старшим. Пiклуватися про менших.

Не можна допускати образливий тон, недбалість, неуважнiсть до рiдних, близьких, знайомих, iнших людей...

Перед тим, як вийти на вулицю, подивiться у дзеркало — чи все гаразд у вашому костюмi...

Якщо назустрiч йде старший за тебе, або дiвчинка, — дайте дорогу...)

 

4. ТЕСТ. «ЧИ ВИХОВАНI ВИ?»

— Дiти, уважно прослухайте запитання i виберiть правильну вiдповiдь.

1. Вiзитна карточка людини пiд час знайомства, розмови:

а) одяг;

б) культура поведiнки;

в) розповiдь про свої здобутки, досягнення.

2. Чи можна смiятися з широко вiдкритим ротом?

а) можна;

б) такий смiх недоречний;

в) можна, але не бажано.

3. Ви розмовляєте - немає рiзницi, з ким (з мамою, учителем, товарищем) де потрiбно тримати незайнятi руки?

а) смикати ними те, що потрапить пiд руку;

б) чухати потилицю або за вухами;

в) незайнятi руки необхiдно тримати на мiсцi.

4. Як необхiдно сидiти на стiльцi?

а) злегка похитуючись;

б) сидiти на краю стiльця;

в) вiльно, не горблячись i не спираючись.

6. Ви збираєтеся до школи, йде дощ, потрiбно брати парасольку. Але вже пiсля урокiв дощ закiнчився. Як ви будете нести парасольку, повертаючись додому?

а) вертикально;   б) горизонтально;   в) розмахуючи на всi боки.

7. В якому одязi ви повиннi ходити до школи?

а) в модному;      б) в зручному;

8. Ви ненароком когось пiд час перерви штовхнули. Що ви скажете?

а) вибачте;           б) вибачаюсь.

9. На подвiр’ї школи розмовляють двоє вчителiв. Серед них ваша вчителька. Проходячи повз них, ви скажете:

а) «Добрий день, Тетяно Іванiвно!»;   б) «Добрий день!».

10. Що прикрашає людину?

а) рiшучiсть;                                б) скромнiсть;                  в) сила волi.

5. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ МОРАЛЬНИХ СИТУАЦIЙ.

1)   Сашко  в  трамваї  повному, -

Розсівся  він  «як  слід».

А  біля  нього  згорблений

Стоїть  старенький  дід.

Хтось  до  Сашка  звертається :

- Чи  вас  у  школі  вчать,

Як  місце  дати  старшому.

Як  старших  поважать?

- Та  вчать ! – Сашко  відказує -

Але  оце  якраз

Розпочались  канікули –

Ніхто  не  учить  нас. 

Запитання: 

- Що  повинен  зробити  Сашко? Коли  потрібно  так  зробити? (повинен  встати  і  з  лагідною  посмішкою  сказати : «Сідайте, будь – ласка, тут  вам  буде  зручно», і  так  робити  завжди  і  під  час  навчання, і  під  час  канікул).

 2)  Вулицею  йде  старенька  бабуся. Вона  несе  кошик  із  картоплею.  Раптом  кошик  випав  із  її  рук  і  картопля  розсипалась. Назустріч  їй  біг  хлопчик. Він  зупинився, подивився  і  побіг  далі. 

- Що  повинен  був  зробити  хлопчик? (допомогти  зібрати  овочі).

ПІДСУМОК заходУ

Обговорюються якості вихованої людини. Діти отримують на згадку  пам’ятку «Що означає бути вихованою дитиною».

         Пам’ятка «Що означає бути вихованою дитиною»

·          Ввічливість, доброзичливість, дружелюбність в стосунках - це взаємно. Виробляйте в собі такі якості.

·          Не допускай сварок, бійок, лайки, крику, погроз. Це принижує людину.

·          Дорожи своєю честю, честю сім'ї, школи, утримуй своїх товаришів від поганих вчинків.

·          Допомагай молодшим, незахищеним будь справедливим.

·          Поступай по відношенню до інших так, як би ти хотів, щоб поступили по відношенню до тебе.

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку