Майстер-клас для вчителів початкових класів: "Візуальні образи та інтеграція мультфільмів у навчальний процес"

Про матеріал
Цей майстер-клас створено для вчителів, які прагнуть урізноманітнити освітній процес за допомогою мультимедійних ресурсів, зокрема сучасних мультфільмів. Використовуючи мультфільм «Мавка. Лісова пісня», ми розглянемо можливості інтеграції візуальних образів та анімації у навчання, які допомагають учням краще сприймати матеріал і встановлювати емоційний зв’язок із темою. Основні акценти майстер-класу: Ефективні методи залучення мультфільмів як навчального інструменту. Створення мотивації та активізація пізнавальної діяльності учнів через візуальні образи. Інтеграція теми екології та захисту природи на уроках різних предметів. Розвиток уяви та творчого мислення за допомогою методу «Вхід у картину», який допомагає учням зануритися в сюжет, мислити образно та самостійно формулювати висновки. Майстер-клас охопить найкращі прийоми для інтерактивного залучення учнів, навчить будувати уроки на основі екологічних тем та пояснить, як метод «Вхід у картину» дозволяє дітям відчути себе частиною зображуваних подій, розвиваючи уяву та здатність до імпровізації. Вчителі отримають практичні поради для того, щоб уроки були дійсно захопливими, а учні вчилися глибше осмислювати матеріал та вільно висловлювати свої думки.
Перегляд файлу

Майстер-клас для вчителів початкових класів: "Візуальні образи та інтеграція мультфільмів у навчальний процес"

1. Вступне слово

Тема майстер- класу: "Використання сучасних мультфільмів у освітньому процесі на прикладі мультфільму "Мавка. Лісова пісня" та методів роботи з візуальними образами"

Мета майстер-класу :

  • Ознайомити вчителів з методами використання сучасних мультфільмів як ефективного інструменту навчання.
  • Показати, як візуальні образи можуть активізувати пізнавальну активність учнів.
  • Розкрити потенціал інтеграції теми екології та захисту природи у різних навчальних предметах через медіа.

Ключові питання для розгляду:

  • Як мультфільми допомагають створити емоційний зв'язок учнів з навчальним матеріалом?
  • Які методи можна використовувати для інтерактивного залучення учнів у навчальний процес за допомогою мультфільмів?
  • Як розвивати екологічну свідомість учнів на основі мультимедійних ресурсів?
  • Метод "Вхід у картину" як інструмент для розвитку уяви і креативного мислення учнів.

Ціль методу: розкривати творі здібності учнів; формувати образне мислення, уяву, пам’ять; вчитися гнучко реагувати на різні обставини, висловлювати власну думку.

Пояснення методу « Вхід в картину»

  •      сюжет картини має бути пов'язаний з досвідом дитини, бути зрозумілим і близьким;
  •      до закінчення роботи над картиною не повідомляйте учням прізвище автора картини та її назву;
  •      намагайтеся залучати до обговорення всіх дітей;
  •      слідкуйте за тим, щоб дитина аргументувала свої відповіді, припущення;
  •      не оцінюйте відповіді дітей(навіть, схвально);
  •      вчителю не варто підказувати, підводити дітей до очікуваної відповіді, самостійно робити підсумок;
  •      і головне, під час «входження в картину» в класі відбувається дискусія, а значить, постійна імпровізація!
  • Наведімо приклад використання цього методу на основі картини (галявина, магічне світло, ліс).
  1. Хвилинка релаксу.

Прослуховування музичної композиції « Весна. Неймовірне пробудження природи»    https://www.youtube.com/watch?v=0pai2iFKa_A&ab_channel=

  • Зобразіть на аркуші паперу асоціації , які у вас виникали при прослуховуванні твору? Або розкажіть про це.

        Етап 1.  Занурення у світ картини

  • Учитель пропонує учням сісти зручно, закрити очі і зробити декілька глибоких вдихів, щоб розслабитися.
  • Розповідає спокійним і повільним голосом:

    "Уявіть, що ви стоїте на краю невеликого лісу. Повітря тут свіже, пахне вологою землею і листям. Десь неподалік чутно дзюркотіння води, яка струменіє вниз по камінню. Сонячні промені ледь пробиваються через гілки високих дерев, створюючи світлові плями на землі.

     Ви робите крок вперед і ступаєте на зелену м'яку траву. Попереду видно великий камінь, з якого виростає дерево з дивовижно довгим мохом, що звисає донизу, неначе завіса. Від нього йде світло.

     Що це може бути?

     Як ви себе почуваєте в цьому місці?"

  1. Розгляд чорно-білої картини.

Учитель:
"Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до чарівного місця. Уявімо, що перед нами відкривається магічний світ, але спершу давайте разом спробуємо відчути його атмосферу і відгадати, звідки це місце. Зараз я покажу вам картину, і ми разом поринемо в її простори."

 

 

 

"Уважно подивіться на зображення перед вами. Намагайтеся помітити найдрібніші деталі, атмосферу цього місця, його звуки і запахи. Але не поспішайте робити висновки. Ваша мета — спробувати відчути цей світ, ніби ви самі туди потрапили."

  • Що відбувається на картині?
  • Уявіть себе на цій картині. Де б саме ви були і чому?

2. Вправа «Хто? Що?»

      У кожного з Вас є на столі аркуш паперу.

Напишіть у 2 колонки кого ви бачите на картині і що ви бачите на картині.

                            Хто зображений на картині ?                Що зображене?

 

  • Які елементи зображені на картині (ліс, каміння, яскраве світло, потік води)?
  • Яка атмосфера панує на цій галявині? Це місце здається магічним? Чому?
  • А хто заховався? Кого ми не бачимо, але точно знаємо, що вони тут є?

( Діти ніби заглядають  за дерево, під каміння, вдалечінь…і дають повну відповідь на запитання )

Етап 2.  Зорові та сенсорні деталі

  • Учні зосереджуються на тому, що бачать і відчувають:

Учитель:
    "Тепер спробуйте роздивитися це місце ще ближче. Що ви чуєте навколо? Чи є тут спів птахів або шелест листя? Можливо, ви чуєте якесь магічне звучання, наче сам ліс дихає? Ви підходите ближче до каменю, торкаєтесь його поверхні — який він на дотик? Холодний, гладкий чи шорсткий?

   Можливо, ви відчуваєте якийсь ледь помітний запах лісових квітів або старих дерев.

     Як це місце впливає на вас?

     Чи здається воно вам безпечним?"

 

1. Вправа «Вибір чарівника»

 Робота в групах. Певним органом чуття.

  • Отже переходимо до наступного етапу – це «Вибір чарівника» і назви команди, які допоможуть вам увійти у картину і відчути кожен об’єкт певним органом чуття.
  • В кожного чарівника є свої допоміжні слова: на картині можна понюхати; можна почути; відчути на дотик; відчути на смак.
  • Ви об’єднані у 4 групи:
  • Кожній групі на аркуші паперу потрібно записати свої міркування.  

----------------------------------------------------------------------------------------

Картинки для срисовки ока – красиві та прикольні«Гострий зір»

 

 

( опишіть хто може бути захований на картині, але ми його не бачимо )

      Я бачу -…….

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

«Супер слух»

รูปภาพหู 3D — ภาพถ่ายสต็อก © julos #4392534

( які звуки можуть до нас  долинати? )

     Я чую звуки - …….

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

           «Королівський нюх»

( які запахи ми можемо відчути ? )

  Я нюхаю і відчуваю на запах -…….

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

                                «Шкіряні дослідники»

 

 

 

                ( які на дотик об’єкти, що зображені на картин ? )

Я відчуваю на дотик - …..

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Набір пензликів Cool for School з синтетичного ворсу 72 шт №1, 2, 3, 4, 5,  6 (CF60802) – фото, відгуки, характеристики в інтернет-магазині ROZETKA |  Купити в Україні: Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, Львові2. Гра «Пензлики»

Дітям пропонують взяти фарби , пензлики і чорно-білий варіант картини

Завдання: розмалювати один об’єкт картини, озвучивши свої дії. Важливо використовувати прикметники.

Наприклад: Я розфарбовую ліс. Він чарівний, ранковий, загадковий, чистий, зелений, тому я використовую зелений колір.

3. Гра «Зміна подій»

( Учитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінились)

  •          Що відбудеться на картині, якщо:
    • Піде дощ;
    • Раптом настане ніч;
    • З’явиться  багато людей.

4.  Гра « Прослуховуючий пристрій»

    Уявіть, що всі предмети, зображені на картині, можуть розмовляти. За допомогою спеціального пристрою прослухаймо, про що розмовляють між собою ( дерева і вітер, небо і земля, струмочок і травичка; звуки, які ми можемо почути  десь далеко,…)

5. Гра «Буває – не буває»

(У кожної з груп є 3 об’єкти. Вам потрібно додати їх до картини або обґрунтувати, чому ми не можемо домалювати той чи інший об’єкт)

 

 

 

Сувенір-іграшка Рисеня «Мавка. Лісова пісня» Копиця 40 см (00279-52)       Картинка для дітей лесовичок

Вестфальський кінь кліпарт. Безкоштовне завантаження. | Creazilla  Термонаклейка на текстиль GF Champion Мавка. Лесная песня Жабокиц Квусь А6  (4827777700072)       Термонаклейка на текстиль GF Champion Мавка. Лесная песня Жабокиц Квусь А6  (4827777700072)Термоналіпка на текстиль GF Champion Мавка. Лісова пісня Гук А6  (4827777700119) – фото, відгуки, характеристики в інтернет-магазині ROZETKA  | Купити в Україні: Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, ЛьвовіТермонаклейка на текстиль GF Champion Мавка. Лесная песня Жабокиц Квусь А6  (4827777700072)

                     мультфильм бизон картинки PNG , минимальный коричневый бизон, бизон  мультфильм, бизон буйвол PNG рисунок для бесплатной загрузки                          

 

Трактор пнг Изображения – скачать бесплатно на Freepik    Сопілка хроматична сопрано Акрополіс (розбірна) / черешня - купити у Львові  - продаж, ціна, характеристики, відгуки, кредит / 8 НОТА      

 

 

6. Гра « На що схожий настрій?

  • Діти розповідають на що схожий  їх настрій .

Наприклад.  Мій настрій схожий на промінчик сонця, що пробивається через крони дерев

  • Узагальнимо, який у нас настрій від перегляду картини ( веселий, радісний, святковий… )

7. Огляд оригіналу картини.

Етап 3. Загадка (пошук відповіді)

  1. Після того, як учні дослідили уявний світ картини, запитайте їх:

 

  • А тепер задумайтесь: чи це місце знайоме вам?
  • Де ви могли бачити подібний ліс?
  • Що це може бути за ліс? Можливо, ви бачили його на екрані?
  • Як ви думаєте, чи є тут якісь магічні істоти, які охороняють цей ліс
  • Що це за місце?"

     А якщо я вам скажу, що ця картина була використана аніматорами  для створення  мультфільму. Про що, або про кого може бути цей мультфільм?

  1. Спробуймо відгадати цей мультфільм.

 

  • Це український анімаційний фільм, який показує чарівний світ природи, в якому живуть різноманітні магічні істоти. Основною темою є гармонія між природою і людиною та захист лісу.
  • Основні персонажі: Мавка — хранителька лісу, яка прагне зберегти його, і Лукаш — хлопець, який допомагає їй, незважаючи на складні обставини.
  • Мультфільм знятий за мотивами літературного твору української поетеси.
  • Цей твір – драма -феєрія нашої волинської поетеси створений на основі образів слов’янської й української народної міфології.
  • Мультфільм сучасний, 2023 року випуску.

 

Етап 4. Відгадка.

    Після того, як учні спробують відгадати, звідки взято це місце, підведіть підсумок:

 

    "Це ліс із чарівного мультфільму "Мавка. Лісова пісня». Він був створений за мотивами драми-феєрії « Лісова пісня», автором якої є наша землячка Леся Українка.

    Це місце сповнене магії та природи, де Мавка — дух лісу — оберігає свій світ. Місце, яке ми досліджували, відображає не тільки красу природи, але й силу, яка ховається в гармонії лісу і його мешканців. Цей ліс важливий для Мавки, адже він потребує захисту від людей, які іноді не розуміють його цінності."

  • Як ви думаєте, хто автор картини – жінка чи чоловік?

Картину з мульфільма створила не одна людина, а  ціла творча студія. Це студія Animagrad (FILM.UA Group).

     Мультфільм "Мавка. Лісова пісня" (2023) — це сучасна українська анімаційна стрічка, заснована на драмі-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня", але з сучасним підходом до сюжету, персонажів та візуальних ефектів.

    «Автори «Мавка. Лісова пісня» не просто перенесли класичну п'єсу на екран. Вони створили новий твір, змінивши і сюжет, і трагічний тон оригіналу, зберігши при цьому тонкість, ліричність, красу і казковість п'єси. Історія доповнена зрозумілими сучасної аудиторії сюжетами і образами, і радує не лише новими комічними персонажами, але і хеппі-ендом».

    Цей мультфільм вразив глядачів не лише красивою анімацією, але й глибокими темами, що залишають слід у серцях дітей і дорослих.

 

  • Ожівімо картину за допомогою додатка  «Мавка. Сільпо», навівши екран телефона на руну в правому нижньому кутку картини.

Етап 5.   Підсумкове обговорення

    Після того, як ви відкрили, що це був ліс із мультфільму "Мавка", запропонуйте учням обговорити:

  • Як ви думаєте, чому саме цей ліс захищає Мавка? Чому це місце таке важливе?
  • Які емоції викликало у вас це місце? Чи хотіли б ви побувати у такому лісі насправді?
  • Що може статися з таким місцем, якщо люди не будуть його захищати? Чому це важливо і для нас?

    Етап 6. Творче завдання.

  1. Інтерактивна гра: "Що зробила б Мавка?"

Запропонуйте учням різні ситуації, пов'язані з природою, і запитайте, як би вчинила Мавка.

  • Що зробить Мавка, якщо побачить, що хтось вирубує дерева в лісі?
  • Як Мавка допоможе лісовим тваринам взимку?
  • Що скаже Мавка, якщо хтось залишить сміття в лісі?

 

  1. Малюнок "Мій улюблений персонаж"

 

  • Дайте учням аркуші паперу та кольорові олівці. Запропонуйте їм намалювати свого улюбленого персонажа з мультфільму або створити власного лісового духа, який би жив у казковому лісі разом із Мавкою.
  • Після завершення роботи кожна дитина може розповісти про свого персонажа та пояснити, чому обрала саме його.

 

   Етап 7. Підсумки  майстер-класу:

  1. Обговоріть, чого діти навчилися від Мавки. Які важливі уроки можна винести з її історії?
  2. Підкресліть важливість поваги до природи і того, як важливо дбати про навколишній світ.

Завдання додому:

    Попросіть учнів підготувати коротку розповідь або малюнок на тему: «Як я можу допомогти природі?» або «Що я навчився у Мавки?».

Рефлексія майстер-класу.

1 .Запитання  до слухачів майстер-класу для обговорення:

  • Як метод "Вхід у картину" може допомогти учням краще зрозуміти ідеї твору або мультфільму?
  • Як цей підхід стимулює емпатію до персонажів та глибше усвідомлення емоційних та екологічних тем?
  •  Чи сподобався вам метод роботи «Вхід у картину» і чи будете ви застосовувати його у роботі?

 

Якщо:

Блок паперу з липким шаром фігура листочок колір неон зелений 50 аркушів  21180 HOPAX - купити в Києві, Краща ціна на блоки паперові - каталог  інтернет-магазину Office-Mix так, подобається, буду застосовувати,  то прикріпіть на картину зелений листочок;

Рисунок желтый кленовый лист - 65 фотомені все потрібно ще обміркувати, то прикріпіть жовтий листочок;

 

М-15093 (9288) Вырубка А7 Осенний дубовый лист красный - купить с доставкой  по низким ценам | Интернет-магазин Fkniga.ruне сподобалось, застосовувати не буду, то прикріпіть червоний листочок.

 

Висновок: Мультфільми як частина ефективної освіти

    Мультфільми — це не лише розвага, але й чудовий інструмент для навчання. Правильно підібрані мультфільми можуть допомогти дітям розвивати свої навички і робити навчальний процес захопливим і ефективним.

    Віртуальні образи і мультимедійні засоби допомагають дітям вчитися граючи, що робить процес навчання цікавим і зрозумілим для молодшого покоління.

    Мультфільм «Мавка. Лісова пісня» не лише розважає, але й навчає молодих глядачів важливим життєвим урокам. Він має сильне посилання щодо збереження природи і демонструє, що навіть маленькі добрі вчинки можуть змінити світ. Це важливе повідомлення для нового покоління, яке стикається з глобальними екологічними викликами.

   Цей урок допоможе учням не лише дізнатися більше про українську культурну спадщину через мультфільм «Мавка», але й сформувати важливі цінності, такі як любов до природи та взаємодопомога.

 

Зразки учнівських творів.

Твір на тему: "Як я можу допомогти природі"

    Мультфільм "Мавка" дуже гарний і добрий. Він розповідає про те, як важливо берегти природу і піклуватися про всіх живих істот. Головна героїня, Мавка, є захисницею лісу і всіх його мешканців. Вона дуже любить свій ліс, дерева, тварин, птахів і рослини. Мавка вчить нас дбати про природу і бути добрими до всього навколо.

Дивлячись на Мавку, я зрозумів, що навіть я можу допомогти природі. Ось кілька ідей, як я це робитиму:

  1. Не смітити. Я буду завжди прибирати сміття після себе, і навіть допоможу зібрати його в парку або лісі, щоб тварини не постраждали.
  2. Економити воду і електроенергію. Наприклад, я буду вимикати воду, коли чищу зуби, і світло, коли виходжу з кімнати. Це допоможе зберегти природні ресурси.
  3. Саджати рослини. Разом з родиною ми можемо посадити квіти або дерева біля будинку чи у дворі. Дерева дають свіже повітря і стають домом для птахів і комах.
  4. Допомагати тваринам. Узимку можна підгодовувати птахів, залишати для них їжу. Тварини — частина природи, і вони потребують нашої допомоги.
  5. Здавати папір і пластик на переробку. Це допоможе зберегти ліси та не забруднювати природу пластиком.

    Я вважаю, що ці маленькі кроки можуть дуже допомогти природі. Якби всі люди робили хоча б трохи, як Мавка, наш світ став би чистішим і красивішим.

 

 

 

Твір на тему: "Що я навчилася у Мавки"

    Подивившись мультфільм "Мавка", я зрозуміла, що природу потрібно любити і захищати. Мавка — добра і смілива героїня, яка завжди дбає про ліс, рослини і тварин. Вона показує, що природа — це наш дім, і ми маємо берегти її, як і свій власний дім.

Ось чому я навчилася у Мавки:

  1. Любові до природи. Мавка дуже любить свій ліс. Вона розуміє, що всі рослини, дерева і тварини — це частина її світу. Я навчилася більше цінувати природу, поважати її і ставитися до неї з добротою.
  2. Відповідальності. Мавка відчуває відповідальність за ліс і його мешканців. Я зрозуміла, що теж маю відповідати за природу навколо мене. Наприклад, я не буду смітити і завжди прибиратиму після себе.
  3. Доброті до всіх живих істот. Мавка турбується про всіх: від великих дерев до маленьких квітів і комах. Я навчилася бути доброю і уважною до всіх живих істот, навіть до маленьких мурашок або пташок.
  4. Сміливості і захисту слабших. Мавка готова боротися за свій ліс і його мешканців, навіть якщо це важко. Я зрозуміла, що треба бути сміливою, щоб захищати те, що любиш. І навіть якщо хтось слабший або не може себе захистити, я повинна допомогти.
  5. Цінувати дружбу і підтримку. У мультфільмі Мавка знаходить друзів, які їй допомагають. Я навчилася, що важливо мати друзів і підтримувати їх, а також разом працювати, щоб досягати добра.

    Завдяки Мавці я зрозуміла, що кожен із нас може щось зробити для природи. Якщо ми будемо любити і берегти природу, вона віддячить нам красою, свіжим повітрям і затишком. Мавка стала для мене прикладом того, як треба ставитися до навколишнього світу.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Майстер-класи
НУШ
Інкл
Додано
6 листопада
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку