Урок розвитку мовлення за технологією « входження в картину». «Палац Попелюшки. Замок Моріцбург»

Про матеріал
Мета уроку Розвиток творчих здібностей учнів, формування образного мислення, уяви, пам’яті. Навчання гнучкості в реакції на різні ситуації, вміння висловлювати власну думку. Методичні підходи На уроці використовується метод «входження в картину», що базується на американській програмі «Стратегія візуального мислення». Цей метод передбачає занурення учнів у сюжет картини як в реальну подію, яку вони можуть переживати в режимі «тут і зараз». Мета – допомогти дітям подолати стереотипи та сформувати власне бачення. Учні намагаються сприймати картину індивідуально, без впливу дорослих чи заздалегідь нав’язаних ідей. Основні принципи проведення уроку Сюжет картини має бути доступним і зрозумілим для дітей, викликати інтерес і перегукуватися з їхнім життєвим досвідом. Акт активного обговорення: усі діти заохочуються до висловлення думок, щоб обговорення було спільним. Аргументація відповідей: важливо, щоб учні могли обґрунтувати свої припущення та висновки. Нейтральність оцінки: відповіді дітей не оцінюються, навіть схвально. Це дозволяє кожній дитині вільно виражати власну думку. Уникнення підказок: учитель не підводить учнів до конкретної відповіді та не підсумовує дискусію. Постійна імпровізація: обговорення картини в класі має бути жвавим, із місцем для вільного обміну думками та нових ідей. Хід уроку Вступна частина: Налаштування учнів на сприйняття картини як реальної події. Учитель вводить учнів у атмосферу сюжету, даючи відчути, що вони стали частиною картини. Спостереження та обговорення: Учні розглядають картину «Палац Попелюшки. Замок Моріцбург» і діляться своїми враженнями. Кожен учасник обговорення має можливість висловити свою думку, при цьому всі відповіді фіксуються, але не оцінюються. Дискусія та імпровізація: Діти занурюються у сюжет, обговорюють деталі картини, аналізують її персонажів та атмосферу, що передає зображення. У класі відбувається дискусія з максимальною залученістю кожного учасника. Висновок: На завершення уроку учням повідомляють автора картини та її назву, підсумовуючи враження та обговорюючи, як знання про художника впливає на сприйняття картини. Очікувані результати Учні мають сформувати більш глибокий емоційний зв’язок з картиною, розвинути вміння мислити образно, творчо підходити до аналізу побаченого, а також впевнено та самостійно висловлювати власну точку зору.
Перегляд файлу

 Урок розвитку мовлення за технологією « входження в картину».

«Палац Попелюшки. Замок Моріцбург»

Ціль уроку: розкривати творчі здібності учнів; формувати образне мислення, уяву, пам’ять; вчитися гнучко реагувати на різні обставини, висловлювати власну думку.

Метод входження в картину

(В основі методу – американська програма « Стратегія візуального мислення»

 Дітям пропонується розглянути картину як подію та відчути її як те, що відбувається тут і зараз. Немов зробити крок за раму картини та одночасно -  за рамки стереотипів, завчених від дорослих, - до особистого переживання. Саме через це учням не повідомляють до самого кінця уроку автора картини та її назву, щоб розбурхати уяву.

  •      сюжет картини має бути пов'язаний з досвідом дитини, бути зрозумілим і близьким;
  •      намагайтеся залучати до обговорення всіх дітей;
  •      слідкуйте за тим, щоб дитина аргументувала свої відповіді, припущення;
  •      не оцінюйте відповіді дітей(навіть, схвально);
  •      вчителю не варто підказувати, підводити дітей до очікуваної відповіді, самостійно робити підсумок;
  •      і головне, під час «входження в картину» в класі відбувається дискусія, а значить, постійна імпровізація!

І. Хвилинка релаксу.

Прослуховування музичної композиції  «Менует» Л.Боккеріні – танець королів

https://www.youtube.com/watch?v=2TZNylq8B_g&ab_channel=

 

Старовинний французький народний танець (з франц. menuet, від menu – маленький, невеликий; menu pas – маленький крок), своє походження веде від народного хороводного танцю з провінції Пуату. Біля 1650 року,  за часів Людовіка XIV менует стає придворним танцем, який виконувався в стриманій, галантній манері . Поступово перетворився в “танець королів” і став “королем танців”. З Франції поширився в усі країни Європи.

  • Зобразіть на аркуші паперу асоціації, які виникали  у вас при прослуховуванні твору?
  • Або розкажіть які асоціації виникали  у вас ?

 

ІІ. Розгляд чорно-білої картини.

1. Спостереження

Попросіть учнів уважно подивитися на картину протягом кількох хвилин. Після цього запитайте:

  • Що ви бачите на цій картині?
  • Які деталі вам здалися найбільш цікавими?
  • Чи є на картині щось, що вас здивувало?
  • Що відбувається на картині?
  • Уявіть себе на цій картині. Де б саме ви були і чому?

2. Запитання , які допоможуть зрозуміти зміст картини

Запропонуйте учням дати відповіді на запитання до картини, які допоможуть глибше зрозуміти її зміст:

  • Яка пора року зображена на картині?
  • Що це за місце і чим воно може бути важливим?
  • Хто ці люди, що знаходяться на передньому плані?

3. Вправа «Хто? Що?»

  • У кожного з Вас є на столі аркуш паперу.
  • Напишіть у 2 колонки кого ви бачите на картині і що ви бачите на картині.

 

             Хто зображений на картині ?                 Що зображено?

 

  • А ,можливо, хтось заховався? Кого ми не бачимо, але точно знаємо, що вони тут є?

 ( Діти ніби заглядають у палац, за дерева, під воду, вдалечінь…і дають повну відповідь на запитання )

 

 

 

ІІІ.  Уява і емоції

Попросіть учнів уявити себе в картині:

  • Що б ви робили, якби опинилися в цьому місці?
  • Які звуки могли б бути навколо? Що ви чуєте?
  • Які емоції ви відчуваєте, дивлячись на картину?
  1. Вправа «Вибір чарівника»

 Робота в групах. Певним органом чуття.

  • Отже, переходимо до наступного етапу – це «Вибір чарівника» і назви команди, які допоможуть вам увійти у картину і відчути кожен об’єкт певним органом чуття.
  • В кожного чарівника є свої допоміжні слова: на картині можна побачити; можна понюхати; можна почути; відчути на дотик; відчути на смак.
  • Ви об’єднані у 5 груп:

Кожній групі на аркуші паперу потрібно записати свої міркування.      

Картинки для срисовки ока – красиві та прикольні                                                      «Гострий зір»

 

 

 

 

(Опишіть хто ще захований на картині, але ми його не бачимо).

        Я бачу -…….

             __________________________________________

 

«Супер слух»

 (Які звуки до нас долинають?)

                                       Я чую - …

 ______________________________________

 

«Королівський нюх»

 

 

 

 

 

                                   (Які запахи ми можемо відчути?)

                                    Я нюхаю і відчуваю на запах -…….

                                 ___________________________________

 

«Шкіряні дослідники»

 

 

 

                                (Які на дотик об’єкти, що зображені на картині)?

Я відчуваю на дотик -                       _____________________________________

 

49,900+ Tongue Stock Illustrations, Royalty-Free Vector Graphics & Clip Art  - iStock | Taste, Sticking out tongue, Mouth« Королівський дегустатор»

 

 

 

( Які можуть бути на смак їстивні предмети, які ми можемо знайти на картині, чи ті, що заховались?)

      Я відчуваю на смак - ……..

_______________________________

  1. Гра «Віднови події»
    • Повернімося в минуле.
    • Чи завжди такою була погода?
    • Що могло трапитись? Розкажіть.

( Може піти дощ, сніг,  початися хуртовина або гроза….)

  1. Кисточка картинка для детей - 59 фотоГра «Чарівний пензлик»

 

Дітям пропонують взяти фарби , пензлики і чорно-білий варіант картини.

Завдання: розмалювати один об’єкт картини, озвучивши свої дії. Важливо використовувати прикметники.

Наприклад: Я розфарбовую небо. Воно вечірнє,  але прозоре, чисте, блакитне, тому я використовую блакитний колір.

4. Гра «Зміна подій»

( Учитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінились)

  •          Що відбудеться на картині, якщо:
  • Піде дощ.
  • Раптом настане ніч.
  • Стане лунати музика.
  • Почнеться сильний снігопад.
  • Почується тупіт та іржання коней.
  • З’явиться багато людей.

5.  Гра « Прослуховуючий пристрій»

  • Уявіть, що всі предмети, зображені на картині, можуть розмовляти. За допомогою спеціального пристрою прослухаймо, про що розмовляють між собою ( дерева і вітер, небо і земля, рибки в  річці; звуки, які ми можемо почути через вікна палацу….)

6. Гра «Буває – не буває»

(У кожної з груп є 2 об’єкти. Вам потрібно додати їх до картини або обґрунтувати, чому ми не можемо домалювати той чи інший об’єкт)

 

Пнг Принц 27 фотоаниматор Белоснежка (3-7 лет)Злая королева (Дисней) — ВикипедияВестфальський кінь кліпарт. Безкоштовне завантаження. | Creazilla

 

 

DataLife Engine > Версия для печати > Телефон рисунок для детей

 

 

Bullyland Disney - Fairy Godmother - Playpolis

Компьютер в жизни человека - Новости - Новости, объявления -  Здравоохранение - Социальная сфера - Городской округ ВерхотурскийКарета рисунок Изображения – скачать бесплатно на Freepik

                         

 

 

 

 

 

 

 

7. Гра « На що схожий настрій?

  • Діти розповідають на що схожий  їх настрій .

Наприклад.  Мій настрій схожий на настрій людей ,які гуляють на березі озера у передчутті свята.

  • Узагальнимо, який у нас настрій від перегляду картини ( веселий, радісний, святковий… )

 

 

 

ІV. Огляд оригіналу картини.

undefined Замок Моріцбург близько 1800 року. Автор невідомий.

 

 

 

Замок Моріцбург (нім. Schloss Moritzburg) або палац Моріцбург — це бароковий палац у місті Моріцбург, німецька земля Саксонія, приблизно 14 км на північний захід від саксонської столиці Дрездена. Замок має чотири круглі вежі і лежить на симетричному штучному острові. Він названий на честь герцога Моріца Саксонського, який збудував там мисливський будиночок між 1542 і 1546 роками. Навколишні ліси та озера були улюбленим місцем полювання курфюрстів і королів Саксонії.

  • Замок, який був зображений на картині , у 1972 році  став одним із місць зйомок чесько-німецького фільму ,який став популярною кіноказкою в Центральній Європі.
  • Про що може бути фільм?
  • Спробуймо відгадати цю кіноказку.
  • Фільм знятий за мотивами літературного твору чеської письменниці і збирачки казок, перекладачки Божени Немцової «Про трьох сестер»
  •  І це фільм « Три горішки для Попелюшки»
  • «Три горішки для Попелюшки» — це легендарний фільм-казка чехословацького виробництва. Зворушлива історія про злу мачуху та дивовижне перетворення бідної сирітки у принцесу заграла по-новому, не так, як у Шарля Перро. Без хрещеної-феї, гарбуза-карети та інших усім відомих поворотів, майстерно описаних у творі знаменитого французького письменника. Зате так правдиво, що у неї хотілося вірити. І собі мріялося про туфельку, з якою на білому коні приїде принц.
  • Саме в німецькому замку Моріцбург, де знімався цей фільм, можна приміряти туфельку Попелюшки!

 

 

    Казка «Три горішки для Попелюшки» вперше вийшла на екрани у листо­паді 1973-го. І відразу — успіх. Упро­довж десятиліть не зменшили її популяр­ності ні час, ні зміна політичних устроїв у країнах, де велися зйомки. У Чехії стрічка була визнана найкращим фільмом-каз­кою ХХ століття! І сьогодні в Інтернеті її переглядають тисячі глядачів, пережива­ють через прикрощі, яких завдає дівчині мачуха, та радіють щасливому хепі-енду.

 

    Режисери фільму за основу сюжету взяли казку чеської письменниці Божени Нємцової «Про  трьох сестер», яка, своєю чер­гою, є перекладом «Попелюшки» братів Грімм. Тож усі дива з головною героїнею стаються не за помахом магічної палич­ки, а завдяки чарівній гілочці ліщини. На ній три горішки, завдяки яким і стаються три дивовижні перевтілення дівчини.

   Без сумніву, окрасою фільму ста­ли справжні середньовічні замки, в яких проводилися зйомки, та чеські заповід­ники на кордоні з Баварією. На будинок мачухи перетворили чеський Швігов.

Замок «Швигов» – там тоже снимали «Три орешка для Золушки» | Radio Prague  International

    А от за резиденцію короля правив німець­кий палац Моріцбург в однойменному місті за 14 кілометрів від Дрездена

V.  Гра «Відгадай»

Хто автор картини? Чоловік чи жінка? Чому ви так думаєте?

  • Автор невідомий
  • Картина створена близько 1800 року.

 

VІ. Творче завдання

 

Попросіть учнів:

 

  • Написати невелике оповідання або есе від імені одного з персонажів картини. Як вони тут опинилися, що вони відчувають і які події відбуваються навколо них?
  • Зробити ілюстрацію того, що відбувається поза кадром картини.
  • Написати повчальну історію про Попелюшку.
  • Скласти радісну історію за картиною і зразком.

VІІ.  Підсумки

1. Гра «Перетворення»

Діти розповідають від  особи  свого об’єкта.

  • « Я Попелюшка…»
  • «Я принц…»
  • « Я мачуха…»
  • «Я король…»
  • « Я місяць…»
  • « Я кінь Попелюшки…»

 

  1.     Попросіть учнів поділитися своїми враженнями:

Запитайте учнів:

  • Що вам найбільше сподобалося в замку Попелюшки? Чи хотіли б ви побувати там?
  • Чи змінилося їхнє сприйняття картини після обговорення?
  • Які нові аспекти вони відкрили для себе?
  • Підсумуйте їхні думки і подякуйте за їхню участь.

Матеріали:

  1. Картина "Замок Попелюшки" – використовуйте ту саму картину замку Моріцбург, але в контексті казки.
  2. Малюнки або стікери – діти можуть використовувати їх для прикраси замку або своїх історій.

Такий урок буде не лише творчим, але й інтерактивним. Він допоможе розвинути уяву та навички критичного мислення, художні навички та впевненість у власних ідеях.

Зразки повчальних історій :

Повчальна історія про Попелюшку із кінофільму «Три горішки для Попелюшки»

 

     Кінофільм «Три горішки для Попелюшки» розповідає нам казкову історію про дівчину на ім'я Попелюшка. Вона жила в будинку зі злою мачухою і зведеною сестрою, які змушували її багато працювати. Однак, Попелюшка залишалася доброю та мрійливою, незважаючи на всі труднощі.

    Одного разу вона отримала три чарівні горішки, які допомогли їй змінити своє життя. Перший горішок перетворив її на мисливицю, другий подарував їй красиву сукню для балу, а третій – весільну сукню. Завдяки цим подарункам вона змогла не тільки відвідати бал, але й зустріти принца, який полюбив її за її доброту та сміливість.

   Ця історія повчальна, тому що вчить нас вірити в себе і ніколи не здаватися. Попелюшка не зупинилася через труднощі, які ставили перед нею мачуха та сестра. Вона залишалася чесною та доброю, і за це доля подарувала їй щастя.

    Також ця історія показує, що зовнішність не завжди головне. Принц полюбив Попелюшку не тільки через її гарні сукні, але й через її добру душу. Це означає, що важливо бути хорошою людиною, і тоді щастя обов’язково прийде.

    Отже, фільм «Три горішки для Попелюшки» навчає нас бути сміливими, добрими та не здаватися навіть у складних ситуаціях. Ці якості допоможуть кожному досягти своїх мрій.

 

Радісна історія Попелюшки за картиною «Палац Попелюшки. Замок Моріцбург»

   Одного разу в далекому королівстві жила дівчина на ім'я Попелюшка. Її мачуха і зла зведена сестра постійно змушували дівчину працювати, ніколи не даючи їй відпочити чи насолодитися життям. Але Попелюшка не втрачала надії — вона завжди мріяла про кращу долю і вірила, що колись її життя зміниться.

    Якось слуга, який дуже любив і жалів Попелюшку подарував їй три чарівні горішки. У кожному з них ховалося диво, яке могло здійснити мрію Попелюшки. З першим горішком дівчина отримала чудову мисливську сукню, з другим — чарівну королівську сукню, а третій горішок допоміг їй показати всім свою справжню красу.

   У королівстві, де жила Попелюшка, був прекрасний замок, про який дівчина завжди мріяла. Величний і сяючий, він стояв високо на пагорбі, оточений квітучими садами і густими лісами і озером. З дитинства Попелюшка дивилася на цей замок і уявляла, як чудово було б жити там, у казковому палаці.

    Коли принц запросив її на бал, завдяки чарівному горішку, Попелюшка змогла потрапити в замок. Він був ще прекраснішим, ніж вона собі уявляла: блискучі зали з високими вікнами, люстри, що сяяли, мов зірки, і великі сходи, по яких сходили вельможі. Тут, у цьому казковому замку, Попелюшка вперше відчула себе частиною королівського світу.

    На великому королівському балу принц одразу звернув увагу на Попелюшку. Вони танцювали разом і закохалися одне в одного. Але дівчина зникла опівночі, залишивши принца з одним-єдиним доказом — маленькою туфелькою.

   Принц довго шукав дівчину, яка б змогла взути туфельку. І коли він нарешті знайшов Попелюшку, вони зрозуміли, що створені одне для одного. Попелюшка переїхала жити до замку. Вона тепер могла насолоджуватися кожним його куточком і дбати про його сади. Замок став для неї не просто домом, а символом того, що мрії збуваються, якщо вірити в добро і не здаватися.

    Мачуха і сестра більше не могли їй заважати, а Попелюшка стала принцесою і жила щасливо в новій сім'ї.

   Тепер у замку завжди панувала радість, і всі мешканці королівства знали, що Попелюшка стала справжньою принцесою. А дівчина, як і мріяла, жила там щасливо з принцом і друзями.

Ця казка вчить, що навіть у найважчі часи не можна втрачати надії, а справжня доброта і віра завжди приводять до щасливого кінця.

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку