Увага! Увага! Розпочинаємо літературну гру „Калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто з вас, юні друзі, не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загадкових скелець. В нашій грі також змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції. І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного. Вітаємо учасників і бажаємо успіху!
1) Розташуйте ці довідникові видання в порядку від меншого до більшого за об’ємом інформації: а) довідник; б) словник; в) енциклопедія; г) інтернет ресурси 2) Відтворіть правильний порядок побудови літературного твору: а) зав’язка; б) кульмінація; в) розв’язка; г) розвиток дії. 3) Розташуйте ці літературні твори в порядку від більшого до меншого: а) роман; б) стаття; в) оповідання; г) повість.4) Розташуйте цих літературних героїв за зростом від меншого до більшого: а) Ахілл; б) Хлопчик-Мізинчик; в) Гуллівер; г) Дюймовочка
Лист 1 „Я мала чудового друга. Ми жили у великому місті у двох суміжних будинках. Ми любили квіти і вирощували троянди у великих дерев’яних ящиках. Але одного разу холодна істота викрала мого друга. Я довго шукала його, іноді ризикуючи життям, у садку жінки, яка знала чари, або у лісових розбійників. Та все ж таки я перемогла, завдяки своїй любові і, звичайно, допомозі добрих людей. Хто я? Хто мій друг і як звати людину, яка вигадала історію про нас?”
Лист 2 „Я – напівбог. Греки дуже шанували мене. Народився я в сім’ї смертних людей, але батьком моїм був сам верховний бог – Зевс. Але з волі його дружини я знаходився під владою кволого, хворобливого і злостивого царя. Саме він наказав мені здійснити ті справи, які дали мені свободу і зробили моє ім’я безсмертним. Назвіть мене. А може й мої справи пригадаєте?”
СТАНЦІЯ „ВІДОМА” Цікава зупинка нашої літературної гри – „Відома”. Бути відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи справді так? Перевіримо? Я буду називати факти з біографій письменників, творчість яких ми вивчали в цьому навчальному році. Якщо впізнаєте з першої спроби – отримаєте 3 бали, з двох – 2 бали, з трьох – 1 бал.
СТАНЦІЯ „ЛАБОРАТОРНА” Робота письменника важка, не менш важко відтворити написане майстром слова. Зараз команди спробують в пейзажі М. Гоголя вставити замість крапок епітети. Робота важка: за неї ви отримаєте 5 балів. У вас 5 хвилин часу. Додатковий бал команда отримає за виразне читання уривка.
Бербер любить пустелю Сахара. Казахам тоскно у наших ……….. гаях. І не лише тому, що вони звикли до своїх краєвидів. Просто вода річок або колодязів ………місцини з дідів-прадідів ввійшла до крові народу, а очі призвичаїлися бачити або гори, або …..степи, або ……….. …………..низини. Адже Батьківщина — не місце проживання, а наша душа й тіло. Так само, як ми — її ….. і часом ……… частка. ( М. Гоголь « Тарас Бульба»)
Бербер любить пустелю Сахара. Казахам тоскно у наших невеличких гаях. І не лише тому, що вони звикли до своїх краєвидів. Просто вода річок або колодязів цієї місцини з дідів-прадідів ввійшла до крові народу, а очі призвичаїлися бачити або гори, або розлогі степи, або нескінченні заполярні низини. Адже Батьківщина — не місце проживання, а наша душа й тіло. Так само, як ми — її жива і часом мисляча частка. ( М. Гоголь « Тарас Бульба»)
СТАНЦІЯ „ТЕАТРАЛЬНА” Ця станція вимагає від вас не тільки знання літературних творів, але й певних сценічних здібностей. Кожна команда отримує діалог із художнього твору. Вибрати акторів і розіграти його потрібно так, щоб команда-суперник вгадала твір. Оцінюватися буде також і вміння розіграти діалог. Ось такий собі театр-експромт. А балів кожній команді він може додати аж 4.
Для першої команди.- Тварюка! Лестрейде, де ваш коньяк? Посадіть її в крісло! Вона просто знепритомніла від побоїв і виснаження.- Він у безпеці? Він утік?- Від нас не втече, мадам.- Ні, ні, я не про свого чоловіка. Сер Генрі, він у безпеці?- Так.- А собака?- Його вбито.- Слава Богу, слава Богу! О негідник! Погляньте ось, як він зі мною поводився. Він може сховатися тільки в одному місці. Посеред Грімпенської трясовини є острівець, а на ньому давня олов’яна копальня. Там він тримав свого собаку, там у нього все приготовлене на той випадок, якщо доведеться ховатися. Туди він і втік.
Для другої команди.- Боже мій! Він здається досить спокійним, лагідним чоловіком, але, насмілюся сказати, в погляді є щось диявольське, я уявляв його кремезним хлопцем і розбишакою. Він нікого вам не нагадує?- В нижній частині обличчя є щось від сера Генрі.- Можливо, не більше, ніж натяк. Але зачекайте хвилиночку!- Господи Боже!- Ага, тепер ви теж побачили. Мої очі давно натреновані вивчати обличчя, а не те, що їх прикрашає. Найголовніша якість криміналіста-слідчого – це вміти проникати поглядом за маски.- Неймовірно. Наче його портрет.