Урок розвитку мовлення за технологією « входження в картину».
«Палац Попелюшки. Замок Моріцбург»
Ціль уроку: розкривати творчі здібності учнів; формувати образне мислення, уяву, пам’ять; вчитися гнучко реагувати на різні обставини, висловлювати власну думку.
Метод входження в картину
(В основі методу – американська програма « Стратегія візуального мислення»
Дітям пропонується розглянути картину як подію та відчути її як те, що відбувається тут і зараз. Немов зробити крок за раму картини та одночасно - за рамки стереотипів, завчених від дорослих, - до особистого переживання. Саме через це учням не повідомляють до самого кінця уроку автора картини та її назву, щоб розбурхати уяву.
ІІ. Розгляд чорно-білої картини.
1. Спостереження
Попросіть учнів уважно подивитися на картину протягом кількох хвилин. Після цього запитайте:
2. Запитання , які допоможуть зрозуміти зміст картини
Запропонуйте учням дати відповіді на запитання до картини, які допоможуть глибше зрозуміти її зміст:
3. Вправа «Хто? Що?»
Хто зображений на картині ? Що зображено?
( Діти ніби заглядають у палац, за дерева, під воду, вдалечінь…і дають повну відповідь на запитання )
ІІІ. Уява і емоції
Попросіть учнів уявити себе в картині:
Робота в групах. Певним органом чуття.
Кожній групі на аркуші паперу потрібно записати свої міркування.
«Гострий зір»
Я бачу -…….
__________________________________________
«Супер слух»
(Які звуки до нас долинають?)
Я чую - …
______________________________________
«Королівський нюх»
(Які запахи ми можемо відчути?)
Я нюхаю і відчуваю на запах -…….
___________________________________
(Які на дотик об’єкти, що зображені на картині)?
Я відчуваю на дотик - _____________________________________
« Королівський дегустатор»
( Які можуть бути на смак їстивні предмети, які ми можемо знайти на картині, чи ті, що заховались?)
Я відчуваю на смак - ……..
_______________________________
( Може піти дощ, сніг, початися хуртовина або гроза….)
Дітям пропонують взяти фарби , пензлики і чорно-білий варіант картини.
Завдання: розмалювати один об’єкт картини, озвучивши свої дії. Важливо використовувати прикметники.
Наприклад: Я розфарбовую небо. Воно вечірнє, але прозоре, чисте, блакитне, тому я використовую блакитний колір.
4. Гра «Зміна подій»
( Учитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінились)
5. Гра « Прослуховуючий пристрій»
6. Гра «Буває – не буває»
(У кожної з груп є 2 об’єкти. Вам потрібно додати їх до картини або обґрунтувати, чому ми не можемо домалювати той чи інший об’єкт)
7. Гра « На що схожий настрій?
Наприклад. Мій настрій схожий на настрій людей ,які гуляють на березі озера у передчутті свята.
ІV. Огляд оригіналу картини.
Замок Моріцбург близько 1800 року. Автор невідомий.
Замок Моріцбург (нім. Schloss Moritzburg) або палац Моріцбург — це бароковий палац у місті Моріцбург, німецька земля Саксонія, приблизно 14 км на північний захід від саксонської столиці Дрездена. Замок має чотири круглі вежі і лежить на симетричному штучному острові. Він названий на честь герцога Моріца Саксонського, який збудував там мисливський будиночок між 1542 і 1546 роками. Навколишні ліси та озера були улюбленим місцем полювання курфюрстів і королів Саксонії.
Казка «Три горішки для Попелюшки» вперше вийшла на екрани у листопаді 1973-го. І відразу — успіх. Упродовж десятиліть не зменшили її популярності ні час, ні зміна політичних устроїв у країнах, де велися зйомки. У Чехії стрічка була визнана найкращим фільмом-казкою ХХ століття! І сьогодні в Інтернеті її переглядають тисячі глядачів, переживають через прикрощі, яких завдає дівчині мачуха, та радіють щасливому хепі-енду.
Режисери фільму за основу сюжету взяли казку чеської письменниці Божени Нємцової «Про трьох сестер», яка, своєю чергою, є перекладом «Попелюшки» братів Грімм. Тож усі дива з головною героїнею стаються не за помахом магічної палички, а завдяки чарівній гілочці ліщини. На ній три горішки, завдяки яким і стаються три дивовижні перевтілення дівчини.
Без сумніву, окрасою фільму стали справжні середньовічні замки, в яких проводилися зйомки, та чеські заповідники на кордоні з Баварією. На будинок мачухи перетворили чеський Швігов.
А от за резиденцію короля правив німецький палац Моріцбург в однойменному місті за 14 кілометрів від Дрездена
V. Гра «Відгадай»
Хто автор картини? Чоловік чи жінка? Чому ви так думаєте?
VІ. Творче завдання
Попросіть учнів:
VІІ. Підсумки
1. Гра «Перетворення»
Діти розповідають від особи свого об’єкта.
Запитайте учнів:
Матеріали:
Такий урок буде не лише творчим, але й інтерактивним. Він допоможе розвинути уяву та навички критичного мислення, художні навички та впевненість у власних ідеях.
Зразки повчальних історій :
Повчальна історія про Попелюшку із кінофільму «Три горішки для Попелюшки»
Кінофільм «Три горішки для Попелюшки» розповідає нам казкову історію про дівчину на ім'я Попелюшка. Вона жила в будинку зі злою мачухою і зведеною сестрою, які змушували її багато працювати. Однак, Попелюшка залишалася доброю та мрійливою, незважаючи на всі труднощі.
Одного разу вона отримала три чарівні горішки, які допомогли їй змінити своє життя. Перший горішок перетворив її на мисливицю, другий подарував їй красиву сукню для балу, а третій – весільну сукню. Завдяки цим подарункам вона змогла не тільки відвідати бал, але й зустріти принца, який полюбив її за її доброту та сміливість.
Ця історія повчальна, тому що вчить нас вірити в себе і ніколи не здаватися. Попелюшка не зупинилася через труднощі, які ставили перед нею мачуха та сестра. Вона залишалася чесною та доброю, і за це доля подарувала їй щастя.
Також ця історія показує, що зовнішність не завжди головне. Принц полюбив Попелюшку не тільки через її гарні сукні, але й через її добру душу. Це означає, що важливо бути хорошою людиною, і тоді щастя обов’язково прийде.
Отже, фільм «Три горішки для Попелюшки» навчає нас бути сміливими, добрими та не здаватися навіть у складних ситуаціях. Ці якості допоможуть кожному досягти своїх мрій.
Радісна історія Попелюшки за картиною «Палац Попелюшки. Замок Моріцбург»
Одного разу в далекому королівстві жила дівчина на ім'я Попелюшка. Її мачуха і зла зведена сестра постійно змушували дівчину працювати, ніколи не даючи їй відпочити чи насолодитися життям. Але Попелюшка не втрачала надії — вона завжди мріяла про кращу долю і вірила, що колись її життя зміниться.
Якось слуга, який дуже любив і жалів Попелюшку подарував їй три чарівні горішки. У кожному з них ховалося диво, яке могло здійснити мрію Попелюшки. З першим горішком дівчина отримала чудову мисливську сукню, з другим — чарівну королівську сукню, а третій горішок допоміг їй показати всім свою справжню красу.
У королівстві, де жила Попелюшка, був прекрасний замок, про який дівчина завжди мріяла. Величний і сяючий, він стояв високо на пагорбі, оточений квітучими садами і густими лісами і озером. З дитинства Попелюшка дивилася на цей замок і уявляла, як чудово було б жити там, у казковому палаці.
Коли принц запросив її на бал, завдяки чарівному горішку, Попелюшка змогла потрапити в замок. Він був ще прекраснішим, ніж вона собі уявляла: блискучі зали з високими вікнами, люстри, що сяяли, мов зірки, і великі сходи, по яких сходили вельможі. Тут, у цьому казковому замку, Попелюшка вперше відчула себе частиною королівського світу.
На великому королівському балу принц одразу звернув увагу на Попелюшку. Вони танцювали разом і закохалися одне в одного. Але дівчина зникла опівночі, залишивши принца з одним-єдиним доказом — маленькою туфелькою.
Принц довго шукав дівчину, яка б змогла взути туфельку. І коли він нарешті знайшов Попелюшку, вони зрозуміли, що створені одне для одного. Попелюшка переїхала жити до замку. Вона тепер могла насолоджуватися кожним його куточком і дбати про його сади. Замок став для неї не просто домом, а символом того, що мрії збуваються, якщо вірити в добро і не здаватися.
Мачуха і сестра більше не могли їй заважати, а Попелюшка стала принцесою і жила щасливо в новій сім'ї.
Тепер у замку завжди панувала радість, і всі мешканці королівства знали, що Попелюшка стала справжньою принцесою. А дівчина, як і мріяла, жила там щасливо з принцом і друзями.
Ця казка вчить, що навіть у найважчі часи не можна втрачати надії, а справжня доброта і віра завжди приводять до щасливого кінця.