Квест "Методичний клондайк"

Про матеріал
Квест "Методичний клондайк" рекомендовано для використання у методичній роботі закладів професійної (професійно-технічної) освіти
Перегляд файлу

Квест: «Методичний клондайк» 

 

                                                Величко І.М., методист

               Державного навчального закладу

                                             «Первомайський професійний промисловий ліцей»

 

Реформи в сфері освіти і модернізація сучасного суспільства змушують педагогів постійно вдосконалювати свої знання, переглядати погляди і шукати нові форми, прийоми, технології організації освітнього процесу. Так з'явився освітній квест, який стрімко набирає популярність не тільки в учнів, а й у дорослих, і дозволяє індивідуалізувати процес навчання, максимально задіяти освітній простір і створити найкращі умови для розвитку і самореалізації учасників освітніх відносин [1].

Квест (англ. Quest) – «пошук, предмет пошуків, пошук пригод». У міфології та літературі поняття «квест» спочатку означало один із способів побудови сюжету – подорож персонажів до певної мети через подолання труднощів [1].

Живий квест не тільки дозволяє кожному учаснику заявити про себе, про свої здібності, а й сприяє розвитку комунікаційних взаємодій між гравцями, що стимулює спілкування і служить гарним способом згуртувати учасників квесту. У квестах присутній елемент змагання, а також ефект несподіванки (несподівана зустріч, таємниця, певна атмосфера, декорації). Вони сприяють розвитку аналітичних здібностей, розвивають фантазію і творчість, тому що учасники можуть доповнювати живі квести по ходу їх проходження [1].

Методичний квест  є однією із сучасних інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності.

Методисту (або педагогу), який розробляє квест, попередньо необхідно визначити [1]: цілі та завдання квесту; цільову аудиторію і кількість учасників; сюжет і форму квесту, написати сценарій; визначити необхідний простір і ресурси; кількість помічників, організаторів; визначити дату; як заінтригувати учасників.

Мета квесту: виявити кращих знавців з методичної роботи; сформувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а саме розвивати творчий потенціал педагогічних працівників, вміння вести себе в нестандартних ситуаціях і приймати швидкі рішення, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді.

Місце проведення: актова зала, навчальні кабінети, бібліотека, на дверях яких прикріплено назву станції.

Учасники: педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Опис квесту. У квесті беруть участь три команди (сформовані на основі методичних комісій закладу). Перед початком гри команди обирають назву, капітана, девіз, реєструються та отримують маршрутний лист. Відповідно до свого маршрутного листа здобувачі освіти відвідують станції та отримують бали.  Команди рухаються по маршруту до кінцевої станції «Підсумкова». Таких станцій 6, вони мають свої назви і тематичне спрямування. Станціями можуть бути начальні кабінети, актова зала, методичний кабінет, бібліотека тощо. На кожній станції закріплені відповідальні особи за завдання для команд та їх оцінювання. Команда виконує завдання, після цього самостійно пересувається до наступної станції, команди не перетинаються на маршруті.

За результатами обирається команда-переможець.

Хід проведення:

 

Методист: Шановні колеги, сьогодні я запрошую вас до участі у квесті «Методичний клондайк». Сьогодні ви будете працювати в командах, які створені на основі методичних комісій, формувати навички ефективного спілкування, спільної діяльності та співробітництва. Вам необхідно довести, що ви розумні, кмітливі, ерудовані в питаннях, що стосуються методичної роботи.

Прошу отримати маршрутні листи (додаток 1). На кожній станції команда має виконати завдання та отримати відповідні бали. Виконані завдання перевіряються, відмітка про виконання виставляється в маршрутний лист. У кінці квесту на станції «Підсумкова» будуть підведені підсумки та оголошено команду- переможця. Така команда - переможець нагороджується грамотами та призами. Бажаю успіхів всім командам!

Станція «Термінологічна»

Завдання: встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями

Обладнання: два конверти, в яких знаходяться картки із «поняттями» та «визначеннями».

Оцінювання: враховується правильність та швидкість (10 балів).

Час виконання: __ хв.

Поняття:

1) Компетентність

2) Якість освіти

3) Освітній процес

4) Академічна доброчесність

5) Інформальна освіта (самоосвіта)

6) Результати навчання

7) Здобувачі освіти

8) Заклад професійної (професійно-технічної) освіти

9) Державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти

10)Методична  робота.

Визначення:

А)динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність.

Б) система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості шляхом формування та застосування її компетентностей.

В)відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг.

Г)освіта, яка передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською

Д) сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Ж) сукупність державних вимог до змісту професійної (професійно-технічної) освіти, рівня кваліфікації випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти та освітнього рівня вступників.

З) вихованці, учні, студенти, курсанти, слухачі, стажисти, аспіранти (ад’юнкти), інші особи, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.

Є)знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів.

І)заклад освіти, що забезпечує реалізацію потреб громадян у професійній (професійно-технічній) освіті, оволодінні робітничими професіями, спеціальностями, кваліфікацією відповідно до їх інтересів, здібностей, стану здоров'я.

К)це заснована на досягненнях науки та передового досвіду    система    аналітичної,    організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької,
науково-практичної, інформаційної  діяльності з   метою   удосконалення   професійної компетентності педагогічних працівників  
та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Бажана відповідь:

1)Компетентність - динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність.

2)Якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг.

3)Освітній процес - система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості шляхом формування та застосування її компетентностей.

4) Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
5)Інформальна освіта (самоосвіта) - це освіта, яка передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям.

6)Результати навчання - знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів.

7)Здобувачі освіти - вихованці, учні, студенти, курсанти, слухачі, стажисти, аспіранти (ад’юнкти), інші особи, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.

8)Заклад професійної (професійно-технічної) освіти - це заклад освіти, що забезпечує реалізацію потреб громадян у професійній (професійно-технічній) освіті, оволодінні робітничими професіями, спеціальностями, кваліфікацією відповідно до їх інтересів, здібностей, стану здоров'я.

9)Державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти - це сукупність державних вимог до змісту професійної (професійно-технічної) освіти, рівня кваліфікації випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти та освітнього рівня вступників.

10) Методична  робота - це заснована на досягненнях науки та передового досвіду    система    аналітичної,    організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної  діяльності з   метою   удосконалення  професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Станція «Законодавча база»

Завдання: вкажіть назву закону або нормативно-правового акту, який формулює дані визначення. 

Обладнання:ноутбук (або ватман), на екрані якого є визначення.

Оцінювання: враховується правильність та швидкість ( 10 балів).

Час виконання: __ хв

1)…регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти (Закон України «Про освіту»)

2) …регулює суспільні відносини в галузі професійної (професійно-технічної) освіти (Закон України "Про професійну (професійно-технічну) освіту")

3) …визначає єдину систему планування, організації та обліку навчально-виробничого процесу, порядку проведення поточного, тематичного, проміжного і вихідного контролю рівня знань, умінь та навичок учнів, слухачів, їх кваліфікаційної атестації (Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затверджене Наказом МОН України від 30.05.2006  № 419)

4)...визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет, що має важливе значення для забезпечення національної безпеки України, ефективності внутрішньої політики держави, і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що ґрунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини (Закон України «Про охорону дитинства»)

5) …визначає правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти (Закон України «Про повну загальну середню освіту).

Станція «Прибери зайве»

Завдання:

1) Утворіть логічну пару: назва методу навчання + картинка.

2) Розподіліть методи навчання на дві групи «традиційні методи» та «активні, інтерактивні методи».

3) Щоб відповісти, які методи навчання зайві, необхідно залишити тільки «активні, інтерактивні методи».

Обладнання: картки, на яких зазначені назва методу; картинки

Оцінювання: враховується правильність та швидкість (10 балів).

Час виконання: __ хв.

 

Назва методу

Картинка

Дискусія

 

Человечек с галочкой

Робота в групах

 

Человечек бизнесмен

Мозковий штурм

 

Мозковий штурм - ілюстрація

Рольова гра

 

Папка-пересувка "Значення гри в житті дитини"

Дебати

 

Дебаты человечки

Круглий стіл

 

Круглий стіл «Розвиток цифрових компетенцій» | Громадський Простір

Лекція  

 

Человечки для презентации

Метод «Асоціації»

Белый человечек с указкой

Метод проєктів

 

Человечки для презентации

Метод «Зіпсований телефон»

https://bogatyr.club/uploads/posts/2023-03/1677957198_bogatyr-club-p-chelovechki-dlya-prezentatsii-foni-vkontak-15.jpg

Метод «Мікрофон»

Деловые человечки

Робота з книгою

3D человек с открытой красной книгой в руках — Аватары и картинки

Акваріум

Бесплатное векторное изображение Золотая рыбка в аквариуме

Реферат

Человечки картинки Изображения – скачать бесплатно на Freepik

 

 

Станція «Мудрі цитати»

Завдання: прочитайте мудрі цитати, у яких пропущені окремі слова. Вставте пропущене слово, що утворилася цитата видатних людей.

Обладнання: ноутбук, на екрані якого розташовані питання.

Оцінювання: враховується правильність та швидкість (10 балів).

Час виконання: __ хв.

1)Навчання без роздумів – шкідливе, роздуми без навчання – небезпечні. Конфуцій

2)Учітеся, брати мої, думайте, …(читайте).Тарас Шевченко

3) Недостатньо тільки отримати … (знання); їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти. Йоганн Вольфганг фон Гете

4) Єдиний шлях, що веде до знання, – це … (діяльність). Джордж Бернард Шоу

5) Скільки б ти не жив, усе життя слід … (вчитися). Сенека

6) Хто хоче змінити світ, нехай змінить … (себе)! Сократ

7) Мислить той, кому ставлять розумні …(запитання). Народна творчість

8) Я …(знаю), що нічого не знаю. Сократ

9) Тільки той стане справжнім … (учителем), хто ніколи не забуває, що сам був дитиною. В. Сухомлинський

10) Нації вмирають не від інфаркту, спочатку в них відбирають … (мову).
              Л. Костенко

Станція «Розумна голова»

Завдання:Скласти в правильній послідовності алгоритм роботи педагога під час проведення уроку з використанням інноваційних технологій.

Обладнання: ватман, фломастери.

Оцінювання: враховується правильність та швидкість (10 балів).

Час виконання: ­­­__ хв.

 

Станція «Фотоколаж»

Завдання:Створити із запропонованих матеріалів фотоколаж «Педагог – професіонал свої справи», презентувати роботу.

Обладнання: ватман, фломастери, кольорові олівці, кольоровий папір, вирізки з журналів, ножиці, клей або подвійний скотч.

Оцінювання: враховується правильність та швидкість (10 балів).

Час виконання: 10 хв.

 

Закінчення квесту. Після проходження всіх етапів квесту учасники команд збираються в актовій (спортивній) залі для оголошення результатів. Нагородження переможців.

Використані джерела:

1.Кулішов В.С. Застосування квест-технології у професійно-теоретичній підготовці учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти: навчально-методичний посібник / В.С. Кулішов [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/718945/1/Посібник_Кулішов%202018.pdf

Додаток1

Маршрутний лист

Назва станції

Кількість балів

Станція «Термінологічна»

(методичний кабінет)

 

Станція «Законодавча база»

(бібліотека)

 

Станція «Прибери зайве»

(кабінет №___)

 

Станція «Мудрі цитати»

(кабінет №___)

 

Станція «Розумна голова»

(кабінет №___)

 

Станція «Фотоколаж»

(кабінет №___)

 

Загальний результат

 

Станція «Підсумкова»

(актова зала)

 

Скачать картинки 3d человечки, стоковые фото 3d человечки в ...Скачать картинки 3d человечки, стоковые фото 3d человечки в ...

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 березня
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку