Квест-гра до Міжнароднього дня рідної мови «Подорож в країну Мовознавства».
docx
Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і
багатство української мови; виховувати любов до рідної мови, рідного краю, бажання розмовляти рідною мовою.
Хід гри
І . Організація класу
Ніжна, мила, світанкова,
Ясна, чиста, колискова,
Мелодійна, дзвінкотюча,
Дивна, радісна, співуча,
Лагідна, жива, казкова,
Красна, чарівна, шовкова,
Найдорожча, добра, власна,
Мудра, сонячна, прекрасна,
Солов’їна, барвінкова,
Українська мова!
1-й учень
Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вона барвиста і чудова,
І нищити її не смій!
2-й учень
Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе навчить,
Усе розкриє і покаже,
Як правильно у світі жить.
3-й учень
В ній стільки слів, що й не збагнути!
І приказок, і порівнянь.
А мову знаючи, здобути
Ти зможеш просто безліч знань.
4-й учень
То ж мову вчи і прислухайся
До того, як вона звучить.
І розмовляти так старайся,
Щоб всім її хотілось вчить.
Щорічно 9 листопада в Україні відзначається День української писемності та мови запровадженні у 1977 році указом президента.
Мова – це великий дар. І в кожного народу вона своя. Цей захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо.
У нашій грі бере участь 4 команди по 8 учасників. Решта будуть вболівальниками, для яких ми теж підготували завдання. Гра складається з конкурсів на знання мови. Кожен конкурс буде оцінюватись визначеною кількістю балів. В кінці ми підведемо підсумок і визначимо переможців.
ІІ. Проведення конкурсів
1 конкурс «Алфавітний калейдоскоп» ( Додаток 1)
Розставте слова – картинки в алфавітному порядку.
1-ша група
Абрикос, равлик, телефон, дерево, чайник, яблуко.
2-га група
Апельсин, дельфін, книга, ведмідь, помідор, фламінго.
3-тя група
Білка, відро, черепаха, морж, корова, ніс.
4-та група
Верблюд, шапка, перець, синичка, акваріум, груша.
Поки журі рахує бали, а у нас музична пауза.
Оголошення результатів.
2 конкурс «Віднови фразеологізми» (Додаток 2)
Замість крапок встав відповідну картинку
1-ша група
Взяти … на плечі.
… до Києва доведе.
П’яте … до воза.
Купити … в мішку.
2-га група
Як … на голову.
…. носа не підточить.
Води в … набрати.
Зарубай собі на … .
3-тя група
Обвести навколо … .
Цідити крізь … .
Аж іскри з … летять.
Як …. наплакав.
4-та група
Покласти … на полицю.
Я грім серед ясного … .
Як … боятися.
… ніде впасти.
Музична пауза
Гумореска «Найкраща мова»
Йде синок до школи вперше.
Питає батька мати:
Будемо навчати:
Українській чи російській?
Обидві ж хороші.
Печатають гроші.
Оголошення результатів оцінювання.
3 конкурс « Шифрувальники» ( Додаток 3)
Розшифруйте прислів’я, використовуючи алфавіт. Кожна цифра відповідає номеру букви в алфавіті.
22, 16, 19, 3, 19 6, 19 22, 16, 19, 3, 1 - 10, 16, 19, 9, 11, 23, 31, 33
17, 19, 3, 1.
16, 32, 6, 11, 18, 24 20, 12, 10, 18, 1, 32, 23, 31 20, 19 17, 19, 3, 12.
4, 19, 22, 23, 21, 7 22, 16, 19, 3, 7, 28, 15, 19 15, 19, 16, 7
22, 7, 21, 6, 7, 28, 15, 19.
2, 24, 6, 31 4, 19, 22, 20, 19, 6,1, 21, 7, 17 22, 3, 19, 4, 19 22, 16, 19, 3, 1 .
Танцювальна пауза (флешмоб)
Підведення підсумку.
4 конкурс «Відгадай загадку»
Відгадайте загадку і складіть з відгадкою речення
1-ша група
Дуже я потрібна всім:
І великим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
2-га група
На городі в нас росте
Сонце ясне, золоте,
Жовте око, жовті вії,
Та чомусь воно не гріє. (Соняшник)
3-тя група
Як прийде весна в садочок —
До лиця білий віночок,
Ну а восени цій кралі
Приглянулися коралі. (Калина)
4-та група
Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш. (Знання)
Станція «Загадкова» для вболівальників.
Підведення підсумків 4 конкурсу
5 конкурс «Мозковий штурм»
Відповідає кожна команда на 5 запитань швидко:
1-ша група
2-га група
3-тя група
1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
2. Частина мови, що означає предмет. (Іменник)
3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)
4. Речення, в якому є звертання. (Спонукальне, питальне)
5. Остання літера алфавіту. (Я)
4-та група
5. «Відгадай кросворд» (Додаток 4)
Розгадай малюнковий кросворд
1л |
а |
|
|
||||
2 л |
а |
|
|
|
|||
3 л |
а |
|
|
|
|
|
|
4 л |
а |
|
|
|
|
||
5 л |
а |
|
|
|
|
|
|
6 л |
а |
|
|
|
|
|
|
Музична пауза.
Пісня «Добрий день, матусю Україно»
1. Добрий день, матусю Україно!
Сходить сонце радості й добра.
Україно, я - твоя дитина,
Крапелька великого Дніпра.
Приспів:
Україно моя, золоті твої поля,
Небо ніжно-голубе,
Що під ним усе цвіте.
Яблуневі сади і смерекові ліси,
Ніжна пісня солов'я -
Рідна матінка Земля.
2. Не дивись, що я така маленька,
Час мине - я швидко підросту
І усю любов свого серденька
Я тобі в дарунок принесу.
Приспів. (2)
Журі оголошує результати конкурсів.
6 конкурс «Лінгвістична розминка» Гра «Слово в слові» (Додаток 5)
Зі слова МИЛОЗВУЧНІСТЬ утвори якомога більше слів. Слова можуть належати до будь-якої частини мови.
(Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли, сіно, нові)
ІІІ. Підсумок уроку.
Вивчайте, любіть свою мову,
Як світлу Вітчизну любіть.
Як степів красу калинову,
Як рідного неба блакить.
Учи, дитино, рідну мову
Гордися нею і милій.
А зрадити голубоньку чудово
Ти навіть в думці не посмій.
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Пісня «Ми діти твої, Україно!