Тема: Основні класи неорганічних сполук.
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про склад, назви, класифікацію неорганічних речовин; виявити взаємозв’язок хімічних властивостей основних класів неорганічних сполук; формувати поняття про генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук та генетичні ланцюги між класами неорганічних сполук та формувати вміння складати відповідні рівняння хімічних реакцій; розвивати уміння критично мислити, порівнювати, систематизувати, узагальнювати, робити логічні висновки .
Обладнання й матеріали : періодична таблиця, лабораторний посуд, картки з завданнями і підказками, чорний ящик з невідомою речовиною, скринька, шарфи і набір карток з малюнками того часу доби Алхімії.
Хід квесту:
Вступ: „Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних таємниць. Та чи зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди і допомогти своїй команді?"
І сьогодні я запрошую вас на урок - квест. На уроці ми повторимо з вами фізичні властивості, класифікацію, визначення та знаходження в природі класів неорганічних сполук: оксидів, кислот, солей та основ.
Сьогодні ми будемо працювати в -командах, формувати навички ефективного спілкування, спільної діяльності та співробітництва. Сьогодні кожен з вас відчує, що означає бути членом однієї команди.
1. Давайте, з вами, згадаймо, що означає слово квест?
Квест (від англійського gvest - пошук пригод) - гра на випробування ерудованості, начитаності та вміння працювати в одній команді
Квест (з англійського Quest – «пошук, предмет пошуків, пошук пригод»). В міфології та літературі поняття «квест» початково означало один із способів побудови сюжету – подорож персонажів до певної цілі через подолання труднощів (наприклад, міф про Персея чи навіть 12 подвигів Геракла). За звичай під час цієї подорожі героям доводиться долати багато чисельні труднощі і зустрічати багато персонажів, які допомагають або заважають їм. Герої можуть виконувати квест як через особисту вигоду, так і з інших мотивів. Виконання деяких квестів пов’язано з вирішенням принципово-етичних завдань. Велику популярність подібні сюжети отримали в рицарських романах, наприклад, один з найбільш знаменитих квестів рицарів Круглого Столу – пошуки Святого Грааля.
На теренах Галичини квест більш відомий під назвою теренова гра, - це молодіжне змагання, в ході якого команди демонструють кмітливість, використовують розум і фізичну силу і цей вид активного дозвілля стрімко набирає популярності за рахунок ефектності, видовищності, цікавої гри та поєднання сили з розумом.
1. Ви всі - згуртована, дружна команда. Вам необхідно довести, що ви розумніші, кмітливі, ерудовані в питаннях, що стосуються властивостей, класифікації, одержання і застосування оксидів. Кислот. солей і основ.
2. Всі учасники повинні брати активну участь у грі.
У грі цього жанру завжди передбачається завдання, в якому необхідно щось розшукати - предмет, підказку, повідомлення, щоб можна було рухатися далі. Слово Quest перекладається на російську мову як "пошук". Іноді квест передбачає виконання якогось завдання. Завдання гравця полягає в тому, що потрібно вміти застосовувати логіку, кмітливість і знання, а так само працювати в команді. Квест в реальності - це розважальна гра для команди з кількох людей, в спеціально підготовленому приміщенні. Потрібно застосовувати логіку, кмітливість і знання, а так само працювати в команді.
Квест в реальності - це розважальна гра для команди з кількох людей, в спеціально підготовленому приміщенні. Потрібно застосовувати логіку, кмітливість і знання, а так само працювати в команді. Сюжети Квестов в реальності можуть бути самими різними, від популярних фільмів і комп'ютерних ігор до абсолютно унікальних авторських сценаріїв. Квест по хімії в реальності триває 40 хвилин, число ігрков в команді варіюється від 1 до 5, в рідкісних випадках більше.
Перед вами документ датований 1720 роком на якому Петро I зробив записи хімічних речовин. Вам належить розгадати, що означають ці записи? Відповідь зберігається в скриньці з кодовим замком. Скриньку ви зможете забрати лише тоді, коли ви вирішите ряд завдань, які ви знайдете за допомогою підказок у квест-кімнаті.
В бумагах Петра I , датированных 1720 г, были обнаружены записи химических реакций и символов
Вам випала нагода розгадати, що означають ці записи? Відповідь зберігається в шкатулці. Її ви зможете забрати, тоді коли ви принесете монети, які отримаєте за виконані правильно завдання.
Конверт № 1.
Зайшовши в кімнату вам потрібно пройти лабіринт, який приведе вас до наступного завдання, а правильний шлях вам вкажуть складні речовини.
Конверт № 2.
У цьому завданні вам потрібно з’єднати назви оксидів і їхні фото.
Підказка №1.
В шафу спеціальну загляни і свій скарб знайди.
Конверт № 3.
Визначте, яка речовина знаходиться у чорному ящику:
У цьому ящику є речовина, яку вважають милістю господньою,символом добробуту й миру у східних народів."
„Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речовина! Через неї навіть море стало мертвим.”
Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві,
медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."
Так що ж знаходиться у цьому ящику?
Підказка № 2
Є в нас такий куточок, де весна уже настала і ось там вас чекає наступне завдання.
Конверт № 4.
Розгадайте загадки.
Загадка 1.
Ти в їхній формулі побач
Загальну групу цю -ОН,
Метал до неї ще додай.
Що буде, друже, відгадай?
Я бачу відповідь готова:
Так виглядає в нас …..
Загадка 2.
У воді росте,
у воді кохається.
В воду попаде — враз
води злякається.
Загадка 3
Бінарні звуться ці Сполуки.
В них, міцно взявшись за руки,
Два елементи сполучились.
Які сполуки утворились?
Загадка 4
Їх смак відразу ж розпізнаєш ти,
Коли лимон чи яблуко візьмеш до рота.
Від них всі речі треба берегти —
Така вже в речовин у цих робота.
Руйнують, роз'їдають, посуд рвуть...
Скажи: як речовини ці зовуть?
Загадка 5
Я до всього справу маю:
Ґрунт у полі удобряю, Урожай оберігаю,
Я перу і прибираю, Я годую й одягаю,
І метал я добуваю, Я лікую й зберігаю,
Я будую й освітляю, І у космос я літаю.
А запитання моє — Відгадайте, хто я є?
Підказка № 3.
Конверт № 5
Складіть пазл і тоді ви зрозумієте, які є речовини.
Підказка № 4
Конверт № 6
Цією таблицею потрібно користуватися як таблицею розчинності, лише тут вам потрібно з’єднати формули і їх назви і в тому квадратику наклеїти зелений стікер, а в інших червоні стікери.
|
Fe(OH)2 |
KOH |
Ba(OH)2 |
Cu(OH)2 |
Zn(OH)2 |
Al(OH)3 |
Cr(OH)3 |
Mg(OH)2 |
Fe(OH)3 |
NaOH |
Ca(OH)2 |
LiOH |
Підказка № 5
Там , де відбуваються дива чарівні між пробірок і різноманітних колб і чекає вас наступне завдання.
Конверт № 7
Виконавши завдання без помилок, із літер ви складете, які можуть бути речовини.
Сполуки |
Оксиди |
Кислоти |
Основи |
Солі |
1. Fe2O3 |
н |
г |
м |
ж |
2. H2SO3 |
а |
е |
о |
у |
3. Al(OH)3 |
р |
п |
о |
л |
4. Ba3(PO4)2 |
н |
о |
у |
р |
5. H2SiO3 |
о |
г |
ж |
й |
6. Na2S |
д |
п |
м |
а |
7. Fe(OH)2 |
у |
і |
н |
ь |
8.HI |
м |
і |
к |
с |
9.AlBr3 |
а |
а |
б |
ч |
10. Li2O |
н |
й |
х |
ф |
11. НСl |
й |
і |
н |
а |
|
|
|
|
|
1. H2SO4 |
С |
Г |
Л |
р |
2. NaCl |
Ш |
Н |
Д |
П |
3. NaOH |
Д |
А |
О |
Е |
4. H3PO4 |
Н |
Л |
Д |
Г |
5. H2CO3 |
А |
У |
Р |
Ш |
6. H2O |
К |
Н |
Г |
Л |
7. Ca (OH)2 |
І |
Р |
И |
А |
Ось і зібрали ви усі монети, виконавши всі завдання правильно, і зараз ви отримуєте свою скриньку з відповіддями.
Ось і завершилася наша подорож країною Хімія. Я сподіваюся, що сьогодні ви не тільки зуміли застосувати ваші знання, а й дізнались ще багато нового.
1